Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2004, 07:45   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Voordat de GvA werd overgenomen in 1996 door Concentra, was de GvA eigendom van Uitgeverij De Vlijt. Een pittig detail, als achtergrondschets, is te weten dat de SS-Man, de krant van de Algemeene SS-Vlaanderen onder hoofdredactie van Ward Hermans tijdens WOII, gedrukt werd op de persen van de Gazet van Antwerpen van De Vlijt in Antwerpen. Toch altijd nuttige info om weten voor wie het interesseert.
Nuttig? Dat lijkt me helemaal niet nuttig, daar er ondertussen al allemaal andere mensen bij de GvA en de uitgeverij De Vlijt werken dan tijdens de oorlogsjaren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 07:59   #62
mad_drone
Gouverneur

mad_drone's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar mad_drone
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Nuttig? Dat lijkt me helemaal niet nuttig, daar er ondertussen al allemaal andere mensen bij de GvA en de uitgeverij De Vlijt werken dan tijdens de oorlogsjaren.
inderdaad, maar zo kennen we piano wel, deed me denken aan een ander die ook zo irritant kan zijn. Darwin bvb, maar er zijn er nog.

Laatst gewijzigd door mad_drone : 3 augustus 2004 om 08:00.
mad_drone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 08:31   #63
Sale-Flamin
Burgemeester

Sale-Flamin's schermafbeelding

Standaard

Natuurlijk weigert GVA de lezersbrieven te publiceren, de rode democratie werpt haar vruchten al af.
Sale-Flamin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 08:54   #64
Bitweiser
Provinciaal Statenlid

Bitweiser's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk is politiek en media hetzelfde.
Als je een partij niet goed vindt, stem er dan niet op.
Als je een krant niet goed vindt, lees en koop ze dan niet.
Als je een tv-zender subjectief vindt, kijk er dan niet naar.

Je moet niet vergeten dat de macht van het volk absoluut is.
Als alle mensen die Vlaams Blok hebben gestemd op straat zouden komen, dan heb je een statement waartegen de witte mars zou verbleken.

Mvg.
Oud 3 augustus 2004, 10:28   #65
Sseppe
Burger

Standaard

Vandaag GVA toch nog maar eens gekocht. Volgens mij heeft Concentra via de lezersbrieven de aanval tegen Van Houtte ingezet. 4 lezersbrieven ivm met Van Houttte's artikel van vorige zaterdag over de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië. 2 voor en 2 tegen. Moet de conclusie zijn dat 50% van de vlamingen akkoord zijn met deze boven alle proportie uitgegroeide geldstromen en dat Van Houtte een journalistiek onjuist artikel heeft gepleegd ?
Sseppe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 10:36   #66
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Vandaag GVA toch nog maar eens gekocht. Volgens mij heeft Concentra via de lezersbrieven de aanval tegen Van Houtte ingezet. 4 lezersbrieven ivm met Van Houttte's artikel van vorige zaterdag over de geldstromen van Vlaanderen naar Wallonië. 2 voor en 2 tegen. Moet de conclusie zijn dat 50% van de vlamingen akkoord zijn met deze boven alle proportie uitgegroeide geldstromen en dat Van Houtte een journalistiek onjuist artikel heeft gepleegd ?
Goed idee om VB-slaafje/woordvoerder GvA-redacteur Roger Van Houtte een schop onder zijn achterste te geven. Als het VB problemen heeft met de interne keuken van een krant, moeten ze zelf maar een krant oprichten.
Oud 3 augustus 2004, 10:41   #67
thePiano

Standaard Gazet van Antwerpen forum voor revisionisten en negationisten ?

Persoonlijk erger ik mij al vele jaren aan de frut en een aantal redacteurs. Zo bijvoorbeeld mijn topic over Roger Van Houtte en de GvA van 7 maart 2001:

Gazet van Antwerpen forum voor revisionisten en negationisten ?

