Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2013, 17:57   #61
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Nee hoor!
Locke, Smith, Hume...

Maar bon, leg jij dan maar eens uit hoe het Engelse liberalisme 'rechtlijnig marxistisch' is.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 19:25   #62
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Locke, Smith, Hume...

Maar bon, leg jij dan maar eens uit hoe het Engelse liberalisme 'rechtlijnig marxistisch' is.
Al wie niet het gat van Thatcher likt is rechtlijnig marxistisch...
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 21:30   #63
Tavek
Banneling

Standaard

De dictatuur van het proletariaat laat zich weer eens zien van hun beste kant.

Thatcher heeft het geld teruggebracht waar het verdiend werd. De arbeiders in de staatsbedrijven en mijnen waren verre van rendabel ergo ze moesten dicht.

Dat de marginaal nu op straat komt is weer typisch. Zij doen er alles aan om geld van een ander te stelen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 22:38   #64
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht

.
Bijgevoegde afbeelding(e)

hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2013, 23:06   #65
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:

Thatcher heeft het geld teruggebracht waar het verdiend werd. De arbeiders in de staatsbedrijven en mijnen waren verre van rendabel ergo ze moesten dicht.

Dat de marginaal nu op straat komt is weer typisch. Zij doen er alles aan om geld van een ander te stelen.
Ik vraag mij af of je dat liedje nog gaat zingen wanneer je een marginale landloper geworden bent...Eens dat je bedrijf op de fles gegaan is, of je baas je gedumpt heeft wegens één of andere stommiteit, je je geld verloren hebt met in slechte aandelen te investeren, je vrouw met de noorderzon vertrokken is en je daarna beginnen zuipen bent, vooraleer uit uw appartement gezet te worden en onder de brug terecht te komen...( iets dat regelmatig goedbetaalde lakeien van het Groot Kapitaal overkomt nadat zij in ongenade gevallen zijn )
Je kan tegenwoordig in hels tempo van je sociale ladder donderen, en dan ben je misschien nog blij dat één van die nu geminachtte arbeiders - of een dopper ! - je een centje toestopt om een koppel blikjes bier te kopen, en een pak frieten & cervola, om je miserabel karkas te verwarmen als het -10 vriest, en je kloten aan den trottoir vastgevroren zijn.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 00:32   #66
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Valt allemaal nog best mee. Er werden nog steeds (helaas) geen financiële kapitalisten geëxecuteerd in Engeland.

Citaat:
Thatcher heeft het geld teruggebracht waar het verdiend werd.
Fout. Dat zou bij diegenen zijn die door het leveren van arbeid een meerwaarde geveren aan de grondstoffen en/of basisgoederen.

Citaat:
De arbeiders in de staatsbedrijven en mijnen waren verre van rendabel ergo ze moesten dicht.
En dus heeft bourgeois-rechts het recht om tienduizenden mensen van het ene moment op het andere hun inkomen af te nemen alsook hun middelen tot verdediging, zonder die economische ingrepen te doen die al lang zouden moeten gedaan zijn? Ik denk het niet.

Citaat:
Ik zie geen feestvierende bankiers en grootkapitalisten. Alweer fout dus.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 00:36   #67
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Wat bazel jij nou allemaal.
Ik had het over die feestvierende idioten in Engeland. Wil je soms beweren dat die niét links waren?
Een deel ervan wel, een ander (aanzienlijk) deel niet. Ik ben ook niet links, en toch zeer verheugd met het heengaan van die Britse sloerie.

Citaat:
Misschien kan deze foto een beetje duidelijkheid scheppen.

Ja so? Dat moet dus bewijzen dat alle Thatcher-tegenstanders links zijn? Dommerik.

Citaat:
Ik vraag gewoon naar beelden van gelijkaardige straatfeestjes door rechts-conservatieve 'Thatcher-gatlikkers' bij het overlijden van bijvoorbeeld Chavez of Saddam Hoessein.
Blijkbaar zijn die er niet en maakt dat jullie een beetje chagrijnig.
Tuurlijk zijn die er niet. Bourgeois-rechts viert geen feest, ze gaan naar de mis en doen aan Bijbvelprevelen of zitten, materialistisch als ze zijn, hun rekeningen te tellen en hun inkomsten van de dag. Bourgeois-rechts is voor emotie-arme, rijke maar doodsaaie oude burgers.
Oud 13 april 2013, 00:37   #68
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht

Blijkbaar iets wat moslims en linksen gemeen hebben: feest vieren omwille van dode mensen.
Het menselijk leven is niet heilig, en dat zeg ik als niet-linkse niet-moslim.
Oud 13 april 2013, 02:18   #69
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ge zijn ne lomperik zonder enige kennis van achtergrond!

Ga het hier eens vragen aan ex mijnwerkers, hoe goed ze behandeld werden toen ze op straat vlogen zonder enige sociale voorziening of uitzicht op ander werk.
Diegenen die al jaren volop aan het staken waren en meer niet dan wel werkten?
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 10:38   #70
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

De meeste feestvierders waren geen working class (die hebben teveel fatsoen om te feesten over iemand's dood).
De anti-Thatcher feestjes gingen duidelijk uit van burgerlijk links: hipsters, studentjes, leraren, allochtonen, academici, kunstenaars...
Je weet wel het soort dat op andere dagen protesteert tegen de uitzetting van asielzoekers e.d.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 10:40   #71
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Maar verlieslatende mijnen wel?
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 11:17   #72
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thatcher heeft het geld teruggebracht waar het verdiend werd.
Lol. Thatcher heeft vooral de virtuele bankeneconomie geholpen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 13:01   #73
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Je hebt gelijk, stille optochten en waken voor de slachtoffers van het Thatcherisme waren beter geweest.
Ik ben het met je eens. Feestvieren doe je als je ergens beter van wordt, of als iemand (iets) zijn zoveel jarig bestaan viert.

Van Thatchers dood wordt niemand beter.

Maar de haat tegen haar is natuurlijk enorm.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Zovele jaren nadat ze haar pensioen gepakt heeft nog steeds zo gehaat worden...Moet je je inbeelden hoe zwaar die mensen afgezien hebben door dat monster.
Na de dood van 'zo'n intens gehaat monster' willen mensen zich toch uiten.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 15:30   #74
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht

Ik ben het met je eens. Feestvieren doe je als je ergens beter van wordt, of als iemand (iets) zijn zoveel jarig bestaan viert.

Van Thatchers dood wordt niemand beter.

Maar de haat tegen haar is natuurlijk enorm.

Na de dood van 'zo'n intens gehaat monster' willen mensen zich toch uiten.
Beschouw die " feesten " in verband met haar dood maar als een soort exorcisme. De heks is dood, we vergezellen haar met tromgeroffel naar haar laatste verblijfplaats, en verwensen haar een laatste maal , zodat die vloeken en woedekreten haar vergezellen op haar weg naar de hel, waar zij voor eeuwig branden zal.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 15:55   #75
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Beschouw die " feesten " in verband met haar dood maar als een soort exorcisme. De heks is dood, we vergezellen haar met tromgeroffel naar haar laatste verblijfplaats, en verwensen haar een laatste maal , zodat die vloeken en woedekreten haar vergezellen op haar weg naar de hel, waar zij voor eeuwig branden zal.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 22:10   #76
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Ik vind het bijzonder dom om zichzelf zo zielig te maken door openlijk de dood van Thatcher te vieren. Ik vond de uitlating van die bepaalde gewezen vakbondsleider die beweerde dat zijn 70ste verjaardag een van zijn mooiste verjaardagen was omdat de iron lady toen is overleden bijzonder pijnlijk ..... voor hemzelf. Trouwens de dood van Thatcher hoeft helemaal niet gevierd te worden, net omdat zij al vele jaren geen rol van betekenis meer was: zij was zwaar dementerend. Of zij nu 5 jaar geleden, vandaag, of over 5 jaar zou sterven: het maakt geen verschil uit.

Ik vind het bijzonder overdreven dat zij nu zo'n dure begrafenis moet krijgen, want eigenlijk is dit niet echt in verhouding met wat zij heeft gepresteerd. Ze heeft vooral veel show verkocht. De PR heeft haar gemaakt. Dat zelfs Hare Majesteit de Koningin hier zelfs aan meedoet ontgoochelt me wat. Ik vond het beschamend tot zelfs pijnlijk voor Haar dat de zoon-crimineel van Thatcher zo open via de pers zo familiair met Haar deed.

Nu, over de vrouw valt naar mijn mening niet zo veel goeds te vertellen, en het stoort me wat overal die overdrijvingen over haar te moeten lezen. Alsof zij de reddende engel van Engeland was.

Toen zij als premier aantrad zat Engeland helemaal in de slob, er moest iets (en veel) gebeuren. Wat je ook deed, veel slechter kon het niet meer gaan, dus ik vond het nu ook niet zo een bijzondere verdienste dat de economie onder haar even terug wat omhoog kwam (al was het nog niet om naar huis te schrijven).
Dat ze de mijnen sloot was niet meer dan normaal, want ze waren verlieslatend, en eigenlijk niet goed voor de volksgezondheid (al durf ik te betwijfelen of dat laatste een argument was waar zij rekening mee zou gehouden hebben). Het eeuwige gekakel omtrent die mijnen mag nu wel eens ophouden.
Wat wel van belang was: wat voor alternatieven had ze? Geen. De hele streek van de mijnen kwam in zware armoede terecht omdat zij niet de moeite deed (of niet kapabel was) nieuwe werkgelegenheid te creëeren. Dat men haar daarvoor uitspuwt lijkt me niet onredelijk.
Ook haar shows omtrent die Falklandoorlogen kunnen mij niet onder indruk brengen. Het is dank zij die shows dat zij haar volgende termijn te danken had..
Haar goede contacten met de dictator Pinochet vond ik weerzinwekkend, en zij heeft daar als mens en als leider zwaar te kort geschoten.
Ik was het helemaal eens met haar afschuw voor het communisme, dit is zowaar een bandietenreligie, en dat had zij ook begrepen.

Als we de balans van haar beleid opmaken kunnen we niet veel anders besluiten dat Engeland er nu niet bepaald erg vooruit op is gegaan onder haar bewind. Engeland kende (en kent nu nog) in de tijd van haar vertrek als premier veel armoede en marginaliteit. De mensen uit de arbeidersklasse hadden onder haar beleid niet veel kansen gekregen om zich op een eerlijke en rechtvaardige manier welstand te verwerven. En dit is iets wat bijzonder tegen haar pleit. Dit is haar grootste falen geweest. Ze was wel goed voor de hoogste klasse en de mensen die al veel bezittingen hadden, en dus zo al vele optie's hadden. Maar die groep is kleiner dan de grote groep zwakkeren.

Dus hou aub op met haar zo op te hemelen, het komt zo belachelijk en dom over.
Oud 13 april 2013, 22:34   #77
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Het enigst wat heilig bij jullie is, is de cultus van afgunst.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 22:55   #78
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Het enigst wat heilig bij jullie is, is de cultus van afgunst.

Neen jongen, jullie soort is gewoon te dwaas om te begrijpen dat er mensen zijn die puur individueel materieel bezit niet als het alfa en omega van de mensheid beschouwen.
Oud 13 april 2013, 23:30   #79
-Jo-
Banneling

Standaard

Vandaag alvast nog een opwarmertje op Trafalgare Square, gericht tegen de dooie teef. Dat belooft voor de dag van haar (7 miljoen euro kostende!!!) begrafenis.

Oud 13 april 2013, 23:37   #80
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be