![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | ||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je een minimale kennis had van de geschiedenis van de arbeidersbeweging, dan had je geweten dat wat PVDA hier doet klein bier is vergeleken met de grote stakingen in de negentiende eeuw en de twintigste eeuw. Dat is nu eenmaal de essentie van de arbeidersstrijd: het is een ongelijke strijd, en de patroon heeft er alle belang om de werkers uit elkaar te spelen en "werkwilligen" te gebruiken om de staking te breken. Enkel collectieve actie waarbij werkwilligen de toegang wordt ontzegd kan het succes van een staking garanderen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Banneling
|
Het Belgisch verzet heeft ook veel misdaan, vooral belgische sympathisanten vermoorden al was het maar van gehoord hebben op café, en familievetes over bv gronden uitvechten. Er is veel verkeerd gelopen tijdens en na de oorlog maar ja, ze zaten in het winnende kamp hé.
|
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#65 | ||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
"Donderdagavond keurde CD&V dit unaniem goed, net als GEMBEL en Vlaams Belang. SP.A/Spirit onthield zich. " Ik vind ook niet zo direct terug wat die burgemeester zou uitgestoken hebben dat niet deugde. Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
|
|
|
|
|
#66 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
http://www.vnv.nu/ |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
als je het Verzet krapuul noemt, hoe noem je dan de bezetter + hun collaborateurs ??
|
|
|
#68 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) Zo op 't eerste zicht toch niet veel méér of minder 'te populair' dan de rest van de 'te populaire' dingen. 3) Ik blijf het vreemd vinden dat de PVDA niet bepaald wakker blijkt te liggen van de 'nauwe contacten' die pakweg het Koningshuis er zo allemaal op na hield, en houdt.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! |
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Gouverneur
|
Dat zei ik gisteren ook nog tegen mijn ouders. Het verwondert me nog steeds dat er niemand naar de politie gebeld heeft, ik zou dat toch doen als ik zo op mijn werk onthaald word!
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 10 januari 2013 om 17:13. |
|
|
|
|
|
#71 |
|
Lokaal Raadslid
|
54% had gestemd om te werken is het zo moeilijk om die beslissing te respecteren trouwens lang werken konden ze niet daar de toeleverings bedrijven staakten
Laatst gewijzigd door Paultje : 10 januari 2013 om 17:18. |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
En 95% kwam ook werken.
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Gouverneur
|
Veiligheid zit er ook niet in bij die dwarsliggers. s ‘Morgens verbranden ze daar in de buurt van een van de toeleveranciers een palet of 20 op de weg en s' avonds lag dat er nog. Ik ben daar in het donker overgereden (+het regende). Ik kon mijn wagen nog maar net terug onder controle krijgen of was daar vol op een rotonde geknald! Bij wie had ik dan moeten gaan klagen? Zeker niet bij de vakbonden, misschien bij de Pvda?
Mijn haren gaan er nog van rechtop staan!
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 10 januari 2013 om 17:22. |
|
|
|
|
|
#74 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Da stuk crapuul met zijn muts op is toch niet die coole getattoeerde macho he?
|
|
|
|
|
|
#75 |
|
Lokaal Raadslid
|
dat die fabriek sluit staat boven kijf ik kan begrijpen dat die mensen willen werken velen onder hen hebben ook nog hun huis af te betalen het enige waar de vakbonden en de regering zich moeten mee bezig houden is een zo hoog mogelijke ontslagpremie en zien dat die mensen ander werk vinden na sluiting ze hebben nog 2 jaar tijd en de PVDA ? wat denk je dat ze in borgerhout gaan realiseren NIETS zoals GROEN in de vorige 6 jaar ook niets gerealiseerd heeft als je met een plan om de ring te overkappen naar de verkiezing gaat iets dat moest het er al komen maar eerst binnen 10 jaar gerealiseerd kan worden ben je in mijn ogen maar een dromers partij ze vergeten dat de ring een rijksweg is als ik naar de verkiezingen zou gaan zou het met een plan zijn dat realiseerbaar is in de termijn dat je verkozen bent
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Lokaal Raadslid
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
Lokaal Raadslid
|
ik heb juist gelezen dat die macho op staande voet ontslagen is om dwingende redenen ik kan dit alleen maar toejuichen wil je niet werken ok maar je moet je handen thuishouden
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Gouverneur
|
Tommeke toch,
Rechts heeft niets te vrezen van de PVDA, integendeel, electoraal komt het hen goed uit dat ze zich tot net boven de kiesdrempel hijsen. Enkel de SPA heeft hen te vrezen. De enige reactie hier tegen de PVDA is dat zij tot 10 jaar geleden openlijk hun steun betuigen aan de meest moordadige regimes die de mensheid kent en nu nog besturen. Bovendien houden ze er nog regelmatig contacten mee. Het is een partij die de democratie niet genegen is, agiteert, geweld probeert uit te lokken en nu dat ze het islamitisch kiesvee ontdekt hebben die openlijk uitspelen tegen de bevolking (Antwerpen hoofddoekenverbod en actieve steun aan rituele slachtplaatsen) Ik hoop dat je deze keer wel in staat bent om inhoudelijk te reageren (liefst zonder een voorbeeld van 70jaar geleden) Nog een klein voorbeeldje: dit was vorig jaar en hun huidige generatie die aan het bewind is bij die partij: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...-Brussel.dhtml |
|
|
|
|
|
#79 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Meestal zijn ze ook echt veroordeeld en gestraft. Samen met vele onschuldigen. In tegenstelling tot de "helden" van het naoorlogse "verzet". En wie ook de dans ontsnapte: de communistische collaborateurs, die na het Molotov-Ribbentrop pact en de gezamenlijke inval in Polen de Duitse bezetters best konden pruimen. Zij keerden hun kar pas na operatie Barbarossa in juni 1942. Ook dat is één van die dingen waar nauwelijks nog over gesproken wordt. |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lol, bij de vakbonden zijn de reacties op het ontslag verdeeld. Tsja, het is natuurlijk niet Maria Vindevoghel.
|
|
|
|