![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Leuk dat je een paar dingen vet zet in je eigen tekst die mijn punten nog wat verder onderstrepen: het minimaliseren van de homofobie onder moslims, het aanhalen van de uitzondering op de regel om zo te laten uitschijnen dat het allemaal wel meevalt, enz. O ja, en haatpropaganda? Serieus kerel? Op een manier is het interessant nu uitgemaakt te worden voor moslimhater, na eerder al meerdere malen door de rechtse rakkers hier versleten te zijn voor linkse poco die alles wat moslims doen goed probeert te praten. Toont mooi aan dat ik precies zit waar ik wil zitten: mooi in het midden, noch rechts, noch links. Ik heb een bloedhekel aan mensen die de moslims de schuld van alles geven, en niet liever willen dan hen allemaal buiten te schoppen, maar ik heb een even grote hekel aan hen die proberen de problemen DIE er zijn met de moslims te minimaliseren, of weg te redeneren, en voor wie elke kritiek op moslims meteen 'haatpropaganda' is. Want die zijn in mijn ogen net even erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als jij beweert "jij bedoelt X" terwijl ik zeg: "ik zeg niet X, maar Y", dan is de discussie direct afgelopen. Als je niet gelooft dat ik wat ik zeg ook meen, maar integendeel gelooft dat achter alles wat ik zeg allerlei tactiekjes zitten, dan heeft het geen zin dat we met elkaar spreken. Dat zeggen heeft niets met agressie te maken. En jij het is echt wel stipude van jou dat jij blijft discussiëren met mij, terwijl je denkt dat ik niet meen wat ik zeg. In dat geval moet je gewoon stoppen met discussiëren i.p.v. te verzanden in een stupide ping pong waar ik zeg "ik denk Y" en jij zegt "jij denkt Y helemaal niet, maar zegt dat alleen maar om de aandacht af te leiden van X".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 26 mei 2013 om 15:38. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je kijkt wie de tegenstanders zijn van de holebi-beweging in Europa, dan zie je veel sterkere homofobe krachten in de Europese samenleving dan de islam, nl.: - de Katholieke Kerk met al haar machtige mantelorganisaties - (uiterst) rechts, met de steeds meer naar elkaar toegroeiende UMP-FN in Frankrijk, de Franquisten van de PP en hun tentakels binnen de Franse "deep state" Maar dat is allemaal een kleiner probleem voor Scorpio dan de homofobie bij moslims! Homofobie bij moslims is een probleem, maar stellen dat dit een groter probleem is dan de homofobie van veel machtigere krachten in de Europese samenleving is echt te gek voor woorden! Het is dus Scorpio die homofobie tracht te minimaliseren door het fenomeen af te schuiven op een voor de rest gemarginaliseerde minderheidsgroep zonder gewicht in de samenleving.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit moest uiteraard de Spaanse "deep state" zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteraard is dat racisme. Het kan natuurlijk waar zijn, en in dat geval moeten we niet hypocriet doen door de termen te veranderen, maar gewoon toegeven dat de racisten gelijk hebben. Er bestaat echter geen enkel wetenschappelijk bewijs voor het feit dat er zoiets als mensenrassen bestaan en dat die in intelligentie verschillen. De genetische diversiteit binnen zgn. "zwarten" is immers veel groter dan de genetische diversiteit tussen "zwarten" en "blanken" onderling. "Zwarten" heeft een fenotypische definitie (een bepaald niveau van pigmentatie van de huid), maar geen genetische. Als je Nelson Mandela en Joseph Kabila naast elkaar zet, wordt het gebrek aan genetische overeenkomst meteen ook fenotypisch duidelijk.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2: Je zou hierover eens moeten discussiëren met AnarchoChristophe die heeft daar meer verstand van dan ik. Ik weet alleen dat wat jij hier beweerd al best een tijd achterhaald is. Zo is de genetische diversiteit tussen zwarten helemaal niet groter dan de diversiteit tussen blanken en zwarten onderling. Een mooi voorbeeld daarvan is de warrior gen. Het is aangetoond dat dat in bepaalde etnische groepen meer voorkomt dat bij andere. En de discussie of er mensenrassen bestaan, is en blijft mierenneukerij. Er staat in ieder geval een feit als paal boven water, en dat is dat jij en ik duidelijk het verschil kunnen zien tussen een neger en een blanke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom is het ronduit belachelijk hoe de racisten keer op keer de Calimero uithangen "zeg jong... jij noemt mij racist!" Ja, stop dan met dat racisme, hé. Dat is alsof een seriemoordenaar zich zou beklagen over het feit dat hij uitgesloten wordt. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 1: Ken jij AnarchoChristophe irl?
Zo nee, dan is het nogal belachelijk dat jij dat soort uitspraken over hem doet. 2: Ik verbind helemaal niet een gen met een kenmerk. Ik zie zelf ook wel dat dat een erg simplistisch beeld is van genetica enz. Ik zeg alleen, dat het aangetoond is dat die warrior gen meer word aangetroffen bij bepaalde etnische groepen. Ik trek daar verder helemaal geen conclusie uit. 3: Genotype en fenotype..... dat vind ik vrij lastig inderdaad. Is dat dan een rede om zo arrogant te doen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik doe nog eens een poging: -als je aan 1000 willekeurige moslims in het westen peilt naar hun standpunten inzake homo's, en in hoeverre ze geweld tegen homo's goedkeuren, en je doet hetzelfde bij 1000 willekeurige niet-moslims in het westen, dan zal je merken dat er bij die moslims veel minder aanvaarding van homo's is, meer homofobie, en meer goedkeuring van geweld tegenover homo's dan bij die niet-moslims. Erken je dat, ja of nee? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ scorpie, waarom zou kallikles dat moeten erkennen?
Toon jij eerst maar eens met een betrouwbare bron aan dat moslims daadwerkelijk over het algemeen meer homofoob zijn dan niet-moslims. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En dit, nog een voorbeeld: http://www.guardian.co.uk/uk/2009/ma...ity?CMP=twt_gu Laatst gewijzigd door Scorpio : 27 mei 2013 om 12:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen heeft die homofobie bitter weinig met de islam te maken. Deze jongeren weten meestal niet eens een paar zinnen uit de koran op te noemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om je dit uit te leggen, zou ik een hele cursus sociologie en heel Bourdieu moeten aanreiken, maar kort gesteld gaat het erover dat je met jouw methode nooit iets zal begrijpen van de reële mechanismen die voeren tot uitsluiting van mensen met een andere seksualiteit of mensen met een andere religie of mensen met een andere afkomst. Jouw grote vergissing is dat je denkt dat racisme, homofobie en sexisme geen structurele fenomenen zijn in de samenleving, maar voortkomen uit de vooroordelen van een aantal groepen, liefst uitgerekend die groepen die zwakker staan in de samenleving. Dat is een zeer kleinburgelijke lezing van de feiten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
- genotype = genetische aanleg van een organisme - fenotype = het totaal van waarneembare kenmerken van het organisme http://nl.wikipedia.org/wiki/Fenotype Zo kunnen twee mensen allebei bruine ogen hebben (fenotype), maar toch genetisch verschillen (genotype).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat het an sich weinig met 'de islam' te maken heeft is eigenlijk irrelevant: ik heb het steeds gehad over moslims, de mensen, en niet over islam, de religie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het concept van de ja/neenvraag is nochtans vrij eenvoudig. Ik stel de vraag nog eens: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat heb ik gezegd over de relevantie van dergelijke peilingen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |