![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Staatssecretaris
|
![]() Vanuit ons standpunt het tweede gezien wij er deel van uitmaken.
Maar da's een moreel label plakken op iets dat niet onder de moraliteit te klasseren valt. Het heelal is niet beter of slechter op een bepaalde manier. Het is gewoon. Moraliteit valt alleen te bespreken in de context van gedragingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor ons is een eeuwig heelal dus beter dan een tijdelijk heelal. En ten tweede nog meer door mijn atoomtheorie, omdat het heelal door de microwezentjes wordt bewoond. En ten derde alleen al door de logica, dat het bestaan van een eeuwig heelal meer is en dus ook beter dan het niet bestaan ervan. Beter en slechter zijn niet alleen maar ethische oordelen, maar behoren ook tot de logica. Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 februari 2013 om 16:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je 2. ![]() Je 3. "Meer" is een louter kwantitaieve uitdrukking, en is niet hetzelfde als beter. Meer aids, meer graan, meer hitte staat volledig los van een kwaliteit. Je kan de gegevens gebruiken in de logica, maar dat zijn geen logica-tools. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En het heelal dient het leven. Het is dus goed dat het heelal bestaat, zowel voor de moraal als voor de wetenschap zelf, die zich daarvoor interesseert en daar haar eigen inhoud uit haalt. Een inhoudsloze wetenschap is zeker niet goed te noemen. En een wetenschap die ook de moraal erkent is nog beter, deze hoort met name in de geesteswetenschappen thuis, die hogere wetenschappen zijn. Citaat:
Voor dat leven zelf is het beter dat het heelal eeuwig is, zodat het leven zich in het heelal kan ontwikkelen. Dus het heelal is er voor de dieren en ons mensen en in het leven komt het heelal ook pas tot bewustzijn. Dus het is fout het heelal van het leven te abstraheren. Want het heelal heeft het leven niet voor niets voort gebracht, het hoort erbij en is zelfs de essentie daarvan. Overigens: in mijn atoomtheorie is het leven eeuwig. Citaat:
Citaat:
Want het is kwalitatief ook hoger en verder ook grondslag der wetenschap. Terwijl een heelal dat niet bestaat ook geen wetenschap op levert. Citaat:
Citaat:
Ook zelfs voor het bestaan van het leven, want in het leven wordt het heelal een werkelijk bewust heelal. De wetenschap die dat ontkent is een wetenschap van de dood en de daarmede de leugen. De ware wetenschap is de wetenschap van het leven en daarmede van het bewustzijn. Met een heelal dat niet bestaat houdt ook het bestaan van de wetenschap op. Laatst gewijzigd door harriechristus : 20 februari 2013 om 21:20. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is logischer: een tijdelijk heelal of een eeuwig heelal?
Want als er een logische reden voor het bestaan van het heelal is, zou die Logica dan niet eeuwig geldig moeten zijn en ook het heelal dus eeuwig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar het is wel een zeer rare wetenschap volgens mij, voor wie een eeuwige evolutie niet beter zou zijn dan een tijdelijke evolutie. Wat er op neer komt dat het leven ook niet beter is dan de dood. Maar ook hier zal je wel niks van begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeker wel, dat is de absolute Geest van God.
En Niets bestaat zelfs helemaal niet, want het is niks. Niets is de leugen en het ZIJN is de waarheid en deze is eeuwig, met name het BEWUSTZIJN van levende wezens, die je vindt in mijn atoomtheorie en dat zijn de microwezentjes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niet bij de wetenschap, want die gelooft in de duisternis van een ondergaand heelal, dat slechts tijdelijk is in een eeuwig Niets van de dood. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik hoop het nog voor mijn dood mee te maken dat er iemand wakker wordt, maar de kans is groot dat dat niet zo zal zijn. Ik zal niet de eerste zijn die pas na zijn dood serieus wordt genomen. Ik heb er dan vrede mee en denk: ik heb mijn best gedaan hier op aarde en meer heb ik niet kunnen doen. De ergernis van de mensen was mijn loon. Ik hoop dat het hier boven beter zal zijn. Amen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad.
De waanzin der wetenschap is jou liever dan de eeuwige waarheid van mijn atoomtheorie. Daaraan zal deze wereld onder gaan, niet alleen het heelal, ook deze wereld, want die kent geen moraal meer, en dient de duivel. Voor haar heeft goed en kwaad, slecht en beter geen betekenis meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn is beter dan Niets.
En zo is het eeuwige ook beter dan het tijdelijke, dat immers in het Niets verdwijnt. En zo is de wetenschap van het eeuwige beter dan de wetenschap der tijdelijkheid. En zo is de evolutietheorie van harriechristus, die immers eeuwig is, beter dan de tijdelijke en eindigende evolutie van de wetenschap. Ook wordt die evolutie niet goed verklaard, want de natuurwetten zijn te primitief om een goeie verklaring te zijn. Het hogere bewustzijn van de microwezentjes als verklaring is veel en veel beter. Ook onze maatschappij berust immers op intelligentie en niet op de natuurwetten. En zo is het ook met de evolutie van het leven: intelligentie is de ware grondslag. Stel je open voor een nieuw idee en het eeuwige licht zal je deel zijn. Verhef je uit de duisternis die deze wereld heet. Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 februari 2013 om 12:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij mij zijn waarheid en wenselijkheid één. Zo is het eeuwige leven niet alleen wenselijk, maar ook veel logischer dan iets wat slechts tijdelijk is en onder zal gaan. In de gelukzaligheid is de waarheid te vinden en omgekeerd. Zo zijn God en Godin één. Laatst gewijzigd door harriechristus : 21 februari 2013 om 14:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Staatssecretaris
|
![]() Realiteit staat los van de wenselijkheid ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik denk dat je vast zit in Parmenides' ontologie. Die constructie heeft zeker nog zijn waarde, maar we zijn al iets verder intussen in wereldbeelden. Lees eens Bacon, Hegel, Kant, Heidegger. Het kan alleen maar verruimen of inspireren.
|
![]() |
![]() |