Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2013, 10:53   #61
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me trouwens af hoe het zit met een bipatride Turkse Nederlander die in Thailand van drugshandel wordt beschuldigd. Is hij dan turk? of is hij dan Nederlander volgens Erdogan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 12:46   #62
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Geef dan eens snel een voorbeeld van de Belgische premier of zo iemand die aan Turkije zegt dat de Belgische pleegkindjes niet door moslimouders mogen worden opgevoed? Pas dan hebt ge een hardgemaakt punt. Net zoals de biologische moslimpapa van die kindjes ()
Zoals ik reeds zei: de vergelijking gaat natuurlijk over het feit dat Erdogan "zich bemoeit" met interne aangelegenheden voor zover het gaat om Belgische burgers met ook een Turkse nationaliteit. De Europese landen doen net hetzelfde, net zoals andere landen ter wereld.

Maar Europese staten maken het soms wel heel erg bont:
http://news.xinhuanet.com/english/wo..._132245000.htm
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 maart 2013 om 12:56.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 13:33   #63
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoe het zit met een bipatride Turkse Nederlander die in Thailand van drugshandel wordt beschuldigd. Is hij dan turk? of is hij dan Nederlander volgens Erdogan?
Dat ligt eraan hoe Turkije hier zijn belangen ziet.

Duitsland zit momenteel met tientallen Turkse zwaar-criminelen die uitgezet moeten worden naar Turkije. Maar Turkije wil die mensen niet terug hebben en heeft hun het staatsburgerschap ontnomen en dus zijn die of Duits of statenloos.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 15:46   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Dat ligt eraan hoe Turkije hier zijn belangen ziet.

Duitsland zit momenteel met tientallen Turkse zwaar-criminelen die uitgezet moeten worden naar Turkije. Maar Turkije wil die mensen niet terug hebben en heeft hun het staatsburgerschap ontnomen en dus zijn die of Duits of statenloos.
Laat ze adopteren door een lesbisch koppel
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 15:56   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Deze discussie ontspoort zoals gewoon weer van een non-issue in een fantasme voor haar deelnemers.

Sla nu eens gewoon een Turkse krant open, lees wat er wordt gezegd hierover (enfin, het weinige dat je erover vindt) en wat de Turkse regering wenst te ondernemen.
Ik begrijp en lees geen Turks, en zie het nut niet in dit te leren, daar ik niet van plan ben ooit naar Turkije te gaan. Evenmin wens ik Turkse kinderen op te vangen, die naar mijn mening beter af zouden zijn in hun eigen land.
Wat de Turken betreft, die naar hier komen : dat ze Nederlands en/of Frans leren.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 16:07   #66
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Met de poging om binnen Europa te bepalen waar kinderen moeten opgevangen worden en hoe ze moeten opgevoed worden, laat Trukye zien dat het niet klaar is om bij de EU te komen.

Beter zelfs, de Turkse regering laat hiermee duidelijk zien dat de multicul onzin is en dat het vooral de Moslims zelf zijn die er tegen zijn.

Het gaat hier immers over kinderen die binnen de Europese maatschappij leven en dus niets meer te maken hebben met de Turkse cultuur of Godsdienst.

Het gaat over kinderen die in Europa school lopen en dus een Europese taal nodig hebben om hun opleiding te kunnen volgen.

Dat Turkye maar eens tegen de Amerikaanse regering gaat vertellen dat de Turkse kinderen daar enkel in het Turks mogen opgevoed worden, met de Turkse cultuur.
Wedden dat binnen de maand, alle Turken in de VS in kampen opgesloten zitten te wachten op hun deportatie. En de volledige middellandse zeevloot van de Marine voor de kusten van Turkye ligt, klaar om alles plat te bombarderen als ze nog hun mond nog eens durven open doen
.
Zwaar overdreven natuurlijk, maar in wezen is het wel een beetje zo. Wie in de USA gaat leven, zweert trouw aan de vlag, en word Amerikaan. En " proud to be American " aub !
Wie Turk wil worden word trouwens hetzelfde gevraagd, zelfs je familienaam en voornaam " ver-Turken " is aangeraden. Ook moet je een examen doorgaan, de Turkse taal en geschiedenis kennen enz.
In Belgie krijg je je ID kaart kadoo, samen met je kiesbriefje, en bijhorende uitkering, sociale woning en ziekenkas.
En dan komen de uitzenders van deze Nieuwe Kolonisten ook nog eens zeggen hoe je hun kinderen moet opvoeden, moesten hun ouders in de bak vliegen of sterven ! Absurdistan zou de nieuwe naam van apenland België moeten worden.
Oud 20 maart 2013, 16:27   #67
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Wij zouden ook eenvoudig GEEN Turkse ( & Marrokkaanse,Afrikaanse, Aziatische en wat weet ik nog allemaal ) kinderen kunnen adopteren. En eerst en vooral 100 % Belgische kinderen opvangen, adopteren enz.
Er zijn genoeg ongelukkigen in tehuizen, van Eigen Afkomst, die zitten te wachten in wezenhuizen, maar de voorwaarden om die te kunnen adopteren zijn ZO streng dat men er gewoonlijk niet in lukt, of dan enkel na lange jaren wachten. DAT moet veranderd worden.
Van zogauw je een job hebt, een ordentelijke woning en geen strafblad - vooral wegens kindermishandeling en misbruik ! - moet je gemakkellijker autochtone kinderen kunnen adopteren.
En dan moeten die Turken & consoorten ook niet meer klagen. Iedereen tevreden.
Wat een onzin! De wachtlijsten voor binnenlandse adoptie zijn veel langer dan voor buitenlandse adoptie. Er zijn immers - ondanks de strenge criteria voor adoptie - veel meer kandidaat-adoptieouders dan weeskinderen (die zijn al helemaal zeldzaam) of kinderen die ter adoptie worden afgestaan.

Deze draad gaat dan ook niet over adoptie, maar wel over pleegzorg. En dat zijn 2 totaal verschillende zaken, waar ook de kandidaten doorgaans voor verschillen. Voor pleegzorg zijn de criteria veel minder streng dan voor adoptie, maar er zijn sowieso te weinig kandidaten. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat het feit dat de kinderen een bagage meedragen vele mensen afschrikt. Net zoals het feit dat bij pleegzorg de ouders betrokken partij blijven (pleegzorg is ook niet zelden tijdelijk).

Dat laatste is dan ook de reden waarom men idealiter bij de keuze van de pleegouders rekening houdt met de afkomst (in brede zin) van de ouders. Jammer genoeg is die keuze zeer beperkt en kan men daar dus in de praktijk zelden echt rekening mee houden. Maar men verwacht van pleegouders wel respect voor de levensvisie van de ouders en vraagt dus ook om een aantal gebruiken te respecteren. De vraag van de Turkse premier duidt dus vooral op onwetendheid van zijn kant.

De reden waarom kinderen in pleegzorg terecht komen is overigens heel divers. En dat hoeft dus ook niet verwaarlozing of mishandeling te zijn zoals sommigen hier schijnen te denken.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 17:55   #68
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Europeaan moet niet hopen om hulp vanuit het thuisland als hij verdacht word van moord in het buitenland. Dan houd men enkel toezicht op het verloop van het onderzoek en het proces.
Dan heb je de laatste tijd niet veel de actualiteit gevolgd:

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-21747413
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 20 maart 2013, 17:55   #69
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een Europeaan moet niet hopen om hulp vanuit het thuisland als hij verdacht word van moord in het buitenland. Dan houd men enkel toezicht op het verloop van het onderzoek en het proces.
Dan heb je de laatste tijd niet veel de actualiteit gevolgd:

http://www.bbc.co.uk/news/world-asia-india-21747413
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 20 maart 2013, 17:57   #70
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
De wereld is van iedereen, respecteer dat gewoon.
Hilarisch... vergeet het maar.
Vlaanderen is van de Vlamingen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 18:26   #71
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik begrijp en lees geen Turks, en zie het nut niet in dit te leren, daar ik niet van plan ben ooit naar Turkije te gaan. Evenmin wens ik Turkse kinderen op te vangen, die naar mijn mening beter af zouden zijn in hun eigen land.
Wat de Turken betreft, die naar hier komen : dat ze Nederlands en/of Frans leren.
En voor het besnijden daar ben ik een hevige voorstander van .....alles eraf natuurlijk tot en met de ballekes!
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2013, 18:30   #72
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Kinderen zijn geen speelgoed !!!!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 01:54   #73
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wat een onzin! De wachtlijsten voor binnenlandse adoptie zijn veel langer dan voor buitenlandse adoptie. Er zijn immers - ondanks de strenge criteria voor adoptie - veel meer kandidaat-adoptieouders dan weeskinderen (die zijn al helemaal zeldzaam) of kinderen die ter adoptie worden afgestaan.

Deze draad gaat dan ook niet over adoptie, maar wel over pleegzorg. En dat zijn 2 totaal verschillende zaken, waar ook de kandidaten doorgaans voor verschillen. Voor pleegzorg zijn de criteria veel minder streng dan voor adoptie, maar er zijn sowieso te weinig kandidaten. Dat heeft er natuurlijk alles mee te maken dat het feit dat de kinderen een bagage meedragen vele mensen afschrikt. Net zoals het feit dat bij pleegzorg de ouders betrokken partij blijven (pleegzorg is ook niet zelden tijdelijk).

Dat laatste is dan ook de reden waarom men idealiter bij de keuze van de pleegouders rekening houdt met de afkomst (in brede zin) van de ouders. Jammer genoeg is die keuze zeer beperkt en kan men daar dus in de praktijk zelden echt rekening mee houden. Maar men verwacht van pleegouders wel respect voor de levensvisie van de ouders en vraagt dus ook om een aantal gebruiken te respecteren. De vraag van de Turkse premier duidt dus vooral op onwetendheid van zijn kant.

De reden waarom kinderen in pleegzorg terecht komen is overigens heel divers. En dat hoeft dus ook niet verwaarlozing of mishandeling te zijn zoals sommigen hier schijnen te denken.
Jij kent dat precies nogal goed. Ervaringsdeskundige ? Je hebt wellicht zélf geadopteert, of doe je aan pleegzorg ? Hoeveel vreemde kindjes huisvest je , vermits er vrijwel geen Belgische wezenkinderen meer bestaan volgens jou ?
Oud 21 maart 2013, 06:14   #74
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dit geval (Turkse ouders)ging het over kindermishandeling. Dat "denken" sommigen niet, dat stond zo in de krant.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 09:45   #75
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In dit geval (Turkse ouders)ging het over kindermishandeling. Dat "denken" sommigen niet, dat stond zo in de krant.
Deze draad gaat niet over die ene Nederlandse zaak, maar wel over de vraag van Erdogan aan België om Turkse kinderen niet bij Belgische pleegouders onder te brengen.

Als ik dan zaken lees zoals:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Waarom kan elke marginale Turk er meteen aan beginnen en er daarna een zootje van maken zonder scrupules?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat vragen ze niet, ze willen de verwaarloosde Turkse kinderen hier een islamitische opvoeding geven, dus bij Turkse pleegouders (die er nauwelijks zijn) of Turks Islamitische opvangtehuizen openen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
Pleegkindren zijn gewoonlijk kinderen die door hun ouders fysiek enb psychisch in gevaar gebracht worden
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Dan gaat het nog over Moslim ouders die hun kinderen mishandelen en misbruiken of waarvan de GANSE familie in de gevangennis zit
dan lijkt mijn stelling correct dat sommigen hier onterecht denken dat pleegkinderen doorgaans omwille van verwaarlozing of mishandeling worden geplaatst.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be