![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij weet het zoveel beter nietwaar? ![]() De zelfzekerheid van sommige mensen is werkelijk beangstigend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() En welke huidige Franse partij of kiezer wordt in die serie gelinkt aan nazisme?
Laatst gewijzigd door giserke : 13 februari 2013 om 20:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eens zien of Paterke Leman en onze moslimvrienden er mee zal kunnen lachen. Het zou kunnen gebeuren dat ze Brussel mogen afsluiten na straatrellen. Laatst gewijzigd door giserke : 13 februari 2013 om 20:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() vertegenwoordig jij de nva met je zwartgallige goedkope cafepraat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou de gepaste reactie zijn inderdaad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De fans van Sadam Hussein kunnen het niet laten.
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Da's een andere foto.
Persoonlijk vind ik die gestapo wel degelijk grappig. Wat nu precies de link is tussen lachen met nazi's in een BBC-show, en een politieke partij gaan linken aan nazi's, ontgaat me wel. Er zijn er hier een paar die het verschil niet zien tussen lachen met de nazi's op zich, en het nazisme banaliseren door een politieke partij die geen enkele link heeft met het nazisme als nazi's af te schilderen. Let wel: enkel psychisch gezonde mensen zien in dat NVA als nazi's afschilderen ridicuul is, en eigenlijk zelfs een democratie onwaardig. Als dat het niveau is dat men moet gaan verwachten van het regime en hun akolieten om de democratische oppositie te gaan aanvallen... Het gaat immers om heel wat meer dan een ludiek optochtje in het carnaval. We hebben een Gentse burgemeester die de bottines alweer hoorde stampen in Antwerpen, een nieuwbakken PS-voorzitter die onlangs ongegeneerd de link maakte. Dat is ook al langer bezig, getuige (o.a.) het opiniestukje in de meest gelezen Franstalige krant waarbij de pleger opriep alle NVA'ers op een vlot in het midden van de oceaan te laten zinken. Zelfs binnen dit forum heb je dus randdebielen (ik ben daar heel duidelijk in en trek die woorden niet terug:zegge en schrijven: randdebielen) die ongegeneerd stellen dat het dankzij het carnaval intussen wel duidelijk is dat NVA nazi's zijn of lullige quote's neerpennen over zwartzakken zus en zwartzakken zo. Als dat jullie niveau is (elk zijn niveau hé), dan moet je wel één ding goed beseffen. In de loop van de geschiedenis wordt steevast aangetoond dat hoe vlug de leugen, het bedrog en de misleiding ook loopt, de waarheid hem altijd bijbeent. En dan ziet het er niet goed uit voor het soort volk dat blijkbaar enkel nog zijn toevlucht kan zoeken in van de pot gerukte vergelijkingen en zinspelingen over en op het nazisme, als enig verweer tegen een verder perfect democratische oprukkende politieke stroming.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met de paus en profeet mohammed zijn de aalsterse klinkers ook al geveegd zenne. De arabische Liga heeft dat ooit nog aangeklaagd herinner ik me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ze doen wat ze willen, maar ik vind het heerlijk hoe dit is uitgedraaid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misnoegden zullen er altijd zijn. Carnaval...het laatste bastion van vrijheid in het westen. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 februari 2013 om 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door giserke : 13 februari 2013 om 20:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ze hun zeg doen hé.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Partijen linken aan het nazisme, het nazisme dus banaliseren door een politiek tegenstander te degraderen tot het niveau van het nazisme, is toch niet hetzelfde als lachen met het nazisme. Er zijn manieren genoeg om te lachen met de NVA zonder in die val te moeten trappen. Dit echter toegeven, namelijk dat er een fundamenteel verschil bestaat tussen lachen met NVA of zelfs de nazi's aan de ene kant, en het vergelijken van een democratische partij met de gruwel van het nazisme, vereist enige intellectuele eerlijkheid. Ik zie niet in waarom er anders zou moeten gereageerd worden op dergelijk voorval in Aalst, als wanneer een politicus op TV komt vertellen dat NVA of pakweg de CD&V en de nazi's onderling inwisselbaar zijn, en dan nog met wat drogredenen afkomt die enkel dienen om te verhullen dat hij het gewoon met hun standpunten niet eens is. Beiden wekken mijn afschuw. Humor heeft daar niks mee te maken. Het Aalsters carnaval politiek recupereren heeft daar alles mee te maken. Iedereen die het carnaval een warm hart toedraagt (ik niet overigens) zou daar fel moeten tegen protesteren.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |