Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 april 2013, 22:05   #61
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Ja!
Uiteraard.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Eigenlijk ben ik ook racist !
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 22:42   #62
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Pseudo-elitaire prietpraat.
Echte democratie = nationaal-democratie, gebaseerd op gans het volk en dus met een mix van zeer intelligent tot -helaas- ook zeer domme mensen, van welstellenden en minder gefortuneerden, van luiaards tot workaholics,... Maar ze behoren wel allen tot hetzelfde etnische volk.
Anti-democraten blijken niet zelden 'nationaal-democraat' te zijn. Enkel voor de buitenwacht?

Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 22 april 2013 om 22:42.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 23:17   #63
Boyke
Banneling

Standaard

Wat bedoelt gij Vaandeldrager ?
Niet zo lapidair a.u.b.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 23:18   #64
Boyke
Banneling

Standaard

Wilt gij zeggen dat de marokko's, dé nationalisten, buiten moeten ? Of wat ?
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2013, 23:48   #65
Vaandeldrager
Schepen

Vaandeldrager's schermafbeelding

Standaard

Ik wijs op de inconsistentie anti-democratisch ≠ nationaal-democratisch. Maar heeft zo'n opmerking zin in het geval iemand zich bij gelegenheid pro-democratisch en dan weer anti-democratisch uitlaat?

Laatst gewijzigd door Vaandeldrager : 22 april 2013 om 23:49.
Vaandeldrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 05:51   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ok, van uw site geplukt:

Wat zegt het Vlaams Belang over ...
een Vlaams verkeersbeleid.
Het volledige verkeersbeleid en het handhavingsbeleid moeten worden overgeheveld naar de deelstaten. De verkeersboetes moeten volledig ten goede komen van de politiezones waarin ze uitgeschreven worden. De geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië in het verkeersveiligheidsfonds moet onmiddellijk stoppen. Een Vlaamse justitie staat zelf in voor de inning van de boetes. Bij ontduiking worden deze met een fikse toeslag aangerekend via de belastingen of de inhouding op sociale uitkeringen.

Is dat alles? Inzake verkeer?

De rest is nogal veel gebazel over terrorisme en zo...
Wat zou u daar nog aan toegevoegd willen zien?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 05:55   #67
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen lieverd, dat doe ik niet. Ik heb meer respect voor pakweg een militante nationalistische Palestijn dan voor een blauwe vetkwab van m'n eigen volk.
Langs de kwestie, maar bon...
Citaat:
Aah, dus eens iemand z'n straf heeft ondergaan / uitgezeten, is hij nog steeds verdacht of schuldig? En jij kan aan de hand van 1 iemand ook oordelen over een groepen van duizenden mensen. Sterk!
Ja, of het moet zijn dat zijn vrouw een evenwichtsstoornis heeft en daarom zoveel tegen de trap valt zeker?
Neen, eerder een 20-tal mensen beoordelen a.d.h.v. 20 mensen nml. de lijsttrekkers hier.
En ik was vroeger nog VB-sympathisant.
Citaat:
Je bent gewoon een snobistische meeloper die niet werkt voor de kost en in z'n veel te ruime vrije tijd lekker wat anoniem op internetfora komt schijten op de gewone man.
Jij bent niet anoniem dan?
Kom terug als je wat argumenten kan formuleren, en voorbij je huilbui-fase bent gegroeid.
Citaat:
En dat toogvolk is nog steeds veel waardevoller dan uw soort.
Je mag ze hebben. Uw toogvolk gaat dan ook nooit aan de macht komen, dat is een kleine troost. Nu datzelfde nog bereiken met de randmarginalen van de S.PA, de fils-a-papa van de VLD, de hoogbejaarde tjeven, etc.
Oud 23 april 2013, 05:55   #68
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

-

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 april 2013 om 05:56.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 05:55   #69
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

-
Oud 23 april 2013, 05:55   #70
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
In de jaren 90 was er voor het VB geen alternatief. Wie tegen de regering was stemde vb. De jongelui vonden het nog leuk ook, wegens tegendraads. In Antwerpen en Mechelen scoorden ze toen ongeveer 30 procent. Goed dat het gezond verstand toen heeft geprimeert of iedere Marokkaan mocht z'n ster dragen, hoewel geen minderheid meer. Ja, de partij was toen racistisch, en dat racisme had veel aanhang.
Onzin. Er is nooit sprake geweest van sterren dragen of zo. U probeert een punt te maken op basis van leugens.

Paulus.
Oud 23 april 2013, 06:01   #71
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Pseudo-elitaire prietpraat.
Echte democratie = nationaal-democratie, gebaseerd op gans het volk en dus met een mix van zeer intelligent tot -helaas- ook zeer domme mensen, van welstellenden en minder gefortuneerden, van luiaards tot workaholics,... Maar ze behoren wel allen tot hetzelfde etnische volk.
Uw gedweep met 'het volk' is bijna lachwekkend, vooral in deze omstreken. Alsof dat de bindende factor is waarmee mensen zich kunnen associeren, alsof die parameter de problemen van de democratie gaat oplossen. Als we allemaal dezelfde huidskleur hebben, dan werkt democratie

Laatst ik het checkte, zaten er in het Vlaamse 'volk' ook tjeven en sossen en liberalen met wie ik het net zo oneens ben als de gemiddelde buitenlander. Met wie ik net zo min voeling heb als met de gemiddelde persoon die niet tot mijn 'volk' behoord.

U zit met sommige ideeën die per toeval juist zijn, maar kan ze niet doortrekken tot hun logische conclusie.
Oud 23 april 2013, 06:08   #72
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Uw gedweep met 'het volk' is bijna lachwekkend, vooral in deze omstreken. Alsof dat de bindende factor is waarmee mensen zich kunnen associeren, alsof die parameter de problemen van de democratie gaat oplossen. Als we allemaal dezelfde huidskleur hebben, dan werkt democratie
Een volk hoeft niet persé dezelfde huidskleur te hebben. Alleen maar dezelfde enkelvoudige nationaliteit.

Citaat:
Laatst ik het checkte, zaten er in het Vlaamse 'volk' ook tjeven en sossen en liberalen met wie ik het net zo oneens ben als de gemiddelde buitenlander. Met wie ik net zo min voeling heb als met de gemiddelde persoon die niet tot mijn 'volk' behoord.
En zo hoort het ook in een democratie. Elke mening moet aan bod kunnen komen, uitgezonderd deze van die groep mensen, die de democratie omver willen werpen om religieuse redenen.

Paulus.
Oud 23 april 2013, 06:17   #73
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Een volk hoeft niet persé dezelfde huidskleur te hebben. Alleen maar dezelfde enkelvoudige nationaliteit.
Dan maakt het dus nog minder verschil, want praktisch iedereen kan Belg worden als hij genoeg moeite doet. Dus die nationaal-democratie is gewoon de huidige democratie?
Citaat:
En zo hoort het ook in een democratie. Elke mening moet aan bod kunnen komen, uitgezonderd deze van die groep mensen, die de democratie omver willen werpen om religieuse redenen.

Paulus.
Reden te meer om die democratie op te zeggen.

Een tjeef mag zijn mening hebben, maar hou die alstublieft ver weg van mijn leven. Daar zal ik wel over beslissen, dankuwel, en niet de gemiddelde dommekloot tjeef of sos of liberaal etc.

Uit nieuwsgierigheid, en de mening van iemand die democratie omver wilt werpen uit redenen die niets te maken hebben met de bebaarde man in de lucht?

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 april 2013 om 06:18.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 06:33   #74
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Dan maakt het dus nog minder verschil, want praktisch iedereen kan Belg worden als hij genoeg moeite doet. Dus die nationaal-democratie is gewoon de huidige democratie?
Ik schreef 'enkelvoudige' nationaliteit. Ik ken er heel wat de helemaal geen Belg willen worden als ze hun oorspronkelijke nationaliteit niet mogen behouden.

Citaat:
Reden te meer om die democratie op te zeggen.
Hoezo?

Citaat:
Een tjeef mag zijn mening hebben, maar hou die alstublieft ver weg van mijn leven. Daar zal ik wel over beslissen, dankuwel, en niet de gemiddelde dommekloot tjeef of sos of liberaal etc.
In een democratie is het uw volste recht om verkeerde meningen te weerleggen en betere in de plaats te stellen.

