![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() De dictatuur van het proletariaat laat zich weer eens zien van hun beste kant.
Thatcher heeft het geld teruggebracht waar het verdiend werd. De arbeiders in de staatsbedrijven en mijnen waren verre van rendabel ergo ze moesten dicht. Dat de marginaal nu op straat komt is weer typisch. Zij doen er alles aan om geld van een ander te stelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kan tegenwoordig in hels tempo van je sociale ladder donderen, en dan ben je misschien nog blij dat één van die nu geminachtte arbeiders - of een dopper ! - je een centje toestopt om een koppel blikjes bier te kopen, en een pak frieten & cervola, om je miserabel karkas te verwarmen als het -10 vriest, en je kloten aan den trottoir vastgevroren zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Diegenen die al jaren volop aan het staken waren en meer niet dan wel werkten?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De meeste feestvierders waren geen working class (die hebben teveel fatsoen om te feesten over iemand's dood).
De anti-Thatcher feestjes gingen duidelijk uit van burgerlijk links: hipsters, studentjes, leraren, allochtonen, academici, kunstenaars... Je weet wel het soort dat op andere dagen protesteert tegen de uitzetting van asielzoekers e.d. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() Citaat:
Van Thatchers dood wordt niemand beter. Maar de haat tegen haar is natuurlijk enorm. Na de dood van 'zo'n intens gehaat monster' willen mensen zich toch uiten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik vind het bijzonder dom om zichzelf zo zielig te maken door openlijk de dood van Thatcher te vieren. Ik vond de uitlating van die bepaalde gewezen vakbondsleider die beweerde dat zijn 70ste verjaardag een van zijn mooiste verjaardagen was omdat de iron lady toen is overleden bijzonder pijnlijk ..... voor hemzelf. Trouwens de dood van Thatcher hoeft helemaal niet gevierd te worden, net omdat zij al vele jaren geen rol van betekenis meer was: zij was zwaar dementerend. Of zij nu 5 jaar geleden, vandaag, of over 5 jaar zou sterven: het maakt geen verschil uit.
Ik vind het bijzonder overdreven dat zij nu zo'n dure begrafenis moet krijgen, want eigenlijk is dit niet echt in verhouding met wat zij heeft gepresteerd. Ze heeft vooral veel show verkocht. De PR heeft haar gemaakt. Dat zelfs Hare Majesteit de Koningin hier zelfs aan meedoet ontgoochelt me wat. Ik vond het beschamend tot zelfs pijnlijk voor Haar dat de zoon-crimineel van Thatcher zo open via de pers zo familiair met Haar deed. ![]() Nu, over de vrouw valt naar mijn mening niet zo veel goeds te vertellen, en het stoort me wat overal die overdrijvingen over haar te moeten lezen. Alsof zij de reddende engel van Engeland was. ![]() Toen zij als premier aantrad zat Engeland helemaal in de slob, er moest iets (en veel) gebeuren. Wat je ook deed, veel slechter kon het niet meer gaan, dus ik vond het nu ook niet zo een bijzondere verdienste dat de economie onder haar even terug wat omhoog kwam (al was het nog niet om naar huis te schrijven ![]() Dat ze de mijnen sloot was niet meer dan normaal, want ze waren verlieslatend, en eigenlijk niet goed voor de volksgezondheid (al durf ik te betwijfelen of dat laatste een argument was waar zij rekening mee zou gehouden hebben). Het eeuwige gekakel omtrent die mijnen mag nu wel eens ophouden. Wat wel van belang was: wat voor alternatieven had ze? Geen. De hele streek van de mijnen kwam in zware armoede terecht omdat zij niet de moeite deed (of niet kapabel was) nieuwe werkgelegenheid te creëeren. Dat men haar daarvoor uitspuwt lijkt me niet onredelijk. Ook haar shows omtrent die Falklandoorlogen kunnen mij niet onder indruk brengen. Het is dank zij die shows dat zij haar volgende termijn te danken had.. Haar goede contacten met de dictator Pinochet vond ik weerzinwekkend, en zij heeft daar als mens en als leider zwaar te kort geschoten. Ik was het helemaal eens met haar afschuw voor het communisme, dit is zowaar een bandietenreligie, en dat had zij ook begrepen. Als we de balans van haar beleid opmaken kunnen we niet veel anders besluiten dat Engeland er nu niet bepaald erg vooruit op is gegaan onder haar bewind. Engeland kende (en kent nu nog) in de tijd van haar vertrek als premier veel armoede en marginaliteit. De mensen uit de arbeidersklasse hadden onder haar beleid niet veel kansen gekregen om zich op een eerlijke en rechtvaardige manier welstand te verwerven. En dit is iets wat bijzonder tegen haar pleit. Dit is haar grootste falen geweest. Ze was wel goed voor de hoogste klasse en de mensen die al veel bezittingen hadden, en dus zo al vele optie's hadden. Maar die groep is kleiner dan de grote groep zwakkeren. Dus hou aub op met haar zo op te hemelen, het komt zo belachelijk en dom over.
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() Vandaag alvast nog een opwarmertje op Trafalgare Square, gericht tegen de dooie teef. Dat belooft voor de dag van haar (7 miljoen euro kostende!!!) begrafenis.
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |