Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 maart 2013, 10:54   #61
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adrian M Bekijk bericht
Nederland: opheffen Benelux

Kamer twijfelt aan nut Benelux Unie

Uit een rapport van het ministerie van Buitenlandse Zaken blijkt dat de resultaten van de Benelux Unie gering zijn. Regeringspartij VVD betwijfelt of de organisatie nog nut heeft en wil daarover in debat met minister Timmermans. Voor PVV, SP en de ChristenUnie is het al helder, zij willen van de Benelux Unie af.

Secretariaat-generaal
Nederland vormt samen met België en Luxemburg de Benelux Unie. Het Secretariaat-Generaal zetelt in Brussel en telt 51 medewerkers. Ook is er het Benelux-parlement waarin parlementariërs uit de drie lidstaten zitting hebben. De kosten voor Nederland bedragen tussen de vier en vijf miljoen euro per jaar. In 2008 sloten de landen een nieuw verdrag als opvolger van het verdrag van de Benelux Economische Unie, dat in 1960 in werking trad.

Hard rapport
Het ministerie van Buitenlandse Zaken liet de eigen Inspectiedienst Ontwikkelingssamenwerking en Beleidsevaluatie (IOB) een onderzoek doen naar de effectiviteit van de Benelux Unie. Het rapport 'Relaties, resultaten en rendement: evaluatie van de Benelux Unie-samenwerking vanuit Nederlands perspectief' oordeelt hard over de behaalde resultaten.
Eén van de conclusies luidt: "De maatschappelijke effecten van de samenwerking zijn meestal indirect en bescheiden en het duurt vaak lang om resultaat te boeken." Ook is er sprake van "weinig beleidsinhoudelijke focus en samenhang".

Opheffen
Een Kamermeerderheid van VVD, SP, PVV en ChristenUnie meent dat het Benelux-parlement geen toegevoegde waarde heeft en dus moet worden opgeheven. VVD-Kamerlid Mark Verheijen: "Ik weet dat ze regelmatig bij elkaar komen, dat er links en rechts plannetjes vandaan komen, luchtballonnetjes worden opgelaten, ik denk als je wil beginnen met ter discussie stellen van de Benelux dan is afschaffing van het Benelux-parlement een mooi begin.

EU leidend
SP-kamerlid Harry van Bommel: "Je moet eerlijk zijn en tegen elkaar zeggen: 'Ooit had het zin, in de jaren 50 en 60, maar daarna is het afgenomen. De EU is nu leidend als het gaat om de interne markt en heel veel zaken die de Benelux ook doet. Dan kan je dus de Benelux Unie als zodanig opheffen."

Te vroeg
Jan van Laarhoven, secretaris-generaal van de Benelux Unie vindt dat het evaluatierapport te vroeg na de verdragswijziging komt. Hij noemt de kritiek op het gebrek aan resultaat onterecht: "Wij hebben zeer beduidende resultaten bereikt. Op het vlak van de energievoorziening, maar ook op gebieden als fiscale fraude, grootschalige fraude, natuurbeheer en vele andere terreinen kan ik u resultaten noemen."

Verbeteren
Minister Timmermans laat in een reactie weten geen voorstander te zijn van opheffing van de Benelux Unie. Timmermans: "Opheffen is geen oplossing, verbeteren wel. Er moet en kan veel verbeteren aan de Benelux Unie. De organisatie moet stroomlijnen, zich concentreren op kerntaken en resultaten meten."
http://nieuwsuur.nl/onderwerp/471880...elux-unie.html

Uitzending, vrijdag 8 febr. 2013
http://nieuwsuur.nl/uitzending/2013-02-08/
En hier gaat het dus om:

SP-kamerlid Harry van Bommel: "Je moet eerlijk zijn en tegen elkaar zeggen: 'Ooit had het zin, in de jaren 50 en 60, maar daarna is het afgenomen. De EU is nu leidend als het gaat om de interne markt en heel veel zaken die de Benelux ook doet. Dan kan je dus de Benelux Unie als zodanig opheffen."

Alle macht aan de arbeider is geëvolueerd tot alle macht aan Europa.
En dan nog met zo weinig mogelijk inspraak van die arbeider (burger).
En op een moment dat Europa ligt te zieltogen, wellicht (gedeeltelijk) ten onder gaat en eigenlijk niemand kan zeggen waar Europa naar toe zal gaan vind ik dit een meer dan zorgwekkend standpunt...
Het is namelijk een idee dat de inspraak van afzonderlijke landen nog vermindert (ook die van een toekomstig vrij Catalonië, Schotland, Vlaanderen...) ten voordele van het meest ondemocratische beleidsniveau dat er in het moderne Europa bestaat.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 11:16   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Kort gezegd: jij zat in je adolescentie gewoon op pvv niveau.
Ik ben Heel-Nederlander, terwijl de PVV voor Groot-Nederland is. Los daarvan heeft de voormalige PVV'er Arnoud van Doorn de wereld via twitter laten weten: "Ik getuig dat er geen godheid is dan alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."

Er is dus ook hoop voor PVV'ers...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 13:05   #63
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U zou beter toegeven dat de Nederlandse Marine een zootje brokkenpiloten is ......
Tja, wanneer men weinig schepen heeft wordt de kans op brokken vanzelf een flink stuk geringer

Maar ook in België maakt men wel eens brokken. Herinner me dat een Belgische F16 een dure ALQ 131 pod verloor, meen boven Duitsland.
Een Belgische F16 vloog in Marokko een hoogspanningslijn aan gort waardoor het gebied zonder stroom zat.
Belgische strijdkrachten of NL strijdkrachten, zulke zaken gebeuren nu eenmaal
Triester is wanneer een Deense piloot de controletoren met noodlottige gevolgen aan gort schiet van het schietterrein bij ons

Vloot: NL
1945: 16 onderzeeboten

1956: 126 schepen
1961: 67 mijnenenbestrijdingsvaartuigen

1983: 6 onderzeeboten
1983: 24 fregatten

Bemanningsleden (aan boord): NL
1957: 12.866
2013: 2500 > 19,4% (ten opzichte van 1957)

Waar vaak weinig bij stil gestaan wordt. Nederland had na WOII feitelijk drie luchtmachten:
De Luchtmacht (KLU sinds 1953), Marine luchtvaartdienst en het ML-KNIL (zelfstandig wapen sinds 1939)

Om Defensie, met ook nog eens drie luchtmachten, in stand te houden was het defensiebudget rond 1950 gestegen naar boven de 30%.
(Met een Pvda minister als minister president. In een tijd dat NL er slecht aan toe was en nog opgebouwd moest worden, plus een watersnoodramp)
Nu zakt het naar ruwweg 1%. Voor de bezuinigen was het al gezakt naar het laagste budget ooit aan defensie uitgegeven sinds 1813.

Marine Luchtvaartdienst

Jachtvliegtuigen (vliegdekschip)
1946-1956: Hawker Sea Fury > 48
1956-1964: Hawker Sea Hawk > 22

Patrouillevliegtuigen (vliegdekschip)
1945-1946: Fairey Barracuda > 12
1946-?: Fairey Firefly Mk.1 > 30
1946-1961: Fairey Firefly Mk.4 > 40
1949-1961: Fairey Firefly Mk.5 > 14
1954-1960: Grumman TBF Avenger > 78
1960-1974: Grumman Tracker S-2 > 43

Amfibie vliegtuigen
1949-1954: Supermarine Sea Otter Mk.2 > 8
1955-1959: Martin Mariner PBM-5A > 17
1946-1957: Catalina PBY-5A > 22

Patrouillevliegtuigen (vanaf landbases)
1947-1952: North American B-25 Mitchell > 8
1951-1954: Lockheed Harpoon PV-2 > 18
1954-1961: Lockheed Neptune P-2V5 > 12
1961-1983: Lockheed Neptune P-2V7 > 19
1969-1984: Breguet Atlantic SP-13A > 9
1983-2004: Lockheed P-3 Orion > 13

Lesvliegtuigen
1946-1960?: Fairey Firefly T-1 > 2
1958-1962: Gloster Meteor T-7 > 10
1947-?: Auster Mk. 3 >4
1947-?: Airspeed Oxford > 5
1947-1966: North American Harvard > 8
1954-1974: Beechcraft Navigator TC45J > 6
? -1973: Fokker S-11 > 9

Transportvliegtuigen
1945-1961: Douglas Dakota C-47 > 15

Helikopters
1951-1954: Sikorsky S-51 > 1
1954-1962: Sikorsky S-55 > 3
1959-1974: Sikorsky S-58/HSS-1 Seabat > 12
1962-1977: Agusta Bell UH-1 > 8
1967-1983: Westland Wasp AH-12A > 12
1976-2012: Westland Lynx > 24

DHC (Defensie Helikopter Commando)
2010-:NH-90 NFH > 12
2013-:NH-90 landscoped NFH > 8

Alles bij elkaar genomen is de huidige Marine slechts een schim van wat het geweest is
Of men zich daar werkelijk voor moet generen? Ten opzichte van de Royal Navy valt dit in verhouding nog redelijk mee.

Royal Navy
Deze heeft nu zelfs minder fregatten dan de Koninklijke Marine (24) in 1983.
Hun nieuwste 6 fregatten (type 45) zijn daarnaast slecht uitgerust (t.o.v. de LCF fregatten)
Uiteindelijk houd men nog 19 fregatten over. Plus één veel te duur vliegdekschip.
Een deel van hun LPD’s heeft men tevens van de hand moeten doen, waardoor meer aangewezen geraakt op BL/NL capaciteit.

BL/NL
Gezamenlijk kunnen België en Nederland inbrengen: 8 fregatten, 4 onderzeeboten en 4 patrouilleschepen. 2 LPD’s en een JSS (2015). Plus 12 mijnenbestrijdingsvaartuigen
Tevens heeft de BL/NL Marine de beschikking over 7 schepen voor commandovoering.

Als wel theoretisch de beschikking over 28 NH90’s, 17 Chinooks (11 CH47D, 6 CH47F), 8 Cougars (tot 2017), 3 Alouettes (tot?) en 21 Apaches (plus 8 in de US). Plus eventueel BL Augusta’s.
(De 11 oudere NL Chinooks CH47D worden niet geupdate, maar vervangen door nieuwe 11 CH47F modellen)

Men heeft daarnaast nog opties op extra heli’s lopen (al lijkt dit vrijwel geen mogelijkheid gezien de budgetten):
NL: 3 Chinooks CH47F en 2 NH 90’s. België: 2 NH90’s

Missiles
De inkrimping van de gezamenlijk BL en NL Marine heeft daarentegen ook een positief gevolg
Men heeft een redelijk ruime voorraad aan missiles: Harpoon, Seasparrow, Evolved Sea Sparrow, Standard missile en torpedo’s voor de fregatten

Royal Navy:

Navy frigate sent to Libya with four missiles
Quote: Royal Navy officers said HMS Westminster was “dangerously under-defended” when it was called on to patrol close to the Libyan port city of Benghazi in March.
The warship can carry 32 Seawolf and eight Harpoon missiles but it is understood that military cutbacks left the Westminster and its crew of 190 with only a fraction of that capability.
As Seawolf missiles — which are used to intercept incoming missiles — are fired in pairs, sources said the Westminster had just two rounds to defend against missile attacks from Col Muammar Gaddafi’s forces.
http://www.telegraph.co.uk/news/worl...-missiles.html

Laatst gewijzigd door Adrian M : 8 maart 2013 om 13:27.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2013, 13:17   #64
Adrian M

Standaard

De toekomstige gezamenlijke BL/NL Krijgsmacht
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 8 maart 2013, 13:39   #65
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ik ben Heel-Nederlander, terwijl de PVV voor Groot-Nederland is. Los daarvan heeft de voormalige PVV'er Arnoud van Doorn de wereld via twitter laten weten: "Ik getuig dat er geen godheid is dan alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is."

