Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2013, 22:49   #61
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik kan uit eigen ervaring stellen dat onschuldig zijn, zeker wanneer het om zaken gaat die met politieke correctheid botsen, geen garantie is wanneer je voor een rechtbank moet verschijnen...
Iemand zijn behoefte laten doen is politieke correctheid voor u?

Interessante stellingname voor een politieker.

-H. Marcuse

Laatst gewijzigd door Munglik : 10 januari 2013 om 23:04.
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2013, 23:00   #62
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Terugslaan als je geslagen wordt, de betrokkene in kwestie stevig vasthouden, boeien en een dagje in de isoleercel gooien om af te koelen, ok.

Dagenlang geboeid laten liggen, op tijd en stond aftuigen en z'n behoefte in z'n broek laten doen, dat is niet meer volgens het principe "actie-reactie" handelen.

Dat is foltering.
Nee da's SM.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:46   #63
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik kan uit eigen ervaring stellen dat onschuldig zijn, zeker wanneer het om zaken gaat die met politieke correctheid botsen, geen garantie is wanneer je voor een rechtbank moet verschijnen...
We hebben het in deze draad wel over misdadigers. Niet over politieke repressie tegen Vlaamsgezinden.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 09:52   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb nog altijd niets gehoord van kritiek op justitie, dat men de cipiers geen middel ter hand stelt om agressieve explosieve mensen gelijk Farid le Fou in alle veiligheid te bewaken.
Want daar gaat het om.

Het is overduidelijk: zelfs Farid moet op een zo menselijk mogelijke wijze behandeld worden. Maar wie op dit forum gaat hem zijn boeien losmaken, als hij zich gedraagt zoals we hem 'kennen'?

Elke werknemer moet in alle veiligheid kunnen werken. Als er een nieuwe machine geleverd wordt, dan moeten de veiligheidsinstructies daaromtrent efficiënt overgebracht worden, aangeleerd, getraind als het nodig is ... bla bla ...
Dat is toch de normaalste zaak van de (geciviliseerde) wereld.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 11 januari 2013, 13:15   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We hebben het in deze draad wel over misdadigers. Niet over politieke repressie tegen Vlaamsgezinden.

.
We zullen zelf wel beslissen waarover we praten, jij bent hier de baas niet. Ik weet wel, je denkt van wel, maar dat is niet zo.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:23   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat klopt inderdaad, men is onschuldig tot de rechter ten gemoede overtuigd anders beslist.

Bij de verwijzing van het strafdossier naar de rechtbank kijkt men naar de aanwijzingen en bewijzen van misdaden die door het openbaar ministerie tijdens het onderzoek verzameld en in het dossier gestoken zijn.

Als daar geen overtuigende aanwijzingen en bewijzen inzitten dan wordt de verdachte niet in beschuldiging gesteld en het dossier geseponeerd.
In het geval van onze cipiers met de losse pollekes is de KI de overtuiging toegedaan dat er genoeg in het dossier zit om de verdachte in beschuldiging te stellen wat dan ook prompt gebeurt is.
zijn zij in voorhechtenis genomen ?

of mogen zij gewoon hun job voortzetten omdat ze toch al binnen zitten ?

en moeten ze dan na hun shift een cel in ? of hebben ze een half regime ? en hoe kwamen ze daar dan aan ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 13:26   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Nee da's SM.
ook verboden voor rechters, toch die met de foute politieke overtuiging
Oud 11 januari 2013, 13:52   #68
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
zijn zij in voorhechtenis genomen ?

of mogen zij gewoon hun job voortzetten omdat ze toch al binnen zitten ?

en moeten ze dan na hun shift een cel in ? of hebben ze een half regime ? en hoe kwamen ze daar dan aan ?
Ze krijgen een enkelband om .
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 15:04   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We zullen zelf wel beslissen waarover we praten, jij bent hier de baas niet. Ik weet wel, je denkt van wel, maar dat is niet zo.
En als e'k'ik oproep tot elementaire draad-hygiëne, dan roepe'k'ik op tot draad-hygiëne,
of dat gij nu mijn alomgeprezen gezag nederig aanvaardt of niet, dat heeft er niets mee te zien.

.

Oud 11 januari 2013, 15:08   #70
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En als e'k'ik oproep tot elementaire draad-hygiëne, dan roepe'k'ik op tot draad-hygiëne,
of dat gij nu mijn alomgeprezen gezag nederig aanvaardt of niet, dat heeft er niets mee te zien.

.
blij dat jullie het er alvast over eens zijn dat we vrije meningsuiting wel behouden.
Oud 11 januari 2013, 15:08   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Het is goed alomgeprezen bompa, je krijgt je laatste woord.
Oud 11 januari 2013, 15:24   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is goed alomgeprezen bompa, je krijgt je laatste woord.
Ge moet me nu niet bang beginnen maken: het laatste onvoorwaardelijke woord dat ik van mijn echtgenote kreeg was het bekende "ja"-woord ....

.

Oud 11 januari 2013, 15:41   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ge moet me nu niet bang beginnen maken: het laatste onvoorwaardelijke woord dat ik van mijn echtgenote kreeg was het bekende "ja"-woord ....

