Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2013, 08:48   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Als ik zo al die commentaren lees, besef ik toch dat het Brusselse vooroordeel dat Vlamingen racisten zijn wel ergens klopt, ik heb hier nog niet veel anders gehoord dan negatieve commentaar over migranten... Pas op, er zijn grote problemen met sommige migranten in België, maar dat ligt ook aan de Belgen, die dikwijls gewoon niet ingrijpen of het in hun broek doen als Marokkaanse jongetjes keet schoppen.

In Rusland bvb. zijn ook veel migranten uit Centraal-Azië, maar die moeten zich zo niet gedragen of het loopt heel slecht af.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 08:49.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 08:55   #62
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Waarom zouden die Estlanders racisten zijn ? Omdat je op die twee video's enkel autochtonen zag ?
Wanneer links meer dan 100 blanken bij mekaar ziet roepen ze 'racisme'.
Vrolijk op Vrijdag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 08:55   #63
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
ik heb hier nog niet veel anders gehoord dan negatieve commentaar over migranten... Pas op, er zijn grote problemen met sommige migranten in België, maar dat ligt ook aan de Belgen, die dikwijls gewoon niet ingrijpen of het in hun broek doen als Marokkaanse jongetjes keet schoppen.
Commie logica:

De Belgen zijn racisten, omdat ze het mocro crapuul te WEINIG petsen geven
Oud 12 juni 2013, 08:58   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Vrolijk op Vrijdag

Citaat:
Ook in Marokko en Sicilië vindt je er om die reden vandaag nog af en toe eentje met blauwe ogen en lichter haar.
Die klagen daar niet over hoor, integendeel
.

Maar in Estland hebben de meeste mensen blauwe ogen en blond haar, dat valt wel op. Toch is hun taal, net als die van de Finnen of het Hongaars, gerelateerd aan die van Aziatisch uitziende volkeren in het noorden van europees Noord-Rusland.

Citaat:
Wat een gezonde mentaliteit hebben die Esten zeg.
Het is erg belangrijk met wie je trouwt, dus je kiest inderdaad best niet zomaar eender wie.
Ik zou nu ook niet willen dat mijn kinderen trouwen met een zigeuner, Marokkaan of moslim, gewoon omdat ik van veel mensen gehoord heb dat problemen oplevert, maar in Estland zien ze de Russische minderheid als minderwaardig. Met een Rus, Cubaan, Chinees zelfs Afrikaan en wat weet ik nog allemaal zou ik geen probleem hebben, we zijn allemaal mensen met 10 tenen en 2 handen.

Citaat:
Wat is daar racistisch/fascistisch aan?
Mag een mens nu al niet meer de vrijheid hebben om te kiezen met wij hij/zij trouwt?
Gaat de staat misschien ook nog bepalen met wie je trouwt in de natte droom van de communistische staatsfetsjisten?[/
Ik heb niets tegen gemengde huwelijken, en in België en zeker Brussel zie je er meer en meer. Ze mogen doen wat ze willen, en dat mochten ze in de Sovjet-tijd trouwens ook. Maar het feit dat er, anders dan in de rest van de voormaige Sovjet-Unie, heel weinig gemengde huwelijken zijn, bewijst dat Esten racisten zijn.
Oud 12 juni 2013, 09:00   #65
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Commie logica:

De Belgen zijn racisten, omdat ze het mocro crapuul te WEINIG petsen geven
Luister, crapuul dat zich misdraagt moet petsen krijgen. Maar niet alle migranten in België misdragen zich, de meeste die ik ken zijn hardwerkende, belasting betalende gezinnen.
Oud 12 juni 2013, 09:02   #66
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat racistisch centrum is dan ook zo corrupt als maar kan zijn, en ondertussen weet bijna iedereen waar ze voor staan en voor wie, vooral voor wie, opdoeken die handel!

Waaromzouden mensen hun mening niet meer mogen zeggen eigenlijk?
Ik heb niets tegen Russen, integendeel, maar als ze er zo verschrikkelijk behandeld worden en/gediscrimineerd, wat doen ze daarginds dan nog, 't is niet zo dat Rusland niet groot genoeg is.

Bovendien, wat bedoel je met bovenstaaade uitspraak dat de Russen veel erger behandeld worden door de Estendan de Marokkanen door de Belgen. Hoe worden Marokkanen dan behandeld door de Belgen?

Wat in vredesnaam is er eigenlijk fout aan je eigenheid, je cultuur en erfgoed te bewaren en vrijwaren?

