Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2013, 19:04   #61
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

jointje roken voor je op de fiets springt en dan maar zingen ik voel me goed ik voel me goed
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 21:39   #62
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Tegen de vergoddelijking (bij leven) van Merckx is niets meer te doen
Merckxisme
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2013, 21:40   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Merckxisme
Augustus Merckx.
Oud 21 januari 2013, 23:20   #64
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Merckx = echte Belg.

En daarmee is alles gezegd.
Hij is dan ook schatplichtig aan Belgie.

Citaat:
In 1969 stond België op zijn kop. Eddy Merckx was in de Ronde van Italië op doping betrapt. Hij plengde tranen zo vochtig dat ze bijna uit de televisietoestellen lekten die het verdriet van België vertoonden. Merckx moest de roze leiderstrui uittrekken en de volgende straf die dreigde, was uitsluiting van deelname aan de Tour de France dat jaar.

Het Belgische parlement ging er zich mee bemoeien en de minister van Cultuur schreef een boze brief. Een diplomatieke rel tussen België en Italië was geboren.

Op het einde van de rit werden Merckx' zonden vergeven. Belangrijkste beweegreden: hij was niet eerder op doping betrapt (nadien wel nog tweemaal). Merckx won dat jaar de Tour en groeide uit tot vijfvoudig winnaar.
En in mijn ogen won hij de tour vier keer, geen 5 keer, want normaal gezien mocht hij niet starten in zijn eerste tour.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 02:10   #65
Pin en Puk
Banneling

Standaard

@ daiwa

Wist je dat zelfs het koningshuis zich hiermee had bemoeid ?
Dit ging via het BOIC - iNDERTIJD allemaal adelijk benoemde knoefters
En wist je wat in zijn drinkbus (zogenaamd) was gevonden ?
STIMUL OF PEMOLIUM
Dit product was zogenaamd ook niet op te sporen volgens een baron van het BOIC en welke de eigenaar was van dat Belgisch farmaceutisch bedrijf die dit had geproduceerd en op de markt had gegooid.
Het enige wat Stimul een verschil maakte met andere amfetamines was dat dit product op de hersenen werkte ( hetn gedeelte welke de pijndrempel wegnam en vermoeidheid)
Merckx was hier wel meer een proefkonijn
Maar wie geeft dit nu aan wielrenners ? Hebben die wel hersenen ?
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 02:12   #66
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
jointje roken voor je op de fiets springt en dan maar zingen ik voel me goed ik voel me goed
En Boonen zong steeds " Het busje komt zo "
Oud 22 januari 2013, 03:59   #67
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Ik denk niet dat ik in de positie ben om er over te oordelen of Eddy indertijd ook wat slikte of niet.

Wat ik dan weer wel even kwijt wil is:

Dat het dopinggebruik in stijgende lijn gaat in de sportwereld (ook andere werelden uiteraard)

Ik vind het ook een regelrechte schande dat die dopinggebruikers wedstrijden winnen van mensen die het zonder doping doen en er op een eerlijke manier voor trainden om welke wedstrijd dan ook te winnen, dit niet alleen in de wielersport.

Het dopinggebruik in de sport daarbij leg ik ook een korte link naar de vele goktoestanden die zich in de sportwereld afspelen.

Pijnlijk detail: Komt er nog 1 sport geloofwaardig over?
Oud 22 januari 2013, 09:44   #68
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk niet dat ik in de positie ben om er over te oordelen of Eddy indertijd ook wat slikte of niet.

Dat het dopinggebruik in stijgende lijn gaat in de sportwereld (ook andere werelden uiteraard)

Ik vind het ook een regelrechte schande dat die dopinggebruikers wedstrijden winnen van mensen die het zonder doping doen en er op een eerlijke manier voor trainden om welke wedstrijd dan ook te winnen, dit niet alleen in de wielersport.

Het dopinggebruik in de sport daarbij leg ik ook een korte link naar de vele goktoestanden die zich in de sportwereld afspelen.

Natuurlijk zijn er nog sporten waar er weinig tot geen doping gebruikt wordt. Voetbal en tennis zullen bijvoorbeeld relatief clean zijn, gewoon omdat je in die sporten ook topprestaties kan leveren zonder je te doperen. Een voetballer loopt ongeveer 10km op 90 minuten. Daarvoor moet je je niet doperen hoor, je moet gewoon in goeie conditie zijn.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:04   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht

Toch wel, vermits den Eddy het zelf bekend heeft.

