Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2004, 03:00   #61
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eagle of Silver
Dat van die honderjarige met een wandelstok is goed gevonden en grappig maar wel waar. Daar heb je inderdaad weinig van te vrezen. Het is niet verkeerd op je hoede te zijn, maar sommige vrouwen overdrijven in hun angst hoor. Vanaf er een man toevallig op het trottoir zich achter een vrouw bevind, zijn er al vrouwen die het praktisch op een loopje zetten omdat ze inbeelden dat het misschien een verkrachter is.
Heb dat zelf vaak voor, wanneer ik van een nightshop kom, dat ze dan een overdreven versnelde pas gaan zetten dat dicht in de buurt van lopen aankomt, en dit enkel en alleen maar omdat je je op dezelfde trottoir als hun bevind.
Als grap omdat ze dan denken dat je misschien een gevaarlijke geöbsedeerde bent terwijl dit niet het geval is, versnel ik dan ook m'n pas. Het is dan grappig om te zien hoe deze vrouwen zo in hun cliché geloven dat ze paniekerig worden en nog sneller beginnen te stappen.
Ofwel stoppen deze grappige bange dames dan en wachten tot je hun voorbijwandeld omdat ze niet graag hebben dat iemand achter hun rug zich op het trottoir bevindt.
Dan stop ik als de grap ook en doe alsof m'n veters losgekomen zijn en dat ik ze dichtdoe. In het leven mag er al eens een grapje gemaakt worden hé, daar doe je geen kwaad mee.
Dat is eigenlijk gewoon ZIEK van jou.
Ik vind dat helemaal niet grappig, volgende keer als je weer zo'n "grappige" bui voelt opkomen, bedenk dan eens dat die bange vrouw, die jij zo nodig eens extra de stuipen op het lijf wil jagen, jouw eigen dochter, vrouw, zus, of moeder kan zijn... vind je't nog altijd even grappig?
Moesten die doodsbang thuiskomen met een verhaal dat iemand hen volgde, snellen en langzamer ging lopen wanneer zij dat deden, weigerde voorbij te steken maar achter hen aan bleef stappen etc... hoe tof zou jij 't vinden als blijkt dat die 'dader' enkel een grapje uithaalt?

En trouwens een heel goed voorbeeld over zo'n zelfde overdreven angst van velen voor alles wat een donkere huidskleur heeft.
Hoeveel van die gasten zouden zich niet anders gaan gedragen, net zoals jij het 'grappig' vindt, omdat ze toch als schorem worden bekeken dus zullen ze er nog een schepje bovenop doen?
Even onnozel en even belachelijk, maar er zullen er ook wel heel wat van rondlopen ~ en zo zie je dat jij, ondanks je afkeer, waarschijnlijk meer met hen gemeen hebt dan je zelf ooit zult durven toegeven!
Oud 23 augustus 2004, 13:00   #62
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
ik ben zelf ook een blanke jonge vrouw, en ik vind ook dat die problemen zwaar opgeklopt worden. ik word ook wel eens aangesproken, achterna gefloten en aangestaard door allochtonen en dat irriteert mij ook. maar er zijn ook autochtonen die dit doen hoor. en er zijn ook heel wat allochtonen mannen die niet al te veel respect voor vrouwen opbrengen. er zijn ook autochtonen die dit niet doen, en wel respect hebben voor ons, net zoals er islamieten zijn die dat niet doen en ons respecteren. neem het maar aan van een 'ervaringsdeskundige' 8)
Dat weet ik allemaal wel, het zijn de verhoudingen die niet kloppen. Het gebeurd vaker bij vreemdelingen, dat komt onder andere omdat ze in hun opvoeding steeds hebben geleerd dat vrouwen minderwaardig zijn.

Citaat:
die verkrachtingen, waar onze leeuw zich niet over uit gesproken heeft (en dus ook niet geminimaliseerd) zijn natuurlijk een probleem. en blijkbaar is het een groeiend probleem. elk geval is dramatisch, en ik wil het dus niet minimaliseren. wel dient gezegd te worden dat ook niet-islamieten zich hier aan schuldig maken, en dat het slechts om een kleine groep gaat. maar zoals gewoonlijk kan je het weer niet laten om het gedrag van enkelingen te gebruiken om een hele groep te demoniseren.
Zelfde antwoord als hierboven. Ik moet niet demoniseren, vreemdelingen demoniseren zichzelf.
Oud 23 augustus 2004, 21:09   #63
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Dat is eigenlijk gewoon ZIEK van jou.
Ik vind dat helemaal niet grappig, volgende keer als je weer zo'n "grappige" bui voelt opkomen, bedenk dan eens dat die bange vrouw, die jij zo nodig eens extra de stuipen op het lijf wil jagen, jouw eigen dochter, vrouw, zus, of moeder kan zijn... vind je't nog altijd even grappig?
Moesten die doodsbang thuiskomen met een verhaal dat iemand hen volgde, snellen en langzamer ging lopen wanneer zij dat deden, weigerde voorbij te steken maar achter hen aan bleef stappen etc... hoe tof zou jij 't vinden als blijkt dat die 'dader' enkel een grapje uithaalt?

En trouwens een heel goed voorbeeld over zo'n zelfde overdreven angst van velen voor alles wat een donkere huidskleur heeft.
Hoeveel van die gasten zouden zich niet anders gaan gedragen, net zoals jij het 'grappig' vindt, omdat ze toch als schorem worden bekeken dus zullen ze er nog een schepje bovenop doen?
Even onnozel en even belachelijk, maar er zullen er ook wel heel wat van rondlopen ~ en zo zie je dat jij, ondanks je afkeer, waarschijnlijk meer met hen gemeen hebt dan je zelf ooit zult durven toegeven!
Geen gevoel voor humor Oriana ? Wist niet dat jij zo ne droge was. Hopelijk vindt jou man je niet al te saai (of zou de partner een vrouw zijn ? lol)

Wat die enkele vreemdelingen betreft die er als grap een schepje bovenop doen, die heb ik zo door en kan hun gemakkelijk onderscheiden van degenen die werkelijk kwade bedoelingen hebben. Hun overdreven stoerdoend machogedrag verraad onmiddellijk wanneer het slechts om "een schepje erbovenop doen" betreft. En het spreekwoord zegt : "wie bluft kan gemakkelijk overbluft worden", maar dat doe ik niet daar ze te min zijn voor me om er gepast op te reageren. De moeite niet waard.
Integendeel, ik laat ze rustig hun gang gaan met hun stoerdoenerij, want zo demoniseren ze zichzelf nog meer voor de personen die hun "schepje erbovenop" niet doorhebben.
Eagle of Silver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 21:43   #64
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Reken mij ook maar bij de humorlozen dan.
Jou gevoel voor humor is eerder een vorm van sadisme.
Walgelijk gewoon!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 22:22   #65
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @lpha
Reken mij ook maar bij de humorlozen dan.
Jou gevoel voor humor is eerder een vorm van sadisme.
Walgelijk gewoon!
Allée, de linkies hebben gesproken zenne. Straks wordt humor bij Vlaams Blokkers nog gelijkgesteld aan sadisme. Wat is de volgende stap ? Dat als we de liefde bedrijven dit gelijk gesteld wordt aan necrofilie ? Van politiek correcten moet je tegenwoordig van niets meer verschieten.
Mag ik je erop wijzen dat die vrouwen al bang waren vòòr ik m'n humordoos bovenhaalde ? Ik ben dus niet de oorzaak van hun angst, dat hebben ze zichzelf aangedaan door zo clichématig te redeneren.
Oud 23 augustus 2004, 22:32   #66
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Dat weet ik allemaal wel, het zijn de verhoudingen die niet kloppen. Het gebeurd vaker bij vreemdelingen, dat komt onder andere omdat ze in hun opvoeding steeds hebben geleerd dat vrouwen minderwaardig zijn.

Zelfde antwoord als hierboven. Ik moet niet demoniseren, vreemdelingen demoniseren zichzelf.
nee hoor, die eer komt volledig jou toe. enkelingen misdragen zich, en jij beschuldigt heel de groep

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 22:37   #67
ingenious

Standaard

Citaat:
Allée, de linkies hebben gesproken zenne. Straks wordt humor bij Vlaams Blokkers nog gelijkgesteld aan sadisme. Wat is de volgende stap ? Dat als we de liefde bedrijven dit gelijk gesteld wordt aan necrofilie ? Van politiek correcten moet je tegenwoordig van niets meer verschieten.
Mag ik je erop wijzen dat die vrouwen al bang waren vòòr ik m'n humordoos bovenhaalde ? Ik ben dus niet de oorzaak van hun angst, dat hebben ze zichzelf aangedaan door zo clichématig te redeneren.
jij drijft de angst serieus op. jij hebt blijkbaar geen flauw idee hoe die vrouwen zich voelen. het lijkt mss grappig, het is het niet. die vrouwen zijn bang zonder echte reden, maar doordat jij je verdacht gaat gedragen is er wel een reden om bang te zijn, doordat er een reël gevaar lijkt te ontstaan.

je hebt het nog steeds niet door, voor de vrouw in kwestie is het absoluut niet grappig, denk daar in het vervolg eens aan.

