![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Een voorbeeldje? De route "Haachtsesteenweg" langswaar drommen Japanse toeristen onze prachtige hoofdstad worden binnengeleid. Speurend naar de uitgekiende architectuur, de fleurig versierde straten en pleinen, de mensen die vriendelijk naar je staan te zwaaien, ... : wie voelt zich hier nu niet thuis??
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#63 | ||||||
|
![]() Citaat:
[size=4]in·va·sie[/size] (de ~ (v.), ~s) 1 vijandelijke inval => raid 2 plotselinge massale intocht ![]() Nee er is dus geen invasie pure propaganda. Citaat:
Zeg me eens 1 andere reden waarom jij een onbekende die je nog nooit iets gedaan heeft kwaad aan te kijken? Citaat:
maar toch vind je het normaal dat bepaalde mensen kwaad naar haar kijken. Was het misschien omdat ze een koekje aan de mensen wou geven? Citaat:
Wat dus niks met mijn dochter of vrouw te maken heeft. Citaat:
Correctie die zal ik en mijn vrouw financieren . Citaat:
Wat een onzin, de vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochter zijn autochtonen, import familie welke import familie? Ben je zo racistisch dat je niks anders meer kan zien dan dat? Zijn alle allochtonen voor jou gewoon uit om de sociale zekerheid te misbruiken en om heel hun familie hier te laten doppen? Je beseft toch dat het hier gaat om een 2.5 jarig belgisch meisje? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ter info van Piano.
Aan wat zouden uw allochtone vrienden een verplicht inburgeringsluik te danken hebben? Aan hun overgemotiveerde integratiewil en voorbeeldig gedrag? ![]() ![]() HET VLAAMS REGEERAKKOORD DOORGELICHT (1). Samenleven in diversiteitBevoegdheid verschuift van soft naar hard departementVan onze redacteur BRUSSEL - Samenleven in diversiteit behelst voor de regering-Leterme ,,duidelijke afspraken over rechten en plichten die voor iedereen gelden''. Voor het eerst maakt een Vlaamse regering hiervan de synthese en krijgt een enkele minister het pakket onder zijn hoede. EVEN grasduinen in het paars-groene regeerakkoord Een nieuw project voor Vlaanderen uit 1999 kan leerrijk zijn. Je zoekt er tevergeefs naar een hoofdstuk over ,,samenleven in diversiteit''. Niet dat de vorige regering blind was voor die problemen. Maar alles werd erg verbrokkeld ingevuld, een duidelijke doelstelling ontbrak. Het vormde zeker niet een van de speerpunten. Van een concrete [size=5]overlastaanpak[/size] in wijken met een ,,gemengd etnisch-culturele achtergrond'' was zelfs geen sprake. Het oranje-paarse werkstuk Vertrouwen geven, verantwoordelijkheid nemen van de regering-Leterme I maakt voor het eerst de synthese. Alles wat het samenleven in diversiteit kan bevorderen/ondermijnen, wordt samengebracht in een hoofdstuk. Logischerwijs krijgt ook een enkele minister de bevoegdheid in plaats van de diverse onderdeeltjes op te splitsen tussen de ministers van Binnenlandse Zaken, Wonen, Onderwijs en Welzijn. Het pakket kwam uiteindelijk bij Marino Keulen terecht. Hij heeft al Binnenlandse Zaken en Wonen in de portefeuille zitten. De koppeling naar diversiteit was bijgevolg snel gemaakt. Van Keulen wordt een wat harder, zeg maar no-nonsense-beleid verwacht. Het hele inburgeringsdossier is nu weg bij de minister van Welzijn, die in de beeldvorming een wat softer imago torst. Voor de liberalen is dit een heel belangrijk pakket. Het migrantenstemrecht gaf al eerder aan hoe kwetsbaar liberalen zijn als het om integratie gaat. Twee assen torsen het diversiteitsbeleid. Een eerste as behelst ,,duidelijkheid over rechten en plichten die voor iedereen gelden''. De overheid wil daar een soort politierol op zich nemen. Maar het regeerakkoord waarschuwt: ,,Uiteindelijk is het aan de individuele en verantwoordelijke burger om open te staan voor de diversiteit in de samenleving en om inspanningen te leveren om het harmonieus samenleven mogelijk te maken.'' Voorts wil de Vlaamse regering zoveel mogelijk kansen creëren, niet alleen voor de minderheidsgroepen, maar voor alle Vlamingen. De diverse maatregelen ogen een stuk duidelijker, anderen zullen zeggen ,,gespierder'', dan wat de vorige regering voor elkaar bracht. Discussieerde de regering-Dewael/Somers nog lange