Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2013, 11:15   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Pfff, linkse losers, die blijven stilstaan in den tijd. Wanneer een paar rechtse losers een onderonsje organiseert, moeten ze daar per sé wa gaan rellen en zo tonen dat ze toch o zo progressief en humaan zijn. Alsof die paar rechtse idioten ineens aan de macht gaan komen. Maar wanneer banken e.a. het volk nog wat harder gaat uitwringen, dan zie of hoor je ze niet. Ga daar eens rellen als je de ballen hebt.
Dat is wat moeilijker natuurlijk, met hun bazen in de raad van bestuur.
Oud 2 mei 2013, 11:17   #62
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Hoe men een dergelijke groep marginalen zo serieus blijft nemen, ik snap er de ballen van.
Maar het is zo leuk om eens tegen echte fascisten te kunnen rellen. Dan voelt men zich een held. Daarna kunnen ze rustig teruggaan naar hun middenklasse-woning in de blanke voorsteden, ondertussen luisterend naar muziek op hun smartphone.

Rebellie noemen ze dat.

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 2 mei 2013 om 11:18.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:21   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Aan zichzelf kent men de anderen...
Nen VB' er die het over verdraagzaamheid heeft.
A mourir de rire,...
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:26   #64
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Pfff, linkse losers, die blijven stilstaan in den tijd. Wanneer een paar rechtse losers een onderonsje organiseert, moeten ze daar per sé wa gaan rellen en zo tonen dat ze toch o zo progressief en humaan zijn. Alsof die paar rechtse idioten ineens aan de macht gaan komen. Maar wanneer banken e.a. het volk nog wat harder gaat uitwringen, dan zie of hoor je ze niet. Ga daar eens rellen als je de ballen hebt.
2

Links heeft na '68 mooi hun reet verkocht aan 'liberalen'. Sedertdien bestaat er praktisch geen Links meer in West-Europa.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:27   #65
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Deze post ontgoochelt me echt enorm van jou (van anderen verwacht ik niet beter). Je schijnt te vergeten dat de mensen waarover je praat wel degenen zijn die bewust wonen in het multiculturele Borgerhout (en het bijgevolg veel beter kennen dan de gemiddelde forummer hier) en ook degenen zijn die op een positieve manier werken aan de samenleving in dat Borgerhout. En niet alleen via "mediatieke solidariteits- en verdraagzaamheidacties" zoals jij het noemt, maar vooral dagelijks door hun werk in allerlei verenigingen zoals buurtcomités, ouderverenigingen van gemengde scholen,... En nee, die mensen zijn echt niet naïef en steken hun kop echt niet in de grond voor de problemen die er natuurlijk ook zijn. Maar zij kiezen ervoor om daar op een positieve manier iets aan te veranderen.

Je hebt een merkwaardig positief beeld van de blanke Vlaamse linksmens.
Als die in Borgerhout kopen en wonen, is het omdat ze weten dat in dit soort wijken de prijzen serieus omhoog gaan. Voor de rest wordt dit groepje vooral gedefinieerd door stuitend paternalisme, naiviteit en het elkaar toespelen van allerlei balletjes.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:34   #66
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze post ontgoochelt me echt enorm van jou (van anderen verwacht ik niet beter). Je schijnt te vergeten dat de mensen waarover je praat wel degenen zijn die bewust wonen in het multiculturele Borgerhout (en het bijgevolg veel beter kennen dan de gemiddelde forummer hier) en ook degenen zijn die op een positieve manier werken aan de samenleving in dat Borgerhout. En niet alleen via "mediatieke solidariteits- en verdraagzaamheidacties" zoals jij het noemt, maar vooral dagelijks door hun werk in allerlei verenigingen zoals buurtcomités, ouderverenigingen van gemengde scholen,... En nee, die mensen zijn echt niet naïef en steken hun kop echt niet in de grond voor de problemen die er natuurlijk ook zijn. Maar zij kiezen ervoor om daar op een positieve manier iets aan te veranderen.
Ik heb in Borgerhout gewoond, jaren zelfs. En ik ben er toen gaan lopen voor jou mooie multicultuur van diefstal, bedreigingen, zinloze vernielingen...
En dat is al jaren geleden.
Ik kom er nog en ik moet zeggen, het is er niet op gebeterd...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:36   #67
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan zichzelf kent men de anderen...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Nen VB' er die het over verdraagzaamheid heeft.
A mourir de rire,...
Aan jezelf ken jij de anderen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:37   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in Borgerhout gewoond, jaren zelfs. En ik ben er toen gaan lopen voor jou mooie multicultuur van diefstal, bedreigingen, zinloze vernielingen...
En nu woon je in Molenbeek.
Kick je er stiekem niet een beetje op?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:41   #69
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik sprak dan ook over 'sommigen', omdat ik niet wilde veralgemenen. Ik ga zeker niet ontkennen dat er veel mensen zijn die echt geloven in ontwikkelings- en solidariteitsacties en daar ook met hun volle overtuiging achter staan. Maar als je ziet hoe bijvoorbeeld sommige BV's van de daken staan te schreeuwen dat ze bijgedragen hebben aan een of andere inzameling, dan lijkt het me dat ze meer bekommerd zijn om hun eigen imago dat ze ermee kunnen oppoetsen dan dat ze werkelijk geven om het doel van de actie.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:47   #70
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Maar het is zo leuk om eens tegen echte fascisten te kunnen rellen. Dan voelt men zich een held. Daarna kunnen ze rustig teruggaan naar hun middenklasse-woning in de blanke voorsteden, ondertussen luisterend naar muziek op hun smartphone.

