![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze hebben zelfs geld voor provincies en federale parlementen, waarvan ze er dan wel eentje zojuist hebben afgeschaft, maar vergeten zijn de postjes te schrappen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Tijdens de vorige sneeuwbui heb ik ondervonden dat er zo goed als geen 4x4 op de parking bij ons opt werk stonden. Gewoonlijk staan er een pak meer. Mensen met iets modestere wagens waren dan wel aanwezig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo'n onding is voor snobs die denken dat ze belangrijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ah de jaloeziecultuur woedt nog altijd verder ze, mijn 4x4 is gewoon schitterend om door de sneeuw te rijden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zwijgt jongen ze hebben nog nooit zo hard gezocht achter geld
http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...utm_medium=RSS ik droom ervan dat er straks geen stroom meer is en dat ze als eerste reservebackup de ambtenaren hun pc's zonder stroom zetten, zodat tax on web helemaal in het honderd loopt. echt geniën die nu aan het bewind zijn, ik wist dat sossen dommekloten waren, heb heb nooit gedacht dat ze zo'n hilarische en belachelijke besparingen kunnen bedenken... Departementen zonder stilos, papier, postzegels, enveloppes, zowat alles lijkt permanent gerantsoeneerd. En je moet dus goed nadenken over de 'grandeur van die besparing in stylo's... en het verlammend effect op uw personeel die een veelvoud kost dan die besparing... Een personeelslidje overal afdanken en wat investeren in materiaal goeie sofware en efficientie en op slag heb je een afgeslankte efficiente administratie... maar ja dat kennen ze niet |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Geen airshow Belgisch leger door geldnood
http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130331_055 |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat gaan we nu nog allemaal meemaken.
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van de andere kant, wanneer ik naar een grootwarenhuis ga of naar een dorpswinkel (superette) en ik zie hoe vol de boodschappenkarretjes zijn en hoe ze uitpuilen van allerlei nuttige en minder nuttige dingen en voedingswaren, of wanneer ik op TV de massa Belgen zie die op zonvacantie vertrekt in deze Paasdagen, dan stel ik me toch soms de vraag of het nu eigenlijk wel crisis is. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 31 maart 2013 om 21:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie in mijn stad op 5 maanden tijd (na de aankondiging van de sluiting van Ford) steeds minder mensen bij de Delhaize of Carrefour. De Lidl en Aldi daarentegen ... RC Genk normaal goed voor 20.000 abonées begint aan de nacompetitie met de helft ... en Ford is nog niet gesloten. De leegstand bij de winkels begint dramatische vormen aan te nemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als er nu iets is waar we op kunnen besparen dan zijn het wel airshows door de luchtmacht...
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hoh, ze kunnen ook nog besparen op het koningshuis 0.7miljard structurele besparing.
Pensioenen van ambtenaren halveren moet 7-10miljard opbrengen. Ambtenarenloon 20% opsparen voor die pensioenlast die het dubbele is van de privé, en fusioneren met het privépensioenstelsel zodat ambtenaren eens solidair zijn met de privé Een goeie besparing zou het opdoeken zijn van het tijdskrediet systeem, zodat iedereen wat meer aan de slag blijft, bespaart op slag 2miljard, en zorgt dat we 5miljard meer BNP genereren Verplicht van alle tijdskredieters, bruggepensioneerden, uitgestelde lonen en doppers om mee te werken aan een ecologisch marshall plan/ bouw van scholen / installeren van ecologische vernieuwende technieken in alle scholen/openbare gebouwen/etc. Moet gigantisch veel geld uitsparen, en zeker een superstructurele besparing zijn. De keuze tussen werkloosheid en werken wordt daarmee volledig dichtgereden, vanaf nu betekent werken gewoon meer verdienen, en werkloos zijn het minimumloonkrijgen. En iemand die niet werkt is gewoonweg niet werkloos, maar wil gewoonweg niet werken. Het boetefonds annexeren bij de begroting, vind ik ook normaalste zaak van de wereld BTW stelsel invoeren bij overheid, moet volledige transparantie geven van welke dienst rendabel is en welke dienst niet VZW belasten zoals gewone bedrijven dezelfde schalen zodat vakbonden en ziekenbonden aan dezelfde kar trekken, en pseudoconcurrentie tussen vzw structuren en privé volledig op gelijke voet gebeurt kom ik zie fantastische mogelijkheden voor structurele besparingen, in feite zijn de regeringen echte watjes in hun voorstellen. Fundamenteel belasting ook 10% verlagen en verschuiven naar een CO2 taks. Is eentje om d eeconomie op sporen te krijgen |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja. Bepaalde pensioenen halveren. We hebben een winnaar hier. De huidige minister van begroting mag wel inpakken.
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Uw remedie is een verdere verzieking tot de dood volgt. Ik wens niet te luisteren naar kwakzalvers. Ik zie wat dokter Onckelinckx en dokter Di Rupo in franstalig België gedurende 40 jaar hebbben aangericht. Het zijn kwakzalvers die gezonde mensen de dood hebben ingejaagd. Zij behoren gestraft te worden door een rechtbank. Aanklacht : misdaad tegen de menselijkheid nl miljoenen mensen (ook zij die nog moeten geboren worden) in ellende en armoede gestort. Voor de duidelijkheid : wij hebben niet meer maar veel minder ambtenaren nodig die nooit vast benoemd kunnen zijn en die niet meer mogen verdienen (ook niet wat pensioen betreft) dan hetgeen mensen die voor welvaart zorgen. Laatst gewijzigd door demonen : 31 maart 2013 om 23:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() Zowat vijfhonderd motards zijn zondag vanuit verschillende steden naar Dour gereden, de woonplaats van Waals minister van Openbare Werken Carlo Di Antonio. Ze protesteren tegen de slechte staat van het wegdek in het zuidelijke landsdeel.
Volgens de motards is het intussen ronduit gevaarlijk om in Wallonië te rijden. ‘De wegen zijn in vergevorderde staat van aftakeling en vormen een echt gevaar voor alle gebruikers', stelt Joe Vereecke van de Fédération Belge des Motards. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wil je echt besparen op je ambtenarenkosten als overheid: - Maak de reglementeringen wat eenvoudiger, dan heb je minder loketfuncties nodig, omdat er minder klanten zullen zijn bij onduidelijkheid. - Maak de staatsstructuur eenvoudiger - Zorg voor deftige informaticavoorzieningen (kost ook geld) waardoor diensten makkelijker kunnen communiceren. Maar goed, beter lemmingsgewijs in paniek richting de klippen gaan lopen wild wijzend naar de grote boze ambtenaar dan eens wat structureel posten heb ik al begrepen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien heeft Micele een goedbetaald jobke bij de autobandenlobby?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 1 april 2013 om 04:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En als er weer eens een idioot met zo'n tank aan mijn bumper aan het kleven is en met zijn grootlichten flikkert, een middelvinger in de lucht.
![]() |
![]() |
#79 |
Lokaal Raadslid
|
![]() In landen waar veel sneeuw ligt zoals de scandinavische landen zit meestal een verplichte slipcursus in de rijopleiding wat zeker geen slechte zaak is ook zijn zij verplicht een bepaalde periode winterbanden op de auto te hebben nu niet dat ik die banden voor Belgie nodig vind daar zij nogal snel afslijten bij gewoon weer het verschil is dat een gewone band bij 6 graden hard word en een winterband zacht blijft maar voor die paar dagen sneeuw dat wij hier hebben vind ik ze overbodig doe het wat kalmer aan en je geraakt er ook vroeger gooiden we de asse van de kolenstoof op de weg maar hoeveel hebben er nog een kolenstoof
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://trends.knack.be/economie/nieu...5102140260.htm Laatst gewijzigd door demonen : 1 april 2013 om 10:31. |
|
![]() |
![]() |