Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 mei 2013, 11:06   #61
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik heb me ingeschreven voor alle TV spelletjes en me geabonneerd op alle boekjes, ik moet toch op de hoogte blijven van wat de mensen interesseert.

Zodat ik tenminste kan meepraten over die belangrijke politieke zaken, je weet nooit of je tegenover BDW komt te staan in een van de belangrijke spelletjes, als de PvdA zou beslissen mij op de lijst te zetten, om in 2014 BDW te verslaan....
veeeel geluk!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 11:26   #62
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
veeeel geluk!
Dank u.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 11:38   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ben Weyts heeft eindelijk door dat regeren zonder compromissen of realistische uitgangspunten (België blijft behouden) niet zal kunnen.
De extremistische schreeuwlelijkerds binnen de N-VA zullen na 2014 moeten kiezen, inbinden of terug naar Gerolf & co wat in de marge klooien.
Ben heeft dat misschien door. Of Bart het door heeft is andere koek.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 13:23   #64
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Het Belgische regime houdt van haar drugsmaffia.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 13:24   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Wat nu al duidelijk is na dit interview is dat dat fameuze ideologische congres op een sisser zal uitdraaien. Er zal veel wollige praat verkocht worden maar aan het einde zal het nog altijd even onduidelijk zijn wat N-VA nu precies wilt bereiken met dat "confederalisme".
Heet van de naald van onze plaatselijke waarzegger
Oud 19 mei 2013, 13:29   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
CD&V heeft toch al gezegd dat ze in 2014 eerst een federale regering willen vormen? Wie gelooft er hier ook maar één seconde dat in 2014 vld en CD&V mét N-VA de toer van het vechtfederalisme opgaan?
Wie gelooft er ook maar één seconde dat het ACW in 2014 het risico gaat lopen dat de andere partijen de Dexia/Arco/Gemeentelijke Holding schandalen gaan blootleggen? Kruipen zullen ze doen voor het zittende regime. De vraag wie er gelooft dat Ø-VLD het confederalisme zou nastreven is overbodig. Dat diende in die tijd enkel maar om zand in de ogen van een paar machtgeile Volksunie-mannekes te strooien, genre Bart Somers.
Oud 19 mei 2013, 13:36   #67
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb me ingeschreven voor alle TV spelletjes en me geabonneerd op alle boekjes, ik moet toch op de hoogte blijven van wat de mensen interesseert.

Zodat ik tenminste kan meepraten over die belangrijke politieke zaken, je weet nooit of je tegenover BDW komt te staan in een van de belangrijke spelletjes, als de PvdA zou beslissen mij op de lijst te zetten, om in 2014 BDW te verslaan....
Ge moet eerst ook nog veel boeken over Romeinse keizers lezen, anders gaat het echt niet lukken hoor. Al zou het voor een eventuele plaats op de PVDA lijst toch beter zijn de weldaden van Stalin, Pol-Pot en Kim Jong-Il te bewieroken.
Oud 19 mei 2013, 13:42   #68
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zjust, hou u nu eindelijk eens met serieuze zaken bezig, zoals:

Zou dat Deens meisje ook gewonnen hebben als ze een rode of een blauwe jurk gedragen had ipv maagdelijk wit.
Nee, niemand stemt voor dergelijke besmette kleuren. Moest ze daarentegen geel gedragen hebben, dan was haar overwinning nog eclatanter geweest. Pfff,....
Citaat:
Wat als Zulte Waregem kampioen word? Moet de Vlaamse regering dan bijspringen voor een nieuw stadion?
Er is nog een stadion beschikbaar in Hoboken In een regio waar veel minder concurrentie is dan in de verre Vleunders.
Citaat:
Kan Anderlecht kampioen worden als ze nu nog snel 2 spelers van Zulte toezeggen, dat ze volgend jaar in Anderlecht zullen spelen?
Is Johan Vandelanotte nu ook al voorzitter van Anderlecht geworden?
Citaat:
Kan Club Brugge dan verder in het oude stadion? Blijft Belfius sponsor?
Belfius blijft sponsor, want anders brengt de leiding van Club Brugge alles aan het licht over de Dexia, Arco en GH schandalen. Was ACW-topman Jean-Luc Dehaene daar overigens geen supporter van?
Oud 19 mei 2013, 13:44   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Heel wat politieke commentatoren zijn het erover eens dat als de NVA volgend jaar er niet slaagt om Belgie om te vormen tot een confederatie het momentum voor deze partij voorbij zal zijn.
Als de N-VA niet in de regering geraakt, zullen de ogen in 2015 wel opengaan. Hoe de regering Di-Rupo de zaak vier jaar lang belazerd heeft en de consequenties heeft doorgeschoven naar de volgende regering.
Oud 19 mei 2013, 13:46   #70
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe moet dat dan?
Bij mijn weten krijgt Vlaanderen alleen meer macht als daar op federaal vlak een consensus voor is.
De Walen slagen er nochtans wel in te pakken wat ze willen. Denk maar aan de hele cinema rond de wapenexport vergunningen. Toen was een staatshervorming op een paar dagen beklonken. Vlaamse politiekers moeten zich gewoon eens een jaartje hetzelfde gedragen als hun Waalse collega's en het land is gesplitst.
Oud 19 mei 2013, 14:18   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Walen slagen er nochtans wel in te pakken wat ze willen. Denk maar aan de hele cinema rond de wapenexport vergunningen. Toen was een staatshervorming op een paar dagen beklonken. Vlaamse politiekers moeten zich gewoon eens een jaartje hetzelfde gedragen als hun Waalse collega's en het land is gesplitst.
Ja, maar dan komen de Walen in opstand en dan komt het gegraai van de zuilen waar het de traditio's om te doen is in gevaar.
Oud 19 mei 2013, 14:20   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Als de N-VA niet in de regering geraakt, zullen de ogen in 2015 wel opengaan. Hoe de regering Di-Rupo de zaak vier jaar lang belazerd heeft en de consequenties heeft doorgeschoven naar de volgende regering.
Ze mogen niet in de regering geraken, de idioten zouden nog in staat zijn van Belgie te redden.

Gelukkig zijn de traditio's standvastig in hun verraad ten opzichte van Vlaanderen.
Oud 19 mei 2013, 19:19   #73
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Heel wat politieke commentatoren zijn het erover eens dat als de NVA volgend jaar er niet slaagt om Belgie om te vormen tot een confederatie het momentum voor deze partij voorbij zal zijn.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij zijn de ernstig te noemen politieke commentatoren toch niet die mening toegedaan. Ik denk dan aan de politieke redacteurs van De Standaard, De Morgen, Knack. N-VA is groot geworden vanuit een one-issue partij, maar met één ongelooflijk politiek talent die voor hen alle deuren heeft opengedaan. Het is absoluut niet zeker en zelfs in tegenspraak met het onderzoek van Swyngedouw dat Jan Modaal in grote mate stemde op n-va om communautaire redenen. Veel waarschijnlijker is dat Jan Modaal op hen stemde omwille van een onvervulde wens naar ander en hopelijk betere vormen van bestuur.
Nu, als n-va de vlaamse regering gaat dominieren wat in de sterren staat geschreven, dan zit ze op de plaats waar ze kan bewijzen dat ze het beter kan dan de anderen. Dat bestuur, op dat niveau zal de graadmeter zijn om de campagne van 2018 te overleven of zelfs te winnen. Niet het communautaire. Ik geef toe dat dit wellicht niet opgaat voor de kiezers en de partijleden van het eerste uur. Dat was de kern die wellicht voor 99% uit de VU kwam en zeker niet vergelijkbaar met het volkje dat rond anciaux zweefde of degenen voor wie het economische belangrijker was en die naar o-vld waren getrokken. Dat was toen.
BDW heeft enorme hoeveelheden mensen naar zich kunnen toetrekken, met een veelvoud aan gedachtengoed en waarden die hen aansturen. Ik denk dat het een knots van een politieke fout is om er zomaar van uit te gaan dat dat allemaal mensen zijn die op politiek vlak dezelfde verwachtingen koesteren als pakweg de Bourgeois, Weyts of Peumansen van deze partij.
Hier ligt natuurlijk de moeilijkheid tot duidelijk communiceren voor deze partij, hun kiespubliek wil op dat vlak wellicht minder ver gaan dan zijzelf maar zij willen begrijpelijkerwijze ook niet hun hele eigen agenda en gedachtengoed over boord gooien.
En dan heb je nog het clubje blokkers die hen met sardonisch genoegen pest een zit aan te porren om maar vooral heeel zuiver in de leer te blijven en met de vendel te blijven zwaaien.
Ik denk dus niet dat je moet redeneren in termen van een momentum, gericht op het doen kapseizen van de staat omdat het een tweede keer wellicht niet meer zou lukken. Dat is toogstrategie op niveau van het vlaams blok en wat dwepers.
Ooit heeft Verhofstadt nogal overmoedig gedacht dat hij van zijn partij de nieuwe volkspartij kon maken door de cvp kapot te concurreren. De geschiedenis heeft hem ongelijk gegeven. de cvp is kapot gegaan, maar de n-va heeft haar plaats van grote volkspartij ingenomen.
Enkel als deze partij haar doelen en interne werking plus haar communicatie hierop kan afstemmen zal ze deze positie kunnen aanhouden en verder consolideren.
De vraag zal dus zijn hoe sterk de hardliner strekking is in het partijbestuur.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:28   #74
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ben Weyts (N-VA) reikt de hand aan Open VLD en CD&V (NB)