Citaat:
Oud 23 augustus 2004, 22:51   #68
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
nee hoor, die eer komt volledig jou toe. enkelingen misdragen zich, en jij beschuldigt heel de groep
Aan jou komt de eer toe een heel groep te minimaliseren tot slechts enkelingen.
Denk toch eens na verdikke ! Als slechts enkelingen zich misdragen in de maatschappij dan zou men het toch niet constant hebben over een vreemdelingenprobleem. Als het werkelijk ging om enkelingen, dan zouden ze gewoon niet opgevallen zijn bij de bevolking. Er zou in dat geval totaal niet over een vreemdelingenprobleem sprake zijn geweest.
In ieder geval, vroeg of laat zal je niet meer kunnen minimaliseren en negeren omdat het vreemdelingenprobleem te groteske vormen heeft aangenomen, hetgeen nu reeds aan het geschieden is.
Oud 23 augustus 2004, 22:57   #69
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
jij drijft de angst serieus op. jij hebt blijkbaar geen flauw idee hoe die vrouwen zich voelen. het lijkt mss grappig, het is het niet. die vrouwen zijn bang zonder echte reden, maar doordat jij je verdacht gaat gedragen is er wel een reden om bang te zijn, doordat er een reël gevaar lijkt te ontstaan.

je hebt het nog steeds niet door, voor de vrouw in kwestie is het absoluut niet grappig, denk daar in het vervolg eens aan.
Ja moeke, 'k zal het nooit meer doen.
Oud 23 augustus 2004, 22:59   #70
ingenious

Standaard

Citaat:
Aan jou komt de eer toe een heel groep te minimaliseren tot slechts enkelingen.
Denk toch eens na verdikke ! Als slechts enkelingen zich misdragen in de maatschappij dan zou men het toch niet constant hebben over een vreemdelingenprobleem. Als het werkelijk ging om enkelingen, dan zouden ze gewoon niet opgevallen zijn bij de bevolking. Er zou in dat geval totaal niet over een vreemdelingenprobleem sprake zijn geweest.
In ieder geval, vroeg of laat zal je niet meer kunnen minimaliseren en negeren omdat het vreemdelingenprobleem te groteske vormen heeft aangenomen, hetgeen nu reeds aan het geschieden is.
dat is het verschil tussen jou en mij. jij gaat uit van groepen, en onderscheid goede en slechte. en ga uit van personen. mensen moet je op hun karakter en gedragen beoordelen, niet op dat van iemand die op hem lijkt of dezelde taal spreekt.

Citaat:
Oud 23 augustus 2004, 23:02   #71
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
De groep keurt het niet af, ze zijn dus mede schuldig. Het wordt soms zelfs aangemoedigd. Waarom zien we nooit eens een afkeurende houding vanuit de moslimgemeenschappen zelf? En nee, één of andere Marokkaanse politieker telt niet mee. Wel op straat komen om winkelruiten in te gooien of gehandicapten in elkaar te meppen als er eens een allochtoon overhoop gechoten wordt door een geestesgestoorde. Dit gaat niet meer over enkelingen, hoe graag je het ook zou willen.
Oud 23 augustus 2004, 23:02   #72
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is het verschil tussen jou en mij. jij gaat uit van groepen, en onderscheid goede en slechte. en ga uit van personen. mensen moet je op hun karakter en gedragen beoordelen, niet op dat van iemand die op hem lijkt of dezelde taal spreekt.
Dat er tussen jou en mij een verschil is is duidelijk.
Oud 23 augustus 2004, 23:06   #73
ingenious

Standaard

Citaat:
De groep keurt het niet af, ze zijn dus mede schuldig. Het wordt soms zelfs aangemoedigd. Waarom zien we nooit eens een afkeurende houding vanuit de moslimgemeenschappen zelf? En nee, één of andere Marokkaanse politieker telt niet mee. Wel op straat komen om winkelruiten in te gooien of gehandicapten in elkaar te meppen als er eens een allochtoon overhoop gechoten wordt door een geestesgestoorde. Dit gaat niet meer over enkelingen, hoe graag je het ook zou willen.
dat gedrag wordt door het merendeel wel afgekeurd. daar hoeft men niet voor op straat te komen. dat jij dit niet ziet, is hun schuld niet. als een belg een marokkaan overhoop schiet komen wij trouwens ook niet op straat om ons ervan te distancieren. integendeel, sommigen zouden het durven goedkeuren, is het niet?

Citaat:
Oud 23 augustus 2004, 23:30   #74
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
dat gedrag wordt door het merendeel wel afgekeurd. daar hoeft men niet voor op straat te komen. dat jij dit niet ziet, is hun schuld niet. als een belg een marokkaan overhoop schiet komen wij trouwens ook niet op straat om ons ervan te distancieren. integendeel, sommigen zouden het durven goedkeuren, is het niet?
Zeg ik dat ze op straat moeten komen? Wanneer een autochtoon een misdrijf begaat spreekt gans de buurt er schande van, dit merk ik nu nooit eens onder allochtonen. Kom mij geen blaasjes wijsmaken, ik woon zelf in een migrantenbuurt. Welke indruk krijg jij wanneer je ziet hoe iemand op straat wordt lastiggevallen en enkele ouderen zitten erop te kijken zonder dat ze er zich mee bemoeien? Maar o wee als je als Vlaming eens uw bek opentrekt tegen zo'n klein bruin mormel, dan zijn ze plots springlevend!
Oud 23 augustus 2004, 23:38   #75
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Dan komen ze als vraat- en roofzuchtige piranha's op je af zonder medeögen, gelijk een kudde wilde woeste beesten.
Oud 23 augustus 2004, 23:54   #76
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan komen ze als vraat- en roofzuchtige piranha's op je af zonder medeögen, gelijk een kudde wilde woeste beesten.
Jeez!
Zou het niet een héél klein beetje kunnen dat je het met jou "humor" een héél klein beetje zelf uitlokt?!
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2004, 23:55   #77
ingenious

Standaard

Citaat:
Zeg ik dat ze op straat moeten komen? Wanneer een autochtoon een misdrijf begaat spreekt gans de buurt er schande van, dit merk ik nu nooit eens onder allochtonen. Kom mij geen blaasjes wijsmaken, ik woon zelf in een migrantenbuurt. Welke indruk krijg jij wanneer je ziet hoe iemand op straat wordt lastiggevallen en enkele ouderen zitten erop te kijken zonder dat ze er zich mee bemoeien? Maar o wee als je als Vlaming eens uw bek opentrekt tegen zo'n klein bruin mormel, dan zijn ze plots springlevend!
ik heb zo het gevoel dat jij niet echt constructieve gesprekken met die 'bruin mormels' doet, mss moet je het maar eens proberen, je zal zien dat de meeste wangedrag wel afkeuren. en als je even vriendelijk tegen hen bent, als dat je je hier over hen uitlaat, is het logisch dat je geen vriendelijk antwoord terugkrijgt.

Citaat:
Oud 23 augustus 2004, 23:56   #78
ingenious

Standaard

Citaat:
een plaats in de malapropisme thread verdient deze quote, een reply niet.

Citaat:
Oud 24 augustus 2004, 00:35   #79
Eagle of Silver
Banneling

Standaard

Citaat:
een plaats in de malapropisme thread verdient deze quote, een reply niet.
Omdat je weet dat ik absoluut gelijk heb. Je kunt geen reply geven, omdat je moet toegeven dat dit de waarheid is. Daarom is plots je mond nu dichtgesnoerd hé.

Wat die malapropisme tread betreft, die tread kan me geen bal schelen, dus je doet maar.
Oud 24 augustus 2004, 00:37   #80
ingenious

Standaard

Citaat:
Omdat je weet dat ik absoluut gelijk heb. Je kunt geen reply geven, omdat je moet toegeven dat dit de waarheid is. Daarom is plots je mond nu dichtgesnoerd hé.

Wat die malapropisme tread betreft, die tread kan me geen bal schelen, dus je doet maar.
interpreteer het zo als je wilt, als dat je gelukkig maakt. ik wet wel beter...

Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be