Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2004, 12:21   #61
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Welke nieuwkomer beheerst dan wel het Nederlands? Nederlanders misschien?
Mijn vrouw heeft enkel Algemeen Nederlands geleerd, Vlaams beheerst ze nog niet, dat is een andere taal misschien?
Oud 4 augustus 2004, 12:37   #62
Tegendradigaard

Standaard

ook in Georgie spreken ze dialecten. Of zou dat de enige uitzondering op heel de wereld zijn ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 12:48   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Ik moest wel effe lachen toen ik een paar van die zaken las:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door labyrinth
De belangrijkste klachten op een rijtje:

Belgische politiediensten mishandelen arrestanten soms en uiten soms racistische opmerkingen.
Dat geldt dan waarschijnlijk voor elk land ? Belangrijker vind ik of er een onafhankelijke instantie bestaat waar men terecht kan voor eventuele klachten over mishandeling (en bij ons is dat het comité P toch, dacht ik).

Citaat:
Gedetineerden moeten toelating krijgen om hun familie op de hoogte te brengen van hun gevangenschap. De gevangene moet tijdens de eerste uren van een detentie een dokter kunnen zien.
Het eerste is waarschijnlijk zeer noodzakelijk als vrouwlief nog rap een paar bewijzen moet opfikken/dumpen/... Het nut van die tweede regel ontgaat me echter volkomen.

Citaat:
Het uitwijzen van asielzoekers gebeurt nog steeds op een brutale, ontoelaatbare manier.
Deze vind ik echt wel goed. Er bestaat zelfs een comité voor dat erop waakt dat uitwijzingen "humaan" gebeuren. Hoofd van dat comité is ons aller... Tienne Vermeersch ! Onder leiding van Tienne werd het "smoorkussentje" vervangen door psychologen, maatschappelijke werkers, een veelvoud begeleiders, ... De brutale, ontoelaatbare manier waarop Tienne de asielzoekers naar het vliegtuig drijft zal dan ook voor eeuwig in ons collectieve geheugen zijn gegrift .

Citaat:
Op de luchthaven van Zaventem verblijven te vaak uitgewezen asielzoekers in erbarmelijke omstandigheden.
Komt dat niet omdat bepaalde groene senatoren hadden aangeraden om in die omstandigheden te blijven wachten?

Citaat:
Mensenhandel vraagt snel een hard optreden.
Hard? Toch niet door brutale uitwijzingen zeker... Of door onze racistische politie nog wat geweld te laten gebruiken...

Citaat:
De overbevolking in de gevangenissen moet worden aangepakt.
De UN sponsort?
Oud 4 augustus 2004, 12:51   #64
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules
Flikken zijn zwijnen
En na zo'n uitspraak ben je verwonderd dat je geen kussentje onder je gat krijgt geschoven?
Oud 4 augustus 2004, 13:01   #65
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Dit verbaast me niet en trouwens naast België zouden alle EU lidstaten stilletjes aan in eigen boezem beginnen kijken ipv zich kritisch tov Turkije op te stellen.
yep, de gekende typisch-Europese eremoorden die nagenoeg nooit bestraft worden zouden voldoende reden moeten zijn, nietwaar?

Het aantal eremoorden lijkt de laatste jaren gestaag toe te nemen, omdat eer een steeds breder begrip schijnt te worden. De meest vage verdenkingen, zoals een dorpsgerucht of in een extreem geval, de droom van een man over het overspel van zijn vrouw, is genoeg om zwaar geweld te ontlokken. Vrouwen wordt in die gevallen niet eens de kans geboden eventuele misverstanden op te helderen. De enige sociaal geaccepteerde manier voor de echtgenoot en familie om de eer op te schonen is de vrouw buiten te sluiten, aan te vallen of te vermoorden. In dergelijke erezaken wordt de vrouw als schuldige gezien en de man als iemand die zich moet verdedigen. Meldingen van eremoorden komen uit verschillende landen, waaronder Pakistan, Irak, Turkije en Jordanië. In het laatste land neemt de maatschappelijke goedkeuring voor eerwraak af, waarschijnlijk omdat de koninklijke familie van Jordanië de laatste jaren zich fel uitgesproken heeft tegen dit geweld.

http://www.amnesty.nl/artikelen/NK-ART0389.shtml
Oud 4 augustus 2004, 13:03   #66
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door jules
Flikken zijn zwijnen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
En na zo'n uitspraak ben je verwonderd dat je geen kussentje onder je gat krijgt geschoven?
Totdat onze Jules zelf eens wat aan de hand heeft en de 'flikken' nodig heeft. Wat een belachelijke prietpraat lees je hier toch allemaal.... :/

Laatst gewijzigd door thePiano : 4 augustus 2004 om 13:03.
thePiano is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 13:11   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Totdat onze Jules zelf eens wat aan de hand heeft en de 'flikken' nodig heeft. Wat een belachelijke prietpraat lees je hier toch allemaal.... :/
Tja, sommigen hebben waarschijnlijk nog nooit een flik gezien in een andere situatie dan waarbij die flik op een paard zit, en zij een steen in hun handen hebben zekers?
Oud 4 augustus 2004, 13:19   #68
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door jules
Flikken zijn zwijnen

goed, ik verander mijn zin in : "antwerpse flikken zijn zwijnen" En daar blijf ik bij. Iedere normale mens is allang uit dat korps vertrokken ...
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 13:27   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
goed, ik verander mijn zin in : "antwerpse flikken zijn zwijnen" En daar blijf ik bij. Iedere normale mens is allang uit dat korps vertrokken ...
Voila, d�*t is al véél minder veralgemenend...

Ik zou zelfs zeggen, moest ge nu nog gezegd hebben : "alle Antwerpenaren zijn zwijnen", dan waart ge voor mijn part nog juist geweest.

PS: u had voor het "motten van de zwijnen" toch toevallig niet geopperd dat het merendeel van het korps racisten waren of zo?
Oud 4 augustus 2004, 13:29   #70
Tegendradigaard

Standaard

daarom dat ze nu wanhopig allochtonen proberen te ronselen ? Bedoelt ge dat ?

Tja dat zal nooit lukken he. Want die allochtonen zijn veelal moslim en die mogen geen kontakt hebben met zwijnen want die zijn onrein.

Zitten ze toch met een probleem bij de polies. Swat van de polies zou ik zeggen, dat ze het zelf oplossen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 13:34   #71
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Hey, motherfucker, vuile fascist, racist, stuk stront, ik ben antwerpenaar en mijn vader is meer dan veertig jaar politieman ('flik' in uw taaltje) geweest in Antwerpen.
Gij zijt gewoon ne vuile fascist. Ze moesten u opsluiten. Ze moesten uwe nek oversnijden. Vuile motherfucker...
Zeg, verbaal equivalent van een gefossiliseerde kamelenstront, ik ben zélf Antwerpenaar. Snapt ge't nu?
Oud 4 augustus 2004, 14:07   #72
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
*Knip*

no comment.

Jan V.
Het Engels vordert goed. Nu nog de 99.9999% rest van de hersenen inschakelen, en het komt ooit nog wel eens in orde.

Laatst gewijzigd door Jan V. : 4 augustus 2004 om 14:30.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:14   #73
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn vrouw heeft enkel Algemeen Nederlands geleerd, Vlaams beheerst ze nog niet, dat is een andere taal misschien?
Aha, "Vlaams" is een andere taal.

Vraagt u dan even aan uw vrouw of Gurian ook een andere taal dan het Georgisch is...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:29   #74
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
*Knip*

no comment.

Jan V.
"Flauwe plezante" was misschien iets toepasselijker geweest. Ik weet het, ik weet het...

Laatst gewijzigd door Jan V. : 4 augustus 2004 om 14:30.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:36   #75
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
"Flauwe plezante" was misschien iets toepasselijker geweest. Ik weet het, ik weet het...
Zeveraar. Uw berichten lezen op dit forum is een ware tortuur. Nen bezemsteel in mijn kont gestoken krijgen is minder pijnlijk dan uw onderontwikkelde pseudoteksten te moeten lezen. AAP...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 14:41   #76
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zeveraar. Uw berichten lezen op dit forum is een ware tortuur.
Did anyone tell you it would be easy?

Citaat:
Nen bezemsteel in mijn kont gestoken krijgen is minder pijnlijk dan uw onderontwikkelde pseudoteksten te moeten lezen.
U hebt blijkbaar die ervaring. Ik vind het heel moedig van u om die zomaar met ons te delen.

Citaat:
AAP...
Me gorilla. You toy-boy.
Oud 4 augustus 2004, 16:10   #77
jules
Staatssecretaris

jules's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voila, d�*t is al véél minder veralgemenend...

Ik zou zelfs zeggen, moest ge nu nog gezegd hebben : "alle Antwerpenaren zijn zwijnen", dan waart ge voor mijn part nog juist geweest.
je zelfkennis siert je

Citaat:
PS: u had voor het "motten van de zwijnen" toch toevallig niet geopperd dat het merendeel van het korps racisten waren of zo?
geloof het of niet, maar ik was geheel onschuldig. Wrong place, wrong moment ... met valse verklaringen van de flikken erbovenop die uiteraard het tegendeel beweerden
en ik blank, als het iemand interesseert.
jules is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 16:19   #78
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
je zelfkennis siert je
Meer moet dat niet zijn.

Citaat:
geloof het of niet, maar ik was geheel onschuldig. Wrong place, wrong moment ... met valse verklaringen van de flikken erbovenop die uiteraard het tegendeel beweerden
en ik blank, als het iemand interesseert.
U hebt toch klacht ingediend bij het comité P hopelijk... ? (PS: ik schrijf dit niet om mee te lachen, want ik vind het wel degelijk belangrijk dat er een orgaan bestaat dat toezicht houdt op de politiediensten).

Uw veralgemening echter was een beetje over the top. Het kan zijn dat een flik zo'n valse verklaring aflegt, en dan is het niet meer dan normaal dat zijn collega's hem volgen en steunen (zeg nu zelf: Antwerpse flik, it's a dirty job but someone's got to do it).
Oud 4 augustus 2004, 16:54   #79
eno2
Banneling

Standaard @raven

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Wat een nonsens.

Ik vraag mij af welke apen daar wel niet zitten in Amnesty International. De gevangenissen hier zijn een hotel vergeleken met de rest van de wereld.
_____
Ik heb overal ter wereld in de bak gezeten en ik kan bevestigen dat alleen hier mijn rechten geschonden zijn.

De cipiers gooien regelmatig een emmer koud water 's nachts over een herrieschopper heen, en door overbevolking werd ik dan nat.

't Werd tijd dat Amnesty er eens in tussenkwam - helaas specifiëren ze niet hoeveel gevangenissen er moeten bijgebouwd worden.

Met de nestwarmte van Yves en het vrijlaatbeleid van Guy, zullen dat er niet veel zijn.

Eno2
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2004, 16:59   #80
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Tuurlijk moet dat kunnen. Een beetje motten krijgen gaat ge niet van dood en indien wel ? Tja pech gehad he.

doet mij denken aan mijnen kindertijd toen ik eens (die keer wel) onterecht een mot tegen mijn oren kreeg van mijn vader zaliger. Toen ik hem er op wees al bleirend dat ik onschuldig was, zei hij : das dan voor de keren dat ge er een verdiende maar er geen gekregen hebt.

Mijn vader was ne wijze mens.. 'k had er veel meer verdiend dus hij had gelijk. Had hij mij wat meer motten verkocht was ik misschien zo niet geworden...

'k hou nog van mijn vader. en mijn moeder ook natuurlijk. 'k wil ze nie jaloers maken he.

okee da was off topic.

maar nen agent dient nie voor ouw moederkes over te helpen bij het zich laten doodrijden op straat op het zebrapad he.
Vwoilla dat is wat ik wilde zeggen !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be