![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
Bekijk resultaten enquête: Steun jij 1212 voor Syrië? | |||
Ja (1 tot 10 euro) |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja (10 tot ... euro) |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,45% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
52 | 94,55% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Menslievendheid noemen we zoiets, niet? |
|
![]() |
![]() |
#63 |
Partijlid
|
![]() Ik heb niet gegeven aan 12-12 omdat ik geen geld wil geven aan Unicef. Ik heb wel een doorlopende opdracht lopen voor Dokters van de Wereld en Oxfam. Beide organisaties heb ik wat extras gegeven voor Syrië.
Over de "riante lonen" waar CLAESSENS Joris het over heeft, maak ik me alvast geen zorgen want die zijn er bij Oxfam-Solidariteit en Dokters van de Wereld absoluut niet. Dat het geld dat ik aan die twee organisaties geef niet terecht zou komen, hoor ik wel vaker maar ik baseer mij liever op feiten in plaats van geruchten. Tot nu toe hebben Oxfam-Solidariteit en Dokters van de Wereld altijd uitstekend, transparant werk geleverd. Waarom zou je wel aan Artsen zonder Grenzen (veruit de rijkste ngo's van België) en het Rode Kruis geven maar niet aan bijvoorbeeld Dokters van de Wereld? |
![]() |
![]() |
#64 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Uiteraard geef je niet om iets terug te krijgen, maar als je dan iets wil doen voor de medemens, waarom niet voor je directe naaste? Storten voor wapens in Syrië, en die vast en zeker tegen ons zal keren, maar je eenzame buur ligt 3 weken te rotten in de zetel vooraleer hij gevonden wordt. Nu goed, puur uit ideologie vind ik storten voor Syrië een mooi gebaar, maar meteen ook een naïef gebaar |
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Volledig mee eens. |
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet trouwens niet wat de bedoelingen zijn van de andere (buitenlandse) machten en omdat ik dat niet weet, trek ik me terug. |
|
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Syrie is een souverein land! Opnieuw koloniseren? Ok, goed, maar deze keer is het de beurt aan Rusland en niet aan de westerse imperialisten. Laat de Russen zij die het nodig hebben maar eens een bolwassing geven... |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Tot zover de feiten dus... |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit lijkt me geen spontane actie uit solidariteit met onderdrukten. Dit is top down georganiseerd. Zijn de verantwoordelijken niet schuldig aan aanzetten tot geweld kan men zich ook afvragen.
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Enig bewijs van zakkenvullend gedrag of steun aan rebellen heb ik echter nog niet gezien. Als je ze gaat beschuldigen van fraude, heb je daar dan ook bewijzen voor of is het maar van horen zeggen? |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of wil je een tweede poging doen? |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() On topic. Steun ik de 1212 actie voor Syriè?
Neen hoor,wel die van Israel tégen Syriè. |
![]() |
![]() |
#74 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Ik heb nog andere redenen om het werk van die twee organisaties te vertrouwen. Ik heb een project van Oxfam bezocht en Dokters van de Wereld hebben mij al geholpen. Er zijn ook tal van foto's en getuigenissen te vinden van wat ze doen. Dat zegt natuurlijk niet zo heel veel maar gecombineerd met de transparante boekhouding zegt dat voor mij genoeg. Ik zie niet in waarom ik zou twijfelen aan hun werk. Jij wel? Misschien ben je gewoon een cynicus. Dat kan natuurlijk. Mij lijkt het wat vermoeiend zo door het leven te gaan. In ieder geval, op het einde van de dag hebben die ngo's een veel sterkere zaak dan de mensen die beweren dat het geld niet terechtkomt. Ze kunnen tonen dat hun financiën in orde zijn. Ze hebben bovendien foto's, video's en getuigenissen van mensen die ze helpen. Ze hebben ook niet echt een reden om te liegen, of wel? Kan je me misschien vertellen waarom jij twijfelt aan hun werk? Heb je daar een reden voor? Iets om je op te baseren? Ik baseer me op het bovenstaande; officiële documenten, persoonlijke ervaring... Ik begrijp dat je deze zaken misschien niet als feiten beschouwt, maar wat zou je dan wel aanvaarden? |
|
![]() |
![]() |
#75 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Enkel als het geld naar Assad gaat !
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Burgemeester
|
![]() Natuurlijk hebben ze die. Of zouden ze hun eigen job in vraag stellen? Niemand is graag werkloos.
Citaat:
1) Goed gedocumenteerde gevallen van corruptie in de media 2) Eigen ervaringen met het Rode Kruis 3) Eerste hand getuigenissen van Somalische hulverleners.
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zich baseren op feiten heet dat dan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Partijlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik vraag mij af waarom het voor pakweg Vredeseilanden anders zou zijn... Los van de geclaimde goede bedoelingen van de organisatie. En nu genoeg van uw pogingen om de bewijslast om te keren. Aangezien het niet verplicht is te doneren aan NGO's mag jij nu eens je geclaimde feiten op tafel smijten. Ofwel toegeven dat uw "feiten" eigenlijk een blind vertrouwen is in die NGO's. Daar is niets mis mee, maar je mag niet van iedereen verwachten dat hij naïef is. |
|
![]() |
![]() |
#80 |
Gouverneur
|
![]() Word er in de moderne volksmond van de 21ste eeuw niet gezegd dat: "80% van dat geld gaat op aan lonen van topmannen binnen 1212 en de papierhandel om het geld tot bij de mensen te helpen"? Dan moet de miserie die vito hierboven aanhaalt nog beginnen.
Sic semper tyrannis - Thus always to tyrants - Zo vergaat het tirannen altijd Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 22 mei 2013 om 14:09. |
![]() |