Hoor je Wilders daar nog over? Pff .... die zool roept maar wat als hij denkt ergens mee te scoren.
Ze zouden hem de mond moeten snoeren. Economisch gezien, buitenland, bezorgt die hannes ons één en al ellende.
Zowel Turkije (4 miljard) als Polen zijn belangrijke handelspartners voor ons. Trekt die z'n hannes z'n bek open naar Turkije en een meldpunt voor o.a. Polen die hier werken!
Oud 8 maart 2013, 18:22   #66
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het zal mijn reet roesten.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 08:01   #67
Adrian M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
En hier gaat het dus om:

Alle macht aan de arbeider is geëvolueerd tot alle macht aan Europa.
En dan nog met zo weinig mogelijk inspraak van die arbeider (burger).
En op een moment dat Europa ligt te zieltogen, wellicht (gedeeltelijk) ten onder gaat en eigenlijk niemand kan zeggen waar Europa naar toe zal gaan vind ik dit een meer dan zorgwekkend standpunt...
Het is namelijk een idee dat de inspraak van afzonderlijke landen nog vermindert (ook die van een toekomstig vrij Catalonië, Schotland, Vlaanderen...) ten voordele van het meest ondemocratische beleidsniveau dat er in het moderne Europa bestaat.
Kan wezen, maar wat heb aan een Benelux welke geld kost, weing of niets oplevert en lui die er zitten slechts om het instituut en hun baan in stand te houden?
Het parlement bij ons besteedt twee per jaar een half uurtje aan de Benelux
Oud 9 maart 2013, 19:11   #68
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U zou beter toegeven dat de Nederlandse Marine een zootje brokkenpiloten is i.p.v. zich te bedienen van persoonlijke aanvallen.
U zou beter toegeven dat als het om "marine zaken" aankomt, België geen recht van spreken heeft!.

Bovendien zou u er ook beter aan doen om gelijk ook toe te geven dat u een behoorlijk obsessie heeft met Nederland en/of de Nederlanders, want er is namelijk geen andere rationele verklaring voor uw gedrag hierop het forum..

Sterkte verder,
Jeff
Alles wat ik beweer over Nederland is correct.
Pinda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 19:41   #69
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoor je Wilders daar nog over? Pff .... die zool roept maar wat als hij denkt ergens mee te scoren.
Ze zouden hem de mond moeten snoeren. Economisch gezien, buitenland, bezorgt die hannes ons één en al ellende.
Zowel Turkije (4 miljard) als Polen zijn belangrijke handelspartners voor ons. Trekt die z'n hannes z'n bek open naar Turkije en een meldpunt voor o.a. Polen die hier werken!
Wat laag dit, en zeer oppervlakkig ook!.
Ik had niet gedacht dat ik jou op dit soort uitspraken zou kunnen betrappen, je stelt mij teleur Adrian..
Dit soort berichten horen thuis op Joop.nl of het Pvda(jongeren) partij congres.

Geenstijl en Powned hebben nog onderzoek gedaan naar "de schade" van het zogenaamde Polen meldpunt in Polen zelf.
En wat bleek,.. de mensen daar hadden nog nooit gehoord van Wilders, noch kon het hun schelen wat Wilders over hun te zeggen had. De handel stagneerde overigens met Polen niet!..

Wat ook grappig was, is dat er een aantal bij Justitia zitten die het met Wilders eens zijn over de problemen die de Oost Europeanen in Nederland veroorzaken..
Zelfs het Leger des Heils in Den Haag en Amsterdam hebben daar openlijk over gesproken..

En dan Turkije..
Een land dat al heel lang twee gezichten toont in Europa, als het gaat om pers vrijheid en de mensenrechten.. En dan zouden mensen moeten zwijgen van jou, puur om willen van de handel??..

Vertel dat vooral tegen de Koerden, de Cyprioten, de Armeniërs, de Grieken, de Syriërs, enzovoorts..

En dan hebben wij het nog niet eens gehad over Turkije haar agressieve nationalistisch beleid, dat over haar landsgrenzen heen gaat.
Turken moeten vooral Turks blijven, ook in hun nieuwe thuislanden zoals Duitsland en Nederland.
Was laatst nog op het nieuws dat de Turkse gemeenschap hier op hoge toon eist dat hun kinderen Turkse taallessen krijgen en die dan worden vergoed door de Staat der Nederlanden..

Nee nee..het is de plicht van elke Nederlander om in dat soort gevallen hun mond open te doen, en hun afkeuring daarover uit te spreken..
Ik weet het "Spreken is zilver, zwijgen is goud". Maar in dit geval, Principes boven handel!..

Maar goed het is natuurlijk makkelijker om een zondebok aan te wijzen zoals Wilders of zoals dat nog niet zolang gelden ging Pim Fortuyn..
En ik weet zeker dat als Wilders wordt vermoord, de mensen die hem nu met het kwaad vergelijken. In de rij zullen staan om voor de camera hun ongeloof uit spreken, "hoe kan die gebeuren in Nederland??" zoals Wim Kok dat ook gedaan heeft..

Bah wat hypocriet!..
Pim Fortuyn: "Als mij iets gebeurt, ...."

Jeff
Oud 9 maart 2013, 20:09   #70
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pinda Bekijk bericht
Ik had niet gedacht dat ik jou op dit soort uitspraken zou kunnen betrappen, je stelt mij teleur Adrian..
Dit soort berichten horen thuis op Joop.nl of het Pvda(jongeren) partij congres.

Geenstijl en Powned hebben nog onderzoek gedaan naar "de schade" van het zogenaamde Polen meldpunt in Polen zelf.
En wat bleek,.. de mensen daar hadden nog nooit gehoord van Wilders, noch kon het hun schelen wat Wilders over hun te zeggen had. De handel stagneerde overigens met Polen niet!..

