Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2013, 09:31   #61
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Het is zelfs al zo ver gevorderd dat ik vakantie in de ardennen vermijd en een 100 tal
km verder trek naar de eifel of de moezel streek in Duitsland.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:32   #62
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Het is zelfs al zo ver gevorderd dat ik vakantie in de ardennen vermijd en een 100 tal
Waarom?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:32   #63
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Herinner me eens dat ik in Woluwe shopping center in een cafeetje ne cola vroeg. Ik werd als een stuk vuil bekeken en kreeg de cola bijna op mijn tafel gesmeten.

Triestig...

Sindsdien ga ik toch maar liever naar waasland shopping center...
Toch trekt de Woluwe Shopping Center veel Vlamingen aan - Zaventem of Kraainem zijn in de buurt - en dat creeërt hen blijkbaar geen problemen. Het is niet omdat u eens een slechte ervaring had dat men veralgemenen moet.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:33   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Daarmee bedoelde ik iets anders en uw voorbeelden van Brugge en de Kust zijn zeer goed : terwijl veel Vlamingen Brussel vermijden "omdat er daar te veel Franstaligen zijn", gaat de meerderheid van de Franstaligen nog steeds naar pakweg De Kust "omdat het mooi weer is". Het communautair aspect en de Vlaamse gevoeligheden tegenover de Franstaligen spelen geen rol voor de meeste Franstaligen. Van Aelst zei eens in een VRT-interview dat hij zich "ongerust" met al die Franstaligen in Asse, Zellik, enz........voelde en die Franstaligen zijn nog steeds daar in Asse, Zellik, enz........... Volgens mij is Van Aelst niet meer in "ongerustheid" maar in "depressie" nu.
De kust is een goed voorbeeld.
Brugge was dat vroeger ook. Nu doet de toeristische sektor in Brugge vooral verder met Duitsers, opnieuw veel Engelsen, verder Italianen & Spanjaarden en allerlei minderheden waaronder Fransprekenden.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 09:34   #65
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch trekt de Woluwe Shopping Center veel Vlamingen aan - Zaventem of Kraainem zijn in de buurt - en dat creeërt hen blijkbaar geen problemen. Het is niet omdat u eens een slechte ervaring had dat men veralgemenen moet.
Dat geldt nu eenmaal altijd en overal.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 4 april 2013, 09:36   #66
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom?
Omdat ik daar niet als vuil bekeken wordt omdat ik vlaming ben. Dat heb ik al wel in de Ardennen meegemaakt.
Vakantie moet ontspanning zijn en niet uw eigen druk maken in taalproblematiek. Dat is mijn mening...
Oud 4 april 2013, 09:38   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Totaal belachelijk! Let niet op met wat sommige Franstaligen van Vlamingen mogen denken : hebben ze Vlamingen niet graag, is dit hun probleem. Voelen ze daarmee niet op hun gemak, is dit hun probleem. Ze zouden zelf in depressie vallen dat dat het alleen hun probleem zou zijn. U, als Vlaming, hebt daarmee niets te maken. Waarom denkt u dat de meeste Franstaligen nog steeds Vlaanderen zoals vroeger bezoeken?
Oud 4 april 2013, 09:39   #68
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat ik daar niet als vuil bekeken wordt omdat ik vlaming ben. Dat heb ik al wel in de Ardennen meegemaakt.
Vakantie moet ontspanning zijn en niet uw eigen druk maken in taalproblematiek. Dat is mijn mening...
Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Nergens. In geen enkele streek, in geen enkele stad en geen enkel dorp. Zou het kunnen dat je van een mug een olifant gemaakt hebt?
Oud 4 april 2013, 09:39   #69
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt, ik veralgemeen ook niet, ik spreek hier uit een persoonlijke ervaring, welke negatief was, en mijn toekomstig shoppinggedrag daar op aanpas.
Dat is het recht van elke consument.
Oud 4 april 2013, 09:40   #70
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Totaal belachelijk! Let niet op met wat sommige Franstaligen van Vlamingen mogen denken : hebben ze Vlamingen niet graag, is dit hun probleem. Voelen ze daarmee niet op hun gemak, is dit hun probleem. Ze zouden zelf in depressie vallen dat dat het alleen hun probleem zou zijn. U, als Vlaming, hebt daarmee niets te maken. Waarom denkt u dat de meeste Franstaligen nog steeds Vlaanderen zoals vroeger bezoeken?
Och, maar voor hetzelfde geld had de persoon aan wie knip die cola vroeg, een slechte dag ofzo, he.
Oud 4 april 2013, 09:40   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar het niet uw probleem als u vuil bekeken wordt! En lach ermee!
Oud 4 april 2013, 09:43   #72
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat nog nooit meegemaakt. Nergens. In geen enkele streek, in geen enkele stad en geen enkel dorp. Zou het kunnen dat je van een mug een olifant gemaakt hebt?
Neen. ik maak geen olifant van en mug... Persoonlijke ervaringen zijn individueel.
Oud 4 april 2013, 09:44   #73
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het niet uw probleem als u vuil bekeken wordt! En lach ermee!
Ik vermijd het liever...
Oud 4 april 2013, 09:57   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot de Knip, heb ik in de Ardennen zelf nog nooit iets gevoeld van slecht bekeken te worden omdat ik Vlaming ben.