tijd over de wenselijkheid om inburgeringscursussen verplicht te maken, nu staat het zonder verpinken in het regeerakkoord. Voor Groen! zou de passage onverteerbaar zijn. Zo mogelijk nog ingrijpender is de passus waarin gepleit wordt om wijken op een verantwoorde manier te mixen (rijk en arm, autochtoon en allochtoon) om hun leefbaarheid in de toekomst te verzekeren. Ideologisch is het hoofdstuk allesbehalve vrijblijvend. Minister-president Yves Leterme spreekt tegen dat het allemaal een antwoord vormt op de sterke uitslag van het Vlaams Blok. ![]() Makkelijk krijgt Keulen het in geen geval. Er blijft een schrijnend tekort aan mensen en financiële middelen om het aanbod voor inburgeringscursussen te laten sporen met de vraag. De regering belooft weliswaar bijkomende investeringen, maar met een instroom van 15.000 nieuwkomers per jaar in Vlaanderen lijkt het wel dweilen met de kraan open. In zo'n klimaat een verplichting hard maken is niet eenvoudig. Het ,,mixen'' van wijken wordt een nog grotere uitdaging. Voor de een is het ronduit absurd om ,,armen'' te weigeren die zich in een wijk met heel wat kansarmoede willen vestigen. Voor anderen betekent het een eerste stap naar het terug leefbaar maken van die buurt. Het aanvaarden van ,,rijkere' inwoners in een sociaal woningcomplex om een gezonde sociale mix te bewerkstelligen, impliceert dan weer dat het huis onbeschikbaar wordt voor iemand die er eigenlijk meer recht op heeft. Kortom, het lijkt wel kiezen tussen de pest en de cholera. De Standaard. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() Moet ik daar nu echt op antwoorden?
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Dat is nu eens een doorslaggevend argument. Waaaaawwwww Ik geef mij bij deze gewonnen. Tegen zulke domheid kan ik niet op.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() k9 moest een kwade blik alles zijn wat mij en mijn kinderen overkomen is op gebied van geweld, diefstal, inbraak, overval ......
Kust uw twee pollekens, dankt op uw twee kniekens onze lieven heer (als ge derin gelooft) en prijs uw gelukkig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb niets tegen immigranten, er mogen er zelfs nog meer bij komen. Ze moeten zich alleen integreren. Indien zij dit steevast weigeren mogen ze van mij buiten gesmeten worden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik vraag mij dus ook af waarom, ik heb er dan maar wat over gelezen en mij geinformeerd, en mij dankzij mijn ervaringen een bepaald beeld gevormd over bepaalde autochtonen, dus niet over allemaal, laat dat ook duidelijk zijn. En ik geef iedereen in het begin het voordeel van de twijfel, alleen is mijn twijfel iets groter, tegenover bepaalde personen dan anderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
Als wij opmerkingen maken over de een of andere rotte appel bij het Vlaams Blok die zijn vrouw publiek afranselt, al schietend een hoop cafégangers molesteert of een andere gepakt wordt voor drugsdealen, dan worden we er direct van beschuldigd om het ganse Vlaams Blok te willen generaliseren en demoniseren.
![]() |
![]() |
#74 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Al spelen culturele en religieuze elementen ook hier een rol.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Een korte telling leert mij dat ik aldus een 10-tal forums zou kunnen opstarten k9 over allochtoon geweld tegen mij en mijn kinderen.
'k heb niks tegen allochtonen die hier wettelijk verblijven en zich integreren en onze wetten naleven. Dan mogen die van mijn part van Mars komen of van Pluto. Maar criminele autochtonen horen in de gevangenis en criminele met een andere nationaliteit horen hier gewoon niet thuis. en hoogstwaarschijnlijk zou ik ook naar uw vrouw gekeken hebben, net zoals ik naar alle andere vrouwen kijk als ik in de zomer door de stad loop. Met een blik van : 't vrouwvolk is toch schoon in de zomer. (Behalve de tentloopsters he - wat een hoop schoonheid wordt aan mijn kennersoog onttrokken he jammer toch)
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
"Anti-Zionism is the new anti-Semitism." Chief Rabbi, Lord Jonathan Sacks, 4th April 2016 Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |