Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 mei 2013, 12:48   #61
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
En bovendien, het is niet De Wever die voetbalclubs komt "wegkapen", het zijn de voorzitters van die clubs die hun club pogen over te planten naar een ander oord, een grotere stad. Want dan maakt de commerciële waarde van die club een flinke sprong.
Mij maakt het allemaal niet zoveel uit. Zoals ik al zei, ik ben niet besmet met de voetbalwaanzin.
Wat ik wél heb opgevangen is dat er iemand zijn gegeven woord heeft gebroken. En dat dit NIET De Wever was. Maar daarover zwijgen de N-VA-haters uiteraard als vermoord. Ze hebben een stok gevonden om te slaan wie ze liefst dood zouden slaan. En ze komen al bij voorbaat klaar bij de gedachte dat deze zoveelste gewonnen veldslag bijdraagt aan het winnen van de oorlog in 2014.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 12:49   #62
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stamnummer 3,14 blijft in Oostende.
Al de rest is prietpraat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 12:53   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Definitief lol

Is dit nu uit "vreugde" met een mogelijke nieuwe Antwerpse club of om Dewever nog wat te kloten?
Ik begrijp best dat BDW een eersteklas club wil in de grootste stad van Vlaanderen, maar dat gemarchandeer met stamnummers is er toch wel ver over. Dat hij investeerd in het noodlijdende Antwerp om er op termijn opnieuw een grote club van te maken.
Maar ja die miljarden schuld van de Antwerp zijn er waarschijnlijk te veel aan, dus koopt men vlug een ander stamnummer en beginnen ze met een nieuwe lei.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 12:55   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Om de eenvoudige reden dat VDLN in tegenstelling tot BDW de stelling dat politiek geen invloed mag hebben op de sport nooit heeft geponeerd.
In heel wat gemeenten is de sportinfrastructuur in handen van het bestuur zodat er sowieso een link is.
Jaja, ik snap je wel.
Vande Lanotte mag zich wél moeien met "sportinfrastructuur" want hij heeft nooit gezegd dat politiek geen invloed mag hebben op de sport.

In Antwerpen is de sportinfrastructuur ook niet, zoals in Oostende, een taak voor het stadsbestuur.....
Oud 24 mei 2013, 12:57   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik begrijp best dat BDW een eersteklas club wil in de grootste stad van Vlaanderen, maar dat gemarchandeer met stamnummers is er toch wel ver over. Dat hij investeerd in het noodlijdende Antwerp om er op termijn opnieuw een grote club van te maken.
Maar ja die miljarden schuld van de Antwerp zijn er waarschijnlijk te veel aan, dus koopt men vlug een ander stamnummer en beginnen ze met een nieuwe lei.
Wie liep er rond met het plan om dat "stamnummer" te kopen? Wie gaf er geld voor? De Wever?
Oud 24 mei 2013, 12:58   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Hoe kan je zo dom zijn, van te denken "we halen eender welke ploeg naar Antwerpen (zelfs eventueel een West-Vlaamse), gewoon om "Eersteklas-voetbal" in "'t Stad" te hebben, en de gemiddelde Antwerpenaar zal daar wel voor "vallen".

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 12:59   #67
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En bovendien, het is niet De Wever die voetbalclubs komt "wegkapen", het zijn de voorzitters van die clubs die hun club pogen over te planten naar een ander oord, een grotere stad. Want dan maakt de commerciële waarde van die club een flinke sprong.
hahahaha
Oud 24 mei 2013, 13:03   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

wat heeft De Wever hier in feite mee te maken? Die manager van Zulte-Waregem heeft 2 stamnummers, wil er geld uitslaan en langs de andere kant zijn er Antwerpse investeerders die een grote Antwerpse club willen maken.

De Wever heeft enkel, uiteraard uit oppurtunisme, die beiden bij elkaar gebracht.

Stel je voor zeg, als burgemeesters mensen bij elkaar brengen, wat een misdaad.
Oud 24 mei 2013, 13:03   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jaja, ik snap je wel.
Vande Lanotte mag zich wél moeien met "sportinfrastructuur" want hij heeft nooit gezegd dat politiek geen invloed mag hebben op de sport.

In Antwerpen is de sportinfrastructuur ook niet, zoals in Oostende, een taak voor het stadsbestuur.....
Ohh neen? Wie is de eigenaar van de infrastructuur van den Beerschot dan?
Oud 24 mei 2013, 13:03   #70
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Wever doet niet meer dan investeerders en clubbestuurders samen brengen om de mogelijkheden te bespreken. Blijkbaar hebben de investeerders weinig interesse in de RAFC, anders zou men er al wel mee aan het onderhandelen geweest zijn.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2013, 13:07   #71
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie liep er rond met het plan om dat "stamnummer" te kopen? Wie gaf er geld voor? De Wever?
Het werd aan Weverke voorgesteld en hij heeft er geld voor gezocht, dus ontkennen dat hij iets met deze deal te maken heeft is gewoonweg onzin.
Oud 24 mei 2013, 13:07   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat heeft De Wever hier in feite mee te maken? Die manager van Zulte-Waregem heeft 2 stamnummers, wil er geld uitslaan en langs de andere kant zijn er Antwerpse investeerders die een grote Antwerpse club willen maken.

De Wever heeft enkel, uiteraard uit oppurtunisme, die beiden bij elkaar gebracht.

De Wever blinkt in deze zaak vooral uit in domheid. (zie mijn post "66")

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 24 mei 2013 om 13:08.
Oud 24 mei 2013, 13:10   #73
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
KV Oostende-voorzitter Yves Lejaeghere ontkent dat KV Oostende naar Antwerpen of Waregem verhuist. De promovendus speelt volgend seizoen in het eigen Albertpark in eerste klasse, zei hij op een persconferentie. Lejaeghere had wel een voorakkoord om zijn aandelen te verkopen aan CEO Patrick Decuyper van Zulte Waregem, maar dat lijkt niet meer door te gaan. Volgens Lejaeghere wilde Decuyper het stamnummer van Zulte Waregem overbrengen naar Antwerpen en zou KV Oostende verhuizen naar Waregem.

Nadat het oorspronkelijke plan om Zulte Waregem te verhuizen in scherven uiteenviel, zijn Antwerps burgemeester Bart De Wever, een groep investeerders en Patrick Decuyper overgeschakeld op 'plan B', schrijven enkele kranten. Een onbekende groep investeerders is er volgens de kranten in geslaagd om het stamnummer 31 van KV Oostende over te kopen en kan de club op die manier zonder problemen verhuizen naar Antwerpen.
Citaat:
Nadat Sport/Voetbalmagazine dinsdagavond 21 mei rond 17u30 bekend had gemaakt dat Zulte Waregem zich voorbereidde op een verhuis naar Antwerpen, leidde dat een uur later tot een kort persbericht (drie zinnen) van Patrick Decuyper.

De CEO van de vice-kampioen haalde merkwaardig hard uit naar de stad en beloofde zijn achterban dat er ook volgend seizoen in het Regenboogstadion wordt gevoetbald. Door wie zei hij er niet bij. Geen woord van ontkenning ook over de verhuis.

Na een nachtje slapen kwam Decuyper met een heel ander verhaal op de proppen. Dat hij in zijn zoektocht naar een stadion voor de Europese wedstrijden van Zulte Waregem in Antwerpen verzeild was geraakt, en niet wegens verhuisplannen. Goed gevonden, maar net niet goed genoeg. Onder meer omdat het in tegenspraak is met wat Francky Dury in de kranten had gezegd, namelijk dat hij zondagavond al door Decuyper was ingelicht. Tot nader order heeft Dury van op zijn vakantieplek niets van zijn woorden teruggenomen. Integendeel.

Decuyper slingerde er en passant nog een tackle naar Sport/Voetbalmagazine uit. Alle begrip daarvoor. Als hij geen onzinverhaal ophangt, staan er binnen de kortste keren een paar dozijn minder vrolijke Waregemfans voor zijn huis in Gent en mag hij ramen en deuren barricaderen. Dat wil niemand graag meemaken. Een leugen uit lijfsbehoud was zijn enige uitweg.
Oud 24 mei 2013, 13:11   #74
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
De Wever blinkt in deze zaak vooral uit in domheid. (zie mijn post "66")
nogmaals: wat heeft De Wever hier juist mee te maken? Is het hijzelf die actief op zoek is naar een nieuwe Antwerpse voetbalploeg of maakt hij gebruik van de opportuniteiten die zich stellen?
Oud 24 mei 2013, 13:14   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het werd aan Weverke voorgesteld en hij heeft er geld voor gezocht, dus ontkennen dat hij iets met deze deal te maken heeft is gewoonweg onzin.
Waar las jij dat het De Wever was die geld heeft gezocht?
Toch niet in deze en gene media die mekaar tegenspraken?

Uiteraard heeft De Wever "iets" met deze deal te maken, maar blijkbaar wordt daar véél meer herrie over gemaakt dan over de politieke deals die andere partijen dan de N-VA sluiten.
Oud 24 mei 2013, 13:14   #76
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nogmaals: wat heeft De Wever hier juist mee te maken? Is het hijzelf die actief op zoek is naar een nieuwe Antwerpse voetbalploeg of maakt hij gebruik van de opportuniteiten die zich stellen?
Hij heeft in één vd vorige journaals duidelijk gezegd : "Ik wil topvoetbal in mijn stad" (in "zijn" stad dan nog wel). Lijkt mij duidelijk genoeg.

Citaat:
Oud 24 mei 2013, 13:15   #77
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft in één vd vorige journaals duidelijk gezegd : "Ik wil topvoetbal in mijn stad" (in "zijn" stad dan nog wel). Lijkt mij duidelijk genoeg.
ja, ok, maar heeft hij dat gezegd nadat die manager van Zulte-Waregem hem beloofd heeft om een ploeg naar Antwerpen te krijgen, of ervoor?
Oud 24 mei 2013, 13:16   #78
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Het feit dat BDW een grote club in Antwerpen wil vind ik niet meer dan normaal, maar wat mij mateloos stoort is het gemarchandeer met stamnummers. De bond zou dit moeten verbieden. Wil je een nieuwe club oprichten dan begin je net als iedereen onderaan. Maar vlug een paar tiental miljoenen op tafel leggen om alzo te starten met een club op het hoogste niveau is in mijn ogen verwerpelijk.
Oud 24 mei 2013, 13:18   #79
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw domme interpretatie.

Gelijk welke Antwerpse politicus is inzake voetbal-sport ontevreden met de huidige situatie. Dat De Wever ernaar streeft om die pat-situatie zo snel mogelijk te doorbreken is volkomen normaal. Dus luistert hij naar elk voorstel dat Antwerpen komt binnengewaaid. En die voorstellen worden niet geformuleerd door De Wever maar door de voorzitters van voetbalclubs.

Mocht Janssens nog burgemeester van A. geweest zijn, dan zou er een wolk van wierook en kreetjes van aanmoediging zijn richting zijn uitgegaan. Maar aangezien het De Wever is die het zich aantrekt kan het niet goed zijn en mag het niet goed zijn.
Ik begrijp vooral dat u dit belachelijk heerschap vereert als een god.
Oud 24 mei 2013, 13:20   #80
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Voor Belgisch-nationalisten is iets nooit genoeg zolang er geen man en paard worden genoemd.
2+2 samentellen volstaat voor hen niet.....
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be