Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2013, 18:45   #61
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
ik weet echt niet hoe ik dit op correcte wijze moet verwoorden, dan maar incorrect. je lult uit de nek dat het geen pas meer heeft. je mag kappen wat je maar wil op een délégué, maar één ding weet ik uit ervaring: van zodra er ook maar iets scheef loopt, staat god en klein pierke te drummen om raad en bijstand van die ozo verguisde délégué. ik heb collega's zien bleiten van miserie, roepen&tieren van koleire, shellschocked zien rondwaggelen, enz als ze een C4 onder hun neus gestopt krijgen en content dat ze achteraf waren dat er iemand was die hen met kennis van zaken behoedde voor verdere malchance.
je weet niet waarover je praat, hou dus je klep.

ik druk overigens op het driehoekje, je stuurt aan tot moord.
ik weet echt niet hoe ik dit op correcte wijze moet verwoorden, dan maar incorrect. je lult uit de nek dat het geen pas meer heeft. Wat u hierboven verwoordt is de essentie van waar een vakbond voor dient. Maar de vakbond is verworden tot een politiek instituut met een eigen agenda.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 18:46   #62
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik luister nooit naar de radio.

De radio is voor de gemiddelde mens!
Ik kom nooit op facebook.

Ik kijk nooit naar VTM.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 19:12   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik kom nooit op facebook.

Ik kijk nooit naar VTM.
Ik speelde vroeger War Commander op facebook.
Oud 11 april 2013, 19:13   #64
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
ik weet echt niet hoe ik dit op correcte wijze moet verwoorden, dan maar incorrect. je lult uit de nek dat het geen pas meer heeft. Wat u hierboven verwoordt is de essentie van waar een vakbond voor dient. Maar de vakbond is verworden tot een politiek instituut met een eigen agenda.
Jofel voor jou om te kunnen rukken bij de spitsvondigheid mijn openingszinnen te plagiëren. Nu je verzadigd ben Pé, is het misschien goed om met de voetjes op de grond gezet te worden.
Iedere organisatie heeft een eigen agenda. So what ? Geen van de Belgische vakbonden is echter een politiek instituut. Probeer maar eens om de bestuurlijke mandaten op te sommen die het ACV bekleedt. Verder is waarnaar je verwijst bijlange niet de essentie van een vakbond. De essentie is eerder dat de vakbond juist vermijdt dat het komt tot wat jij "de essentie" placht te noemen. De essentie van een vakbond bestaat er bijvoorbeeld in om collectief bij de "bazen" de arbeidsovereenkomsten te onderhandelen. Vooral dat idee van collectivisme steekt rechts en toetikwantie bazenpoepers de ogen uit, men houdt de vlamen liever dom. Dat is alvast goed gelukt in jouw geval.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 april 2013 om 19:14.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 19:19   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik speelde vroeger War Commander op facebook.
Ik vrees dat je daarmee heel slecht scoort op Txiki's Scale of Coolness.

Wacht, ik ga solidair zijn:

"Ik ben een voetballiefhebber"

Laatst gewijzigd door Another Jack : 11 april 2013 om 19:19.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 19:32   #66
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Jofel voor jou om te kunnen rukken bij de spitsvondigheid mijn openingszinnen te plagiëren. Nu je verzadigd ben Pé, is het misschien goed om met de voetjes op de grond gezet te worden.
Iedere organisatie heeft een eigen agenda. So what ? Geen van de Belgische vakbonden is echter een politiek instituut. Probeer maar eens om de bestuurlijke mandaten op te sommen die het ACV bekleedt. Verder is waarnaar je verwijst bijlange niet de essentie van een vakbond. De essentie is eerder dat de vakbond juist vermijdt dat het komt tot wat jij "de essentie" placht te noemen. De essentie van een vakbond bestaat er bijvoorbeeld in om collectief bij de "bazen" de arbeidsovereenkomsten te onderhandelen. Vooral dat idee van collectivisme steekt rechts en toetikwantie bazenpoepers de ogen uit, men houdt de vlamen liever dom. Dat is alvast goed gelukt in jouw geval.
Zie je wel de ware aard komt weer bovendrijven. Onbeschoftheid.
Wat betreft die essentie zijn we het niet eens.
Ten andere VBO VOKA en dergelijke zijn ook politieke instituten. En ze zijn allemaal irrelevant aan het worden. En dat is maar net. Ze zijn immers niet democratisch verkozen.
Spitsvondigheid, ammehoela. Laat ik nou helemaal niet onder de indruk zijn van uw grote mate van zelfverheerlijking.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 11 april 2013 om 19:34.
Oud 11 april 2013, 19:43   #67
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je spreekt overduidelijk enkel over de privé. Daar weet ik dus noppes van en ik zal er dan ook geen commentaar over geven.
Maar mag ik je dan ook vragen om in 't vervolg duidelijk te stellen dat jij het over de vakbonden in de privé hebt ? Aan de staat zijn er immers geen sociale verkiezingen/vakbondsverkiezingen en daar geldt dus niets van wat jij hier komt te orakelen...... De overgrote meerderheid van de délégués aan de staat die ik ken zijn dat enkel geworden omdat ze het risico dat ze anders aan de deur zouden vliegen te groot was geworden.....en dat wil wat zeggen, buitenvliegen aan de staat...... Maar er zijn er ook andere.....gelukkig maar.....
Oud 11 april 2013, 19:46   #68
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat soort volk is nu aan het dansen op het graf van Thatcher.
Kijk ze doen dan toch iéts goed
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 19:51   #69
Belask0
Banneling

Standaard

bij de laatste kiezing 1000 gekozenen minder
as ze zo verder doen ...
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 19:59   #70
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Je spreekt overduidelijk enkel over de privé. Daar weet ik dus noppes van en ik zal er dan ook geen commentaar over geven.
Maar mag ik je dan ook vragen om in 't vervolg duidelijk te stellen dat jij het over de vakbonden in de privé hebt ? Aan de staat zijn er immers geen sociale verkiezingen/vakbondsverkiezingen en daar geldt dus niets van wat jij hier komt te orakelen...... De overgrote meerderheid van de délégués aan de staat die ik ken zijn dat enkel geworden omdat ze het risico dat ze anders aan de deur zouden vliegen te groot was geworden.....en dat wil wat zeggen, buitenvliegen aan de staat...... Maar er zijn er ook andere.....gelukkig maar.....
Dat lijkt me al kwasi hetzelfde als in de privé. De meeste doen dat om hun eigen vel te redden.
Oud 11 april 2013, 20:15   #71
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zie je wel de ware aard komt weer bovendrijven. Onbeschoftheid.
Wat betreft die essentie zijn we het niet eens.
Ten andere VBO VOKA en dergelijke zijn ook politieke instituten. En ze zijn allemaal irrelevant aan het worden. En dat is maar net. Ze zijn immers niet democratisch verkozen.
Spitsvondigheid, ammehoela. Laat ik nou helemaal niet onder de indruk zijn van uw grote mate van zelfverheerlijking.
Pé, wat ben jij me toch een dramakoningin en wat ben jij gemarineerd in rechtse waanideeën.
Het VBO en VOKA zijn politieke instituten, zeg je. Bon, bewijs jouw gelijk en som voor het vuistje de politieke mandaten op die het VBO bekleedt. Als je dat niet lukt, probeer dan hetzelfde maar dan voor het VOKA. wie weet slaag je daar beter in.
De rechtse en ook Van Eetveldes dada's een beetje kennende vermoed ik dat je wil zeggen dat het sociale overleg niet langer door de G10 gevoerd zou moeten worden en dat bijgevolg de G10 (door jou abusievelijk politieke instituten genoemd) bijgevolg irrelevant zouden zijn. Mooie rechtse janboel van een redenering die spontaan de vraag oproept : wie volgens jou is dan wel gemachtigd om het sociale overleg te voeren ? Hoeft er volgens jou nog sociaal overleg gevoerd te worden toekoer?
Pé, zet hem op, laat die synapsen knallen. Als afsluiten nog wat gratuite onbeschoftheid : heb jij hoerensjans dat een herseninfarct jou nooit deelachtig zal zijn. Ga nu aub niet janken, als rechtgeaarde rechtse patser weet je dat de wereld ongelijk verdeeld is.

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 11 april 2013 om 20:23.
Oud 11 april 2013, 20:19   #72
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me al kwasi hetzelfde als in de privé. De meeste doen dat om hun eigen vel te redden.
Redden waarvan ?

Oud 11 april 2013, 20:22   #73
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Belask0 Bekijk bericht
bij de laatste kiezing 1000 gekozenen minder
as ze zo verder doen ...
in regel (er is een catch, aan u te ontdekken welke) is het aantal verkozenen evenredig met het aantal arbeidsplaatsen. als we zo verder doen ?

Oud 11 april 2013, 21:06   #74
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
houdt u zich vooral niet in om mij de nuances van "tegen de muur" (uitroepteken) duidelijk te maken.
Goh, als wij als klein gasten iets uitstaken op school op de speelplaats, moesten wij altijd tegen de muur gaan staan... En thuis in de hoek van een muur.

Hoeveel keer ik toen zo vermoord ben geweest, heb ik niet bijgehouden.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 21:19   #75
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Pé, wat ben jij me toch een dramakoningin en wat ben jij gemarineerd in rechtse waanideeën.
Het VBO en VOKA zijn politieke instituten, zeg je. Bon, bewijs jouw gelijk en som voor het vuistje de politieke mandaten op die het VBO bekleedt. Als je dat niet lukt, probeer dan hetzelfde maar dan voor het VOKA. wie weet slaag je daar beter in.
De rechtse en ook Van Eetveldes dada's een beetje kennende vermoed ik dat je wil zeggen dat het sociale overleg niet langer door de G10 gevoerd zou moeten worden en dat bijgevolg de G10 (door jou abusievelijk politieke instituten genoemd) bijgevolg irrelevant zouden zijn. Mooie rechtse janboel van een redenering die spontaan de vraag oproept : wie volgens jou is dan wel gemachtigd om het sociale overleg te voeren ? Hoeft er volgens jou nog sociaal overleg gevoerd te worden toekoer?
Pé, zet hem op, laat die synapsen knallen. Als afsluiten nog wat gratuite onbeschoftheid : heb jij hoerensjans dat een herseninfarct jou nooit deelachtig zal zijn. Ga nu aub niet janken, als rechtgeaarde rechtse patser weet je dat de wereld ongelijk verdeeld is.
Simpel, degenen die daarvoor democratisch verkozen zijn.
Links of rechts heeft daar weinig mee te maken.
Oud 11 april 2013, 21:20   #76
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Redden waarvan ?
Hun eigen vel, kan je niet lezen ?
Oud 11 april 2013, 21:48   #77
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De openingszin van deze post is al een ban van een paar weken waard...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:27   #78
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Dat soort volk is nu aan het dansen op het graf van Thatcher.
Zij niet alleen. En terecht.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2013, 22:29   #79
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Er is toch geen sprake van een staking? Wat is het probleem met actievoeren?
Dat het niets uithaalt. Staken hadden ze moeten doen, dagen, weken aan een stuk. Gans de santeboetiek lam leggen zodat geen auto nog weg of weer kon. En bij uitbreiding door andere vakbonden over gans Europa. maar dat kan natuurlijk niet verwacht worden van een vakbondstop die met handen en voeten gebonden is aan het regime, aan het grootkapitaal.
Oud 11 april 2013, 22:29   #80
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat soort acties lost dus geen zak op, he. Maar dat is ook de bedoeling niet van de vakbonden.De vakbonden laten zich alweer voor de kar spannen om de onnozelaars, het klootjesvolk, onder controle te houden.

Ik beschouw dat als het gespartel van een systeem dat op zijn einde loopt.
Het oplossend vermogen ligt niet meer bij de vakbonden. Noch bij de overheden, noch bij de bedrijven. It's game over. Zoals we vorig jaar al zeiden.
²
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be