![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zie geen enkele reden om, als democraat, mensen die jou niet goed gezind zijn niet te subsidiëren.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens als democraat, vind ik, dat de meerderheid (en in antwerpen is dit nu een coalitie met de nva) moet beslissen aan wie ze eventueel subsidies toekent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Enkel diegene die correct stemmen of de juiste partijkaart hebben, hebben recht op iets? Wel wel wel.... Laat ons hopen dat de N-VA daar geen algemene regel van maakt... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niemand heeft recht op iets. Laat dat de algemene regel voor iedere partij zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ja tuurlijk is het aan de meerderheid om te beslissen hoeveel subsidies ze aan wie geven. Maar als het argument "die zijn mijn goedgezind dus die krijgen veel en die anderen zijn mij niet goedgezind dus krijgen die niets" te veel meespeelt, ben je ook niet goed bezig. Beleid voeren is vooruitzien, beslissingen moeten weloverwogen genomen worden en rancune heeft daar geen plaats.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar even nuttig als bepaalde grote aartslelijke "kunstwerken" die her en der worden neergepoot, zoals die grote rode onnozelheden op het strand van Oostende (staan ze er nog?)! Maar interessant voor diegenen die de poen opstrijken, dat wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() qouac
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En btw, hoe denkt ge dat het district Borgerhout zijn subsidies zal verdelen ? Trouwens hoe plaatst ge in dit beeldje het cordon sanitair ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
kunst is belangrijk in een maatschappij, creativiteit is een motor voor de ganse samenleving. het is niet omdat je bepaalde kunstenaars niet snapt of dat je in bepaalde vormen van kunst niet geïnteresseerd bent dat je dit compleet moet negeren. wat het cordon sanitaire hier komt doen, snap ik niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Toevallig vandaag in de 'Metro' :
"Poëzieverkoop keldert" en "Verras je medereiziger met een vleugje poëzie (gedichtendag")" ![]()
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#76 |
Minister
|
![]() Wanneer ik een opdracht wil binnen halen van een overheid (lokaal of nationaal) gaat daar een aanbesteding aan vooraf. Op basis van een aantal criteria wordt dan beslist of wij of één van onze concurrenten die opdracht binnen halen.
Als nu morgen zou blijken dat de Stad Antwerpen mij een opdracht van € 10.000,- gunt zonder aanbesteding, gewoon omdat ze mij goedgezind zijn, dan zou het kot te klein zijn (terecht trouwens). Waarom zou dat voor een stadsdichter anders zijn ? Waarom kan het stadsbestuur gewoon beslissen iemand € 10.000,- te gunnen, gewoon omdat ze hem goed vinden ? Is het ook toeval dat het vorige stadsbestuur nu éénmaal goed lag bij de gekozen dichters ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Gouverneur
|
![]() Op zichzelf is het niet nuttig. Maar het is wel een goed teken. Wie het hautaine clubje van Vlaamse "cultuurdragers" in staat van verontwaardiging brengt kan ook niet helemaal fout bezig zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Tja, als je dan ziet hoe een bepaald gedeelte van de cultuursector (zie bvb. Tom Lannoye) de N-VA provoceert, moeten ze daar maar tegen kunnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |