Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 mei 2013, 23:05   #61
Boyke
Banneling

Standaard

Laatst gewijzigd door Boyke : 7 mei 2013 om 23:06.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 23:09   #62
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht
Ik heb geen stemrecht. Ga ook geen gebruik maken van mijn stemrecht in België.
Als je er geen hebt, probeer er wat aan te doen.
Help andere die niet goed op de hoogte zijn met een woordje uitleg. Leg verkiezingsprogramma's uit en help ze opdat ze erachter kunnen komen welke politieke partij (realistisch en niet idealistisch) aan de kant van zwakkelingen in de maatschappij staat.

Kritiek op maatschappelijk niveau is een van de eigenschappen van een echte moslim.

Zij geloven in God en de laatste dag, zij gebieden het behoorlijke, verbieden het verwerpelijke en wedijveren in goede daden. Zij zijn het die tot de rechtschapenen behoren. (K. 3/114).

Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 23:10.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 23:16   #63
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn geen imams. Waarom niet, pokeren is niet gokken.
Imam heeft niets en dan ook niets te zeggen over wat haram, halal, mubah, makruh, mustahab of wajib is.
Kijk in een antwoord naar de manier van redeneren, aangehaalde bewijzen en consequentie. Gelieve niemand blindelings te volgen want 'argumentum ad auctoritatem' is in de islam ongeldig.

En zij zeggen: "Onze Heer, wij hebben onze leidslieden en onze meesters gehoorzaamd, maar zij hebben ons op de dwaalweg gebracht. (K. 33/67).
Oud 7 mei 2013, 23:27   #64
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee.
Jullie die geloven! Vreest God en spreekt passende woorden, (K. 33/70).

Ik weet het niet, ik begrijp de vraag niet of ik zal het eerst grondig onderzoeken is "passender".

Citaat:
Dan liegt hij.
Jullie die geloven! Mensen moeten elkaar niet belachelijk maken. Misschien zijn zij juist beter dan zij! En ook vrouwen moeten dat niet doen. Misschien zijn zij juist beter dan zij! En maakt geen aanmerkingen op elkaar en geeft elkaar geen scheldnamen. Schandelijkheid, dat is pas een slechte naam, nadat het geloof is aangenomen. En wie geen berouw tonen, dat zijn dan de onrechtplegers. (K. 49/11).

Ga eerst na of hij dat "beweert" en indien ja, vraag dan hoe hij dat is te weten gekomen. Indien er niets van klopt, volg de rechtvaardige weg waarmee jij je oordeel kunt rechtvaardigen: ofwel weet hij iets zoals het is en toch vertelt hij het anders (zijn kennis eerst bewijzen) ofwel is hetgeen hij vertelt an sich een leugen (bewijs het).
Oud 7 mei 2013, 23:29   #65
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
En er zijn er onder hen die smeken: "Onze Heer, geef ons in de wereld wat goed is en het Hiernamaals wat goed is en bescherm ons tegen de bestraffing van de Hel." (K. 2/201).

Een beetje voor je hart en beetje voor je geloof. Geen extremisme in de religie is toegelaten, en als jij hoofdzakelijk een pokerspeler bent, dan ben jij extreem in werelds leven bezig. Niet goed, dus.
Wat is er extreem of extremistisch aan poker? Leg me dat eens uit.

Citaat:
Steek meer tijd in webdesignprojecten en maak er tegelijk een hobby van. Het is een sport voor je denkvermogen, dus gezond (zeker als je met ontwikkeling bezig bent). Maak wel nuttige dingen voor goed doel en zo verdien jij meer beloningen.
Poker is zoals elke andere topsport.

Het vereist discipline.
Je moet constant bijleren, analyseren en jezelf verbeteren.
Je moet over een goed lichamelijke en geestelijk uithoudingsvermogen beschikken om constant de beste beslissingen te nemen, wat je aanzet om gezond te eten en sportief bezig te zijn en die dingen.

Fulltime webdesign is eigenlijk ongezonder, meer stress.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2013, 23:33   #66
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa nee, boeddhisten zijn vrij tollerant en openminded. Heel wat anders dan een doorsnee vlaming.
Jullie die geloven! Weest standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen.

Aangezien de gruwelijke daden, vervolgingen en etnische zuivering, tegen moslims in Burma, denk ik dat Vlamingen véél lichtjaren toleranter zijn, maar toch hebben we het recht niet om te veralgemenen. Eigen ervaring met een paar doorsnee Vlamingen biedt ons het recht niet om Vlamingen als intolerant en arrogant te beschouwen. Wees rechtvaardig; Allah houdt ervan.

Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 23:33.
Oud 7 mei 2013, 23:39   #67
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Help andere die niet goed op de hoogte zijn met een woordje uitleg. Leg verkiezingsprogramma's uit en help ze opdat ze erachter kunnen komen welke politieke partij (realistisch en niet idealistisch) aan de kant van zwakkelingen in de maatschappij staat.

Kritiek op maatschappelijk niveau is een van de eigenschappen van een echte moslim.

Zij geloven in God en de laatste dag, zij gebieden het behoorlijke, verbieden het verwerpelijke en wedijveren in goede daden. Zij zijn het die tot de rechtschapenen behoren. (K. 3/114).
Vreemdelingen krijgen geen stemrecht. En ik heb daar geen probleem mee eigenlijk. It's all good. Ik blijf hier ook geen jaren wonen, dus maakt toch weinig uit.
Oud 7 mei 2013, 23:46   #68
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar met je "stel me een vraag" ben jij eerder een antwoordapparaat geworden.
Inspiratie komt van elders, waar men draden aanmaakt zoals, "Ik heb 20-12-2012 overleefd, stel me eender welke vraag"

Laatst gewijzigd door Buitenwipper : 7 mei 2013 om 23:46.
Oud 8 mei 2013, 00:11   #69
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:

Niet goed en zeker als jij in een land woont waar de mogelijkheid tot levenslang leren bestaat.

Is de gehoorzame die een gedeelte van de nacht, zich neerknielend en staand (in de shalât doorbrengt), die het Hiernamaals vreest en hoopt op de Barmhartigheid van zijn Heer beter (... of de ongelovige?) Zeg: "Zijn degenen die kennis hebben gelijk aan degenen die geen kennis hebben?" Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van gezond verstand die er lering uit trekken. (K. 39/9).
Eigenlijk klopt dat niet. Ik heb altijd gestudeerd, leer dagelijks bij. Ik heb gewoon tijd gewonnen, door verplichte nutteloze zaken die in school onderwezen worden, over te slaan.
Oud 8 mei 2013, 07:34   #70
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoofdzakelijk ben ik een pokerspeler, daarnaast steek ik mijn tijd in projecten die me een passief inkomen opleveren. En als ik zin heb, doe ik tussendoor wat webdesignprojecten. En ik wens dat zo te behouden.

Ik heb niet gestudeerd, vond school tijdverspilling.
Dat zou wel kunnen na uw 'bekering'. Want indien Allah niet bestaat, hebt u goed verloren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 mei 2013 om 07:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 09:45   #71
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Jullie die geloven! Vreest God en ieder moet bekijken wat hij voor de dag van morgen voorbereidt. En vreest God, want God is welingelicht over wat jullie doen. (K. 59/18).

morgen = het uur/dag der opstanding?
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2013, 10:32   #72
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

naffer ft haslur: ben niet van gisteren
Oud 8 mei 2013, 10:57   #73
Boyke
Banneling

Standaard

Hoe kuist gij uw gat af zeg ?
Oud 8 mei 2013, 11:04   #74
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

30 de romeinen

14
and the day the hour appears - that day they will become separated.

op den dag waarop het uur zal komen, zullen de ware geloovigen en de ongeloovigen gescheiden zijn

15
and as for those who had believed and done righteous deeds, they will be in a garden [of Paradise], delighted.

en zij die geloofd en rechtvaardigheid uitgeoefend zullen hebben, zullen zich vermeien in een schoonen bloemgaard.
Oud 8 mei 2013, 11:28   #75
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
30 de romeinen

14
and the day the hour appears - that day they will become separated.

op den dag waarop het uur zal komen, zullen de ware geloovigen en de ongeloovigen gescheiden zijn

15
and as for those who had believed and done righteous deeds, they will be in a garden [of Paradise], delighted.

en zij die geloofd en rechtvaardigheid uitgeoefend zullen hebben, zullen zich vermeien in een schoonen bloemgaard.
Oud 8 mei 2013, 11:30   #76
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:

Die citaten uit de Koran ... is dat een waardevolle bijdrage ?
Gij godsdienstfanaat !
Geradicaliseerde!
Want als gij één woord uit de Koran citeert, dan staat gij ook achter die verzen die aansporen om ons, ongelovigen, te doden of te discrimineren !
Gij liberticide moslim !

Laatst gewijzigd door Boyke : 8 mei 2013 om 11:31.
Oud 9 mei 2013, 15:38   #77
Burgemister
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Die citaten uit de Koran ... is dat een waardevolle bijdrage ?
Gij godsdienstfanaat !
Geradicaliseerde!
Want als gij één woord uit de Koran citeert, dan staat gij ook achter die verzen die aansporen om ons, ongelovigen, te doden of te discrimineren !
Gij liberticide moslim !

////

Ja de moslims waren zo wreed dat toen ze 800jaar in spanje hebben regeerd alle christenen en joden hebben gedood/gediscrimineerd.
Ware het niet de heilige kruisvaarders die alles wat niet christen was elimineerden!
Je zou eerst de Koran moeten lezen en begrijpen voor je weet wat er in staat.
Mvg,
Uwe broeder

Laatst gewijzigd door Burgemister : 9 mei 2013 om 15:46.
Burgemister is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 15:48   #78
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Is er kans dat Boyke nog andere leestekens zal ontdekken behalve het uitroepteken?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 15:50   #79
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat zou wel kunnen na uw 'bekering'. Want indien Allah niet bestaat, hebt u goed verloren.
Dat is niet waar, mijn collega.
Indien de basisdriehoek van de islam (Allah, Openbaring en Hiernamaals) onjuist blijkt te zijn, dan heb je tijdens je werelds leven cultuurrijk, zinnig, doelgericht en betekenisvol geleefd.

Gelovigen zijn gezonder
Gelovigen zijn gelukkiger
Oud 9 mei 2013, 15:58   #80
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Is er kans dat Boyke nog andere leestekens zal ontdekken behalve het uitroepteken?
Boyke is braaf zolang je hem met rust laat en niet tegenspreekt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be