In tegenstelling tot jou, die dat nog nergens meegemaakt heeft, heb ik dat wel meegemaakt, en onafhankelijk van mij mijn echtgenote ook en zelfs nog erger dan mij, in Brussel.

Wat ik wel vind van de Ardennen: de horeca is er niet altijd proper.
Uitzondering gemaakt voor de zaken die uitgebaat worden door Nederlanders of de enige zaak die ik persoonlijk bezocht en uitgebaat door een Vlaming.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 10:05   #75
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
In tegenstelling tot de Knip, heb ik in de Ardennen zelf nog nooit iets gevoeld van slecht bekeken te worden omdat ik Vlaming ben.

In tegenstelling tot jou, die dat nog nergens meegemaakt heeft, heb ik dat wel meegemaakt, en onafhankelijk van mij mijn echtgenote ook en zelfs nog erger dan mij, in Brussel.

Wat ik wel vind van de Ardennen: de horeca is er niet altijd proper.
Uitzondering gemaakt voor de zaken die uitgebaat worden door Nederlanders of de enige zaak die ik persoonlijk bezocht en uitgebaat door een Vlaming.

.
Och, ik zal ook wel eens ergens vies bekeken zijn geweest, maar ik maak daar geen spel van. In plaats van weg te blijven, ga ik er met opzet opnieuw naartoe. Tot ze doorhebben dat ze mogen glimlachen als ze me zien.
Oud 4 april 2013, 10:11   #76
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Gisteren nacht een docu gezien over Wallonie.
Wist je dat juist na de oorlog, de Walen van Vlaanderen af wilden ?
Wist je dat deze vroegere Waalse partij terug in opkomst is ? (naam vergeten)

Waarom wilden de Walen zelfstandig zijn ?
Zij hadden een bloeiende economie met de steenkool en de staalfabrieken.
Volgens bepaalde Waalse groeperingen werd de winst hiervan gebruikt om de haven van Antwerpen verder uit te bouwen.
De volgelingen van deze vroegere uitvinders ( of was het waar ? ) beginnen dit nu terug te verkondigen en verklaren dat véél Waals geld naar de Antwerpse haven wordt overgesast.

Ergens zou het misschien kunnen kloppen.
Dus toch maar beginnen met wat minder te gaan ROEPEN
Vlaanderen en Wallonië bestaan alleen in het hoofd van separatisten (dus zo'n 10% van de Belgische bevolking).
Oud 4 april 2013, 10:13   #77
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië bestaan alleen in het hoofd van separatisten (dus zo'n 10% van de Belgische bevolking).
Oud 4 april 2013, 10:22   #78
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Feit:

bron: http://www.antwerpen.be/docs/Stad/Be...ari%202012.pdf

Waarom hoor ik BDW daar niks over verkondigen? Dat hij daarvoor maar een oplossing zoekt. [flamingante mood on]Hoe is het mogelijk, de stad met een wereldhaven en dus werk en potentieel in overvloed, met zo een hoge werkloosheid.' Dat moeten nogal luiaards zijn die Antwerpenaars. [flamingante mood off ]

BDW kent zijn geschiedenis: 'Als het economisch slechter gaat leg je de schuld bij een andere, kleinere bevolkingsgroep dan heb je gegarandeerd (electoraal) succes.
Tijd om werkzoekenden eens op te splitsen in origine.
Oud 4 april 2013, 10:25   #79
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nee, pas op of ze draaien de geldkraan dicht !
fuck, als ze ginder ne stop in die kraan duwen, dan staat het kot hier binnenkort helemaal onder !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2013, 10:25   #80
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja dat is het gevolg van bijna een eeuw sossenbestuur. Je kan niet verwachten dat het nieuwe bestuur dit op enkele maanden kan oplossen.
Maar je kan wel verwachten dat als het een probleem van plaatselijk bestuur is (want volgens u is het sossenbestuur verantwoordelijk) de nieuwe burgemeester van die stad en zijn bestuursploeg dat probleem al had aangekaart en een oplossing voorgesteld had.
Citaat:
Gewoon de schuld van de sossen met hun graaiende handjes. Hou ze arm en werkloos.geef ze de beste sociale voorzieningen (gefinancierd ten koste van de economie) en ze blijven op u stemmen. Wallonie kan ook sterk zijn. Als ze willen, maar niet met de sossen in de meerderheid
Nu beginnen we redelijk te worden: de schuld kan bij het bestuur liggen. Maar als de Walen schuldig zijn omdat ze dat bestuur in het verleden verkozen hebben. Geldt dat dan niet voor die van Antwerpen?
Besluit: je mag met evenveel (of even min) reden beweren van Antwerpenaars dat ze luiaards zijn als van de Walen. Er is zelfs meer: die van Antwerpen hebben door de economische omstandigheden van het ogenblik veel meer mogelijkheden (lees: vacante betrekkingen) dan de Walen.

PS al eens opgezocht hoeveel transfers er gaan van elders in Vlaanderen naar Antwerpen?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be