Wat ook grappig was, is dat er een aantal bij Justitia zitten die het met Wilders eens zijn over de problemen die de Oost Europeanen in Nederland veroorzaken..
Zelfs het Leger des Heils in Den Haag en Amsterdam hebben daar openlijk over gesproken..

En dan Turkije..
Een land dat al heel lang twee gezichten toont in Europa, als het gaat om pers vrijheid en de mensenrechten.. En dan zouden mensen moeten zwijgen van jou, puur om willen van de handel??..

Vertel dat vooral tegen de Koerden, de Cyprioten, de Armeniërs, de Grieken, de Syriërs, enzovoorts..

En dan hebben wij het nog niet eens gehad over Turkije haar agressieve nationalistisch beleid, dat over haar landsgrenzen heen gaat.
Turken moeten vooral Turks blijven, ook in hun nieuwe thuislanden zoals Duitsland en Nederland.
Was laatst nog op het nieuws dat de Turkse gemeenschap hier op hoge toon eist dat hun kinderen Turkse taallessen krijgen en die dan worden vergoed door de Staat der Nederlanden..

Nee nee..het is de plicht van elke Nederlander om in dat soort gevallen hun mond open te doen, en hun afkeuring daarover uit te spreken..
Ik weet het "Spreken is zilver, zwijgen is goud". Maar in dit geval, Principes boven handel!..

Maar goed het is natuurlijk makkelijker om een zondebok aan te wijzen zoals Wilders of zoals dat nog niet zolang gelden ging Pim Fortuyn..
En ik weet zeker dat als Wilders wordt vermoord, de mensen die hem nu met het kwaad vergelijken. In de rij zullen staan om voor de camera hun ongeloof uit spreken, "hoe kan die gebeuren in Nederland??" zoals Wim Kok dat ook gedaan heeft..

Bah wat hypocriet!..
Pim Fortuyn: "Als mij iets gebeurt, ...."

Jeff
Principes zijn ok, maar waar ligt de grens?
We te lang zogenaamd "gidsland" geweest.
Heeft ons honderden miljoenen en mogelijk miljarden gekost, al die principes...
Mag voor mij een tandje minder....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 maart 2013 om 20:10.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2013, 20:22   #71
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Principes zijn ok, maar waar ligt de grens?
We te lang zogenaamd "gidsland" geweest.
Iets te kort door de bocht Edwin..
  • 1. Nuance is mij niet vreemd..
  • 2. Ik zie de link niet tussen het hebben van principes en het willen zijn van een gidsland.
  • 3. Ik krijg niet de indruk dat er om willen van het hebben van principes minder handel is gedreven..

Citaat:
Heeft ons honderden miljoenen en mogelijk miljarden gekost, al die principes...
Mag voor mij een tandje minder....
Vraagje..
Hoe betitel jij dan het kopen van SNSreaal door de Staat der Nederlanden, als zijnde principe of als zijnde handel?..

Jeff
Oud 9 maart 2013, 20:54   #72
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Iets te kort door de bocht Edwin..
  • 1. Nuance is mij niet vreemd..
  • 2. Ik zie de link niet tussen het hebben van principes en het willen zijn van een gidsland.
  • 3. Ik krijg niet de indruk dat er om willen van het hebben van principes minder handel is gedreven..

Vraagje..
Hoe betitel jij dan het kopen van SNSreaal door de Staat der Nederlanden, als zijnde principe of als zijnde handel?..

Jeff
Als ik al kijk naar het niet-leveren van kerncentrales aan Zuid-Afrika (1975), het verkopen van duikboten aan Taiwan (2001) en laatst nog het debakel met Indonesië, verkoop tanks, dan word ik hier niet vrolijk van.
En de andere landen om ons heen lachen zich kapot...
Noem ze maar op: Frankrijk, Duitsland etc...

Liever wat minder grote mond opzetten en geld verdienen in plaats van de dominee uit te hangen.

Over SNS Reaal, daar heeft de DNB compleet gefaald, met die opvreters...
Ze wisten alles allang.
En wie betaalt er nu?
Juist, jij en ik...

Omdat het een systeembank zou zijn...
Het opkopen is in mijn ogen een paniekmaatregel omdat het een systeembank zou zijn. Hier is ook een parallel met Dexia.
Daar doen ze hetzelfde.
En met ons allen in Europa moeten wij die graaiers ook nog geld toe gaan geven.
Dus in mijn ogen noch principe en noch handel.

Maar in eigen land mogen we doen wat we willen.
Onze Nederlands-Westerse cultuur is bepalend en niet de Arabische of een andere cultuur.
Maar we moeten wat meer dit in de praktijk uit gaan voeren, in plaats van dit met een grote toeter te gaan verkondigen in de wereld.
Daar maken wij onszelf ook nog belachelijk mee.
Dus niet lullen, maar poetsen.
En je weet waar deze uitdrukking vandaan komt!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 9 maart 2013 om 21:09.
Oud 10 maart 2013, 03:20   #73
Adrian M

Standaard

Citaat:

Jeff

Verschillen van mening is niets verkeerd aan …. zou een saaie boel worden toch?
Heb met m`n beste vrienden soms heftige debatten en kunnen lijnrecht tegenover elkaar staan ...en toch zijn we de beste vrienden.
Daarentegen om een uur of drie `s nachts en een laatste glas wiskey wil ik nogal eens makkelijk opgeven en Wilders voor evt. Mandela verslijten ...

Kunt principieel zijn, maar een land als Turkije is een opkomende economie waar we voor ongeveer 4 miljard aan afzetten.
Zoals Wilders zich roert is niet goed voor de handel, hoe je dat ook wendt of keert.
Zou de artikelen op moeten zoeken, maar vanuit de handelssector heeft men daarover geklaagd.
Als wel, dacht één van de huidige ministers, in de internationale politiek het voor hen de afgelopen jaren moeilijker op heeft gemaakt.

