Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 februari 2013, 08:34   #61
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Nanioverdrijvené.

1 boek per twee weken gedurende dertig jaar is niet weinig. Dat lijkt me een gezonde hoeveelheid. Ik heb ook wel eens periodes dat ik 5 boeken op een week lees, maar durf niet te zeggen dat ik 1 boek/2 weken als gemiddelde haal.
Vijf per week maar? Ik heb dagen dat ik 3 keer naar de bibliotheek ga omdat ik "maar" vijf boeken tegelijk mag meenemen.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 09:13   #62
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Vijf per week maar? Ik heb dagen dat ik 3 keer naar de bibliotheek ga omdat ik "maar" vijf boeken tegelijk mag meenemen.
Als excuus werp ik op dat ik alles koop wat ik lees

Maar eerlijk, 5 per week is genoeg hoor, ik heb al moeite om elke week 5 boeken te vinden die ik sowieso (voor de hollanders: überhaupt) WIL lezen. Jaja, interessante lectuur genoeg, maar de echt interessante vertragen mijn leestempo serieus.
En nu ik niet meer wekelijks vlieg, is 5 boeken per week zelfs niet meer haalbaar. Wekker om 4.30, thuis om 18.00. Dan schiet er weinig over hoor.

Trouwens: 3 keer naar de bib om het maximum te vermijden? Hebben die geen computers? Noteren die u niet, of heb je drie kaarten ook?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 22 februari 2013 om 09:14.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:36   #63
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als excuus werp ik op dat ik alles koop wat ik lees

Maar eerlijk, 5 per week is genoeg hoor, ik heb al moeite om elke week 5 boeken te vinden die ik sowieso (voor de hollanders: überhaupt) WIL lezen. Jaja, interessante lectuur genoeg, maar de echt interessante vertragen mijn leestempo serieus.
En nu ik niet meer wekelijks vlieg, is 5 boeken per week zelfs niet meer haalbaar. Wekker om 4.30, thuis om 18.00. Dan schiet er weinig over hoor.
In dit geval gaat het over pocketjes, daarvan lees ik er makkelijk 10 na elkaar. De hele rek van Baantjer heb ik indertijd op een week uitgelezen. Waarom? Geen idee.

Een boek van 500 pagina's doe ik toch wel een avond over. Pulp als de Da Vinci code lees ik op een paar uur uit. Complexere boeken als het Kaartenhuis, Gangrene of Zwerm ongeveer een week. Snel lezen is een kwestie van ervaring. Informatie snel verwerken is een kwestie van autisme. Zogenaamd "normale" mensen zullen nooit mijn tempo kunnen evenaren.

En zo is het cirkeltje rond. Jazeker, er zijn nadelen verbonden aan autisme. Maar er zijn ook gigantische voordelen.

Citaat:
Trouwens: 3 keer naar de bib om het maximum te vermijden? Hebben die geen computers? Noteren die u niet, of heb je drie kaarten ook?
Als ge 5 boeken terugbrengt moogt ge gelijk 5 nieuwe meenemen
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:40   #64
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Erger, asperger en intelligentie gaan hand in hand. Voor die reden hebben ze het bij mij gestest en mag ik me nu bij Mensa aansluiten

Niet dat ik dat doe, dat is iets voor underachievers.
is niet iedereen underachiever ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:42   #65
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als ge nu boeken leest op zo'n tablet-ding, maakt die dan niet automatisch een lijst van de reeds "gelezen" (of geopende) boeken?
ik dacht net te schrijven "mss kan iemand de geleerde psychiater de werking van een e-reader eens uitleggen" maar dacht, best eerst de draad even doorlezen ... je was me dus voor
Oud 22 februari 2013, 10:44   #66
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Non-issue.

Ten eerste is is autisme geen "mentale ziekte" door inteelt gekweekt zoals enkele snuggere forummers hier beweren. Een ziekte impliceert dat autisme negatief is en genezen kan worden, beide is onjuist.

Ten tweede, zoals gezegd, hebben autisten hoge functies in typisch goedbetaalde jobs. Ze worden er zelfs specifiek op geselecteerd. Ieder nadeel hep zijn voordeel zei Cruyf ooit. Autisme heeft een hele rist voordelen waar een "normaal" persoon van droomt.

Soit, of Filip geschikt is voor de troon is mijns inziens niet te bepalen door een autisme-test. Het enige relevante criterium is of hij bij stemming verkozen is.
nee, het enige relevante criterium is of hij uit de juiste broek geschud is.

geen aanpassingen aan de monarchie graag.
Oud 22 februari 2013, 10:55   #67
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Culluningus Bekijk bericht
aauuw, dat is vroeg
Ik zou tot 6 uur kunnen blijven liggen, maar dan kan ik geen ontbijt voor mijn vrouwke maken en dan moet ze alleen naar het station. En ze lacht zo schattig als ik onozel sta te wuiven met een zakdoekje als de trein vertrekt
Ze is het waard. Ah, de liefde
Oud 22 februari 2013, 10:56   #68
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En zo is het cirkeltje rond. Jazeker, er zijn nadelen verbonden aan autisme. Maar er zijn ook gigantische voordelen.
tegen wie zegt ge het, ik heb mijn carriere aan asperger te danken , maar ook mijn ontslag
Oud 22 februari 2013, 11:30   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
In dit geval gaat het over pocketjes, daarvan lees ik er makkelijk 10 na elkaar. De hele rek van Baantjer heb ik indertijd op een week uitgelezen. Waarom? Geen idee.

Een boek van 500 pagina's doe ik toch wel een avond over. Pulp als de Da Vinci code lees ik op een paar uur uit. Complexere boeken als het Kaartenhuis, Gangrene of Zwerm ongeveer een week. Snel lezen is een kwestie van ervaring. Informatie snel verwerken is een kwestie van autisme. Zogenaamd "normale" mensen zullen nooit mijn tempo kunnen evenaren.

Als ge 5 boeken terugbrengt moogt ge gelijk 5 nieuwe meenemen
haha, ineens alle boeken van 1 auteur lezen als er één boek van hem/haar mij aanstaat, doe ik ook

meet mezelf wel niet meteen een diagnose aan. (al is het mogelijk dat er verschillende labels zouden in aanmerking komen)

soit, denk niet dat labeling me vooruit zou kunnen helpen

Laatst gewijzigd door Anna List : 22 februari 2013 om 11:31.
Oud 22 februari 2013, 12:24   #70
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
[...] Ik stoor me er niet aan !!
Het Belgische systeem wel ...
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:57   #71
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Er zijn mensen die onder "lezen" kennelijk iets anders begrijpen dan ik. Boeken "skimmen" is niet hetzelfde als "lezen".
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 12:59   #72
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Er zijn mensen die onder "lezen" kennelijk iets anders begrijpen dan ik. Boeken "skimmen" is niet hetzelfde als "lezen".
da's dikwijls voor de 'tweede lezing'
Oud 22 februari 2013, 15:47   #73
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Je werkt dus niet. Want anders heb je toch geen tijd om ZOVEEL boeken te lezen, en dan ook nog eens uren en uren hier op het forum te zitten ?
Anderzijds : ik zie niet wat er zo moeilijk is elke week een boek te lezen ? Dat zijn er dan 52 per jaar, 520 in 10 jaar, 1040 in 20 jaar...En ja, mijnheer de prins mag dan wel een lijstje bijhouden om zich te herinneren wat hij 20 jaar geleden gelezen hebt.
Ik heb ook wel 1000 boeken gelezen in mijn ganse leven denk ik. Misschien meer zelfs. En ik zie geen reden om daar over te stoeffen.
Is er niets anders dat die prins zo speciaal maakt dat hij geschikt zou zijn om over ons te heersen, en zijn dikke vette dotatie binnen te rijven elk jaar ?
Dat hij beter bibliothecaris word , als hij zo graag boeken leest.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 17:15   #74
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nanioverdrijvené.

1 boek per twee weken gedurende dertig jaar is niet weinig. Dat lijkt me een gezonde hoeveelheid. Ik heb ook wel eens periodes dat ik 5 boeken op een week lees, maar durf niet te zeggen dat ik 1 boek/2 weken als gemiddelde haal.
Ja, maar de monseigneur heeft niet beter te doen, werken doet 'em niet.
de gemiddelde boek heb je overigens op een uur of 2 uit.
Oud 22 februari 2013, 17:24   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Dat was een lijstje van boeken die hij gekregen had. Niet gelezen ....
(pardon als ik in herhaling val,
maar wat ik bedoel: zo'n staatsleider hebben wij toch echt niet nodig ....)

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:14   #76
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Z�*jn we nog altijd aan het opscheppen over hoeveel boeken we wel niet lezen? Over de meeste boeken doe ik zeker een paar dagen. Maar ik lees natuurlijk wel exclusief intellectuele boeken in vreemde talen. 8)
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 18:24   #77
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Zijn sociale vaardigheden zijn niet al te best, maar om te zeggen dat hij daarom Asperger's heeft? Ik vind het twijfelachtig om zomaar een dergelijke diagnose te stellen.
Vind ik ook kort door de bocht, doch men moet verkopen...

En dan nog: Asperger betekent niet dat de man onbekwaam is om staatshoofd te worden. Onterecht bekijkt men dit erg altijd erg negatief, autisme in het algemeen. Er zijn betere argumenten tegen de kroonprins te bedenken (maar die slaan ook op zijn vader en alle andere monarchen in de wereld).
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 20:48   #78
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
En dan nog: Asperger betekent niet dat de man onbekwaam is om staatshoofd te worden.
Zou u willen geloven dat er velen zijn die daarom niet kunnen wachten op het moment dat Filip koning wordt?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 22:36   #79
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Zijn sociale vaardigheden zijn niet al te best, maar om te zeggen dat hij daarom Asperger's heeft? Ik vind het twijfelachtig om zomaar een dergelijke diagnose te stellen.

En dan zwijg ik nog over de bewering dat hij meer dan duizend boeken zou hebben gelezen. Ik wil wel eens zien welke boeken dat dan wel waren.
Ik ben absoluut geen royalist maar dit is inderdaad meer dan twijfelachtig. Alleen al het feit dat Debels citeert uit Story...
Waar gaan we naartoe ?
Potsierlijk !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 00:13   #80
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik ben absoluut geen royalist maar dit is inderdaad meer dan twijfelachtig. Alleen al het feit dat Debels citeert uit Story...
Waar gaan we naartoe ?
Potsierlijk !
Eigenlijk speelt het helemaal geen rol hoe slim- of dom - die mens wel is : we zijn gewoon beter af zonder koning. ( en zijn hele familie mee-eters, parasieten en dotatie-scheppers )
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be