Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 maart 2013, 00:20   #61
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
U get a brain please.

Ik ga het U niet uitleggen, google en lees maar (*).

Deze soort van onverdachte infantiele stellingen zou men bijna aan trollen kunnen gelijkstellen.

(*) Ook hier op dit forum kan U vele aanwijzingen aantreffen, succes!
Ik stel iets in vraag. En als wederargument komt de eis om zelf maar te gaan zoeken naar de redenen waarom mijn twijfel onterecht is?

Net wanneer je denkt dat je alles gezien hebt ...
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 00:23   #62
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Ik stel iets in vraag. En als wederargument komt de eis om zelf maar te gaan zoeken naar de redenen waarom mijn twijfel onterecht is?

Net wanneer je denkt dat je alles gezien hebt ...
That's the problem, U 'denkt' dat...
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 00:53   #63
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
That's the problem, U 'denkt' dat...
En nog een betekenisloze zin als uitsmijter. We worden verwend vandaag.
Oud 21 maart 2013, 00:58   #64
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog een betekenisloze zin als uitsmijter. We worden verwend vandaag.
Dat is toch een beetje waarheid, maar wat wilt U nu in feite?

Is Google dan Uw vriend niet? Wie dan wel vraag ik mij af...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 maart 2013 om 01:00.
Oud 21 maart 2013, 10:55   #65
JanJanssens
Partijlid

Standaard

De VS zijn, als zo ongeveer het enige land ter wereld, failliet sinds de oprichting van de Federal Reserve in 1913, door enkele joodse banken die, sinds die dag, geld lenen aan de VS als staat.

Dit betekent ook dat de VS ZELF geen geld hebben, doch enkel schulden aan de Fed, i.e. aan private banken, waar ook nog fikse interesten op moeten betaald worden.

De huidige US dollar is nu minder waard dan het papier waarop hij gedrukt wordt.

Hoe zoiets op lange termijn afloopt, kan U wellicht zelf wel concluderen.

Jan.
Oud 21 maart 2013, 11:47   #66
Gambassi
Parlementsvoorzitter

Gambassi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanJanssens Bekijk bericht
De VS zijn, als zo ongeveer het enige land ter wereld, failliet sinds de oprichting van de Federal Reserve in 1913, door enkele joodse banken die, sinds die dag, geld lenen aan de VS als staat.

Dit betekent ook dat de VS ZELF geen geld hebben, doch enkel schulden aan de Fed, i.e. aan private banken, waar ook nog fikse interesten op moeten betaald worden.

De huidige US dollar is nu minder waard dan het papier waarop hij gedrukt wordt.

Jan.
De $ wordt wel gebacked hé !

In God we trust !

De $ wordt gebacked door....... meer dollars.

Die zijn nodig om 123 oorlogen tegelijk te organiseren.
Gambassi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 15:03   #67
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Jan.
Is 100 jaar geen lange termijn? De VS hebben het in die 100 jaar anders niet slecht gedaan.

De "private" status van de Federal Reserve is trouwens puur theoretisch. In de praktijk wordt ze gecontroleerd door de staat en functioneert ze als elke andere centrale bank. En de boosaardige, samenzwererende Joden hebben er al evenveel mee te maken als ze te maken hebben met de alle andere idiote "zionistische" samenzweringstheorieën.
Oud 21 maart 2013, 20:48   #68
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

linkjes en bronnetjes...

RT - US, UK and France training Syrian rebels in Jordan - reports
11 maart dit jaar

Der Spiegel’s source in Brussels shared that the EU embargo on arms supplies to Syria adopted in early March is “deliberately hazy.”

"When it comes to technical assistance, what it means in practice depends on who you ask. The Brits and the French, for example, are much more forward-leaning than others. The principle is that the assistance should be for the protection of civilians, but as we saw in Libya, that can be interpreted in different ways,” the source said
.

R2P...
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 maart 2013 om 20:50.
Oud 21 maart 2013, 22:02   #69
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
linkjes en bronnetjes..
Goed zo. Maar onafdoende wat het onderwerp betreft. Het trainen van "Syrian rebels": niets nieuws daar. Amerika steunt inderdaad de opstand tegen Assad.

Maar de heer Artois blijft beweren dat de VS de "moslim-extremisten" zou trainen. Terwijl dat manifest niet zo is. Uit uw link:
"Reportedly, the Americans are disappointed with the results of help being channeled to the Syrian opposition groups through Turkey, as Ankara has either failed or deliberately allowed the Islamist extremists to prevail the rebel activities in the northern Syrian front."