.
gene paniek, Schoof, ook zij meende het niet lang.
Oud 11 januari 2013, 15:58   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

.
Bang maken? Jij bent niet bang te maken, je luistert niet eens naar wat mensen zeggen.
Oud 11 januari 2013, 16:59   #75
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nogmaals, de procureur en de KI, die toegang hebben tot het strafdossier tegen onze kampbewakers/cipiers zijn een andere mening toegedaan. Ze zijn van mening dat er genoeg bewijzen van misdaden zijn om die mensen te laten veroordelen door onafhankelijke rechtbanken.
Schoofzak zal het toch wel beter weten dan de procureur en de KI, zeker??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 17:00   #76
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Schoofzak zal het toch wel beter weten dan de procureur en de KI, zeker??
Ja, dat is een constante...
Oud 11 januari 2013, 18:06   #77
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als ik dat allemaal lees van die "Farid Le Fou",dan zouden de cipiersvakbonden eens een echt harde aktie kunnen voeren,kwestie van eens te tonen wie in het gevang de baas moet zijn...zijzelf of een klopgrage gedetineerde.

hoe?

neen,niet door te staken,maar door die meneer op te sluiten en vervolgens niet naar hem om te kijken.Laat nu de politiek,die blijkbaar van mening is dat cipiers voor de rechtbank mogen komen gewoon maar omdat ze proberen in leven te blijven,dat maar oplossen.

Tip,ik zie de politie ook geen voedsel gaan geven aan onze goede vriend....

In verschillende bijdrages op dit eigenste forum is al menigmaal besproken hoe "slap" onze cipiers wel zijn,en om de haverklap staken.....maar we weten ondertussen ook dat ze niet sterk MOGEN zijn....Onze overheid heeft blijkbaar,in naam van misbegrepen "mensenrechten" en "procedures" niet de neiging om zijn ambtenaren te beschermen,en beschermt daarmee ook de samenleving niet zo goed meer.

De slinger is hier veel te ver doorgeslagen naar "individuele mensenrechten altijd en overal".......Nochtans zouden mensen die,doelbewust en bewezen,zich geen moer aantrekken van andere mensen,laat staan hun arbeid en hun rechten,niet meer als "mensen" mogen beschouwd worden!

meer dan de helft van de gedetineerden zal,na het uitzitten van hun straf,waarschijnlijk nooit meer problemen veroorzaken.Dergelijke mensen zijn perfect herkenbaar tijdens de strafuitvoering.Hun opleiding en herintegratie reeds van tijdens de gevangenisstraf riskeert in stijgende mate verhinderd te worden doordat ze in dezelfde hoop gegooid worden,in dezelfde lamlendige infrastruktuur moeten toeven,als de andere helft die zelf al lang beslist hebben dat iedereen behalve zichzelf de pot op kan!

is dat "sociaal"?

Laatst gewijzigd door kelt : 11 januari 2013 om 18:14.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 18:09   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Ge wilt dus de vergeetput terug invoeren?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 18:11   #79
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge wilt dus de vergeetput terug invoeren?
neen.....
voor hen een "speciaal" regime....zie ook mijn vorige bijdrage.

REALITEIT is ook aan onze kant van de oceaan verschenen.We zullen VERSCHILLENDE soorten gevangenissen hebben....tot en met de SUPERMAX-types waar men,zoals in de VS,NIET moet spelen met de bewakers,want die winnen daar ALTIJD!
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2013, 20:15   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Als ik dat allemaal lees van die "Farid Le Fou",dan zouden de cipiersvakbonden eens een echt harde aktie kunnen voeren,kwestie van eens te tonen wie in het gevang de baas moet zijn...zijzelf of een klopgrage gedetineerde.

hoe?

neen,niet door te staken,maar door die meneer op te sluiten en vervolgens niet naar hem om te kijken.Laat nu de politiek,die blijkbaar van mening is dat cipiers voor de rechtbank mogen komen gewoon maar omdat ze proberen in leven te blijven,dat maar oplossen.

Tip,ik zie de politie ook geen voedsel gaan geven aan onze goede vriend....

In verschillende bijdrages op dit eigenste forum is al menigmaal besproken hoe "slap" onze cipiers wel zijn,en om de haverklap staken.....maar we weten ondertussen ook dat ze niet sterk MOGEN zijn....Onze overheid heeft blijkbaar,in naam van misbegrepen "mensenrechten" en "procedures" niet de neiging om zijn ambtenaren te beschermen,en beschermt daarmee ook de samenleving niet zo goed meer.

De slinger is hier veel te ver doorgeslagen naar "individuele mensenrechten altijd en overal".......Nochtans zouden mensen die,doelbewust en bewezen,zich geen moer aantrekken van andere mensen,laat staan hun arbeid en hun rechten,niet meer als "mensen" mogen beschouwd worden!

meer dan de helft van de gedetineerden zal,na het uitzitten van hun straf,waarschijnlijk nooit meer problemen veroorzaken.Dergelijke mensen zijn perfect herkenbaar tijdens de strafuitvoering.Hun opleiding en herintegratie reeds van tijdens de gevangenisstraf riskeert in stijgende mate verhinderd te worden doordat ze in dezelfde hoop gegooid worden,in dezelfde lamlendige infrastruktuur moeten toeven,als de andere helft die zelf al lang beslist hebben dat iedereen behalve zichzelf de pot op kan!

is dat "sociaal"?
Als Martin het deed was het kot te klein en nu ben je zelf fan van mensen te laten doodhongeren?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be