Citaat:
Uit nieuwsgierigheid, en de mening van iemand die democratie omver wilt werpen uit redenen die niets te maken hebben met de bebaarde man in de lucht?
Geef mij één voorbeeld van een staat of land zonder democratie, doorheen de ganse geschiedenis van de mensheid, waarvan de welvaart en het welzijn van zijn inwoners groter is dan thans in de democratische landen van het vrije westen.

Tot zo lang hou ik het op democratie als best mogelijjke samenlevingsmodel.

Paulus.
Oud 23 april 2013, 18:04   #75
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zou u daar nog aan toegevoegd willen zien?

Paulus.
Er staat enkel wat geneuzel in de marge te lezen over: onder welke bevoegdheid het verkeerswezen dient te vallen enz...

Dat boeit geen hol.

Wat ik wil lezen is: hoe ze verkeersinfarcten gaan aanpakken. Fijnstofproblematiek. Innovatie m.b.t. verkeer. Automobieltechnologie,...Concrete zaken, voorstellen en mogelijke oplossingen.

Hetgeen er nu te lezen valt is even inhoudelijk en ernstig als hun Sturmführer's draadje over de denationalisering van het weer.

Arm Vlaanderen.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 18:17   #76
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Er staat enkel wat geneuzel in de marge te lezen over: onder welke bevoegdheid het verkeerswezen dient te vallen enz...

Dat boeit geen hol.

Wat ik wil lezen is: hoe ze verkeersinfarcten gaan aanpakken. Fijnstofproblematiek. Innovatie m.b.t. verkeer. Automobieltechnologie,...Concrete zaken, voorstellen en mogelijke oplossingen.

Hetgeen er nu te lezen valt is even inhoudelijk en ernstig als hun Sturmführer's draadje over de denationalisering van het weer.

Arm Vlaanderen.
Dan kunt u me vast eens tonen hoe andere partijen de oplossing voor deze problemen in hun programma verwerkt heeft.

Paulus.
Oud 23 april 2013, 18:18   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan kunt u me vast eens tonen hoe andere partijen de oplossing voor deze problemen in hun programma verwerkt heeft.

Paulus.
Dat is niet belangrijk Paulus, de strijd tegen het VB, daar liggen de Belgische patriotten van wakker.
Oud 23 april 2013, 18:24   #78
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

Paulus.

Neen, dat kan ik niet want de andere partijen zijn al even hopeloos als het Vlaams Belang.
Oud 23 april 2013, 18:25   #79
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is niet belangrijk Paulus, de strijd tegen het VB, daar liggen de Belgische patriotten van wakker.
Vind je dat ik en 'Belgische patriotten' veel gemeen hebben?
Oud 23 april 2013, 18:26   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
In een democratie is het uw volste recht om verkeerde meningen te weerleggen en betere in de plaats te stellen.
En dat helpt niets als
A) niet het hardste roept
B) je idee niet populair is (wat hier zoveel wil zeggen als: je geen gratis shit belooft aan het kiesvee)
En dat maakt niets aan het verschil tussen wat de meest populaire mening is en wat gewoonweg juist is.
Citaat:
Geef mij één voorbeeld van een staat of land zonder democratie, doorheen de ganse geschiedenis van de mensheid, waarvan de welvaart en het welzijn van zijn inwoners groter is dan thans in de democratische landen van het vrije westen.
Een beetje idioot, aangezien er geen enkel land in geschiedenis (met of zonder democratie) de welvaart van vandaag had.
Welvaart heeft de tendens te stijgen, wat er ook gebeurt. Een uitzondering post-koloniaal Afrika zijnde. Hoewel, landen als Zuid-Afrika en Mozambique zijn nu democratieën...
Citaat:
Tot zo lang hou ik het op democratie als best mogelijjke samenlevingsmodel.
Dan gaat U elk 'hedendaagse' samenlevingsmodel het beste vinden, want je moet al erg je best doen in de Westerse wereld om de welvaart te doen dalen op geschiedkundige schaal.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be