Afrikanen mogen dat, arabieren etc... maar wij Europeanen, ho maar de racisten.
Marokkanen mogen dikwijls niet binnen in discotheken en hebben het moeilijk op de arbeidsmarkt. Soms is dat hun eigen schuld, maar, het is een cliché maar het klopt, er zijn ook veel goede Marokkanen.

In Estland worden Russen massaam gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en overheidsjobs mogen ze wel vergeten, zelfs als ze perfect Ests spreken. Sommige krijgen nog steeds de Estse nationaliteit niet, zelfs al wonen ze al vele generaties in Estland en spreken ze vloeiend Ests. In sommige café's en evenementen zijn Russen gewoon niet welkom.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 09:03.
Oud 12 juni 2013, 09:06   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Waarom zijn zigeuners 'n ander verhaal?
Een anekdote uit Roemenië: Ceausescu gaf hen gloednieuwe appartementen en een job in de hoop hen te integreren in de maatschappij. Wat gebeurde: ze stookten het parket op en gebruikten de appartementen als paardenstalling, de Roemenen trokken er binnen de kortste keren weg.
Oud 12 juni 2013, 09:10   #68
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Ik zou het toch wat minder extreem stellen. Er zit daar tamelijk wat bydlo onder de Russische jeugd, en de Esten hebben hun hogere standaard bereikt veelal ondanks de gopniks en de maffia sinds de val van de USSR.

Ook, zoals de Polen zeggen (en die kun je toch niet van nazisme beschuldigen), Stalin heeft de hele intelligensia uitgemoord of weggejaagd. Wat hou je dan over na een paar generaties?

De Esten zaten in een soortgelijke situatie als de Finnen in WO II. De taal werd verboden, Russisch verplicht ingevoerd, religie verboden... het is niet onbegrijpelijk dat de Esten zo reageerden.

Je gaat hier toch geen "Ludo Martens" proberen op te voeren?
De Esten mochten wel hun taal en cutuur houden. Ze hadden het helemaal niet zo slecht in de Sovjet-Unie. Het stadium dat je daar ziet, net als het liedjesfestival, stammen uit de Sovjet-tijd. Veel Estse politici waren ook al actief in de communistische partij in de jaren 80. Het was veruit de rijkste republiek van de unie, met heel veel toerisme uit andere republieken die eens een glimp van het Westen wilden opvangen...

Er is een groot cultuurverschil tussen Esten en russen dat klopt, en Esten zien zichzelf gewoon als superieur. Talloze Esten deden mee met de Duitsers, en zo goed als alle Joden werden vermoord. Natuurlijk kon Stalin daar niet mee lachen en 100000'en vlogen naar Siberië.

Het probleem dat Esten hadden met de Sovjet-Unie is dat ze zich Scandinaven voelen, en niet tussen minderwaardige, niet-westerse volkeren wilden leven. (zo zien ze Russen). Het grappige is dat Scandinaven zelf, vooral Finnen, Esten toch vooral als Oost-Europeanen zien, en naar Estland gaan voor de goedkope vodka.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 09:13.
Oud 12 juni 2013, 09:21   #69
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik heb niets tegen gemengde huwelijken,
Maar wel iets tegen niet-gemengde huwelijken kennelijk.

Citaat:
en in België en zeker Brussel zie je er meer en meer. Ze mogen doen wat ze willen, en dat mochten ze in de Sovjet-tijd trouwens ook. Maar het feit dat er, anders dan in de rest van de voormaige Sovjet-Unie, heel weinig gemengde huwelijken zijn, bewijst dat Esten racisten zijn.
Je ziet eigenlijk in de hele wereld heel weinig gemengde huwelijken, behalve in Westerse grootsteden.
Dat bewijst eigenlijk dat de hele wereld racisten zijn, niet?
Oud 12 juni 2013, 09:39   #70
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paracelsus Bekijk bericht
Esten zijn toch dicht verwant aan Finnen, zowel hun taal en hun afkomst (Finno-Oegrisch: http://nl.wikipedia.org/wiki/Fins-Oegrische_talen)?
inderdaad. Maar de meeste Fins-Oegrische volkeren in Noord-Rusland, zoals de Kanti en Mansi, de Komi, Samoyeden, Nenets, etc. zien er Aziatisch uit en hebben dikwijls nog een nomadische levensstijl, en trekken rond in tenten die sterk doen denken aan indianententen. Het zijn ook overwegend shamanisten. De Noord-Russen hebben zich heel sterk met deze volkeren vermengd in de loop van de geschiedenis, daarom dat Noord-Russen belangrijk Aziatisch genetisch materiaal hebben, veel meer dan Zuid-Russen. Het genetisch materiaal van Esten en Finnen is echter grotendeels Scandinavisch, toch spreken ze min of meer dezelfde taal als die volkeren.

De Nenets bij Archangelsk, Noord-West Rusland:

Je hebt ook volkeren die tot dezelfde taalgroep horen in Centraal Europees Rusland die er meer Europees uitzien, zoals de Mordaven en de Udmurten, toch kun je zelfs bij hen duidelijk Aziatische invloeden onderscheiden.

Oud 12 juni 2013, 09:57   #71
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

ER is iets vanzelfsprekends aan het feit dat men in de baltische staten nog vele bewoners telt waarvan de moers taal russisch is, zoals het vanzelfsprekend is dat na jarenlange vreemde overheersing(en) er een nationalistische tegenrefleks bestaat.
Het pleit ervoor dat de meerderheid in die landen inziet dat een overdreven en racistische-etnische vorm van nationalisme nergens toe leidt en dat ze zich inschrijven in de typisch europese reflex van het verheffen tot een wettelijke status van de "rechten van de mens".

Het spijtige is dat ook buiten de baltische staten dit rechtsbesef nog niet uitgebreid is tot rechten voor anders-sexueel geaarden.

Overigens gaat de xenofobie niet zo ver dat men er zich van onthoudt om in rijkere EU landen te gaan werken en wonen - men profiteert nu ook eenmaal graag waar de poco's het voor het zeggen hebben !
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 09:58   #72
R.Verhiest
Gouverneur

R.Verhiest's schermafbeelding

Standaard

... het moldavisch is een variant van het roemeens : een latijnse taal..
R.Verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 10:08   #73
Bolsjewiek
Minister

Bolsjewiek's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Wat velen hier racisme noemen heeft de ballen met haat te maken.
Nu gaat u me niet proberen wijsmaken dat u geen moslims of migranten haat, hoop ik.

Bolsjewiek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2013, 10:10   #74
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Nu gaat u me niet proberen wijsmaken dat u geen moslims of migranten haat, hoop ik.
Waarom zou ik moslims of migranten haten?
Oud 12 juni 2013, 10:10   #75
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Al eens in Estland geweest? Dat is niet bepaald overwegend sloppenwijken.

Voordelen voor de politieke, bureaucratische en militaire bovenklasse, dat stoort daarentegen niet he?
In 2010 13,4% werkloosheid onder etnische Esten, 23,4% bij Esten van andere etnische afkomst. Oh ja, de economie boomt!

Oud 12 juni 2013, 10:10   #76
Vrolijk op Vrijdag
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat zijn attitude vooral een normale reactie is op het feit dat zoveel moslims en migranten autochtonen haten.
Oud 12 juni 2013, 10:11   #77
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik moslims of migranten haten?
Dat vraag ik me ook af. U mag mij eens uitleggen wat uw probleem is met moslims en migranten. U zit er constant op te hakken.

Oud 12 juni 2013, 10:11   #78
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Ik denk dat zijn attitude vooral een normale reactie is op het feit dat zoveel moslims en migranten autochtonen haten.
Dus uw punt is dat we ons moeten verlagen tot het niveau van al-Qaeda?

Oud 12 juni 2013, 10:17   #79
Bolsjewiek
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrolijk op Vrijdag Bekijk bericht
Wanneer links meer dan 100 blanken bij mekaar ziet roepen ze 'racisme'.
Het voelt zeker goed om u te wentelen in zelfmedelijden. Ook al weet u dat u pure onzin verkoopt. Ik heb geen enkel probleem met het feit dat de Esten hun traditionele klederdracht dragen en aan volksfeesten doen, zoals ik reeds eerder gezegd heb. Mijn probleem met de Baltische staten bevind zich op andere onderdelen van de maatschappij.

Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 12 juni 2013 om 10:17.
Oud 12 juni 2013, 10:27   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In 2010 13,4% werkloosheid onder etnische Esten, 23,4% bij Esten van andere etnische afkomst. Oh ja, de economie boomt!
No shit, 't is dan ook crisis. Vergeleken met de andere ex-Soviet republieken is 13,4% werkloosheid het Aardse paradijs.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 juni 2013 om 10:27.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be