![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
Bekijk resultaten enquête: Maximum snelheden : 40-60-80 ? | |||
30 - 50 - 70 |
![]() ![]() ![]() |
6 | 46,15% |
30 - 50 - 80 |
![]() ![]() ![]() |
2 | 15,38% |
30 - 60 - 80 |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
40 - 60 - 80 |
![]() ![]() ![]() |
5 | 38,46% |
Aantal stemmers: 13. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je snel mag dan zoek je een auto die ook bij hoge snelheid zuinig is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men mag gerust zeggen dat Duitslands methode met snelheidslimieten en auto-veiligheid om te gaan een groot aandeel had dat er zo relatief weinig verkeersdoden gevallen zijn na de oliecrisis 1973. Geen enkele Europese constructeur gaat veel veiligere auto´s sneller ontwikkelen als er ook geen nood aan is. Ik denk daar vooral ook aan actieve veiligheid (remmen, wegligging, ...) naast passieve veiligheid (kooi en kreukelzones en afgestemde veiligheidssystemen) En snellere auto´s zijn natuurlijk automatisch zuiniger bij dezelfde snelheid want vooral de aerodynamica moest veel beter om hoge (kruis)snelheden te halen die enkel in D toegelaten waren. Niet-Duitse autobouwers hadden quasi geen andere keus. Duitsland met zijn 80 miljoen inwoners was nu eenmaal ook een land dat vele buitenlandse auto´s invoerde naast hun zeer grote export. Made in Germany was geboren... Niet allerminst was hun autobahninfra - D-standards ook een vb voor andere landen. Zelfs de US autoindustrie moest eraan geloven (door hun kortzichtigheid), de USA was met hun 88 kmh op hun snelwegen veel minder veilig als D met hun aanbevolen 130 kmh. En van de opgelopen achterstand in rijdiscipline en rijvaardigheid spreek ik dan nog niet. USA haalt nu nog altijd niet het gemiddelde van de EU qua snelwegdoden per miljard kms, maar ze hebben al wat ingehaald sinds ze ook limieten hebben van doorgaans 120 en ook 130 kmh.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 maart 2013 om 20:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hun auto's waren niet geschikt voor de Europese wegen. Nauwelijks bestuurbaar bij 120 en een veel te hoog verbruik met hun veel te grote lage compressiemotoren. Geen toeval natuurlijk dat wagens zoals bijvoorbeeld een Chrysler Voyager van de eerste en de tweede generatie tot de meest onveilige wagens op ons wegennet behoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Partijlid
|
![]() Als men dan toch de oude borden (30-50-70 km/uur) wil behouden, wat het merendeel van de mensen via de enquete aangeeft, dan zou men toch de regels in de praktijk een beetje mogen oprekken, en rekening houden met de plaats, tijdstip, drukte, enz ... en pas flitsen vanaf een overschrijding van meer dan 10 km/uur, tenzij de situatie echt een strikte naleving van de maximum snelheid vereist, zoals wanneer schoolkinderen uit school komen of gladde wegen, enz ... En ook na 22uur s'avonds zou men de maximum snelheden met 10 km/uur kunnen verhogen bij weinig verkeer en droog wegdek als gedoogbeleid. De vele weekenddoden s'nachts hebben wel andere redenen dan dat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Parlementslid
|
![]() 20 km per uur in de buurt van scholen enzo , 40 km in dorpskernen , vrije snelheid erbuiten ( wegen waar geen voetgangers of fietsers zijn !!!! , gelijk auto snelwegen )
en aparte voet en fietspaden !!!!!
![]() |
#66 | |
Partijlid
|
![]() Gewoon als anekdote. Mijn laatste verkeersboete dateert van een jaar geleden. Mocht toen 50 euro betalen omdat ik 56 km/uur zou gereden hebben op een plaats waar slechts 50 km/uur toegestaan was.
Citaat:
Punt 2, precies op de plaats flitsen waar men zo'n ruime dorpskern ietwat arbitrair en onnatuurlijk vastlegt, is gewoonweg autoritair, en enkel bedoeld om de kassa te doen rinkelen. Eén meter vóór het bord zou het veilig zijn om 70 km/uur te rijden, en één meter na het bord plots niet meer ? Een marge van enkele tientallen meters om rustig te remmen of de wagen uit te laten rollen tot 50 km/uur vanaf dat bord lijkt me iets menselijker en wenselijker. Punt 3, het tijdstip was 14u30 in de namiddag, droog wegdek, perfecte zichtbaarheid, geen andere auto's of fietsers in de buurt, kindjes allemaal braafjes in school, bejaarden allemaal braafjes hun middagslaapje aan het doen, enz ... Maw die 6 km/uur teveel in die omstandigheden, zijn totaal niet onveilig. PS, wel goeie affiche van de nieuwe campagne anders, werken op het schuldgevoel dmv een lief onschuldig kind, met hoog freya-gehalte, politiek-correct-denken op zijn best ! ![]() Ik reed dus te snel daar lieve meid, omdat de politiekers die bordjes altijd maar verzetten en verlagen he ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik denk dat het eruit halen van de brokkenmakers veel meer impact heeft dan de snelheidslimiten - die toch in heel hoge mate - vooral een PR actie van politici en extra bron van inkomsten zijn.
Ik dacht - ben er wel niet meer zeker van - dat ook bij verkeersongevallen de slogan 'het zijn (bijna) altijd dezelfden' geldt. Verder lijken dynamische snelheidslimieten mij aangewezen. Ok voor sterke beperking bvb bij scholen op de momenten dat de kinderen daar binnen en buiten gaan, maar niet meer om 22u 's avonds. Zelfde voor autosnelwegen (alhoewel - wie kan er nu in de spits nog maar in de buurt van die limiet komen? Mijn auto houdt mijn gemiddelde snelheid bij en ik rij bijna exclusief autosnelwegen. Mijn gemiddelde snelheid bedraagt 61 km/u..) En een eind aan die verdoken flitscontroles aub. Je bent op verlaten snelwegen vaak meer bezig met te proberen te kijken of er niet ergens een struikrover achter de bosjes zit dan het verkeer zelf. Me dunkt dat die verstopte struikrovers (vooral op de autosnelwegen dan) heel wat nuttiger werk zouden kunnen verrichten door bvb in het verkeer te gaan en de bumperklevers en rijvakslingeraars aan te pakken. Of waarom niet... echte criminelen op te sporen. Dat kost (de overheid) echter geld. Nu lijkt de verkeerspolitie mij in de eerste plaats een bron van inkomsten voor de roverheid.
Roman soldiers were paid a silver denarius per day. About the size of a silver dime. Job description: brutal hand to hand combat against barbarian hordes. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 20 april 2013 om 15:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Vorig jaar enkele weken door Arizona, Utah, Nevada en Cali rondgereden.
Veel simpelere verkeersregels! Geen snelheidsbrekers, wegversmallingen, voorrang van rechts zever en snelheidsbeperkingen die om de 50m veranderen. Zelf op drukke suburban highways rijden mensen in blok, houden mooi hun afstand en zitten niet constant van rijvak te switchen! Mensen rijden daar gewoon een pak relaxer en respecteren de regels! Hier rijden precies zo goed als enkel gefrustreerde mongolen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De fatality rate per miljoen inwoners ligt er beduidend hoger dan in Europa. In 2011 lag de fatality rate er op 104 doden per miljoen inwoners. Wij hier in België doen het in Europese context bar slecht met 84 doden per miljoen inwoners. De beste Europese landen zoals de UK en Zweden zitten rond de 30. De volgers zoals Nederland en Duitsland zitten rond de 40. Binnen de VS zijn er grote verschillen tussen de staten. De meest recente cijfers die ik daarover heb zijn die van 2009. Wij zaten toen op 89, de VS gemiddeld op 111 doden per miljoen inwoners. Arizona: 122 Utah: 88 (op Belgisch niveau) Nevada: 92 California: 83 Niet zo best dus. Enkel de noordoostelijke staten Massachusetts (51) en New York (59) komen min of meer tot een Europees niveau. Ter referentie in 2009: UK (38), SV (39), NL (44), D (51). Staten zoals Mississippi (237) of Wyoming (246) daarentegen zijn werkelijk ongelooflijk verkeersonveilig. Laatst gewijzigd door PeterCC : 12 mei 2013 om 21:05. |
|
![]() |
![]() |