Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2013, 12:27   #61
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Je hebt blijkbaar nog niet stilgestaan bij de optie dat ook onschuldige personen kunnen verklikt worden.
Jij bent er blijkbaar nog niet bij stil gestaan dat een verklikking alleen, op zich, niet voldoende is voor een veroordeling.

Het is niet omdat jij een mail zou sturen aan de sociale inspectie, dat ik zwart zou werken hier of daar, dat ik het aan mijn rekker zou hebben.

Ze gaan misschien wel eens 't een en 't ander checken, en daar ben ik voorstander van.
Dat moeten ze volgens mij doen, zelfs zonder dat er geklikt geweest is.

En als ze het grondig onderzocht hebben, heeft de Schoof tenminste het bewijs hoe een eerlijke vent hij wel is.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 12:33   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is dit verklikken?

In mijn buurt is een mooie dreef, waar in de zomer overdag wel eens automobilisten stoppen om wat in de schaduw te zitten en te genieten van hun middagpauze.
(je wil niet weten van wat daar genoten wordt 's avonds ...).

Enkele jaren terug lagen er her en der in die dreef erg veel lege flesjes van een hoestsiroop. (toen ook, en nu nog soms lege flessen zware drank of wijn, of blikjes, maar lang niet zo systematisch)
Spelende kinderen raapten soms die flesjes op ... zodat de mama's de gemeente verwittigden om de boel eens op te kuisen.
Maar vermoedelijk kwamen er elke dag twee nieuwe lege flesjes bij.
De wijkagent vroeg ook aan mij om uit te kijken, en eventueel een nummerplaaat aan hem door te geven.
Ik zou dat gedaan hebben, mocht ik iemand een leeg flesje zien weggooien.

Op een keer was het gedaan. Ik denk dat ze hem bij zijn lurven hadden. Wellicht een andere buur die zijn nummerplaat geklikt had.

Is dat eigenlijk klikken ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 9 april 2013, 12:36   #63
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Jij bent er blijkbaar nog niet bij stil gestaan dat een verklikking alleen, op zich, niet voldoende is voor een veroordeling.

Het is niet omdat jij een mail zou sturen aan de sociale inspectie, dat ik zwart zou werken hier of daar, dat ik het aan mijn rekker zou hebben.

Ze gaan misschien wel eens 't een en 't ander checken, en daar ben ik voorstander van.

En als ze het grondig onderzocht hebben, heeft de Schoof tenminste het bewijs hoe een eerlijke vent hij wel is.

Nooit één zwartwerker die bij in of rond je huis heeft bijgeklust?
Nooit één zelfstandige gekend die de rekening wou een kleurtje geven?
Strookt je Kadastraal Inkomen met de waarde van je huis?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 12:50   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Nooit één zwartwerker die bij in of rond je huis heeft bijgeklust?
Nooit één zelfstandige gekend die de rekening wou een kleurtje geven?
Strookt je Kadastraal Inkomen met de waarde van je huis?
Neen.

Ja, toen ik mijn aanhangwagentje bestelde, vroeg hij of de factuur misschien niet op een bevriende zelfstandige gezet moest worden, om btw-redenen. Niet op ingegaan natuurlijk.

Natuurlijk wel.

Nog vragen?

Oud 9 april 2013, 13:06   #65
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En de mensen die dat probeerden hebben je alledrie hun partijkaart getoond of toevertrouwd op wie ze hadden gestemd, veronderstel ik dan?
Kan iemand uitleggen waar dit soort warhoofdige uitspraken vandaan komen? Nijd en afgunst?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 13:20   #66
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Kan iemand uitleggen waar dit soort warhoofdige uitspraken vandaan komen? Nijd en afgunst?
Wel bij de les blijven hé, Conscience, of heb je een beetje teveel last van paranoia?

Aangezien je blijkbaar niet goed weet waarop je precies reageert, heb ik het even voor je samengevat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De groenen en linksen aan het werk, het is toch dit dat ze willen?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Dat willen ze inderdaad zeer graag. Alles wat ook maar de schijn van rijkdom heeft moet onderzocht worden en daarna liefst gepluimd en stopgezet. Als ze zelf maar sinterklaas kunnen spelen met andermans geld.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Kan ik enkel beamen. De eerste keer dat ik een bedrijfsauto kreeg, het was een behoorlijk mooie auto toen, ben ik op één maand tijd geconfronteerd met 3 pogingen mij geld af te persen door te beweren dat ik tegen hun auto had gereden. Nooit meegemaakt.
In één geval, toen ik gezegd had dat de auto eigendom was van een multinational en hun advocaten, hem zouden kontakteren zei de smeerlap: 'ik dacht het al dat het jouw auto niet was', en hij reed door.
Citaat:
En de mensen die dat probeerden hebben je alledrie hun partijkaart getoond of toevertrouwd op wie ze hadden gestemd, veronderstel ik dan?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 13:25   #67
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Natuurlijk wordt je niet veroordeeld als je onschuldig bent, maar je kan zo wel een tijdje onterecht als verdachte worden beschouwd met de nodige vervelende gevolgen van dien.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 13:40   #68
giserke
Banneling

Standaard

Edina, je hebt over de volledige lijn ongelijk.

De installatie van de automatische verdachtmaking en manipulatie van de samenleving is wel op conto van zelfverklaarde linkse partijen te schrijven.
Je verwijt het VB een soort kliklijn te hebben geïnstalleerd,
maar weet je wie een officiële kliklijn heeft ingevoerd? Steve Stevaert, oa om bouwovertredingen aan te geven.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Het gaat niet over de rijkdom van anderen.
Het gaat over de maakbaarheid van de samenleving, waar de overheid de volledige controle over wil hebben.

Verklikkers zijn ideale kakkerlakken, om onregelmatigheden te signaleren aan het systeem.

Laatst gewijzigd door giserke : 9 april 2013 om 13:41.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 14:22   #69
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Edina, je hebt over de volledige lijn ongelijk.

De installatie van de automatische verdachtmaking en manipulatie van de samenleving is wel op conto van zelfverklaarde linkse partijen te schrijven.
Je verwijt het VB een soort kliklijn te hebben geïnstalleerd,
maar weet je wie een officiële kliklijn heeft ingevoerd? Steve Stevaert, oa om bouwovertredingen aan te geven.
Giserke, hier bij mij in de buurt is er een geschil over bouwgrond en bouwen.
Aan 1 zijde van die bouwplaats ligt een afgebouwd huis, aan de andere zijde ligt een open bouwplaats.
Het probleem is nu dat die bouwplaats aan de straat slechts 6m breed is en op de bouwlijn 9m.
Je vaart moet 3 meter zijn en nu is er een bouwaanvraag ingediend om een blinde muur te bouwen op de grens van de open bouwplaats om 6 m voorgevel te hebben.
Natuurlijk dat die met die open bouwplaats niet gediend is met een blinde gevel van 2 verdiepen langs hem, want als dat gebeurd heeft hij schrik dat hij later verplicht gaat worden tegen die blinde gevel te bouwen ook al heeft hij een open bouwplaats.

Ben enkel nieuwsgierig wat hier het besluit gaat zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 14:27   #70
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Klein land, klein volk, klein mensen.
Oud 9 april 2013, 14:31   #71
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
De groenen en linksen aan het werk, het is toch dit dat ze willen?

nu vind je het VB al links of groen? ..

http://www.politics.be/persmededelingen/5736/

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 14:56   #72
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Giserke, hier bij mij in de buurt is er een geschil over bouwgrond en bouwen.
Aan 1 zijde van die bouwplaats ligt een afgebouwd huis, aan de andere zijde ligt een open bouwplaats.
Het probleem is nu dat die bouwplaats aan de straat slechts 6m breed is en op de bouwlijn 9m.
Je vaart moet 3 meter zijn en nu is er een bouwaanvraag ingediend om een blinde muur te bouwen op de grens van de open bouwplaats om 6 m voorgevel te hebben.
Natuurlijk dat die met die open bouwplaats niet gediend is met een blinde gevel van 2 verdiepen langs hem, want als dat gebeurd heeft hij schrik dat hij later verplicht gaat worden tegen die blinde gevel te bouwen ook al heeft hij een open bouwplaats.

Ben enkel nieuwsgierig wat hier het besluit gaat zijn.
Met uw buurman praten hé. Als dan niet lukt, naar stedenbouw stappen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:02   #73
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wordt je niet veroordeeld als je onschuldig bent, maar je kan zo wel een tijdje onterecht als verdachte worden beschouwd met de nodige vervelende gevolgen van dien.
Ik kan Edina alleen maar gelijk geven, Schoof. Iemand die een eigen bedrijf heeft (groot of eenmanszaak) kan daar ernstige schade door lijden. Als ik me niet vergis (maar ik ben het niet zeker, dus sorry als het fout is) ben jij een ambtenaar en kan je zeer weinig schade overkomen door een valse beschuldiging, tenzij de tijd die je er moet insteken om aan de onderzoeken mee te werken. Maar je moet je ook eens in de plaats durven stellen van mensen die alles proberen goed te doen, maar door een wraaklustige, jaloerse buur, ex-werknemer of zo vals beschuldigd worden.

Ik vind zelf echter wel dat fraudeurs mogen worden aangegeven en bij uitbreiding ook behoorlijk beboet mogen worden. Dat mag en kan zeker door een 'verklikker', waarom niet. MAAR het klikken op basis van jaloezie kan voor mij dan weer helemaal niet. Als je iemand aangeeft moet dat gebeuren op basis van bewijzen en feiten. Anders kan je gerust alle bouwvakkers en horeca uitbaters op voorhand al aangeven, want ze zullen volgens de publieke opinie wel iets in't zwart doen.
Het aangeven (of verklikken dus) zou niet anoniem mogen gebeuren, zodat de vals beschuldigde dan achteraf een klacht kan indienen wegens laster en eerroof, met de nodige financiële compensaties die de 'verklikker' dan moet ophoesten.
Maar realisme gebied mij te stellen dat we een jaloers en wraaklustig volkje zijn, die niets liever doet dan anderen pijn en miserie zien lijden om hun eigen miserie wat te kunnen verkroppen.
Oud 9 april 2013, 15:05   #74
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat je vindt dat fiscale fraude moet aangepakt worden, dat je ook vindt dat dit via kliklijnen moeten gebeuren.
Dat is waar, maar de kans is groter dat zo iemand het toeval wat wilt helpen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:12   #75
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mensen die werken doen nooit iets fout. Zo simpel is het. Als werken fout is is er iets fout met de maatschappij.
Oud 9 april 2013, 15:13   #76
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dit verklikken?

In mijn buurt is een mooie dreef, waar in de zomer overdag wel eens automobilisten stoppen om wat in de schaduw te zitten en te genieten van hun middagpauze.
(je wil niet weten van wat daar genoten wordt 's avonds ...).

Enkele jaren terug lagen er her en der in die dreef erg veel lege flesjes van een hoestsiroop. (toen ook, en nu nog soms lege flessen zware drank of wijn, of blikjes, maar lang niet zo systematisch)
Spelende kinderen raapten soms die flesjes op ... zodat de mama's de gemeente verwittigden om de boel eens op te kuisen.
Maar vermoedelijk kwamen er elke dag twee nieuwe lege flesjes bij.
De wijkagent vroeg ook aan mij om uit te kijken, en eventueel een nummerplaaat aan hem door te geven.
Ik zou dat gedaan hebben, mocht ik iemand een leeg flesje zien weggooien.

Op een keer was het gedaan. Ik denk dat ze hem bij zijn lurven hadden. Wellicht een andere buur die zijn nummerplaat geklikt had.

Is dat eigenlijk klikken ?

Ge kunt het ook sociale controle of burgerzin noemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:15   #77
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Ge kunt het ook sociale controle of burgerzin noemen.
Neen, dat kunt ge het niet noemen.
Oud 9 april 2013, 15:17   #78
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Pfff, als zwartwerk zou stoppen, kunnen de belastingen herleid worden tot normale tarieven.
Trouwens, niet alle belastingen gaan naar de federale overheid.

En denk eens wat verder dan uw neus lang is. Als ik morgen een Pool mijn living laat bezetten, dan is het wel die vlaamse stukadoor die daar aan failliet gaat hé.

Dieven en fraudeurs moeten aangegeven worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door killimandjaro Bekijk bericht
Ook de dieven en fraudeurs op de Kaaiman en Maagdeneilanden?
Die Pool zit op de Kaaiman- en Maagdeneilanden, dat weet je toch.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 9 april 2013 om 15:17.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2013, 15:21   #79
Hot_rod
Lokaal Raadslid

Hot_rod's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Mensen die werken doen nooit iets fout. Zo simpel is het. Als werken fout is is er iets fout met de maatschappij.
Kleine nuance daarop, mensen die in het zwart werken, maar wel mee profiteren van de sociale zekerheid, dat is in wezen wel fout.
Zwart werk mag gerust van mij, een mens moet de keuze zelfs krijgen als hij in het zwart wil werken of niet, maar kom dan niet zagen dat je bij de dokter of in het ziekenhuis de volle pot moet betalen en eis dan ook geen werkloosheidsuitkering of pensioen later.
Oud 9 april 2013, 15:23   #80
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot_rod Bekijk bericht
Kleine nuance daarop, mensen die in het zwart werken, maar wel mee profiteren van de sociale zekerheid, dat is in wezen wel fout.
Zwart werk mag gerust van mij, een mens moet de keuze zelfs krijgen als hij in het zwart wil werken of niet, maar kom dan niet zagen dat je bij de dokter of in het ziekenhuis de volle pot moet betalen en eis dan ook geen werkloosheidsuitkering of pensioen later.
Werken is werken. Je poten uitsteken heeft geen kleur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be