Rebellie noemen ze dat.
Jamaar, banken mag je niet aanvallen of een molotov naar gooien. Dat is zinloos vandalisme. Idem voor de Macdo.

Volgens onze Joris.

En als ze dan de rekels van het N-SA eens wat gaan treiteren of een affiche van het Vlaams Belang gaan besmeuren of afscheuren, dan is het volgens u ook weer niet goed...
Oud 2 mei 2013, 11:49   #71
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoeveel van die blanke bende op het feest woont effectief in die wijk denk je? Binnen de groen-linkse beweging hebben ze opgeroepen om naar daar te komen, dit is niet meer dan een politieke stunt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:54   #72
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Als die in Borgerhout kopen en wonen, is het omdat ze weten dat in dit soort wijken de prijzen serieus omhoog gaan. Voor de rest wordt dit groepje vooral gedefinieerd door stuitend paternalisme, naiviteit en het elkaar toespelen van allerlei balletjes.
Die mensen hebben het hart meestal op de juiste plaats. Alleen getuigen ze inderdaad van een stuitende neerbuigendheid tegenover zowel vreemdelingen als autochtonen die hun wereldbeeld niet volledig onderschrijven.
Oud 2 mei 2013, 11:54   #73
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ik bij kennissen en familie ben in die buurten dan hoor ik telkens net hetzelfde, in m'n jonge naïeve dagen vond ik ze racisten, nu weet ik dat ze al die tijd gelijk hadden. Ik vraag me af hoeveel knuffelaars effectief tussen die multicul bende woont, zelfs westerse moslims vluchten die buurt uit als ze kunnen.

De lage prijs van het vastgoed, dat is de enigste reden om iets te bezitten en dan huisjesmelken.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 11:59   #74
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Jamaar, banken mag je niet aanvallen of een molotov naar gooien. Dat is zinloos vandalisme. Idem voor de Macdo.

Volgens onze Joris.

En als ze dan de rekels van het N-SA eens wat gaan treiteren of een affiche van het Vlaams Belang gaan besmeuren of afscheuren, dan is het volgens u ook weer niet goed...
Ze mogen dat allemaal doen (binnen de grenzen van de legaliteit). En wij mogen dat dan terecht analyseren als jeugdige onnozelheid, of erger nog, 'rebellie' tegen een sociaaldemocratisch kapitalistisch systeem dat hen al heel hun leven heeft bepamperd en hen geen strobreed in de weg legt.
Oud 2 mei 2013, 12:03   #75
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Rebellie noemen ze dat.
Hoe heette dat groepje destijds ook weer waar veel van deze mensen mee dweepten? 'Rage Against The Machine'?
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 12:23   #76
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze mogen dat allemaal doen (binnen de grenzen van de legaliteit). En wij mogen dat dan terecht analyseren als jeugdige onnozelheid, of erger nog, 'rebellie' tegen een sociaaldemocratisch kapitalistisch systeem dat hen al heel hun leven heeft bepamperd en hen geen strobreed in de weg legt.
Mwa...vb. de vastgoedmarkt legt al veel mensen nogal wat hindernissen op hun weg...
Oud 2 mei 2013, 12:41   #77
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ik denk en leef niet in zo'n termen, beste Eberhard. Maar ik woon wel in Borgerhout. En ik kan u vertellen dat uw eng beeld over "blanke Vlaamse linksmensen" (whatever that may be) even belachelijk is als het beeld dat vele forummers hier hebben over "allochtonen".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 12:42   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk en leef niet in zo'n termen, beste Eberhard. Maar ik woon wel in Borgerhout. En ik kan u vertellen dat uw eng beeld over "blanke Vlaamse linksmensen" (whatever that may be) even belachelijk is als het beeld dat vele forummers hier hebben over "allochtonen".
ook aan de allochtone kant bestaan racisten hoor.
Oud 2 mei 2013, 12:43   #79
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
N-SA had een 1-mei bijeenkomst in Antwerpen in een café, rustig en vreedzaam zoals we die mensen kennen.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2013, 12:45   #80
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Verwondering Bekijk bericht
Uiteraard. Verworpenen van de maatschappij, die vanuit de marge grote woorden gebruiken en dreigende taal spreken om gehoord te worden. Zodat ze tenminste zelf de illusie behouden van enige relevantie te hebben. Net zoals 75% van een bepaalde politieke partij.
Echt grappig is pas dat er hier een aantal vlaams blokkers tot-in-de-kist de verdediging van dat zootje opnemen. Het moet echt diep zitten, die hunker naar marginaliteit, de beotiërs van de losers cultuur. Dat ze voor een zo mogelijk nog extremere variant van hun eigen horde zitten te prediken hindert niet. Als er maar smeerlapperij naar boven komt zijn ze al blij. Haat en nijd is de brandstof waarop ze draaien en pour le besoin de la cause verdedigen ze dan met plezier een concurrent die net nog wat grof gebekter is dan hun eigen gouwleiders.
Moesten ze met meer dan vijf man zijn (sorry, ik vergat de paardekop) dan kunnen ze misschien eens een echte betoging houden. Nu lossen ze het op door te zeggen dat ze met hun tweetjes de militanten vroegen van buiten te blijven

Vlaams Blok probeert inderdaad salonfähig te zijn (lukt maar miserabel moet ik zeggen...) maar die Eddy Hermy is een marginaal in hart en nieren.

Hij moest zijn eigen TV show krijgen. In de zoo van Antwerpen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be