![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Stel dat Vlaanderen mogen onafhankelijk zou zijn en je zet er politiekers aan die graag graaien en prestige tegen prestige werken en maatregelen willen nemen , dan zal dat evenzeer fout gaan . het feit is Nu dat er zoveel politiek partijenen belangen zijn dat het niet meer bestuurbaar is en niet meer oplosbaar . ook met Vlaanderen onafhankelijk zal het probleem Brussel NIET opgelost zijn . Stel je Vlaanderen onafhankelijk maakt , dan heb je Brussel op te geven of het probleem blijft het zelfde of zelfs erger . Stel dat Vlaanderen onafhankelijk wordt dan heb je of 300.000 ambtenaren die nu federaal werken en werkloos worden . of je hebt 300.000 Vlamingen die in het buitenland zullen werken . Beiden onmogelijk . Je creeerd gewoon een project dat voor Waalse en Vlaamse politiekers NIET aanvaardbaar is . Nochmaals ,Walen en Vlamingen zelf , de mensen zelf hebben geen enkel probleem met elkaar , ze zijn enkel opgeklopt door politiek getouwtrek en ze zijn nuchter genoeg om te begrijpen en zich mateloos te ergeren aan de huidige onwerkbare en dure situatie . Als B.U.B. een handig programma uitschrijft dat die federale en comunotaire zever van tafel is , dat er een werkbare en goedkopere effiënte regering komt , en dat de mensen hun job kunnen behouden , dan zou U wel eens heel erg kunnen verschieten hoeveel kiezers men achter zich krijgt . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klarekijk zou zijn nickname beter laten veranderen in troebele kijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Goeie vraag,welke problemen zouden Waalse en Vlaamse mensen met elkaar hebben?
Misschien de problemen,gecreéérd door op macht beluste gangsters. Trap er niet in a.u.b. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En hoe ga je dat dan wel voor mekaar krijgen?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sluit u gerust aan bij de brede beweging rond fuhrer Peter Mertens. Al 1200 Antwerpse leden!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maw waarom zou hun macht verkleinen in twee aparte staten?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
In welk land is dat niet zo? Een kanjer van een nepreden om België unitair te maken. Stel toch gewoon dat België weer unitair moet worden omdat GIJ u identificeert met dat België. En dan vraag ik mij begod af WAAROM? Neen, het unitaire België heeft de kans gehad en ze verspeeld.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 13:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is sta open voor discutie . Ik ben zeker niet de slimste maar wat ik bijzonder goed kan is om in diverse senario's mijn eigen gevoel en denken eens geheel opzij te zetten , en zo eens iets vanuit een neutraal perspectief te bekijken . Mijn beste voorbeeld daarvan is . Ik was helemaal tegen en fanatiek , tegen een basisinkomen . of meer tegen uitkeringen zonder tegenprestatie's een beetje ( nu bekijk ik het ) idioot Amerikaans . Na een eerste lezing over basisinkomen door Vivant Dacht ik alleeeee nog ne communist die het warm water voor de 37 ste keer uitgevonden heeft . Maar toen zette ik alle mijn eigen denken en karakter opzij en liet de totaal nieuwe idee met alle facetten oven tot een neutraal denken overwegen . En plots zak ik het veel helderder . Inzake Vlaanderen / splitsen en comfederalisme , is dat idem . Zet eesn alles opzij , en denks een klaar na . Er is geen betere oplossing dan België één . Het is of een splitsing en Brussel opgeven . Of een zoveelste klungel en complexiteit rond Brussel of splitsen en Brussel ligt in het verkleinde land België dat dan nog 19 gemeenten telt . Of Vlaanderen een knecht provincie van Nederland . Naderland speelt nu al baas van de antwerpse haven . wie houd elke van de 3 verkeers oplossingen tegen rond antwerpen ? ENKEL ROTTERDAM en niemand anders . Dus ook deknecht provincie van Nederland uithangen is geen optie . Waar is Vlaanderen eindelijk mee bezig ? Vlaanderen is als een kopel dat wil scheiden , voordien hadden ze een eigen huis , en nu is dat verkocht om hun advocaten te kunnen betalen en rest er niets meer . We lopen echt wel van de klavers naar de biezen hoor . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Die parasieten zijn net diegenen die de huidige structuren opgebouwd hebben. Je moet de traditionele partijen uitschakelen maar je heb maar inspraak op de helft ervan. Als één landsdeel teveel de machtstructuren afbreekt zal het ander deel zelf de amputatie uitvoeren in de hoop haar (de traditionelen) macht te verzekeren.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik wil geen land omwille van de stempel op mijn pasport een leeuw of een driekleur kan mij echt geen moer schelen . Ik wil een land dat efficiënt werkt , met minder coruptie , waar de abnken de baas niet spelen , en waar mensen kunnen werken - handelen - bloeien en zich goed voelen . Ik wil weg van het muggeziftend beleid dat niets oplost en alles duur en complex maakt . Een overheid moet duidelijk regels hebben voor haar mensen , geen prodeoadvokaat voor elke scheet die hij laat . En elke oplossing , anders dan België één l&nd één regering is een complexiteit die niet te overzien is . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Want zoudt gij aannemen als kantelpunt des falens falens des unitarismes. De eerste staatshervorming? De eerste taalwetten? .... Citaat:
![]() Waarom zou in een onafhankelijk Vlaanderen geen regionale autonomie mogelijke zijn? Nederland keert dus schuchter terug naar het konfederalisme van de Republiek. En volgens Boudewijn Bouckaert is het nu net het ontbreken van deze konfederale geest die België de das om deed. We kennen nml een konfederale traditie. België had een kans gehad indien de konfederale staat van 1790 had blijven bestaan: de Vereenigde Nederlandsche (!)Staeten... (Ja, voor hun kollektief nationaal bewustzijn door de Belgicisten in 1830 werd gerest, wisten de Vlamingen nog dat ze Nederlanders waren...!) IK vrees voor U dat het nu te laat is. Citaat:
2° Aldus sprak de Belgische staatsnationalist. ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 14:14. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
zij hebben het land onbestuurbaar gemaakt en een bataljon advokaten noodzakelijk gemaakt om een eenvoudige beslissing NIET meer te kunnen nemen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() In dat geval zou je net moeten pleiten tegen België en voor een andere staatsinvulling. Een efficiënt België, zo heeft de geschiedenis ons geleerd, is immers een utopie.
Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 26 januari 2013 om 14:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Waarom koppelt ge dat alles aan een unitaire staat en waarom kan dat alles niet in een konfederale, of twee verschillende staten? Maw Wat is het verband tussen "degelijk bestuur" met een bepaalde staatsvorm of -grenzen. Ik zie er geen enkel.... Maar kijk...Straks komt Jan Van den Berghe wijzen op Zwitserland!
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 14:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sommige mensen denken dat een onafhankelijk Vlaanderen dat goed functioneert niet mogelijk is terwijl dat net het enige deftige alternatief is voor hetgeen we nu hebben. Bepaalde mensen zijn nu eenmaal doodsbang van verandering of ze zijn zodanig gebrainwashed door de heersende elite dat er waanbeelden door hun hoofden zweven. Het is spijtig maar het is nu eenmaal niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En als dusdanig zijt gij in willens nillens in het twijfelachtige gezelschap van de heren wiens foto hier gepost werd. OK uw motieven zijn anders. Maar samen zitten jullie wel onder dezelfde Belgische vlag ook al dekt die een andere lading en samen zullen jullie dus voor een Belgicistische partij stemmen. Belgicist is men in het stemhokje, niet met een vlag in de hand.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() double trouble
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 26 januari 2013 om 14:50. |
![]() |
![]() |