Z'n aspiraties op NL gericht is één, maar hij zou deze niet op het buitenland moeten richten. Economisch en politiek is dat een slechte zaak.
Met extreme standpunten ontstaat er een beeld van ons dat er met ons land politiek/economisch niet samen te werken valt.

Geldt overigens evenzeer, het vingertje en principes, voor enkele van de linkse partijen. Zoals Edwin aanhaalt, het niet doorgaan van de verkoop van 100 Leopards aan Indonesië.
We hebben in Indonesië onze grootste ambassade, er wordt alles aan gedaan, mee gezien de niet altijd goede betrekkingen, daar aan te werken.
Steeds weer zijn het dit soort lui die een spaak in het wiel steken, specifiek met name wat Indonesië betreft.
Zoals in een artikel aangehaald, ze leven nog in de naoorlogse periode, dan wel de jaren 70 ten opzichte van Indonesië wat betreft hun principes. Terwijl Indonesië inmiddels flink veranderd is.

We hebben een aantal nieuwe corvetten (Damen) aan hen verkocht en nu principieel zeiken over die Leo’s
Ze hebben nog meer nodig in de toekomst … waar denk jij dat ze die mogelijk nu zullen kopen?
Op de onderlinge vaak nog moeilijke verhoudingen heeft dit een slechte impact, dus ook economisch.
Als ik een Indonesiër was zou ik denken, barsten jullie maar ….

Heeft het wat uitgehaald principes die Leo’s? Nu verkoopt Duitsland hen Leo’s en wij zitten er mee in onze maag.
Ze zijn duur en gezien de economische crises nauwelijks verkoopbaar, plus het kost goud geld om in goede conditie te houden
(Stilstaand materieel gaat bijkans sneller naar de bliksem dan wanneer in gebruik)

Nog grappiger is het volgende. We hebben geen tanks meer, staan in de verkoop. Ondertussen beschikken we over drie van de meest moderne Leopard tanks ter wereld.
Een aantal jaren geleden werden drie Leo 2A6 tanks aan KMF ter beschikking gesteld in een project om op te waarderen en ontwikkelen naar Leo 2A7 standaard.
We stonden vooraan om over de modernste variant te kunnen beschikken. De eerste Leo 2A7 op een tentoonstelling … een NL Leo 2A7.

Waar bevindt momenteel één van deze drie Leo’s zich nu? In SA wordt deze beproefd. De SA zijn van plan deze, op basis van de ontwikkelde NL A7 standaard, aan te schaffen (meen 200).
Aangezien het om een ontwikkelde NL standaard gaat van de A7 hebben wij daar dus mee te maken (deze tank is overigens eigendom van NL)
Gaan we daar ook moeilijk over doen? Principes of zo?
(We leverden voor een miljard aan Egypte tweedehands materiaal, F16’s aan Jordanië en Chili, plus een fikse hoeveelheid marineschepen aan Chili)

Helemaal grappig. Volgens een artikel in het Marineblad (orgaan Marine officieren) … tanks leasen van de Duitsers is men van plan (we hebben er 119 staan!).
Waarom? Een pantserbrigade (zonder tanks) moet in staat zijn met bondgenoten samen te werken, als ook Mariniers en Armobiel moeten getraind zijn om mee samen te werken (urban warfare)

Als we er een stuk of 40 aan de Belgen zouden geven ... probleem opgelost. Of je ze nu weggeeft, of bij de Duitsers gaat leasen maakt vermoedelijk weinig uit

M-fregatten
Die Chileens twee M-fregatten. Wat België aangaat, deze kregen de Chileense M-fregatten als eerste aangeboden (jongere versie).
De Belgen gingen treuzelen en eveneens naar het Britse type 22 fregat kijken. Leek wel wat, maar dan moest wel hun haven uitgediept worden.

Helemaal achterlijk waren ze vermoedelijk niet. De Roemenen kochten ze. Met als gevolg dat ze uiteindelijk drie maal duurder uitgevallen zijn dan de bedoeling was.
Meen dat er voor meer dan £100 miljoen extra aan verspijkerd moest worden. Achteraf baalden ze als een stekker de M-fregatten niet aangeschaft te hebben.

Uiteindelijk gingen de Belgen opeens overstag toen ze hoorden dat er alsnog twee M-fregatten vrij zouden komen.
De aanvankelijk voor de Belgen bedoelde M-fregatten waren verkocht aan Chili. Men had geen zin meer om te wachten op de Belgen, vooral niet daar ze bezig waren met de Britten.
De Belgen hadden een voorkeurspositie, maar hadden dit verspeeld. Daar de Chilenen altijd een goede afzetmarkt zijn geweest voor onze Marineschepen kwam het ons uitstekend uit
dat de Belgen het eerste aanbod hun kans voorbij hadden laten gaan.

Gevolg is echter wel dat ze nu in het bezit zijn van de oudste twee fregatten (1991)
Ze willen ze vervangen vanaf 2025 … 34 jaar oud.
Die van ons het vierde en het laatste schip, het jongste fregat (1995) van ons is 18 jaar oud.
Ze worden vervangen rond 2020 is de planning. Het jongste schip is dan 25 jaar oud.

In de Belgische media kon je destijds lezen dat men oud tweedehands Hollands spul in de maag gesplitst kreeg.
Aan wie hadden ze te wijten dat ze de oudste fregatten kochten? Aan zichzelf.
Slecht uitgerust? Aan de Roemenen vragen wat die in hun maag gesplitst kregen van de Britten en hun uiteindelijk gekost heeft.
De Chilenen kochten drie Type 22 fregatten ($250 miljoen), maar voordat ze aan de overkant waren was er 134 miljoen bij gekomen (meen in £ zover ik me herinner).

Daarvoor kregen de Belgen er echter wel goalkeepers bij. Ruwweg bijna 10 ton gewicht en een uiterst duur systeem. De Britten hebben sinds eind vorig jaar er een flink aantal te koop staan
(Werden niet geleverd bij o.a. de type 22 fregatten)

Goalkeeper
De goalkeeper is een extreem duur systeem, flink duurder dan de Phalanx. Een voordeel van een goalkeeper is daartegen o.a. dat deze geladen kan worden van binnenuit het schip
Bij een Phalanx moet men naar buiten om bij te kunnen laden. Probeer dat maar eens onder gevecht en een straffe zee, of tijdens een flinke storm.
Na 20 sec is men door de munitie heen (bij max, vuursnelheid)

Ammunition storage:
Phalanx (6,200 kg): 20 mm / 1,550 rounds > 4,500 rounds per minute (75 r.p/sec) > 20.6 sec
Goalkeeper (9,902 kg) : 30 mm / 1,190 rounds > 4,200 rounds per minute (70 r.p/sec) > 17 sec

Height:
Goalkeeper: 3.71 m (above deck) 6.2 m (including deck penetration).

The system's reaction time to a Mach 2 sea-skimming missile such as the Russian SS-N-22 Sunburn from automatic detection to kill is reported to be 5.5 seconds with the firing synchronised
to start the engagement at a range of 1,500 m and ending with a kill at 300 m

Quote (wiki): In vergelijking met de Phalanx kost de Goalkeeper dubbel zoveel en hoewel lichter en compacter kan hij niet zomaar geplaatst worden: een deel bevindt zich onderdeks waarvoor een gat gemaakt dient te worden. De Phalanx kan daarentegen betrekkelijk eenvoudig op het dek van bestaande schepen geplaatst worden. De nieuwste versies van de Phalanx evenaren de Goalkeeper inmiddels in vuursnelheid.
De Goalkeeper biedt echter nog andere voordelen: het kan meer doelen tegelijk volgen en onder vuur nemen en het geeft korte vuurstoten af, waardoor het zuiniger met de munitie omgaat.
De munitietoevoer kan onderdeks bijgevuld worden en de projectielen hebben een grotere kinetische energie.

De Britten hebben grote moeite om geld te vinden om hun (nieuwbouw) schepen te kunnen bewapenen.
Voor de prijs van twee goalkeepers kan men bijv. vier Phalanx systemen aan boord plaatsen.

Laatst gewijzigd door Adrian M : 10 maart 2013 om 03:31.
Oud 10 maart 2013, 17:59   #74
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

Nu, het feit dat zo'n hannes überhaupt bestaat, bewijst dat de andere partijen ook serieus gekwakkeld hebben.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 10 maart 2013 om 18:00.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 18:05   #75
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Akkoord.

Nu, het feit dat zo'n hannes überhaupt bestaat, bewijst dat de andere partijen ook serieus gekwakkeld hebben.
Geert Wilders is alles behalve een hannes. Hij is een erg intelligent man, die misbruik maakt van de gedachtes van het domme volk.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2013, 22:41   #76
Pinda
Parlementsvoorzitter

Pinda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik al kijk naar het niet-leveren van kerncentrales aan Zuid-Afrika (1975), het verkopen van duikboten aan Taiwan (2001) en laatst nog het debakel met Indonesië, verkoop tanks, dan word ik hier niet vrolijk van.
En de andere landen om ons heen lachen zich kapot...
Noem ze maar op: Frankrijk, Duitsland etc...
Leuke punten die je aanhaalt..
Maar;

Zuid-Afrika was daar geen internationaal boycot tegen om willen van de apartheid??..
Maar goed als dat geen bezwaar voor jou is, ook maar handel doen met Noord-Korea??..

Dan Taiwan;
Leuke site voor je;
Nieuwe Taiwanese onderzeeërs naar Nederlands ontwerp?

Wapens verkopen aan Taiwan ligt dermate gevoelig dat waarschijnlijk geen enkel Europees land het in z’n hoofd zou halen. Nederland kan daarover meepraten. Nadat de werf Wilton-Fijenoord in de jaren ’80 twee duikboten voor Taiwan mocht bouwen kreeg Nederland de toorn van China over zich heen. Snel beloofde de regering voortaan een één-China beleid te volgen en (dus) geen wapens meer aan Taiwan te leveren. (Niettemin is de duikbotenorder nog altijd goed voor de uitvoer van jaarlijks zo’n 15-20 miljoen euro aan reserveonderdelen.)

Andere Europese landen voeren een vergelijkbare koers. Een enkele wapenorder uit Taiwan is het risico van een Chinees handelsboycot niet waard. Taiwan is daarmee vrijwel volledig afhankelijk van Amerikaanse wapens ter waarde van een slordige een miljard dollar per jaar.

Dus het is niet alleen Nederland..
Bovendien is het gewoon een kwestie van kiezen, of handel met Taiwan en geen handel meer met China, of handel met China en dus geen wapenhandel met Taiwan..

Dus men heeft als nog eieren voor hun geld gekozen..

Dan Indonesië,..
Hoe dat gegaan is verdient zeker geen schoonheidsprijs..
Indonesië verkiest Duitse boven Nederlandse tanks

En welke partij zat daar wederom dwars.. de PVV?..
Neen, het was toch echt de PvdA..
Samsom blundert in kwestie tanks Indonesië

Denkt PvdA-leider Diederik Samsom echt dat Indonesië 200 miljoen euro uitgeeft aan tweedehands Leopardtanks uit Nederland om in West-Papoea de mensenrechten te onderdrukken?

Dat beeld leeft misschien bij PvdA-wereldverbeteraars op een zolderkamertje in Leiden-Noord, maar is geen realiteit.

*Bron Elsevier *

Citaat:
Liever wat minder grote mond opzetten en geld verdienen in plaats van de dominee uit te hangen.
O daar kan ik mij wel in vinden..
Maar wijs dan wel de juiste schuldigen aan.. en dat is niet meneer Wilders en zijn PVV..

Maar de zogenaamde fatsoen & het moet eerlijker partij.. de PvdA..
Een grote bende landverraders !.. in mijn ogen..

Mogen nu een Minister van Buitenlandse zaken leveren..
En hij is gelijk goed bezig..
Israël woedend over speciale labels Timmermans

Discriminatie

Israël is woedend over het plan. Volgens het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken is het pure discriminatie.

'Als Nederland burgers wil informeren dat bepaalde producten uit een controversieel gebied komen, moet het dit voor alle controversiële gebieden in de wereld doen. Maar aangezien het alleen bij Israël wordt toegepast, kunnen wij het niet anders noemen dan discriminatie,' zegt woordvoerder Yigal Palmor.

Hij vindt het onacceptabel en zegt dat Israël dit zal ‘aankaarten op alle niveaus’.

*Bron Elsevier *

Tja weer die PvdA hé...
En waar blijven de woorden van kritiek nu?!?...

Men maakt de PVV groter dan het is, en vergeten voor het gemak wat de PvdA allemaal uitvreet!..
Deze bende heeft de Nederlandse belastingbetaler sinds de jaren 70, miljarden gekost met hun corruptie, vriendjespolitiek, gouden handdrukken, multicultuur, de weg met ons zelf instelling, dikke hervorming blunders in het onderwijs, ontwikkelingshulp, et cetera..

Vele van deze fatsoen mensen waren in hun jeugd Communisten/Extreem-links, en zijn nadat zij ouder zijn geworden niet veel wijzer..

Anton Mussert kreeg in 1946 de doodstraf, ondanks dat die al heel lang was afgeschaft.. maar goed..
Ik stel voor dat we nog eens een uitzondering maken voor bepaalde PvdA'ers..

Citaat:
Over SNS Reaal, daar heeft de DNB compleet gefaald, met die opvreters...
Ze wisten alles allang.
En wie betaalt er nu?
Juist, jij en ik...

Omdat het een systeembank zou zijn...
Het opkopen is in mijn ogen een paniekmaatregel omdat het een systeembank zou zijn. Hier is ook een parallel met Dexia.
Daar doen ze hetzelfde.
En met ons allen in Europa moeten wij die graaiers ook nog geld toe gaan geven.
Dus in mijn ogen noch principe en noch handel.
Neen hoor..
Het was gewoon ouderwetse koehandel..
En inderdaad wij het volk mogen gaan betalen, maar dat is niet nieuw..

Ik weet zeker dat ik in mijn leven nog een keer 25% BTW mag gaan betalen..
Wie weet,.. komt het rijwielplaatje ook weer terug..
Rijwielbelasting

In 1940 waren er 3,6 miljoen fietsen in Nederland, die samen zo'n negen miljoen gulden per jaar opbrachten. Dit had ook te maken met de Tweede Wereldoorlog. Particulier autogebruik was verboden. De bezetter maakte op 1 mei 1941 een einde aan de rijwielbelasting en het belastingplaatje.

Goh,..
Hebben die Moffen toch nog iets goeds gedaan..

Citaat:
Maar in eigen land mogen we doen wat we willen.
Onze Nederlands-Westerse cultuur is bepalend en niet de Arabische of een andere cultuur.
Maar we moeten wat meer dit in de praktijk uit gaan voeren, in plaats van dit met een grote toeter te gaan verkondigen in de wereld.
Daar maken wij onszelf ook nog belachelijk mee.
Dus niet lullen, maar poetsen.
En je weet waar deze uitdrukking vandaan komt!
Dit is wel een zéér rechtse uitdrukking Edwin..
Kan ik wel wat mee..

En ja.. die uitdrukking komt uit Amsterdam, maar onze regenten hierin Mokum zijn dat een beetje vergeten..

Ach ja..
Jeff
Oud 11 maart 2013, 00:19   #77
Adrian M

Standaard

Citaat:
Dan Indonesië,..
Hoe dat gegaan is verdient zeker geen schoonheidsprijs..
Indonesië verkiest Duitse boven Nederlandse tanks

En welke partij zat daar wederom dwars.. de PVV?..
Neen, het was toch echt de PvdA..
Samsom blundert in kwestie tanks Indonesië

Denkt PvdA-leider Diederik Samsom echt dat Indonesië 200 miljoen euro uitgeeft aan tweedehands Leopardtanks uit Nederland om in West-Papoea de mensenrechten te onderdrukken?

Dat beeld leeft misschien bij PvdA-wereldverbeteraars op een zolderkamertje in Leiden-Noord, maar is geen realiteit.

*Bron Elsevier *

O daar kan ik mij wel in vinden..
Maar wijs dan wel de juiste schuldigen aan.. en dat is niet meneer Wilders en zijn PVV..

Maar de zogenaamde fatsoen & het moet eerlijker partij.. de PvdA..
Een grote bende landverraders !.. in mijn ogen..

Jeff
Niet helemaal beste Pinda, het ging om een meerderheid van de tweede kamermet PvdA, SP, PVV, GroenLinks en ChristenUnie.
Twee (ex) PPV kamerleden hebben zich daar flink over uitgesproken: Wim Kortenoeven en .Marcial Hernandez

Quote: Han ten Broeke (VVD) verdedigde de verkoop van de tanks aan een “bevriend en democratisch land”. Het land mag het recht op zelfverdediging ook niet worden ontzegd, stelde hij. Ook kan de krijgsmacht, die gebukt gaat onder een ingrijpende reorganisatie, de tweehonderd miljoen euro “heel goed” gebruiken, aldus de liberaal. Hij zei dat Nederland de goede relatie met het land bovendien moet koesteren.
Hierop zette Marcial Hernandez (PVV) Ten Broeke weg als een “gewetenloze liberaal”, die alleen kijkt naar de handelsbelangen van Nederland.
Kortenhoeve, in een utubefilmpje, zeikt ook nog flink door over mensenrechten waar hij zo mee begaan is.

