Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2004, 12:56   #61
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9
Doe ik elke week , zeg me eens wat er mis is met die straten?
Ja, Brussel is een pracht van een stad. Nergens nog maar een zweem van onveiligheid. Nergens criminaliteit, noch overlast. Alle huizen zijn piekfijn in orde: bewoond en mooi onderhouden.

Een voorbeeldje? De route "Haachtsesteenweg" langswaar drommen Japanse toeristen onze prachtige hoofdstad worden binnengeleid. Speurend naar de uitgekiende architectuur, de fleurig versierde straten en pleinen, de mensen die vriendelijk naar je staan te zwaaien, ... : wie voelt zich hier nu niet thuis??
Oud 26 juli 2004, 12:56   #62
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet, ooit de film pocahontas gezien? Wel zo maar dat een kleinere versie. De dochter is natuurlijk de mooiste van de wereld.
No problemo k9!

Oud 26 juli 2004, 12:56   #63
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Oorspronkelijk bericht door

1 allochtoon? Misschien wordt het tijd eens bij de oogarts te gaan...
Dit heeft niets met het goedpraten van racisme te maken. Dit is enkel een vaststelling. Het is belachelijk van u die allochtonen-invasies te ontkennen.

[size=4]in·va·sie[/size] (de ~ (v.), ~s) 1 vijandelijke inval => raid 2 plotselinge massale intocht
Nee er is dus geen invasie pure propaganda.

Citaat:
Bovendien, is een 'kwade blik' nu al een uiting van racisme? Wat een complete onzin is dat?

Zeg me eens 1 andere reden waarom jij een onbekende die je nog nooit iets gedaan heeft kwaad aan te kijken?

Citaat:
Niets. Ik heb haar dan ook van niets beschuldigd....

maar toch vind je het normaal dat bepaalde mensen kwaad naar haar kijken. Was het misschien omdat ze een koekje aan de mensen wou geven?

Citaat:
Ik beschuldig wel die allochtone jongeren die tal van stadsbesturen ertoe noopten een ...

Wat dus niks met mijn dochter of vrouw te maken heeft.

Citaat:
Wel goed dat uw dochter voor het pensioen van die 'achterlijke racisten' zullen zorgen. Die achterlijke racisten financieren nu met hun belastinggeld de academische carriëre die uw dochter zal doorlopen

Correctie die zal ik en mijn vrouw financieren .

Citaat:
die financieren de verplichte inburgeringscursussen die haar nieuwe vriendjes en vriendinnetjes zullen moeten doorlopen, die financieren de leeflonen, sociale woningen en andere uitleringen die haar eventuele import-familieleden ontvangen.

Wat een onzin, de vriendjes en vriendinnetjes van mijn dochter zijn autochtonen, import familie welke import familie? Ben je zo racistisch dat je niks anders meer kan zien dan dat? Zijn alle allochtonen voor jou gewoon uit om de sociale zekerheid te misbruiken en om heel hun familie hier te laten doppen? Je beseft toch dat het hier gaat om een 2.5 jarig belgisch meisje?

k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:57   #64
Spolpoel
Banneling

Standaard

Ter info van Piano.
Aan wat zouden uw allochtone vrienden een verplicht inburgeringsluik te danken hebben? Aan hun overgemotiveerde integratiewil en voorbeeldig gedrag?

HET VLAAMS REGEERAKKOORD DOORGELICHT (1). Samenleven in diversiteitBevoegdheid verschuift van soft naar hard departementVan onze redacteur

BRUSSEL - Samenleven in diversiteit behelst voor de regering-Leterme ,,duidelijke afspraken over rechten en plichten die voor iedereen gelden''. Voor het eerst maakt een Vlaamse regering hiervan de synthese en krijgt een enkele minister het pakket onder zijn hoede.

EVEN grasduinen in het paars-groene regeerakkoord Een nieuw project voor Vlaanderen uit 1999 kan leerrijk zijn. Je zoekt er tevergeefs naar een hoofdstuk over ,,samenleven in diversiteit''. Niet dat de vorige regering blind was voor die problemen. Maar alles werd erg verbrokkeld ingevuld, een duidelijke doelstelling ontbrak. Het vormde zeker niet een van de speerpunten. Van een concrete [size=5]overlastaanpak[/size] in wijken met een ,,gemengd etnisch-culturele achtergrond'' was zelfs geen sprake.

Het oranje-paarse werkstuk Vertrouwen geven, verantwoordelijkheid nemen van de regering-Leterme I maakt voor het eerst de synthese. Alles wat het samenleven in diversiteit kan bevorderen/ondermijnen, wordt samengebracht in een hoofdstuk. Logischerwijs krijgt ook een enkele minister de bevoegdheid in plaats van de diverse onderdeeltjes op te splitsen tussen de ministers van Binnenlandse Zaken, Wonen, Onderwijs en Welzijn.

Het pakket kwam uiteindelijk bij Marino Keulen terecht. Hij heeft al Binnenlandse Zaken en Wonen in de portefeuille zitten. De koppeling naar diversiteit was bijgevolg snel gemaakt. Van Keulen wordt een wat harder, zeg maar no-nonsense-beleid verwacht. Het hele inburgeringsdossier is nu weg bij de minister van Welzijn, die in de beeldvorming een wat softer imago torst. Voor de liberalen is dit een heel belangrijk pakket. Het migrantenstemrecht gaf al eerder aan hoe kwetsbaar liberalen zijn als het om integratie gaat.

Twee assen torsen het diversiteitsbeleid. Een eerste as behelst ,,duidelijkheid over rechten en plichten die voor iedereen gelden''. De overheid wil daar een soort politierol op zich nemen. Maar het regeerakkoord waarschuwt: ,,Uiteindelijk is het aan de individuele en verantwoordelijke burger om open te staan voor de diversiteit in de samenleving en om inspanningen te leveren om het harmonieus samenleven mogelijk te maken.'' Voorts wil de Vlaamse regering zoveel mogelijk kansen creëren, niet alleen voor de minderheidsgroepen, maar voor alle Vlamingen.

De diverse maatregelen ogen een stuk duidelijker, anderen zullen zeggen ,,gespierder'', dan wat de vorige regering voor elkaar bracht. Discussieerde de regering-Dewael/Somers nog lange tijd over de wenselijkheid om inburgeringscursussen verplicht te maken, nu staat het zonder verpinken in het regeerakkoord. Voor Groen! zou de passage onverteerbaar zijn. Zo mogelijk nog ingrijpender is de passus waarin gepleit wordt om wijken op een verantwoorde manier te mixen (rijk en arm, autochtoon en allochtoon) om hun leefbaarheid in de toekomst te verzekeren.

Ideologisch is het hoofdstuk allesbehalve vrijblijvend. Minister-president Yves Leterme spreekt tegen dat het allemaal een antwoord vormt op de sterke uitslag van het Vlaams Blok. Groeaah ! Maar hij benadrukt dat het bij momenten [size=5]problematisch[/size] samenleven met andere bevolkingsgroepen en de troebele repliek van de overheid op enkele terechte verzuchtingen het bedje voor de extremistische partij meer dan gespreid hebben.

Makkelijk krijgt Keulen het in geen geval. Er blijft een schrijnend tekort aan mensen en financiële middelen om het aanbod voor inburgeringscursussen te laten sporen met de vraag. De regering belooft weliswaar bijkomende investeringen, maar met een instroom van 15.000 nieuwkomers per jaar in Vlaanderen lijkt het wel dweilen met de kraan open. In zo'n klimaat een verplichting hard maken is niet eenvoudig.

Het ,,mixen'' van wijken wordt een nog grotere uitdaging. Voor de een is het ronduit absurd om ,,armen'' te weigeren die zich in een wijk met heel wat kansarmoede willen vestigen. Voor anderen betekent het een eerste stap naar het terug leefbaar maken van die buurt. Het aanvaarden van ,,rijkere' inwoners in een sociaal woningcomplex om een gezonde sociale mix te bewerkstelligen, impliceert dan weer dat het huis onbeschikbaar wordt voor iemand die er eigenlijk meer recht op heeft. Kortom, het lijkt wel kiezen tussen de pest en de cholera.
De Standaard.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:57   #65
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Een Rus, een Wit-Rus of een Oekraïner die hier een paar weken geleden is toegekomen, daarvan is de kans dat hij zich op die korte tijd al geïntegreerd heeft aanzienlijk kleiner dat van een zwarte met kroeshaar wiens familie al 50 jaar geleden naar België is komen wonen. Denk je dat ook niet?

In elk geval hoeft die kersverse Rus zich geen zorgen te maken dat hij scheef bekeken zal worden. Mensen zoals Tegendraads maken enkel onderscheid 'op zicht'.
Het zou moeten zijn, al is het meestal niet zo: Oost-Europeanen hebben blijkbaar zoveel problemen niet om zich te integreren op korte termijn, in tegenstelling tot die andere groep ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:58   #66
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Wat had mijn zoontje van 8 jaar ooit iemand misdaan toen hij voor de eerste keer gesteamd werd ? Behalve natuurlijk dan dat hij blond is, blauwe ogen heeft...
Of mijn neefken, ... ? toen hij voor de eerste en tweede keer in mekaar geramd werd ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:59   #67
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Philips Inc.
Het zou moeten zijn, al is het meestal niet zo: Oost-Europeanen hebben blijkbaar zoveel problemen niet om zich te integreren op korte termijn, in tegenstelling tot die andere groep ...
Jawadde, ik verbaas mij telkens weer over zoveel domme opmerkingen.

Moet ik daar nu echt op antwoorden?
Oud 26 juli 2004, 12:59   #68
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry
Beetje idiote woordenstrijd hier. Wat K9 overkwam en dan vooral z'n vrouw en kind, is zeker af te keuren. Maar andersom gebeurt het ook wel eens.

Jammer genoeg zijn er veel mensen bang, horen ze iets en veralgemenen dan maar. Bang van, of bevreemd door, wat vreemd is. En dat geldt zowel voor vele autochtonen als ook allochtonen.
Het ergste is nog hoeveel mensen dat normaal vinden. Elke gemeenschap heeft zijn rotte appels maar als je die rotte appels als normaal beschouwd scheelt er toch wel iets denk ik.
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 12:59   #69
Tegendradigaard

Standaard

Citaat:
In het brein van Tegendraads ter grootte van een kersepit, zijn alle allochtonen bruin/zwart, hebben kroeshaar, dragen een tulband en spreken arabisch. Krijg dat idee er maar weer uit.

Dat de grootste groep asielzoekers/migranten de laatste vijf jaar blanke blonde oost-europeanen zijn, dringt nog altijd niet goed door. Waarschijnlijk denkt tegendraads dat dat allemaal autochtone Vlamingen zijn
Tuurlijk is mijn brein maar een kersenpit groot.
Dat is nu eens een doorslaggevend argument. Waaaaawwwww

Ik geef mij bij deze gewonnen.

Tegen zulke domheid kan ik niet op.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 13:02   #70
Tegendradigaard

Standaard

k9 moest een kwade blik alles zijn wat mij en mijn kinderen overkomen is op gebied van geweld, diefstal, inbraak, overval ......

Kust uw twee pollekens, dankt op uw twee kniekens onze lieven heer (als ge derin gelooft) en prijs uw gelukkig.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 26 juli 2004, 13:03   #71
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jawadde, ik verbaas mij telkens weer over zoveel domme opmerkingen.

Moet ik daar nu echt op antwoorden?
DE realitiet spreekt je tegen. Ik heb een vriend en een vriendin van Poolse afkomst: beide universitair, beide hun ouders poolse emigranten, beide spreken vloeiend pools en nederlands, enz ...

Ik heb niets tegen immigranten, er mogen er zelfs nog meer bij komen. Ze moeten zich alleen integreren. Indien zij dit steevast weigeren mogen ze van mij buiten gesmeten worden.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 26 juli 2004, 13:03   #72
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maakt mij eigenlijk niet uit, zelfs al zit er 1 tussen die al 10 keer overvallen is door "een allochtoon" .

Zoiets is gewoon om het goed te praten "al die criminele autochtonen" "niks dan last heb ik er mee",... En hop het is opeens goed om een deel van de bevolking kwaad te bekijken alleen omdat ze nu toevallig niet 100% blank zijn. Want laten we duidelijk zijn moesten mijn vrouw en dochter een beetje blanker hadden geweest had niemand hen zo bekeken.

Dat je iemand haat die je iets aangedaan heeft OK, maar dat je alles niet blank haat omdat je last hebt of denkt last te hebben van enkele niet blanken niet OK, hopelijk zie je dat in.

en wie verdient dat dan?
Klootzakken die mijn portefeuille bv, niet konden laten liggen en ingevoerd waren uit Roemenië, ... Klootzakken die mijn broer steamden in het station, ... klootzakken die mij even doodleuk komen vertellen dat ik niet mag lachen terwijl mijne maat een joke vertelt, klootzakken die mijn kozen wilde steamen, klootzakken, die terwijl ik voorbijwandel ineens de drang voelen om uit te halen en pogen mij in mijn maag te trappen, (ik ben wel iets rapper als dat natuurlijk... ) enz... enz... ik zie er nochtans nie uit als skinhead, ben gewoon beleefd en zal niemand uitdagen.

ik vraag mij dus ook af waarom, ik heb er dan maar wat over gelezen en mij geinformeerd, en mij dankzij mijn ervaringen een bepaald beeld gevormd over bepaalde autochtonen, dus niet over allemaal, laat dat ook duidelijk zijn.

En ik geef iedereen in het begin het voordeel van de twijfel, alleen is mijn twijfel iets groter, tegenover bepaalde personen dan anderen.
Oud 26 juli 2004, 13:04   #73
thePiano

Standaard

Citaat:
Het ergste is nog hoeveel mensen dat normaal vinden. Elke gemeenschap heeft zijn rotte appels maar als je die rotte appels als normaal beschouwd scheelt er toch wel iets denk ik.
Ik heb pas echt een probleem met mensen die elke rotte appel aangrijpen als excuus om de hele groep te stigmatiseren.

Als wij opmerkingen maken over de een of andere rotte appel bij het Vlaams Blok die zijn vrouw publiek afranselt, al schietend een hoop cafégangers molesteert of een andere gepakt wordt voor drugsdealen, dan worden we er direct van beschuldigd om het ganse Vlaams Blok te willen generaliseren en demoniseren.
Oud 26 juli 2004, 13:04   #74
Tiger777
Burgemeester

Tiger777's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Tiger777
Standaard

Citaat:
Ik denk dat jij eens door die straten moet wandelen EN met de mensen daar eens moet babelen, dan zal je misschien wat van je vooroordelen kwijtgeraken.
Spreek jij vlot Arabisch?
Tiger777 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 13:05   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herr Flick kan dat zien 'op zicht' zo'n straf brilleke wil ik ook wel hebben.
lees mijn reactie op pagina, 4 , ik heb zo geen brilleke, maar heb meestal wel iemand vrij rap door ja.
Oud 26 juli 2004, 13:05   #76
thePiano

Standaard

Citaat:
DE realitiet spreekt je tegen. Ik heb een vriend en een vriendin van Poolse afkomst: beide universitair, beide hun ouders poolse emigranten, beide spreken vloeiend pools en nederlands, enz ...

Ik heb niets tegen immigranten, er mogen er zelfs nog meer bij komen. Ze moeten zich alleen integreren. Indien zij dit steevast weigeren mogen ze van mij buiten gesmeten worden.
Ik ken geen enkele Pool of Rus die, nadat hij hier drie weken geleden is toegekomen, al vloeiend Nederlands kent of spreekt.
Oud 26 juli 2004, 13:05   #77
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik heb pas echt een probleem met mensen die elke rotte appel aangrijpen als excuus om de hele groep te stigmatiseren.

Als wij opmerkingen maken over de een of andere rotte appel bij het Vlaams Blok die zijn vrouw publiek afranselt, al schietend een hoop cafégangers molesteert of een andere gepakt wordt voor drugsdealen, dan worden we er direct van beschuldigd om het ganse Vlaams Blok te willen generaliseren en demoniseren.
Daar heb je gelijk in. Al is het percentage rotte appels bij de magrabijnen beduidend hoger als bij de oost-europeanen. Dat mag ook gezegd worden.

Al spelen culturele en religieuze elementen ook hier een rol.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 26 juli 2004, 13:06   #78
Tegendradigaard

Standaard

Een korte telling leert mij dat ik aldus een 10-tal forums zou kunnen opstarten k9 over allochtoon geweld tegen mij en mijn kinderen.
'k heb niks tegen allochtonen die hier wettelijk verblijven en zich integreren en onze wetten naleven. Dan mogen die van mijn part van Mars komen of van Pluto.

Maar criminele autochtonen horen in de gevangenis en criminele met een andere nationaliteit horen hier gewoon niet thuis.

en hoogstwaarschijnlijk zou ik ook naar uw vrouw gekeken hebben, net zoals ik naar alle andere vrouwen kijk als ik in de zomer door de stad loop. Met een blik van : 't vrouwvolk is toch schoon in de zomer. (Behalve de tentloopsters he - wat een hoop schoonheid wordt aan mijn kennersoog onttrokken he jammer toch)

Oud 26 juli 2004, 13:06   #79
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik ken geen enkele Pool of Rus die, nadat hij hier drie weken geleden is toegekomen, al vloeiend Nederlands kent of spreekt.
Dat wordt ook niet verwacht hé slimme ...

(Friedrich Nietzsche)
Oud 26 juli 2004, 13:08   #80
thePiano

Standaard

Citaat:
Dat wordt ook niet verwacht hé slimme ...
Nee, maar daar draait de discussie precies om: integratie en als je geïntegreerd bent (blank of zwart) wordt je dan ooit wel als volwaardige Vlaming/Belg aanzien. Tiger bv zegt pas na 10 generaties.

Laatst gewijzigd door thePiano : 26 juli 2004 om 13:08.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be