Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 maart 2013, 12:27   #61
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Als ze me vertellen dat ze een hoofddoek dragen omdat ze dat mooi vinden heb ik geen poot om op te staan.

Maar dat doen ze niet he, ze doen het omdat ze de mannen geen aanleiding willen geven. Alsof ik mij niet kan inhouden.
Om geen aanleiding te geven aan moslim mannen, ze pakken zich niet in om te beschermen tegen westerse mannen al is het handig om gemixte relaties te voorkomen.

In feite komt het erop neer dat de meisjes geen mannen mogen ontmoeten tenzij ingepakt met bijbehorende boodschap 'afblijven'. Zo hebben de ouders alle tijd om zelf huwelijkspartners te zoeken binnen de familie of vriendenkring, het is wel degelijk een verderfelijk, denigrerend en onderdrukkend kledingstuk.

Laatst gewijzigd door BonBon : 28 maart 2013 om 12:28.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 12:46   #62
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Om geen aanleiding te geven aan moslim mannen, ze pakken zich niet in om te beschermen tegen westerse mannen al is het handig om gemixte relaties te voorkomen.

In feite komt het erop neer dat de meisjes geen mannen mogen ontmoeten tenzij ingepakt met bijbehorende boodschap 'afblijven'. Zo hebben de ouders alle tijd om zelf huwelijkspartners te zoeken binnen de familie of vriendenkring, het is wel degelijk een verderfelijk, denigrerend en onderdrukkend kledingstuk.
Dat vette, kan je dat hard maken?

Ik ben toch blij dat ik westers ben dan
Alle vrouwen zijn potentiele partners. Uitzonderingen hebben een ring om.
Het wordt me verboden om hen sexistisch te behandelen. De verantwoordelijkheid voor dat laatste ligt bij mij, en niet bij hen.

Cool toch?

Een vrouw die haar handdoek in de buurt van de mijne aan een strand legt en er topless gaat op liggen zonnen, zegt me eigelijk dat ze zich veilig voelt en niet verwacht door mij aangerand te worden. Zelfs met haar tetten bloot weet ze dat ik mij inhoudt, of dat de maatschappij mij in de bak zal stekeN.
Oud 28 maart 2013, 12:56   #63
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat vette, kan je dat hard maken?
Eigenlijk wel, in het westen dragen moslima's veel minder sluiers en bourka's dan in islamitische landen en worden ze hier nog steeds veel minder verkracht dan in islamitische landen (tenzij door hier levende moslims). Het gevaar zit 'm duidelijk bij de moslim man, niet de westerse man.
Oud 28 maart 2013, 13:01   #64
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Een vrouw die haar handdoek in de buurt van de mijne aan een strand legt en er topless gaat op liggen zonnen, zegt me eigelijk dat ze zich veilig voelt en niet verwacht door mij aangerand te worden. Zelfs met haar tetten bloot weet ze dat ik mij inhoudt, of dat de maatschappij mij in de bak zal stekeN.
Toevallig zie je tegenwoordig veel minder toples op de stranden, zeker met moslims in de buurt. Die denken dat ze zich klaarlegt voor hen om te bespringen, gevolg is dat de vrouwen hun kledij weeral aanpassen aan de moslims.

In feite moeten er bordjes komende de stranden, strand = haram = verboden voor moslims, wat nog geen leugen is en dus niet discriminerend.

Waarom moeten we moslims toelaten op dancings, dat is toch haram voor hem dus verlenen we ze enkel een dienst.
Oud 28 maart 2013, 13:02   #65
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wel, in het westen dragen moslima's veel minder sluiers en bourka's dan in islamitische landen en worden ze hier nog steeds veel minder verkracht dan in islamitische landen (tenzij door hier levende moslims). Het gevaar zit 'm duidelijk bij de moslim man, niet de westerse man.
Niet mijn ervaring. Volgens mij dragen ze hier meer hoofddoeken dan in islamitische landen, behalve die landen waar ze de vrouw vanuit de maatschappij verplichten om het te doen. Je kan moeilijk vergelijken met afganistan bijvoorbeeld, als je weet dat een vrouw zonder hoofddoek daar de kans loopt onthoofd te worden.
Oud 28 maart 2013, 13:05   #66
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Toevallig zie je tegenwoordig veel minder toples op de stranden, zeker met moslims in de buurt. Die denken dat ze zich klaarlegt voor hen om te bespringen, gevolg is dat de vrouwen hun kledij weeral aanpassen aan de moslims.

In feite moeten er bordjes komende de stranden, strand = haram = verboden voor moslims, wat nog geen leugen is en dus niet discriminerend.

Waarom moeten we moslims toelaten op dancings, dat is toch haram voor hem dus verlenen we ze enkel een dienst.
Je legt het probleem helemaal bloot nu. Het klopt dus echt dat (in moslim ogen) het hoofddoek niet kuiser maakt, maar het niet dragen van een hoofddoek tot hoer degradeerd.
En daarom ben ik er tegen.
Oud 28 maart 2013, 13:12   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet mijn ervaring. Volgens mij dragen ze hier meer hoofddoeken dan in islamitische landen, behalve die landen waar ze de vrouw vanuit de maatschappij verplichten om het te doen. Je kan moeilijk vergelijken met afganistan bijvoorbeeld, als je weet dat een vrouw zonder hoofddoek daar de kans loopt onthoofd te worden.
Klopt. Ik zag in Turkije meer décolletées (sommige zelfs met duidelijke push-up bh's) en korte rokjes dan hoofddoeken en/of nikabs (enkele oudjes uitgezonderd)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 15:56   #68
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bewijst nog steeds m'n punt, in islamitische landen dragen ze de sluier om zich te beschermen tegenover moslim mannen want daar lopen zogezegd geen andere rond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Klopt. Ik zag in Turkije meer décolletées (sommige zelfs met duidelijke push-up bh's) en korte rokjes dan hoofddoeken en/of nikabs (enkele oudjes uitgezonderd)
Turkije lijkt me inderdaad een uitzondering, daar zijn nogal wat seculieren.

Eigenlijk zeggen ze dit ook in hun eigen propaganda, "bedek jezelf of je wordt verkracht" en als je in een islam land leeft dan bescherm je je tegen moslim mannen.

Oud 28 maart 2013, 15:59   #69
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Je legt het probleem helemaal bloot nu. Het klopt dus echt dat (in moslim ogen) het hoofddoek niet kuiser maakt, maar het niet dragen van een hoofddoek tot hoer degradeerd.
En daarom ben ik er tegen.
Inderdaad, hun vrouwen moeten sluiers dragen om er niet uit te zien als een hoer wat impliceert dat iedereen zonder sluier dus een hoer is in hun ogen. Op zich is het een extreme vorm van racisme tegenover niet-sluierdragers.
Oud 28 maart 2013, 16:07   #70
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Waar ik in Istanbul werk zijn hoofddoeken zonder meer VERBODEN.

De hoofddoekmentaliteit wordt er gezien als een uiting van een achterlijke fascistische ideololgie die de vrijheid en het economisch welzijn ondergraven.
M'n Turkse collega's vinden trouwens Belgische turken een achterlijke soort, en begrijpen absoluut niet dat wij deze achterlijke gewoontes niet verbieden. En zo denkt de moderne politieke klasse in Turkije erover.

Ikzelf vind de hoofddoek een uiting van de vernietiging van het individueel denken. Goebbels noemde dat 'Gleichschaltung' - iedereen moet er hetzelfde uitzien als voorwaarde dat iedereen hetzelfde gaat denken. Dat is de fundamentele rol van de hoofddoek.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:30   #71
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Had iemand last van een pastoor in werkkledij of een kruis aan de muur ?
Daarom dat ik geen geloofsgeloofsymbolen ophang in mijn kot !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 16:30   #72
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik mag ook zelf beslissen of ik met een indianenpluim in mijn kont wil rondlopen.
Holy shit , foto aub

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Heb je dan ook het recht om, als klant, niet door een gehoofddoekte "geholpen" te worden? Maw, kan je een niet-gehoofddoekte eisen? Iets als "mijn geloof laat niet toe dat ik met islamieten contact heb"?
Als de/het ene mag , mag de/het andere ook !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 17:50   #73
koppijn
Minister-President

koppijn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

De hoofddoekmentaliteit wordt er gezien als een uiting van een achterlijke fascistische ideololgie die de vrijheid en het economisch welzijn ondergraven.
M'n Turkse collega's vinden trouwens Belgische turken een achterlijke soort, en begrijpen absoluut niet dat wij deze achterlijke gewoontes niet verbieden. En zo denkt de moderne politieke klasse in Turkije erover.

Ikzelf vind de hoofddoek een uiting van de vernietiging van het individueel denken. Goebbels noemde dat 'Gleichschaltung' - iedereen moet er hetzelfde uitzien als voorwaarde dat iedereen hetzelfde gaat denken. Dat is de fundamentele rol van de hoofddoek.
Lijkt mij een vrij rationele houding. Maar hoe gaat U aan uw Turkse kennissen wijs maken dat in België sommigen er juist tegenovergesteld over denken en de tegenstanders van het hoofdoek juist bestempelen als een achterlijke fascistische ideologie die de vrijheid ondergraven! En de voorstanders zich profileren als zeer vooruitstrevend en emancipatorisch. Ze zullen denken dat je met hun voeten zit te rammelen. Spijtig genoeg is dit de waarheid hoe ongeloofwaardig het ook klinkt!
Oud 28 maart 2013, 18:02   #74
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht

Kan een bedrijf hier ook een hoofddoek en andere religieuze uitingen verbieden?
Oud 28 maart 2013, 18:08   #75
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Het probleem met de hele hoofddoekencultuur is dat het islamitische jongens duidelijk maakt dat meisjes zonder hoofddoek eigenlijk hoeren zijn die 'er haast om vragen.'

Zou een en ander misschien verband houden met de verkrachtingsepidemieën (gepleegd door jonge islamitische mannen op Westerse vrouwen) in bepaalde delen van Noord-Europa?

Maar ja, we weten allemaal hoe de feministen hunne kak intrekken als het om slachtoffers van moslims en allochtonen gaat.
Als ze niet op de evil white man kunnen inhakken vinden ze er niks aan.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 18:57   #76
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mag diegene die het draagt, ook nog iets zeggen? of ga jij ze dwingen om de hoofddoek niet te dragen en maw ga jij ze onderwerpen aan jouw normen?

ik zie maar 1 plaats waar het echt niet kan: achter het lokket bij overheidsdiensten.
Ook als werkgevers willen dat hun werknemers die met klanten in contact komen, ook niets religieus dragen, dan heeft die werkgever dat recht.
Ik zie anders nog wel een aantal plaatsen.
Daar waar het onder, al dan niet fysieke, dwang of onder dreiging gebeurt...
Indien het een vrije keuze was zouden er niet zoveel jongedames met een sluier uit Molenbeek naar de hogeschool of unief vertrekken en ... zonder sluier aankomen...
Effectieve straffen voor de opleggers van de dwang of de uiters van bedreigingen zouden mogelijk moeten zijn én toegepast worden.

Wanneer je daarentegen moet vaststellen dat het je meer dan een halfuur kost om op 200 meter van het hoofdkantoor van de Molenbeekse politie om daar iemand een pv op te laten maken...
En dat je door die agenten tussen de regels door duidelijk wordt gemaakt dat men het niet wenselijk acht gedwongen te worden om de wet toe te passen... Door o.a. te weigeren je mee te nemen naar het politiekantoor zodat je, net na het laten verbaliseren van iemand voor sluierdracht, te voet de Ribeaucourtstraat uit te lopen...

We zullen onze adem maar niet inhouden zeker?
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2013, 19:04   #77
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan een bedrijf hier ook een hoofddoek en andere religieuze uitingen verbieden?
Tot nog toe kan dat maar enkel onder de vorm van kledingvoorschriften die een neutraliteit moeten uitstralen...
Daar ging dat proces tegen de HEMA laatst ook om.
Het was op zich niet verkeerd van het bedrijf om de sluier te verbieden. Maar men had dat vooraf moeten doen door dit in een kledingvoorschrift op te nemen.
M.a.w., indien HEMA gewoon haar kledingvoorschriften had aangepast en dan pas de dame aangemaand om haar sluier uit te laten was er voor HEMA geen probleem geweest...
Muggenzifterij als je het mij vraagt maar wettelijk nu eenmaal vereist...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 00:51   #78
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
en mogen die meisjes nog zelf beslissen of ze een hoofddoek dragen? of ga jij ze verbieden?
Zou mij verwonderen dat het die meisjes zélf zijn die zo een laken over hun kop willen dragen. Het is vader, de broers, en eventueel andere mannen uit hun familie/clan die dit eisen.
Die komen naar hier, maar willen leven als ginder,maar met sociale woningen & uitkeringen op de koop toe.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 00:53   #79
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
over welke discussie hebben we het nu? over op straat lopen of op het werk?

op het werk is het vrij duidelijk: werkgever beslist wat kan en niet kan.

op straat is het een heel andere discussie. ik dacht toch dat we er over eens zijn dat volledig naakt, niet kan. Maar vanaf dat punt, wie heeft het recht om te beslissen wat een ander draagt of niet? Dat kleinburgelijke, conservatief-katholieke hebben we toch al efkes achter ons gelaten hé?
Wat conservatief en kleinburgerlijk zijn betreft, kunnen de katolieken nog in de leer gaan bij de islam. Nog nooit zo een onverdraagzaam religie tegengekomen.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2013, 01:45   #80
rebella
Burger

rebella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo hebben de ouders alle tijd om zelf huwelijkspartners te zoeken binnen de familie of vriendenkring
leidt tot degeneratie op het genetische niveau.
Voila.

Ik geloof daarvoor dat voor sommigen burka de oplossing is,
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be