Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 augustus 2004, 20:23   #61
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
vind je nu zelf niet dat je een beetje simplistisch bezig bent?
Neen. Ik volg de man al van in het begin van zijn carrière -ik heb er godzijdank nooit een voorkeurstem aan gegeven, wel ooit voor zijn partij gestemd, de VU wel te verstaan- zijn neus voor opportuniteiten is zijn enige talent.

Citaat:
trouwens, en trouwens, hoge verkeersboetes opleggen, die je absoluut niet populair maken, die je zeker stemmen kunnen kosten bij verkiezingen, zijn voor mij geen uiting van egoïsme.
Het is niet de minister die de nieuwe verkeersboetes heeft ingevoerd, dat heeft het parlement gedaan, door in het voorjaar de wijzigingen aan de verkeerswet goed te keuren. Die wet was al zo goed als klaar op het einde van Verhofstadt I, toen Anciaux eventjes tussen jobs in zat (die werkloosheid was de geringe prijs die hij betaald had om zijn karretje aan de SP-A te hangen).
Als (bevoegde) minister kan hij natuurlijk niet zeggen dat de wet niet moet toegepast worden, dat is geen uiting van non-egoïsme, dat is gewoon politiek en juridisch verplicht.
Het verdedigen van de nieuwe verkeerswet hoeft trouwens niet te betekenen dat je niet populair kunt zijn. Populariteit in de politiek een kwestie van doelgroepenbeleid, en dat beheerst Anciaux tot in de puntjes. Je hebt geen 6.000.000 mensen nodig die je een toffe vinden. Met een paar 100.000 heb je genoeg. Je moet enkel weten wie die mensen zijn en de juiste snaar raken.
Autolozen en dus boetelozen (bejaarden, jongeren), en ouders met jonge kinderen, daar kom je al een eind mee.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 augustus 2004 om 20:29.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 20:29   #62
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Het is niet de minister die de nieuwe verkeersboetes heeft ingevoerd, dat heeft het parlement gedaan, door in het voorjaar de wijzigingen aan de verkeerswet goed te keuren. Die wet was al zo goed als klaar op het einde van Verhofstadt I, toen Anciaux eventjes tussen jobs in zat (die werkloosheid was de geringe prijs die hij betaald had om zijn karretje aan de SP-A te hangen).
Als (bevoegde) minister kan hij natuurlijk niet zeggen dat de wet niet moet toegepast worden, dat is geen uiting van non-egoïsme, dat is gewoon politiek en juridisch verplicht.
Het verdedigen van de nieuwe verkeerswet hoeft trouwens niet te betekenen dat je niet populair kunt zijn. Tot s...lot is populariteit in de politiek een kwestie van doelgroepenbeleid, en dat beheerst Anciaux tot in de puntjes. Je hebt geen 6.000.000 mensen nodig die je een toffe vinden. Met een paar 100.000 heb je genoeg. Je moet enkel weten wie die mensen zijn en de juiste snaar raken.
dat de wet niet van hem komt weet ik ook. hij was wel de verantwoordelijke minister toen hij gestemd werd, en hij heeft steeds de wet verdedigd, goed wetende dat dit politiek strategisch geen goede zet was. hij deed het toch omdat hij ervan overtuigd is dat deze wet mensenlevens kan redden. dat is het tegenovergestelde van opportunisme, in mijn ogen toch.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 20:32   #63
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat de wet niet van hem komt weet ik ook. hij was wel de verantwoordelijke minister toen hij gestemd werd, en hij heeft steeds de wet verdedigd, goed wetende dat dit politiek strategisch geen goede zet was. hij deed het toch omdat hij ervan overtuigd is dat deze wet mensenlevens kan redden. dat is het tegenovergestelde van opportunisme, in mijn ogen toch.
Tja, ik dacht net gezegd te hebben dat hij a)politiek niet anders kon dan de wet verdedigen en b) dat dit niet noodzakelijk een politiek strategisch slechte zet was -volgens mij zelfs integendeel- maar ofwel ben ik onduidelijk geweest, ofwel hebben we een diametraal tegenovergestelde perceptie van het geval Anciaux.

Laatst gewijzigd door Stratcat : 2 augustus 2004 om 20:33.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 20:50   #64
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

je was niet onduidelijk, we hebben idd een andere perceptie, anders zouden we deze discussie niet hebben, niet waar?

hij moest idd achter de uitvoering van de wet staan, aangezien het parlement dit zo beslist heeft. niemand verplicht hem, bij mijn weten, ook in de media hevig voorstander van strenge verkeerswetten te zijn. bovendien, als ik me niet vergis, pleitte anciaux al voor strengere wetten, nog voor hij minister werd. dus volgens mijn perceptie verdedigde hij die wet niet alleen 'van de moetes'.

en verder is het logisch dat politici 'segmenteren'. niet alle vlamingen denken immers hetzelfde. een opportunist zou volgens mij ofwel geen extreme standpunten innemen om een zo groot mogelijk publiek aan te spreken, ofwel gewoon de massa na praten (populisme dus). en dit doet anciaux niet. hij durft wel tegen de massa in te gaan. bij een minderheid slaat dit aan, en kan hij stemmen halen. hij stoot ook echter heel wat mensen tegen de borst, en dit weet hij. dit houdt hem echter niet tegen.

das mijn perceptie

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 2 augustus 2004 om 20:51.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2004, 20:50   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Ik ben al gaan kijken op zijn site, staat al enkele maanden in mijn favorites onder 'Humor' en 'Voor beginnende lezertjes'.

En als ik een boek wil lezen, dan lees ik een boek.

Ik wel:

IK IK IK IK IK IK IK

Een nietsnut vind ik hem niet, hij is druk bezig met goeie dingen te doen voor zichzelve en zijn mensen.
Heel goed gezien.
Vooral dat van die 'goeie dingen voor zichzelf en het eigen volk'. Daar staat de 'clan Anciaux' trouwens om bekend.
Oud 2 augustus 2004, 21:05   #66
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Anciaux wilde pas strenge verkeerswetten sinds hij wist waar zijn goeie vriend Stevaert hem als minister zou droppen indien hij in kartel zou gaan met zijn partij.
Of waar denk je de meeste camera's te vinden en aan wie is dat te danken?
Oud 2 augustus 2004, 21:28   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Los van mijn natuurlijke afkeer voor de ex-ID21 bende, geef ik de Anciaux-bashers hier overschot van gelijk. Het meest ergerlijke moment uit de recente binnenlandse geschiedenis was wel toen Bertje naar Europa trok omdat Europa zo belangrijk was maar toen plots naar de Vlaamse regering wou toen bleek dat daar ook postjes te ratten vielen. De VU was vrij rechtlijnig door hem dat te weigeren waarop Bertje (met de camera's erbij natuurlijk) voor de ID21 bende ging staan en bleiten (letterlijk) dat hij Vlaams minister wou worden, hoewel zijn kiezers hem naar Europa hadden gestuurd (ze hadden blijkbaar dus toch niet door hoe belangrijk Europa is)...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be