Jullie zullen me misschien niet geloven, maar ik voel geen bijzondere splitsingsdrang.

Lees de rest van het interview van dit stuk uitschot op de site...

Ook BRT
Het komt uit waarom: B. Weyts wil , na de verkiezingen van 2014 ONMIDDELLIJK een Vlaamse regering vormen. Zo zullen de Vlamingen veel sterker staan t.o.v. de franstaligen om te onderhandelen.
Goed idee !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 15:31   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Het komt uit waarom: B. Weyts wil , na de verkiezingen van 2014 ONMIDDELLIJK een Vlaamse regering vormen. Zo zullen de Vlamingen veel sterker staan t.o.v. de franstaligen om te onderhandelen.
Goed idee !

Het had een goed idee kunnen zijn, maar Ben heeft het over samenwerken met de anti-Vlaamse partijen, met de mensen van het ACW en dergelijke.

Je moet wel een hele grote politieke onnozelaar zijn om te denken dat de traditio's met de N-VA gaan samenwerken tegen Belgie.
Oud 20 mei 2013, 15:54   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Goed idee !

zal nie pakken......

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20130520_009

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 mei 2013 om 15:55.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 16:03   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Inderdaad, het zal niet pakken. De anti-Vlaamse traditio's gaan dus in geen geval samenwerken met de N-VA.

Gaat de N-VA nu werkelijk blijven verder doen alsof ze dit niet weten? Misschien moet Beke de boodschap aangetekend opsturen alvorens ze bij de N-VA stoppen met gebaren van krommen haas.
Oud 20 mei 2013, 16:53   #78
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Jullie zullen me misschien niet geloven, maar ik ben de hand aan't reiken.
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 17:00   #79
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht

Jullie zullen me misschien niet geloven, maar ik ben de hand aan't reiken.
eerder rieken, die gast ziet eruit alsof hij moet klaarkomen.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 mei 2013, 17:25   #80
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Inderdaad, het zal niet pakken. De anti-Vlaamse traditio's gaan dus in geen geval samenwerken met de N-VA.

Gaat de N-VA nu werkelijk blijven verder doen alsof ze dit niet weten? Misschien moet Beke de boodschap aangetekend opsturen alvorens ze bij de N-VA stoppen met gebaren van krommen haas.
Beke is een zeveraar 1ste klas...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be