Van politici geloof ik geen pest op dat vlak. Toen de PVV nog in de coalitie zat leek het erop dat de deal zouden steunen.
(De Pvda wilde aanvankelijk het zelfs naar een volgend kabinet tillen. Ook niet achterlijk, zouden ze in dat geval het vrijwel zeker niet tegengehouden hebben, gezien hun steun, toen ze in het kabinet zaten, om vier korvettten te leveren. Plus later nog twee)

Quote: PvdA, SP, PVV, GroenLinks en ChristenUnie waren ondanks druk van het kabinet niet te vermurwen.
De VVD stelde dat in de kwestie geen „geheven vingertje van de oud-kolonisator” paste.
Indonesië werd volgens de partij bovendien eerder door Nederlandse bedrijven voorzien van wapensystemen.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/2...eopards__.html

Hillen: schone, maar lege handen

Quote: Hillen: schone, maar lege handen HILVERSUM - Minister Hans Hillen van Defensie hoopt dat de mislukte tankdeal met Indonesië niet schadelijk is voor Nederland. Internationaal zal onze opstelling niet altijd worden begrepen, stelde hij dinsdag.

„Als je echt iets verbetert door iets niet te doen, dan begrijpt iedereen het. Maar als vervolgens je buurland Duitsland, op basis van precies dezelfde criteria als wij, vindt dat het wel kan, dan sta je met schone handen maar wel heel lege handen”, zei een teleurgestelde Hillen in het NOS-Radio 1 Journaal.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2..._handen__.html

Indonesië: Nederland moet stoppen met klagen
07/07/12,

Nederland moet stoppen met klagen over de mensenrechtensituatie in Indonesië. Als dat niet gebeurt, kunnen de vriendschappelijke betrekkingen averij oplopen. Dat zegt Retno Marsudi, de Indonesische ambassadeur in Nederland, vandaag in een interview met De Telegraaf.
Eerder deze week ketste de verkoop van 80 overtollige Leopard-tanks aan Jakarta af omdat de Tweede Kamer vanwege de mensenrechtensituatie in de vroegere kolonie weigerde in te stemmen. De mislukte tankdeal laat volgens de ambassadeur 'sporen na'.

'Als die discussie maar blijft voortduren dan kan dat onze bilaterale band beschadigen', aldus Marsudi. De topdiplomate ontkent niet dat haar land problemen heeft. 'Laat mij een land zien dat géén problemen heeft', zegt ze. Marsudi wil een eerlijke kans van de Nederlanders en wijst erop dat Indonesië na de val van dictator Soeharto in 1998 de weg naar democratie is ingeslagen.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2664/...t-klagen.dhtml

De Pvda had helemaal boter op het hoofd als het om mensenrechten draait.
Er werden namelijk vier sigma korvetten aan Indonesië verkocht toen ze in de regering zaten. Plus nog twee.
(overigens leverden we voorheen onze oude Van Speyk Fregatten, plus nog een aantal andere oorlogsschepen. Die hele handel vaart nog steeds.)

Nu zijn de Duitsers er mee weggekomen: €225 miljoen
Hillen had zich al rijk gerekend. Hij dacht hiervan de aanschaf van 4 Male UAV’s te kunnen betalen. Investering: €200 miljoen en zelfs nog €25 miljoen overgehouden voor exploitatie.
Hennis moet het nu uit het investeringsbudget zien te bekostigen, plus dat ze een bak geld moet investeren om die Leo’s in stand te houden.

Wat zijn we ermee opgeschoten? Nog grotere problemen om defensie te financieren, plus mogelijk beschadigde relaties met Indoneisië
Oud 11 maart 2013, 01:00   #78
Adrian M

Standaard

Citaat:
Wapens verkopen aan Taiwan ligt dermate gevoelig dat waarschijnlijk geen enkel Europees land het in z’n hoofd zou halen. Nederland kan daarover meepraten. Nadat de werf Wilton-Fijenoord in de jaren ’80 twee duikboten voor Taiwan mocht bouwen kreeg Nederland de toorn van China over zich heen. Snel beloofde de regering voortaan een één-China beleid te volgen en (dus) geen wapens meer aan Taiwan te leveren. (Niettemin is de duikbotenorder nog altijd goed voor de uitvoer van jaarlijks zo’n 15-20 miljoen euro aan reserveonderdelen.)

Andere Europese landen voeren een vergelijkbare koers. Een enkele wapenorder uit Taiwan is het risico van een Chinees handelsboycot niet waard. Taiwan is daarmee vrijwel volledig afhankelijk van Amerikaanse wapens ter waarde van een slordige een miljard dollar per jaar.

Dus het is niet alleen Nederland..
Bovendien is het gewoon een kwestie van kiezen, of handel met Taiwan en geen handel meer met China, of handel met China en dus geen wapenhandel met Taiwan..

Dus men heeft als nog eieren voor hun geld gekozen..

Jeff
Denk dat je daarin je vergist, Frankrijk leverde 6 ultra moderne “La Fayette klasse” fregatten
Duitsland: 4 Yung Feng class coastal minehunters (MMW50 class)
Italië: Ta Kuan oceanographic, research ship

Waarom een land als Frankrijk wel? Simpelweg ,,,, zij zijn groot en wij zijn klein.
Nederland kun je onder druk zetten, evenals België. De grote jongens niet.
Oud 11 maart 2013, 19:15   #79
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waarom een land als Frankrijk wel? Simpelweg ,,,, zij zijn groot en wij zijn klein.
Nederland kun je onder druk zetten, evenals België. De grote jongens niet.
Des te meer reden dat Vlaanderen en Nederland naar een eenheid gaan streven ten overstane van de wereld! Dan is het lastiger om ons, de Vlamingen en de Nederlanders samen, te "chanteren", want dat is het gewoon....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 11 maart 2013 om 19:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be