De waarheid, samengevat:
1. Amerika steunt de opstand tegen Assad.
2. Maar Amerika is bang dat de opstand zou kunnen leiden tot een machtsovername door de Islam-fundi's. Daarom bewapent het de seculiere rebellen, in de hoop dat die het zullen halen na de nederlaag van Assad (een nederlaag waar de meeste kenners lijken van uit gaan). Of die hoop gerechtvaardigd is, weet ik niet. Maar het weerlegt wel de domme bewering dat de VS bewust moslim-extremisten zouden steunen.
Oud 21 maart 2013, 22:30   #70
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed zo. Maar onafdoende wat het onderwerp betreft. Het trainen van "Syrian rebels": niets nieuws daar. Amerika steunt inderdaad de opstand tegen Assad.

Maar de heer Artois blijft beweren dat de VS de "moslim-extremisten" zou trainen. Terwijl dat manifest niet zo is. Uit uw link:
"Reportedly, the Americans are disappointed with the results of help being channeled to the Syrian opposition groups through Turkey, as Ankara has either failed or deliberately allowed the Islamist extremists to prevail the rebel activities in the northern Syrian front."

De waarheid, samengevat:
2. Maar Amerika is bang dat de opstand zou kunnen leiden tot een machtsovername door de Islam-fundi's. Daarom bewapent het de seculiere rebellen, in de hoop dat die het zullen halen na de nederlaag van Assad (een nederlaag waar de meeste kenners lijken van uit gaan). Of die hoop gerechtvaardigd is, weet ik niet. Maar het weerlegt wel de domme bewering dat de VS bewust moslim-extremisten zouden steunen.
Mijn standpunt aangaande is in zodanige mate vergelijkbaar met welke de heer Artois aanhoudt, dat de verbeterde Dixie-style repliek daarop van decimale invloed is.

Voldoende bewijs inzake werd reeds geleverd en dit zelfs op bijna dagelijkse basis. Aandringen tot het verkrijgen van meer aanwijzigingen lijkt me een zoveelste geval rondtollen in eigen afvalwater, 'slalommen' zoals de heer D'Artois deze attitude zo mooi weet te verwoorden.

Ik had hier graag nog een nieuw 'linkje' bijgeplaats (gedateerd : vandaag), maar ik verdoem het. U kan deze wel terugvinden op dit forum indien U het niet bij twijfelen en wankelen wilt houden.
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 21 maart 2013 om 22:31.
Oud 21 maart 2013, 22:47   #71
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijn standpunt aangaande is in zodanige mate vergelijkbaar met welke de heer Artois aanhoudt, dat de verbeterde Dixie-style repliek daarop van decimale invloed is.

Voldoende bewijs inzake werd reeds geleverd en dit zelfs op bijna dagelijkse basis. Aandringen tot het verkrijgen van meer aanwijzigingen lijkt me een zoveelste geval rondtollen in eigen afvalwater, 'slalommen' zoals de heer D'Artois deze attitude zo mooi weet te verwoorden.

Ik had hier graag nog een nieuw 'linkje' bijgeplaats (gedateerd : vandaag), maar ik verdoem het. U kan deze wel terugvinden op dit forum indien U het niet bij twijfelen en wankelen wilt houden.
Er wordt geen "voldoende" bewijs geleverd. Er wordt zelfs geen enkel bewijs of zelfs maar aanwijzing geleverd. Integendeel was uw vorige link van de LA Times zeer interessant: dat de VS zich klaarmaken om tussen te komen TEGEN de moslim-extremisten.
Oud 21 maart 2013, 23:02   #72
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt geen "voldoende" bewijs geleverd. Er wordt zelfs geen enkel bewijs of zelfs maar aanwijzing geleverd. Integendeel was uw vorige link van de LA Times zeer interessant: dat de VS zich klaarmaken om tussen te komen TEGEN de moslim-extremisten.
Yep, spoedig ook nabij U... drones!

Het Nederlandse werkwoord werd reeds bepaald : 'dronen'.

Be ready!
HIER
Oud 22 maart 2013, 19:05   #73
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
linkjes en bronnetjes...
RT bron hilarisch
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 11:38   #74
JanJanssens
Partijlid

Standaard

Citaat:
Is 100 jaar geen lange termijn? De VS hebben het in die 100 jaar anders niet slecht gedaan.

De "private" status van de Federal Reserve is trouwens puur theoretisch. In de praktijk wordt ze gecontroleerd door de staat en functioneert ze als elke andere centrale bank. En de boosaardige, samenzwererende Joden hebben er al evenveel mee te maken als ze te maken hebben met de alle andere idiote "zionistische" samenzweringstheorieën.
Mijnheer, ge zijt nen onnozelaar.

Of de Fed nu opgericht werd door Chinezen, Albanezen, Smurfen, de PS of joden, doet niet ter zake.

Feit is, dat ik het over een staat heb die, per defintie, failliet is omdat die staat geen uitgever, noch eigenaar is van het geld dat in dat land in omloop is. Geleend geld, tegen interest. En leningen moeten nu eenmaal terugbetaald worden, zelfs indien dat onmogelijk zou zijn, want men kan geen lening terugbetalen met geld dat men van dezelfde schuldeiser leent. De interesten op dat geld lopen echter verder.

De enige manier om die schuld af te lossen is met butenlandse valuta, mogeljks ook met goederen of wat dan ook. Met drugs, voor mijn part (zie de Mena Murders).

Resultaat van de bewerking is dat de VS zich 100% in de wurggreep van de Fed bevinden.

Id est: de Fed, die in handen zijn van welke aandeelhouders dan ook, call the shots. Als het maar opbrengt.

Nu drukken ze gewoon maar wat waardeloos papier bij om de lonen van hun instellingen te kunnen betalen.

Ik heb hier een paar biljetten van Zehn Milliarden Mark liggen. Daar kon men toen een Kommisbrot mee kopen.

De VS zijn nu een derde-wereld-land, maar wel met een hele grote bek en de best bewapende, waar iedereen bang voor is, doch niemand respect voor heeft.

Angst en respect zijn twee verschllende zaken.

Jan.

Laatst gewijzigd door JanJanssens : 23 maart 2013 om 11:40.
JanJanssens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2013, 14:33   #75
Helias
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Mijnheer, ge zijt nen onnozelaar.

Of de Fed nu opgericht werd door Chinezen, Albanezen, Smurfen, de PS of joden, doet niet ter zake.

Feit is, dat ik het over een staat heb die, per defintie, failliet is omdat die staat geen uitgever, noch eigenaar is van het geld dat in dat land in omloop is. Geleend geld, tegen interest. En leningen moeten nu eenmaal terugbetaald worden, zelfs indien dat onmogelijk zou zijn, want men kan geen lening terugbetalen met geld dat men van dezelfde schuldeiser leent. De interesten op dat geld lopen echter verder.

De enige manier om die schuld af te lossen is met butenlandse valuta, mogeljks ook met goederen of wat dan ook. Met drugs, voor mijn part (zie de Mena Murders).

Resultaat van de bewerking is dat de VS zich 100% in de wurggreep van de Fed bevinden.

Id est: de Fed, die in handen zijn van welke aandeelhouders dan ook, call the shots. Als het maar opbrengt.

Nu drukken ze gewoon maar wat waardeloos papier bij om de lonen van hun instellingen te kunnen betalen.

Ik heb hier een paar biljetten van Zehn Milliarden Mark liggen. Daar kon men toen een Kommisbrot mee kopen.

De VS zijn nu een derde-wereld-land, maar wel met een hele grote bek en de best bewapende, waar iedereen bang voor is, doch niemand respect voor heeft.

Angst en respect zijn twee verschllende zaken.

Jan.
Ik heb de indruk dat u niet zo goed weet wat geld is, welke rol een centrale bank speelt of hoe de economie werkt. En de cumul van dat gebrek aan informatie en inzicht komt tot uiting in uw visie op de Federal Reserve.

Geen nood. Hier kan u alvast iets opsteken:
http://www.publiceye.org/conspire/fl...l_Reserve.html

Ik geef alvast dit al mee:

"Yes, the Federal Reserve banks are privately owned, but they are controlled by the publically-appointed Board of Governors. The Federal Reserve banks merely execute the monetary policy choices made by the Board. In addition, nearly all the interest the Federal Reserve collects on government bonds is rebated to the Treasury each year, so the government does not pay any net interest to the Fed. "

" The Federal Reserve rebates its net earnings to the Treasury every year. Consequently, the interest the Treasury pays to the Fed is returned, so the money borrowed from the Fed has no net interest obligation for the Treasury."

" The Federal Reserve banks have only a small share of the total national debt (about 7%). Therefore, only a small share of the interest on the debt goes to the Fed. Regardless, the Fed rebates that interest to the Treasury every year, so the debt held by the Fed carries no net interest obligation for the government. In addition, it is Congress, not the Federal Reserve, who is responsible for the federal budget and the national debt."
Oud 23 maart 2013, 14:38   #76
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Goed bekeken kun je ook dit verhaal onderuit halen.

Het is een opinie van een econoom en dat wil bepaaldelijk niet zeggen dat het ook harde realiteit is.

Er staat bv dat de in de FED geen buitenlanders voorkomen. Even achteloos wordt vergeten dat die wel in de besturende banken zitten.

Een beetje met een korreltje zout nemen dit verhaal, wat niet meer dan een verhaal is.

Verder heeft dit onderwerp niets met de draad te maken.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 23 maart 2013 om 14:39.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 09:04   #77
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Wat we al wisten komt nu in de pers naar voren.

Onder de parapluie van het leveren van medicijnen en voedsel leren VS militairen de rebellen (moslim-extremisten, Al Quaeda) omgaan mat ant-tank wapens en dergelijke.

Het schooiersvolk dat "War on Terror" zegt te plegen blijken de initiatoren van dezelfde terror.
U begrijpt dus alleaal waarom OBL hoognodig de mond gesnoerd moest worden en het is inmiddels duidelijk dat Syrië een prachtige springplank is voor "War on Iran" dat Obama zo snel mogelijk wil laten beginnen.

De VS wil de BRICS landen de Iraanse olie ontzeggen want BRICS is een machtsblok waar de VS in geen 100 jaar tegenop kan en dat moet in de kiem gesmoord worden.

De "War on Terror" is een aperte leugen maar bedoeld om waar ook ter wereld de machtspositie van de VS te behouden.

Schooiersvolk en schooierspolitiek - uw naam is VS.
Gewoon een uiting van uw primitieve amerikanenhaat.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2013, 09:06   #78
julian
Banneling

Standaard

Citaat:

De waarheid, samengevat:
De heer D'Artois is dan ook oneerlijk aangezien hij amerikanen en joden haat.
Oud 26 maart 2013, 09:10   #79
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Ik zou zeggen ga zelf dan eens jouw waarheid vertellen.

Dat de VS bereid is - of het wellicht al gedaan heeft - wapens te leveren en te vertellen hoe er mee om te gaan, staat als een paal boven water.

Denk eens even logistiek na: wapens is 1, munitie is 2.

Als je de stompzinnige manier bekijkt waarop ze hun operaties uitvoeren, dan denk ik eerder dat ze aan het prijsschieten zijn op ongewapende burgers dan op de militairen van Assad.

Voor de rest denk ik dat het een het andere niet hoeft uit te sluiten.
De VS staat echt niet bekend om een gecoordineerde samenwerking tussen hun diensten die illegale operaties uitvoeren en vaak weten deze diensten zelf niet wat hun collega's uitvreten.
Hoe stom wil je eigenlijk wel niet zijn door te denken dat DE VS in een goed gecoordineerd verband optreedt?

Buiten de militaire inlichtingendiensten zijn er nog eens een slordige duizend-en-nog-wat die zich met onbekende maar zeer illegale activiteiten bezighouden.
Al die inlichtingediensten houden hun activiteiten voor zich en weet helemaal niemand wat ze uitvreten en wat hun activiteiten voor uitwerking hebben.

Kortom, ik acht het zeer wel mogelijk dat de VS van twee walletjes eet en enerzijds de moslimterroristen steunt en aaan de andere kant diezelfde steun gebruikt om zoveel mogelijk informatie in te winnen en op die manier wetenschap te krijgen hoe het verband tussen de Al Quaeda cellen onderling geregeld is.
Extreem verwarde onzin.Het onvermijdelijk gevolg van primitieve vooroordelen.

Laatst gewijzigd door julian : 26 maart 2013 om 09:11.
Oud 3 april 2013, 01:13   #80
zonbron
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ook zogenaamde niet-extremisten krijgen nu een kans :

Elsevier - Amerika traint niet-extremistische strijders voor Syrië
25 maart 2013

Een duidelijk voorbeeld van damage control mbv. semantiek door de media.
HIER
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be