![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hierbij de officiële baremas.
In tegenstelling tot de grote boze wereld, waar een bruto loon verlaagd wordt dankzij belastingen, bijdragen, loonkosten enz, moet het bruto salaris bij de EU verhoogd worden met allerlei extra's: 16% expatriëring, kinderbijslag, schoolgeld...: http://ec.europa.eu/civil_service/do...ficials_en.pdf |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatstgenoemden verdienen méér dan de cijfers in jouw tabel, en ja, zoals ik hier al vaak heb opgemerkt, is het nettosalaris doorgaans heel wat lager dan het brutosalaris. Het is heel gewoon dat er 10% af gaat voor allerlei bijdragen, maar dat er 30% bijkomt aan allerlei voordelen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Toch kan ik je een aanwijzing geven: let er eens op wat je over de interne keuken van de EU in de media verneemt, en vraag je dan eens af: valt daar echt zó weinig over te vertellen? Ik heb er hier ook al in een paar posts op gewezen dat positief nieuws over de EU vaak als negatieve berichtgeving wordt vermomd. Dingen als: "de fraude is toegenomen van 1,2 tot 1,3 % van de begroting. Dat moet maar eens gedaan zijn daar in Brussel". Maar nergens vind je een analyse waaruit blijkt dat zulke lage percentages realistisch zijn. En er zijn tipjes die ik (nog) niet kan oplichten zonder mensen in gevaar te brengen. Natuurlijk heb ik niets aan mensen die zich van mijn meest extreme stellingname laten overtuigen zonder dat er veel meer dan tipjes worden opgelicht. Die kunnen net zo goed morgen geloven dat de EU zich voornamelijk toelegt op ecologische onkruidverdelging in achtergestelde wijken, en overmorgen nog iets gekkers. Maar als er belangstelling komt voor de rook, zal langzamerhand de overtuiging veld winnen dat er sprake is van meer dan een kampvuurtje, en voorlopig ben ik daar al dik tevreden mee. Sorry als ik meer nieuwsgierigheid wek dan ik nu wil bevredigen, maar ik heb hier toch wel al veel uitleg gepost, en tegen dat je daarmee klaar bent, meld ik me nog wel eens.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ten eerste geen teken van transparantie en zeker geen gemakkelijk toegankelijke informatie. Ten tweede zijn interpretatiefouten gegarandeerd, wat blijkt uit alle onzin die daarover in de media verschijnt (schromelijke onderschatting van de werkelijke kosten). Dat we misleid worden is de bedoeling, en de EU vermomt alles als zijn tegendeel: - volksverachting als democratie; - verkwisting als zuinigheid; - doofpotterij als transparantie; - steun voor industriële agrobedrijven als steun voor noodlijdende landbouwers; - maatregelen voor de farma-industrie als bescherming van de volksgezondheid; enz. enz. Nu nog even de bewering afwachten dat ze daar ook een scheiding der machten hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
|
![]() Iemand data voor handen die een vergelijk maken tussen beiden?
KEEP CASH ALIVE!!!! Laatst gewijzigd door Gun : 17 februari 2013 om 13:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...19_richtlijnen
"België is met voorsprong de lidstaat die het meeste achterstand heeft bij de omzetting van Europese richtlijnen over de interne markt in nationale wetgeving." Dit moet zo ongeveer de eerste keer zijn dat ik trots ben om Belg te zijn ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ja, het is nog erger in die 95% van de gevallen (verordeningen) waarin een omzetting overbodig is.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 20 februari 2013 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Kan iemand een paar suggesties doen welke de belangrijkste lobby-clubs zijn die de EU sterk beïnvloeden?
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://ec.europa.eu/transparencyregi...cale=en&reset= Deze groepen zouden alvast stevige invloed hebben: http://www.businesseurope.eu/Content/Default.asp? http://www.acea.be/ http://www.etuc.org/ http://www.iru.org/
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb geen dossierkennis maar ik blijf van oordeel dat de EU de grootste blunder is die men ooit kon maken.
Landen die er niet aan meededen liggen nu wel ver plat van het lachen denk ik. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het Deense EU-parlementslid Jens-Peter Bonde kreeg dertien jaar lang van de EU-Commissie geen antwoord op zijn vraag wie er lid was van de toen 6000 "werkgroepen" van ambtenaren en, zeg maar, lobbyisten. Wordt allemaal door het volkomen onwetende volk geduld, en straks zal dat volk misschien ook nog gaan geloven dat ze het ménen als ze eens even de transparanteriken gaan uithangen.
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heb het dan over alle soorten lobbyisten he, van milieubewegingen tot koepelorganisaties van speifieke industriele sectoren.
![]() |
![]() |
#78 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Milieubewegingen en organisaties voor gehandicapte aidsslachtoffers die kinderarbeid verrichten in door hongersnood getroffen gebieden met een hoge schuldenlast gedragen zich ondemocratisch als zij hetzelfde pad gaan bewandelen als Bayer, Paribas en Shell. En dannog om met een kluitje in het riet gestuurd te worden. Want Monsanto en Nestlé betalen beter, hebben meer mannetjes en kennen sluwere trucjes dan Oxfam en Greenpeace. Nu sluipen de 20 000 Brusselse lobbyisten niet zo vaak rondom het parlement. Ze weten welke deerne haar benen het wijdst spreidt voor bankiers, farmaceuten en petrochemiërs ![]() De leden van de Raad krijgen al een agenda uit de lidstaten mee, die moet je niet te veel met lobbywerk belasten. Het werk van de lobbyist is juist, de Raad de indruk te geven dat hij zijn zin krijgt, en de manipulatoren in en van de Commissie te verzekeren dat het effect van deze of gene tekst totaal anders zal uitvallen dan je zou denken als je hem leest. En het parlement zag de zesde dag, bij aankomst uit Straatsburg, dat het goed was, stemde na het uitpakken van de koffers vóór en rustte de zevende dag uit van de ontberingen van de reis: Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 2 maart 2013 om 00:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tenminste, zo zou het moeten zijn. Zonder lobbyisten zou de Commissie natuurlijk niet weten wat ze de Raad, en dus het Parlement en ons, moet voorschrijven. De lobbyisten kennen de technische details van uw elektrische tandenborstel waarover een verordening wordt klaargestoomd. En ze zullen heus niet de normen van de concurrentie aanbevelen. Of jij daardoor minder naar de tandarts moet en je tandenborstel goedkoper kunt kopen, zal hun wel worst wezen.
|
![]() |
![]() |