De Gazet van Antwerpen houdt er wel een biezonder dubbelzinnige moraal op na inzake revisionisme en het recente debâcle van de nummer twee van het Vlaams Blok, Roeland Raes, getuige het artikel van RVH:
Roger Van Houtte:
"Hoe politiek dwaas de verklaringen van Roeland Raes mogen zijn en hoe verstandig en geslepen de ervaren politicus Fred Erdman (SP) daar ook mag op reageren, het is zeer de vraag of het Blok in Antwerpen wordt beoordeeld op deze thema's. Men moet zelfs wat opletten voor het omgekeerde effect, als een afwijzing van Dewinter nogal vlotjes gaat uitleggen als opportunisme. "Hij zegt wel dat hij er tegen is, maar in feite is hij er als overtuigd racist voor." Ik weet niet of dergelijke hoogstandjes zo gemakkelijk worden aanvaard.
(..)
"Terwijl de neuzen krullen omdat men op tv toch maar weer eens met groot succes het negationistische karakter van het Blok aan de kaak heeft gesteld, worden in de volkswijken andere slagen geteld."
bron: RVH in Kritisch Bekeken, GvA van 5.03.01

In datzelfde artikel wordt dan de link gelegd tussen de zware criminaliteit, harddrugs, bloedige afrekeningen in het milieu en.... U raadt het al: het toekomstige hennepmuseum in Antwerpen. Roger Van Houtte vind die hetze rond Raes allemaal wat overdreven, een softdrugsmuseum in Antwerpen is voor RVH een véél groter gevaar dan de wedergeboorte van revisionisten en negationisten.

RVH zegt het onomwonden en duidelijk: "de verklaringen van Roeland Raes zijn politiek dwaas", en daarmee vertolkt hij precies hetzelfde standpunt zoals dat door VB-voorzitter Vanhecke en kopstuk Filip Dewinter aan de pers werden meedegedeeld. RVH ziet helemaal niet in waarom hij zich zou moeten distancieren van de INHOUD van de 'politiek dwaze' statements van Raes, en dat op zich is verontrustend genoeg !
In de Gazet van Antwerpen van heden 7.03.01 gaat de krant nog een ferme stap verder, door twee 'lezersbrieven' af te drukken, die getuigen van het zuiverste revisionisme, ik geef enkel de essentie weer:

T. Jegorov uit Schoten en van origine uit Estland afkomstig, maakt handig gebruik van de brievenrubriek van de GVA en trekt alle registers open, door het cijfer van het aantal vermoorde joden in Estland tijdens WOII in twijfel te trekken:
"Volgens de Esten zijn er 500 joden gedood, ten gevolge van hun collaboratie met de Russische bezetters. De voorzitster van de joodse vereniging in Estland zegt dat er 2000 Holocaustslachtoffers waren. Waar ligt de waarheid ? Roeland Raes heeft terecht zijn twijfels daarover geuit. Onwetendheid en problemen los je niet op met mondsnoering. Er is een open dialoog voor nodig."

Tom Vermost uit Antwerpen is behoorlijk boos omdat het Vlaams Blok Roeland Raes heeft gesanctioneerd:
"Dat het Vlaams Blok zich schikt naar de 'Wet op het Negationisme en Revisionisme' van 1995 is een tweede kaakslag voor alle vrijdenkende mensen. Deze wet is en blijft een schending van de vrije meningsuiting. Daarbij komt dat de historici hierdoor niet meer behoorlijk dit onderwerp kunnen onderzoeken."

Nergens in de Gazet van Antwerpen kan ik ergens lezen dat de redactie zich distancieert van uitspraken van de inhoud van schrijvers in de rubriek 'Kritisch Bekeken' of in de rubrieken 'Uw brief' en 'Brieven'. Hooguit dit:"De brievenrubriek staat open voor korte reacties van lezers op de inhoud van Gazet van Antwerpen. De redactie maakt een selectie en behoudt zich het recht voor brieven te redigeren en in te korten."

Wel wel !
Dat is natuurlijkOOK een manier om aan revisionisme te doen: laat een ander het voor je zeggen en druk het daarna gewoon af als zogenaamde 'lezersbrieven' !

Laatst gewijzigd door thePiano : 3 augustus 2004 om 10:47.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:14   #68
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
En waarmee u tegelijkertijd koud en warm blaast... Zijn er "concrete bewijzen" dat Derk Jan Eppinck omwille van politieke druk de laan werd uitgestuurd? Ik weet het niet, maar wat ik ervan gelezen heb waren ook allerlei aanwijzingen en vermoeders... Maar iedereen weet wel dat in ons land de media - vooral sedert het aantreden van Verhofstadt - onder druk is komen te staan van de politiek, waarbij journalisten die nogal rad van tong zijn voor de bijl moeten gaan of op zijn minst wat bewerkt worden om het in de toekomst wat rustiger aan te doen. Heel de zaak lijkt me heel aannemelijk.
wedrom gebruikt u blijkbaar enkel insinuaties in uw "bewijsvoering": "iedereen weet wel..."
ik heb trouwens duidelijk gesteld dat ik die piste helemaal niet uitsluit, ze lijkt zelfs heel aannemelijk, maar ik stelde wel (terecht) dat Blok-PM aan de kaak waar men alleen maar met mist spuit. Sta me toe dat nogmaals te herhalen, want blijkbaar lees je er voor één of andere reden zomaar over:

uit de Blok-PM:

