![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moet de overheid cannabis gaan kweken en verkopen? | |||
Ja |
![]() ![]() ![]() |
15 | 53,57% |
Nee |
![]() ![]() ![]() |
13 | 46,43% |
Weet niet / Geen mening |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() Normaal gezien maakt het niet uit welke strain je gebruikt, de sterkte van de wiet zou op voorhand genetisch vaststaan. Zoals gezegd, een gedoogbeleid lijkt mij de enige haalbare oplossing, maar daar verdienen ze niets aan, waar het natuurlijk om draait. Het verbaast me dat jij daar een voorstander zou van zijn, is het niet de bedoeling dat de regering zich minder moeit met ons leven? Niet nog meer... .
![]() |
![]() |
#63 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een gedoogbeleid zou ideaal zijn. Maar als de Staat toch iets met zijn tijd en geld doet, dan heb ik liever dat ze er wiet mee kweken, dan dat ze duizenden mensen oppakken en crimineel vervolgen voor dingen slachtofferloze 'misdaden'.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 1 mei 2013 om 11:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat 'mag' in principe nu ook al, dus qua 'wat we zelf doen, doen we beter' gaat dat geen problemen geven denk ik.
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang De Wever en companen hun zin niet krijgen wel ja.
![]() Citaat:
Ik weet echter wel dat coffeeshops met een flinke omzet en een vaste leverancier vaak goedkoper dan dat inkopen hoor.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zal in het begin zeker wel nodig zijn omdat je nu eenmaal het illegale circuit in de zakken zit. Die gaan daar niet blij mee zijn en dus ook alles uit de kast halen om het project te laten mislukken. Maar dat is volgens mij maar tijdelijk. Ik zie bv ook geen massale beveilingsmaatregelen bij de produktie en transport van jenever of andere sterke drank. Gewoon omdat daar nagenoeg geen illegaal circuit meer in rondgaat. De bedoeling van het project is ook om het illegale circuit uit te laten doven. Van zodra dat gebeurd is (en dat zal wel even duren, ik ben niet naief) is die beveiliging ed niet meer zo'n gigantisch probleem volgens mij. En qua verdere kosten: het illegale circuit wordt op dit moment stinkend rijk aan de produktie van cannabis. Stellen dat de staat (via prive-kwekerijen bv) niet uit de kost zal geraken is volgens mij wat kort door de bocht. Het zal zeker een investering vragen maar die wordt uiteindelijk wel terugverdiend. Illegale kwekers hebben immers nagenoeg dezelfde kost als een legale. Want niet iedere illegale kweker tapt zijn stroom illegaal af en lampen, meststoffen, en andere nodige materialen kosten voor iedereen geld, illegaal of niet.
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want elk product wordt vroeg of laat wel eens gestolen. Maar dat hoeft volgens mij geen reden te zijn om het maar over te laten aan het illegale circuit.
![]() |
![]() |
#69 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
20000m² is 2 hectare. Dat is helemaal niet zoveel. Ik weet hier in de buurt serres of magazijnen zijn die veel groter zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik zou trouwens liever eenheidsworst van goeie kwaliteit willen dan de meest exotische soorten waarvan je niet eens weet of er rommel bij zit of niet.
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar eenmaal gelegaliseerd zie ik niet in waarom er niet gewerkt zou gaan worden aan soorten die in ons klimaat wel behoorlijke opbrengsten kunnen garanderen. Nu wordt daar geen tijd of geld ingestoken omdat alles illegaal gebeurt en er dus niemand zit te wachten op een soort waarvan hij zonder problemen eventjes een hectare in openlucht kan aanplanten. Plantjes ontwikkelen die geen zaad opleveren is al geen probleem meer. Autoflowers ontwikkelen die sowieso gaan bloeien (of ze nu lang licht krijgen of niet) is ook al lang gebeurd. Het is dus gewoon wachten op een zaadloze autoflower die een frisser klimaat aankan en er kan ook buiten gekweekt worden. Dan zijn lampen en alle andere toestanden niet langer nodig. Het is volgens mij best een mogelijkheid maar er is nog werk aan. En dat kan pas wanneer het gelegaliseerd is.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe er iemand na het jarenlange debacle van het Nederlandse gedoogbeleid nog steeds blijft zeggen dat een gedoogbeleid de beste oplossing is snap ik echt niet.
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat de kosten voor een ieder gelijk zijn illegaal of legaal is een slechte inschatting. Of denk je dat de illegale kweker belasting betaald of Riziv-bijdrages betaald op zijn personeel? Wie zal de brand en andere verzekeringen betalen, de legale kweker of de illegale kweker? Laat het me zo vragen anders, wie werkt er het goedkoopste als hij bij u een kraan komt plaatsen, de loodgieter die alles aangegeven doet of diegene die in het zwart werkt? En de privé, die beginnen niet eens aan wietkweken als de wet niet 100% duidelijk is - wat voorlopig niet zo is, en het zal niet veranderen, het zal verboden blijven. De investeringen zijn trouwens te hoog en de ervaring ontbreekt over het specifieke product.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 mei 2013 om 14:39. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Mijn voorstel tot een gedoogbeleid tot het kweken met 1 lamp is allesbehalve hetzelfde als het Nederlandse gedoogbeleid...
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn landbouwers genoeg die dit wel zouden zien zitten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Burger
|
![]() De associatie is gebaseerd op de illegaliteit van cannabis verkoop, niet op de morele verantwoording ervan. Mij maakt het niks uit wat gij in uw lijf trekt hoor...
Het feit is gewoon dat dit alweer een zielige poging is om de staatskas te spijzen met menselijk leed, en de enige reden waarom er nog geen ministerie van coke-dealen bestaat is gewoon pure hypocrisie. Was er ooit een parlementslid met ballen aan zijn lijf dan was de staat al sindsdien bezig met coke importeren uit de columbiaanse onderwereld, om die dan hier in de apotheek peperduur over de toonbank te laten gaan. Want laat ons nu eerlijk zijn; de overheid maakt zich helemaal niet druk over de omstandigheden in welke goederen worden geproduceerd... uitbuiting, kinderarbeid, slavernij, het kan allemaal. Er wordt enkel ingegrepen wanneer er 10 jaar lang documentaires, mediaverslagen en opspraak is geweest die ondubbelzinnig aantoont dat import van bepaalde goederen een directie invloed heeft op een ware genocide. En dan meestal nog vanuit het standpunt zich te profileren in de politiek. Van mij mag de overheid drugs gaan dealen, geen probleem, maar dan zonder er accijnzen op te heffen! En nee, we hoeven helemaal geen speciaal ministerie voor de controle op cannabis kwaliteit. Wij hoeven geen vergunningprocedure voor het teelten van cannabis. Wij hoeven geen door de overheid aangestelde speciale comiteetjes en cannabis experts die allemaal handen vol geld kost. Wij hoeven geen enkel excuus om bijkomende belastingen te eisen of onkostenvergoedingen toe te kennen of wat dan ook. Laat maar eens zien hoeveel interesse de overheid nog heeft in het teelten van cannabis wanneer er geen belastingen op worden geheven. Nul komma nul dus... Alles kan en mag, zolang het maar opbrengt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Banneling
|
![]() En zuivere cocaïne onder de toog. Maar enkel op zaterdag en autoloze zondagen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat we dus nodig hebben?
Een kleine kamer mini serre voor het cannabis plantje. Geheel en al met lampje en afzuiging. Kan gemaakt worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Burger
|
![]() Legaliseer. Laat de productie over aan beconcurrerende ondernemingen. Hef geen taks.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |