![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als (bevoegde) minister kan hij natuurlijk niet zeggen dat de wet niet moet toegepast worden, dat is geen uiting van non-egoïsme, dat is gewoon politiek en juridisch verplicht. Het verdedigen van de nieuwe verkeerswet hoeft trouwens niet te betekenen dat je niet populair kunt zijn. Populariteit in de politiek een kwestie van doelgroepenbeleid, en dat beheerst Anciaux tot in de puntjes. Je hebt geen 6.000.000 mensen nodig die je een toffe vinden. Met een paar 100.000 heb je genoeg. Je moet enkel weten wie die mensen zijn en de juiste snaar raken. Autolozen en dus boetelozen (bejaarden, jongeren), en ouders met jonge kinderen, daar kom je al een eind mee.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 augustus 2004 om 20:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 augustus 2004 om 20:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() je was niet onduidelijk, we hebben idd een andere perceptie, anders zouden we deze discussie niet hebben, niet waar?
hij moest idd achter de uitvoering van de wet staan, aangezien het parlement dit zo beslist heeft. niemand verplicht hem, bij mijn weten, ook in de media hevig voorstander van strenge verkeerswetten te zijn. bovendien, als ik me niet vergis, pleitte anciaux al voor strengere wetten, nog voor hij minister werd. dus volgens mijn perceptie verdedigde hij die wet niet alleen 'van de moetes'. en verder is het logisch dat politici 'segmenteren'. niet alle vlamingen denken immers hetzelfde. een opportunist zou volgens mij ofwel geen extreme standpunten innemen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken, ofwel gewoon de massa na praten (populisme dus). en dit doet anciaux niet. hij durft wel tegen de massa in te gaan. bij een minderheid slaat dit aan, en kan hij stemmen halen. hij stoot ook echter heel wat mensen tegen de borst, en dit weet hij. dit houdt hem echter niet tegen. das mijn perceptie ![]() Laatst gewijzigd door ingenious : 2 augustus 2004 om 20:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral dat van die 'goeie dingen voor zichzelf en het eigen volk'. Daar staat de 'clan Anciaux' trouwens om bekend.
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Anciaux wilde pas strenge verkeerswetten sinds hij wist waar zijn goeie vriend Stevaert hem als minister zou droppen indien hij in kartel zou gaan met zijn partij.
Of waar denk je de meeste camera's te vinden en aan wie is dat te danken?
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Los van mijn natuurlijke afkeer voor de ex-ID21 bende, geef ik de Anciaux-bashers hier overschot van gelijk. Het meest ergerlijke moment uit de recente binnenlandse geschiedenis was wel toen Bertje naar Europa trok omdat Europa zo belangrijk was maar toen plots naar de Vlaamse regering wou toen bleek dat daar ook postjes te ratten vielen. De VU was vrij rechtlijnig door hem dat te weigeren waarop Bertje (met de camera's erbij natuurlijk) voor de ID21 bende ging staan en bleiten (letterlijk) dat hij Vlaams minister wou worden, hoewel zijn kiezers hem naar Europa hadden gestuurd (ze hadden blijkbaar dus toch niet door hoe belangrijk Europa is)...
|
![]() |
![]() |