"Volgens goed-ingelichte bronnen"

"Wellicht moet de schuldige van het ontslag van Van Loon niet gezocht worden bij de moddergooiers van De Morgen. Vrij algemeen wordt met een beschuldigende vinger gewezen naar Patrick Janssens, SP.A-burgemeester van Antwerpen en Steve Stevaert"

en de zin meteen erna:

"Het ontslag van Van Loon bij Gazet van Antwerpen is het zoveelste feit in een rij van media-intimidatie. De zelfverklaarde 'democraten' doen daarmee hun trieste reputatie alle eer aan! Fraaie democraten."
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:17   #69
Laudi
Schepen

Laudi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Roger Van Houtte vind die hetze rond Raes allemaal wat overdreven, een softdrugsmuseum in Antwerpen is voor RVH een véél groter gevaar dan de wedergeboorte van revisionisten en negationisten.
Wel , muziekinsrument , ik vind dat Roger Van Houtte groot gelijk heeft hiermee !!
Wat zo'n bende oude knarren vinden wat er wel of niet gebeurd is onder de oorlogen , laat mij compleet koud . Voor mij is dat een geschiedkundig feit en moet daar niet op terug gekomen worden ; als het van mij afhangt zal het ook nooit terug gebeuren !
Drugs daarentegen zal nog een zeer groot probleem worden , met al die wiet-paffende ministers die we nu hebben. Te beoordelen aan de onzin die uitgekraamd wordt , wordt er nogal wat drugs gesnoven onder de ministers !
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:25   #70
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sinds de frut werd overgenomen door concentra is er iets betere controle maar dan nog. Er is nog steeds de VB-adept redacteur Roger Van Houtte. Ik begrijp niet dat ze die al niet lang geleden een ander baantje hebben gegeven.
ik herinner mij nog goed een artikel van VanHoutte van niet zo lang geleden waarin hij veel kritiek uitte over het Blok dat enkel met zichzelf zou bezig zijn (dat was naar aanleiding met de splitsing van BHV die toen door de NVA in Antwerpen werd goedgekeurd terwijl de hele Blok-fractie nav de veroordeling het niet nodig vond daaraan mee te doen)....
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:26   #71
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goed idee om VB-slaafje/woordvoerder GvA-redacteur Roger Van Houtte een schop onder zijn achterste te geven. Als het VB problemen heeft met de interne keuken van een krant, moeten ze zelf maar een krant oprichten.
Partijslaaf? Woordvoerder? En waarop baseert mr. Pianodinges zich dan wel om dat te zeggen? Uw verbeelding? Of de vuilbekkerij in De Morgen over de GvA?
Oud 3 augustus 2004, 11:27   #72
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk erger ik mij al vele jaren aan de frut en een aantal redacteurs.
Misschien een andere krant dan kopen? Niemand verplicht u om de GvA aan te kopen en te lezen, hoor. Eens te meer komt uw dictatoriaal trekje naar boven: wie niet links denkt zoals ik moet weg. Daar komt uw redenering immers op neer.
Oud 3 augustus 2004, 11:30   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
wedrom gebruikt u blijkbaar enkel insinuaties in uw "bewijsvoering": "iedereen weet wel..."
Kijk eens aan, u neemt het zelfs op voor Verhofstadt. Wel, wel, wel, waar gaat de CD&V naar toe. Al een paar keer is in de media gesproken over de machinaties die Verhofstadt uitvoert om de pers naar zijn handen te zetten. Luc van der Kelen heeft er in zijn opiniestuk zelfs al over geschreven. Ik mag dan ook stellen dat "iedereen dit wel weet".
Oud 3 augustus 2004, 11:33   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Wel , muziekinsrument , ik vind dat Roger Van Houtte groot gelijk heeft hiermee !!
Wat zo'n bende oude knarren vinden wat er wel of niet gebeurd is onder de oorlogen , laat mij compleet koud . Voor mij is dat een geschiedkundig feit en moet daar niet op terug gekomen worden ; als het van mij afhangt zal het ook nooit terug gebeuren !
Drugs daarentegen zal nog een zeer groot probleem worden , met al die wiet-paffende ministers die we nu hebben. Te beoordelen aan de onzin die uitgekraamd wordt , wordt er nogal wat drugs gesnoven onder de ministers !
Voilla zo is het !

De tijd heeft ons overigens geleerd dat Van Houte wel ergens gelijk had, want het blok is inderdaad gegroeid, ...

Mensen weten dat wat in Nazi duitsland gebeurd is, waar is. Mensen weten ook dat het blok daar uiteindelijk niks mee te maken heeft.

Uiteindelijk heeft elke politieke strekking ooit wel eens de verantwoordelijkheid gehad voor duizenden tot miljoenen doden, allemaal in een ver verleden gelukkig. (voor de een iets dichter dan de ander..) Voor rechts is dat 60 jaar geleden, voor de Communisten een 20 jaar (ja in Korea is 't nog bezig, ... ) en voor de katholieken van begin deze eeuw toen ze in hun bekeringsdrang ook niet naar nen dooie meer of minder omkeken.

Mensen weten dat, maar geven daar niet om, die sukkels die vrijdag verbrand zijn, dat is nu erg, binnen een paar maand wordt er al nie meer over gesproken, die 300 mensen in Paraguay, meer dan 10 keer erger dan hier dus, worden nu al bekanst vergeten...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 11:43   #75
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Met dit grote verschil echter, dat het cannabismuseum in Antwerpen nooit de deuren heeft mogen openen, wat een stevige financiële kater opleverde voor de ondernemers van dit initiatief, maar dat de Frut (=GvA) al vele jaren ongestoord een forum geeft aan het VB, die ze behandelt als een partij zoals alle anderen, en een forum geeft aan racisten en revisionisten in het algemeen.
Oud 3 augustus 2004, 11:52   #76
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... maar dat de Frut (=GvA) al vele jaren ongestoord een forum geeft aan het VB, die ze behandelt als een partij zoals alle anderen, en een forum geeft aan racisten en revisionisten in het algemeen.
Alweer onbewezen stelling.

Daarom dat Van Houtte onlangs felle kritiek uitte op het Vlaams Blok! Wat een forum, zeg! Een forum waar kritiek wordt geuit op de partij dat zogezegd de touwtjes zou beheersen van dat forum...

Kortom, weinig geloofwaardig. Echte De Morgen-praat!
Oud 3 augustus 2004, 12:02   #77
kempenaar
Provinciaal Statenlid

kempenaar's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar kempenaar
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sseppe
Ik las die lezersbrieven ook,

de ondertekenaars van de brieven die tegen het artikel over de geldstroom protesteren komen de meeste forumgangers wel bekend voor.

ze komen van de BUB

kempenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:04   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kempenaar
Ik las die lezersbrieven ook,

de ondertekenaars van de brieven die tegen het artikel over de geldstroom protesteren komen de meeste forumgangers wel bekend voor.

ze komen van de BUB
Eventueel hier plaatsen? Ik heb de GvA immers nu niet meer. Eigenlijk ben ik wel benieuwd welke onzin de Bubbels weer uitkramen.
Oud 3 augustus 2004, 12:07   #79
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"...maar dat de Frut (=GvA) al vele jaren ongestoord een forum geeft aan het VB, die ze behandelt als een partij zoals alle anderen, en een forum geeft aan racisten en revisionisten in het algemeen."
Inderdaad Jan, democratische rechten zoals vrijheid van meningsuiting, recht op vereniging,... zijn een probleem voor thePiano.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2004, 12:09   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met dit grote verschil echter, dat het cannabismuseum in Antwerpen nooit de deuren heeft mogen openen, wat een stevige financiële kater opleverde voor de ondernemers van dit initiatief, maar dat de Frut (=GvA) al vele jaren ongestoord een forum geeft aan het VB, die ze behandelt als een partij zoals alle anderen, en een forum geeft aan racisten en revisionisten in het algemeen.
Ik dacht dat jij tegen boekverbrandingen enz... bent, ?

Ik dacht dat jij voor de vrije meningsuiting zou opkomen, ?

Niet, ? jij bent toch voor democratie enz... ? Maar eerlijk gezegd denk ik dat mijn "dictatuur" er democratischer zou uitzien als jouw "democratie".
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be