Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 januari 2013, 13:51   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dit gaat om mensen op een (ruime) uitkering van de staat die verondersteld zijn de arbeidsmarkt aan jongeren over te laten
Ik meen begrepen te hebben dat die nieuwe maatregel in de eerste plaats bedoeld is voor gepensioneerden uit de privé-sector. Ik twijfel eraan of het ook geldt voor de ambtenarij.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 14:02   #62
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik meen begrepen te hebben dat die nieuwe maatregel in de eerste plaats bedoeld is voor gepensioneerden uit de privé-sector. Ik twijfel eraan of het ook geldt voor de ambtenarij.
Ik denk dat je twijfel niet te substantiëren valt.

Het hele zootje mag tegengehouden worden en afgevoerd.

DE pensioenen van de privé-sector worden ook door de staat uitbetaald.

Laatst gewijzigd door eno2 : 15 januari 2013 om 14:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 16:54   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik denk dat je twijfel niet te substantiëren valt.

Het hele zootje mag tegengehouden worden en afgevoerd.

DE pensioenen van de privé-sector worden ook door de staat uitbetaald.

Veel mensen op pensioenleeftijd hebben kennis en ervaring die jongeren volstrekt niet hebben. Bovendien, je mag het draaien of keren hoe je wilt, we leven allemaal langer en het is dan ook niet abnormaal dat we langer blijven werken.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 16:58   #64
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Veel mensen op pensioenleeftijd hebben kennis en ervaring die jongeren volstrekt niet hebben. Bovendien, je mag het draaien of keren hoe je wilt, we leven allemaal langer en het is dan ook niet abnormaal dat we langer blijven werken.
ik weet niet goed wat het ene met het andere te maken heeft. Als mensen binnen dertig jaar door de vooruitgang van de medische wetenschap 110 jaar worden, gaan we dan met zijn allen werken tot onze 95 jaar?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2013, 17:43   #65
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Me dunkt dat er meer politici zijn die géén loopbaan van 42 jaar hebben. De hele 'politici-zakkenvullerdiscussie' is me dunkt wat overroepen. Wat wel een probleem zou vormen, is het feit dat vrouwen vaker uit de boot zouden vallen omdat ze geen loopbaan van 42 jaar kunnen voorleggen (kinderen, ...).
Eindelijk eens iemand die daar aan denkt. Moeders zijn inderdaad de dupe van het systeem. Vaak stoppen die een tijdje met werken als de kinderen klein zijn, of gaan ze part-time werken als de kinderen naar de kleuterschool gaan. Alhoewel ze een waardevolle bijdrage aan de maatschappij leveren (minder opvang nodig, minder sleutelkinderen, etc) worden ze later toch gediscrimineerd.
Heel unfair, vind ik dat.
Oud 15 januari 2013, 17:45   #66
Rangzen
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Degenen die nu gepensioneerd zijn, hebben ook betaald voor de mensen die toen op pensioen waren.
Weinig afgedragen ? Juist: de zelfstandigen & vrije beroepen hebben (nog nooit) veel afgedragen.
Wie in de toekomst een deftig pensioen wil, doet nu op een of andere manier aan pensioensparen.
"Dat kan niet blijven duren": dat horen we al j�*�*�*�*�*�*�*�*�*ren.
Kleine zelfstandigen hebben jarenlang zeer hoge sociale bijdragen moeten betalen terwijl ze er nog niet eens een volledig pensioen voor terug kregen ! Hoe eerlijk is dat ?
Oud 15 januari 2013, 17:49   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rangzen Bekijk bericht
Kleine zelfstandigen hebben jarenlang zeer hoge sociale bijdragen moeten betalen terwijl ze er nog niet eens een volledig pensioen voor terug kregen ! Hoe eerlijk is dat ?
Dan hadden ze de boeken maar moeten neerleggen en gaan werken voor een klein preke zoals de rest.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be