Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2013, 00:08   #61
Boyke
Banneling

Standaard

Ratatosk - ge weet wel dat dier met de enorme, wansmakelijke kloten - is het EVRM vijandig gezind. Neem dus zijn partijfinanciering af.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 01:17   #62
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Weeral iemand die verward is en het recht van een minderheid om democratische beslissingen te negeren democratie noemt. Natiecratie is een beter passende naam.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 01:43   #63
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Waar zit Robinus V ergens, met zijn werelddemocratie? Iedereen die denkt dat het een goed idee is om een paar eurocraten die je nooit van je leven ziet (of in het geval van de V.N. één of ander derde wereldland en zijn inwoners halverwege om de aardbol) over zijn leven te laten beslissen is niet goed bij zijn hoofd.
Ik ben eerder geneigd een zo groot mogelijke democratie na te streven, waarin iedereen evenveel inspraak krijgt over kwesties die het lokale overstijgen, waarbij ernaar gestreefd wordt zeer diverse meningen met elkaar te verzoenen totdat er oplossingen ontstaan waar zoveel mogelijk mensen achter staan, dan, voor zover een lokale gemeenschap invloed op economie en ecologie kán hebben, alles te laten beslissen door misschien een paar verstandige intellectuelen en misschien een paar achterlijke gekken naargelang wie er toevallig bij mij in de straat woont, en waarbij de synthese van alle beslissingen door lokale gemeenschappen er één is van moordende concurrentie waardoor de beslissingsruimte toch óók nog steeds beperkt wordt door wat er aan de andere kant van de wereld beslist wordt, met het verschil dat de middelen om beslissingen te kunnen nemen ongelijk verdeeld zijn bij een wereld van lokale gemeenschappen.

Lokaal versus internationaal bestuur is, kort samengevat, dus geen kwestie van hoe hard mensen hun stem doorweegt op het totaal van stemmers, maar eerder een kwestie van een ongelijke versus een gelijke inspraak van de burgers op onze aarde. Democratie, gelijke inspraak voor iedereen, hangt samen met internationaal federaal bestuur.

Een nuance: om pragmatische redenen beperk ik me momenteel tot het pleiten voor een federale unie in Europa. Dat zou een positieve evolutie zijn tegenover vandaag die, in tegenstelling tot sommige andere dingen waarover ik graag droom, haalbaar is.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 15 april 2013 om 01:53.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 07:19   #64
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De N-VA is nochthans ook een voorbeeld van een partij wiens officieel standpunt meestal gematigd pro-eu is, maar die de facto imo extreem eurofiele parlementsleden afvaardigt.

Ik heb trouwens nooit begrepen hoe je enerzijds de gebreken van België kan aanklagen, maar anderzijds staat te popelen om op te gaan in een nog grotere entiteit waarin je nog veel minder zelfbeschikkingsrecht hebt. IK vind het behoorlijk inconsistent.
bevoegdheden moeten daar liggen waar ze het best gebruikt kunnen worden. Sommige bevoegdheden horen op een zo'n laag mogelijk niveau, andere dan weer op zo'n hoog mogelijk.
België heeft geen enkel schaalvoordeel tov Vlaanderen (lees Maddens maar) maar een deftig georganiseerde EU kan dat schaalvoordeel wel hebben.

Europa moet democratischer worden, met oa meer directe democratie en een betere controle op bv de bankensector, maar daarom moeten we het kind nog niet met het badwater wegsmijten.
Oud 15 april 2013, 07:48   #65
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Europa moet democratischer worden, met oa meer directe democratie en een betere controle op bv de bankensector, maar daarom moeten we het kind nog niet met het badwater wegsmijten.
Maar lijkt het me wel een extreem slecht idee om zolang al bovenstaande dingen niet gebeurd zijn Europa nog meer macht te geven niet?

De macht bent u definitief kwijt en dan maar 'hopen' dat Europa ineens de wonderstaat gaat worden die u er potentieel in ziet?

Waanzin in mijn ogen.

Edit: overigens, waarom zou u een organisatie wiens eigen boekhouding al 10 jaar + niet meer goedgekeurd is door de auditoren (wegens te veel schimmige transacties, verdwenen geld enz) vertrouwen met controle op eender wat?

Mij lijkt dat allemaal vooral een excuus om weer honderden / duizenden vetbetaalde jobkes te kunnen creëren zonder enige meerwaarde.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 april 2013 om 08:04.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:01   #66
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vind nu niet dat de EU zo fantastisch is georganiseerd en dat alles zo ongelooflijk goed gaat, maar je kan niet ontkennen dat alle beslissingen genomen worden door mensen die verkozen werden, ook door de Ieren.
De Europese commissie bestaat uit technocraten die geen democratische legitimiteit hebben.

Hebt u ooit kunnen kiezen voor De Gucht voor zijn kandidaat bij de commissie?
Hebt U kunnen stemmen voor de EU president? Ik dacht het ook niet.
Voor Barosso hebt U ook niet kunnen stemmen.
Toch duwt hij landen wetten door hun strot.

De democratische besluitvorming in Europa is een joke!

Laatst gewijzigd door giserke : 15 april 2013 om 08:06.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 08:02   #67
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wel beterschap toont? Waaruit blijkt dat? En waarom is deze persoonlijke opinie minder waard dan de leugenpropaganda van Karel De Gucht?

Hij verkoopt onzin en is daar recht-door-zee mee.
2!
Oud 15 april 2013, 08:07   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De Europese commissie bestaat uit technocraten die geen democratische legitimiteit hebben.

Hebt u ooit kunnen kiezen voor De Gucht voor zijn kandidaat bij de commissie?
Hebt U kunnen stemmen voor de EU president? Ik dacht het ook niet.
Voor Barosso hebt U ook niet kunnen stemmen.
Toch duwt hij landen wetten door hun strot.
ik heb ook nog nooit voor Di Rupo kunnen kiezen hoor en bij de volgende verkiezingen zal ik ook niet voor De Wever kunnen kiezen.
Ik heb wel al voor De Gught kunnen kiezen in het federaal parlement waaruit De Gught is voorgedragen voor de commissie. Ik heb het niet gedaan, dat is iets anders.

maar er is wel een democratisch deficit, dat is iets anders. En daar moeten we voor blijven strijden.
Oud 15 april 2013, 08:16   #69
giserke
Banneling

Standaard

Je moet eens kijken hoe ACTA op het laatste nippertje gelukkig kon worden geblokkeerd.
Degoutant!

Maar we moeten onszelf geen blaaskes wijs maken ACTA wordt toch uitgevoerd, tegen het besluit van het EP in.
Oud 15 april 2013, 08:52   #70
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een beter idee zou zijn om te proberen een macht te vinden die in ruil voor 25% van ons defensiebudget en gebruik van onze militaire faciliteiten onze defensie en alliantieverplichtingen voor zich neemt.

We ontbinden daarop uiteraard wel ons eigen leger. 25% van het budget kan dan nog naar versterking van politie en justitie gaan, 25% naar sociale zaken, en 25% naar mijn onze portefeuille.
Wat een dom idee. Je gaat jezelf dus ontwapenen, een buitenlandse militaire macht mee onderhouden en ze nog eens met de rode loper vragen om basissen hier te maken?

Hoe naief kan u zijn om te denken dat zoiets goed gaat aflopen? Hoelang denkt u dat het duurt eer die buitenlandse macht meer geld gaat willen? Of simpelweg de boel compleet overneemt? Welke garantie hebt u dat zelfs als ze het niet doen en er bvb effectief een aanval komt op dat moment die buitenlandse huurlingen niet simpelweg hun biezen pakken?

Een van de domste en meest naieve ideeën die ik sinds lang op dit forum gelezen heb moet ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 15 april 2013 om 08:53.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 09:03   #71
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
maar er is wel een democratisch deficit, dat is iets anders. En daar moeten we voor blijven strijden.

En hoeveel druk is er op de EU om daar iets aan te veranderen als ze alles kunnen doen wat ze willen zonder die verandering?

Hoeveel strijd ervaart de EU als er hen steeds maar meer macht wordt toegekend vooraleer die veranderingen er zijn?

nul.nul. Uw 'ervoor strijden' is ofwel uiterst naief, ofwel een leugen. Jaja sta nu uw laatste restje soevereiniteit maar af, straks zullen we wel eens praten over een meer democratisch europa. Gelooft u dat nu echt dat dat gaat werken?
Oud 15 april 2013, 09:08   #72
giserke
Banneling

Standaard

Dat soort gasten zouden er meer moeten zijn, die al die plakwaaiers eens onder hun kloten durft schoppen:

Oud 15 april 2013, 09:17   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat een dom idee. Je gaat jezelf dus ontwapenen, een buitenlandse militaire macht mee onderhouden en ze nog eens met de rode loper vragen om basissen hier te maken?

Hoe naief kan u zijn om te denken dat zoiets goed gaat aflopen? Hoelang denkt u dat het duurt eer die buitenlandse macht meer geld gaat willen? Of simpelweg de boel compleet overneemt? Welke garantie hebt u dat zelfs als ze het niet doen en er bvb effectief een aanval komt op dat moment die buitenlandse huurlingen niet simpelweg hun biezen pakken?

Een van de domste en meest naieve ideeën die ik sinds lang op dit forum gelezen heb moet ik zeggen.
wat gaan wij met ons leger ooit kunnen doen? OK, als Luxemburg zou binnenvallen zouden we nog wat tegenstand kunnen bieden. maar daar komt niet echt de dreiging van hé.
Oud 15 april 2013, 09:49   #74
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat gaan wij met ons leger ooit kunnen doen?
Het Belgische leger heeft een taak hoor.

De laatste missie was om de francisation in Afrika te redden.

Daar is het Belgische leger echt een hele nuttige en betrouwbare partner van de Fransen. Het Belgische leger is ook toegerust voor deze interventies.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 09:49   #75
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat soort gasten zouden er meer moeten zijn, die al die plakwaaiers eens onder hun kloten durft schoppen:

Er zouden meer arrogante, vuilbekkende, sexistische windbuilen moeten zijn als Farage, vind jij? Echt?

Farage is een Ex-trader die in de zak zit van de London City en enkel in het Europese parlement zit om de excepties en geldstromen te behouden of te verhogen die er nu al zijn voor zijn (ex?)buddies.

En ondertussen bedient hij uiteraard zichzelf ook royaal, zonder een poot uit te steken bvb. in de visserijcomissie waar hij nooit aanwezig was maar wel de vergoedingen opstreek uiteraard.

Hij is echt het soort mens dat enkel nuttig is als plantenvoer.

http://www.youtube.com/watch?v=bdKqN-ccqMI

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage...ism-alive.html
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 10:26   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag ik je er even op wijzen dat verschillende landen in de wereld beroep doen op andere machten voor hun landsverdediging (Ijsland, de Pacifische eilanden, ...), dat wij nu al buitenlandse soldaten gelegerd hebben in België, dat wij in een alliantie zitten die de sterkste militaire macht in de wereld vormt en dat de idee dat het uitbesteden van onze defensie aan pakweg het Verenigd Koninkrijk of Frankrijk of een combinatie hiervan zal leiden tot een nóg grotere invloed van deze landen in de huidige Europese context op zich naïef is - we hebben het over een langetermijnskadercontract, niets mis mee.

Wie sprak er trouwens van huurlingen?
Oud 15 april 2013, 10:31   #77
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Er zouden meer arrogante, vuilbekkende, sexistische windbuilen moeten zijn als Farage, vind jij? Echt?

Farage is een Ex-trader die in de zak zit van de London City en enkel in het Europese parlement zit om de excepties en geldstromen te behouden of te verhogen die er nu al zijn voor zijn (ex?)buddies.
Zijn fractie is de kleinste in het EP.
Denkt U nu echt dat hij enig zeggingschap heeft om zogezegde geldstromen te behouden of te bekomen?
Denk je nu echt dat er één iemand is van andere fracties die hem gunsten wil verleden?
Barosso misschien, of zijn oude vriend Van Rompuy?

Citaat:
En ondertussen bedient hij uiteraard zichzelf ook royaal, zonder een poot uit te steken bvb. in de visserijcomissie waar hij nooit aanwezig was maar wel de vergoedingen opstreek uiteraard.
Bron?

Hij is echt het soort mens dat enkel nuttig is als plantenvoer.

Dat zeggen idd zijn concurenten.

Laatst gewijzigd door giserke : 15 april 2013 om 10:34.
Oud 15 april 2013, 10:35   #78
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Een beter idee zou zijn om te proberen een macht te vinden die in ruil voor 25% van ons defensiebudget en gebruik van onze militaire faciliteiten onze defensie en alliantieverplichtingen voor zich neemt.

We ontbinden daarop uiteraard wel ons eigen leger. 25% van het budget kan dan nog naar versterking van politie en justitie gaan, 25% naar sociale zaken, en 25% naar mijn onze portefeuille.
2013: Defensie €2.690 miljoen
25%: €672 miljoen

Vrees dat voor €672 miljoen op jaarbasis geen enkel land bereid zal zijn de defensieverplichtingen van België op zich te nemen.
2009 Luxemburg: €249 miljoen per jaar. Actief personeel (2011): 450 man (personeelskosten: minder dan 50%)

Ruwweg 75 á 76% gaat op aan personeelskosten in het Belgisch Leger.
De gemiddelde leeftijd Belgische militair: ±42 jaar (omringende landen: 10 jaar jonger)
30.000 á 40.000 militairen. Vrees dat een flink deel van het resterende bedrag (€2 miljard) op zal gaan aan uitkeringen.

Legertop vreest nieuwe besparingen
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...paringen.dhtml

Laatst gewijzigd door Adrian M : 15 april 2013 om 10:43.
Adrian M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 12:19   #79
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok, maar telt opeens het resultaat van een referendum niet meer mee omdat het we er niet mee eens zijn?

zo werkt democratie hé, soms stemmen de mensen anders dan jou.
Dat was nu net wat de eurocraten niet konden pikken: een referendum waar het resultaat hen niet van aan stond. Ieren gebuisd, moesten het examen nog eens overdoen, na een periode van intensieve angstzaaierij zoals ze die vandaag weer door moeten.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 12:19   #80
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
dat klopt, mea culpa dat ik zo dom was dat te denken. We zijn er inmiddels van overtuigd dat het Ratatosk was die dat voor ons heeft geregeld
Dat denk ik niet. Hij heeft er net zo min iets mee te maken als de EU.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be