Begrijp je? De man heeft zijn dopinggebruik bekend.
Oud 22 januari 2013, 11:17   #70
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ja, maar als ze die al zijn gele truitjes afpakken, verzeilt Belgie in een mentale crisis.
Daar gaat de mythe van het belgicisme.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:20   #71
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

BUB zal hem wel recupereren.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 22 januari 2013 om 11:20.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 11:29   #72
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Over wie heb je het?
Ben ik ook weleens benieuwd naar...
Oud 22 januari 2013, 17:27   #73
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij heeft zelf bekend omdat hij na de 3* keer gepakt te worden ze het scheeltje wel moesten van het potje doen.
Spijtig genoeg kan je zijn gebleit nietmeer horen van indertijd tegen Fred De Bruyne.
Snik "Fredje, ze hebben iets in mijn drinkbus gedaan " Snik
Oud 22 januari 2013, 17:30   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Hij heeft zelf bekend omdat hij na de 3* keer gepakt te worden ze het scheeltje wel moesten van het potje doen.
Spijtig genoeg kan je zijn gebleit nietmeer horen van indertijd tegen Fred De Bruyne.
Snik "Fredje, ze hebben iets in mijn drinkbus gedaan " Snik
Oh, ik ben oud genoeg om me dat te herinneren. De tijden dat hij graag frietjes lustte, als ze maar in Omo gebakken waren.
Oud 22 januari 2013, 17:46   #75
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er nog sporten waar er weinig tot geen doping gebruikt wordt. Voetbal en tennis zullen bijvoorbeeld relatief clean zijn, gewoon omdat je in die sporten ook topprestaties kan leveren zonder je te doperen. Een voetballer loopt ongeveer 10km op 90 minuten. Daarvoor moet je je niet doperen hoor, je moet gewoon in goeie conditie zijn.
Die komen nog wel aan bod Fox...
Je neemt nu juist de 2 belangrijkste sporten er uit wat betreft geld verdienen.
Met geld trekt men recht wat er krom staat.
Hoeveel tenissers zijn er reeds met een grote waarschuwing afgekomen dat ze "zogenaamd" vergeten waren te melden waar ze zaten ?

Waarom gaan er zoveel op trainingstage naar Zuid-Afrika ? ( bijna alle sporten uitgezonderd wielrenners)
Omdat dit land - nog vanuit de appartheid periode - zij niet zijn aangesloten aan het internationaal dopingfonds ( en maar spuiten)

In de voetbal en de tennis zijn er al verschillende gepakt, maar deze beschikken over een heilige geest onder de pers om daarover niets of bijna niets te schrijven.

Indertijd op een Olympische spelen liep Ben Jhonson een tijd van 7.79 op 100 m en werd gepakt - Dit was op speciale aanvraag van de USA omdat Jhonson een Canadees was en Lewis had geklopt ( welke nog meer had genomen)

Bubka - de polstokspringer - presteerde op een Olympische spelen totaal niets en enkele weken later sprong deze een wereldrecord in Japan.

Wist je wat Bubka vroeg indertijd om op een internationale, meeting te komen springen ?
1.000.000 bEF om te starten en nog eens 1.000.000 Bef om een wereldrecord te springen met een max verbetering van 1 cm
EN.... GEGARANDEERD GEEN DOPINGCONTROLE.

Ik weet niet dat je weet hoe ze op atletiekmeetings atleten uitnemen om te plassen ?
Dit gebeurd als je op het podium staat bij de uitreiking en dan komt er iemand je een kaart in je handen duwen dat je moet gecontroleerd worden ( wat daarvoor door enkele officielen reeds was overeen gekomen )
Oud 22 januari 2013, 17:53   #76
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ik snap niet waarom die man, samen met Museeuw, nog continue opgevoerd wordt in allerlei shows, of commentaar komt geven tijdens wielerwedstrijden.
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:03   #77
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Indertijd op een Olympische spelen liep Ben Jhonson een tijd van 7.79 op 100 m en werd gepakt - Dit was op speciale aanvraag van de USA omdat Jhonson een Canadees was en Lewis had geklopt ( welke nog meer had genomen)

Laatst gewijzigd door eno2 : 22 januari 2013 om 18:03.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2013, 18:09   #78
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ik snap niet waarom die man, samen met Museeuw, nog continue opgevoerd wordt in allerlei shows, of commentaar komt geven tijdens wielerwedstrijden.
Tja, wie moeten ze anders opvoeren, er is nu eenmaal niemand met geloofwaardigheid.
Oud 22 januari 2013, 18:10   #79
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
Omdat wij het wielerland bij uitstek zijn.
De Walen hun God is Merckx en de onze is Musseeuw.
Elke boerenzoon van West-Vlaanderen MOET wielrenner worden van hun vader.
Iedereen zit te wachten wanneer Nijs door de mand valt.
Nu gaan ze het "wereldkampioenschap" veldrijden in de USA houden om deze West-Vlaamse sport wat op te krikken (belachelijk - 85% zijn Vlamingen en de buitenlanders die meerijden, waar wonen ze ? In West-Vlaanderen.
In het wielrennen is alles vlug vergeten (omdat ze het allemaal doen) en iedereen weet dit en helpt er aan mee ... totdat ze gepakt worden, dan draaien ze allemaal hun rug.
Iedereen maakt van die doping een circusatraktie
Laat het vrij op eigen risico en er is geen competitie vervalsing meer, want alleen daar draait het er om.1
De ploegen die teveel met het prijzengeld weg zijn, krijgen wel vroeg of laat een inval in hun hotel ( doorstoken kaart van de concurentie )
GELD,GELD,EN NOG EENS GELD
Oud 22 januari 2013, 18:12   #80
Pin en Puk
Banneling

Standaard

RECHTZETTING
hET WAS WEL 9.79
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be