![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zo al die commentaren lees, besef ik toch dat het Brusselse vooroordeel dat Vlamingen racisten zijn wel ergens klopt, ik heb hier nog niet veel anders gehoord dan negatieve commentaar over migranten... Pas op, er zijn grote problemen met sommige migranten in België, maar dat ligt ook aan de Belgen, die dikwijls gewoon niet ingrijpen of het in hun broek doen als Marokkaanse jongetjes keet schoppen.
In Rusland bvb. zijn ook veel migranten uit Centraal-Azië, maar die moeten zich zo niet gedragen of het loopt heel slecht af. Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 08:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De Belgen zijn racisten, omdat ze het mocro crapuul te WEINIG petsen geven ![]()
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrolijk op Vrijdag
Citaat:
Maar in Estland hebben de meeste mensen blauwe ogen en blond haar, dat valt wel op. Toch is hun taal, net als die van de Finnen of het Hongaars, gerelateerd aan die van Aziatisch uitziende volkeren in het noorden van europees Noord-Rusland. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Luister, crapuul dat zich misdraagt moet petsen krijgen. Maar niet alle migranten in België misdragen zich, de meeste die ik ken zijn hardwerkende, belasting betalende gezinnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Estland worden Russen massaam gediscrimineerd op de arbeidsmarkt en overheidsjobs mogen ze wel vergeten, zelfs als ze perfect Ests spreken. Sommige krijgen nog steeds de Estse nationaliteit niet, zelfs al wonen ze al vele generaties in Estland en spreken ze vloeiend Ests. In sommige café's en evenementen zijn Russen gewoon niet welkom. Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een anekdote uit Roemenië: Ceausescu gaf hen gloednieuwe appartementen en een job in de hoop hen te integreren in de maatschappij. Wat gebeurde: ze stookten het parket op en gebruikten de appartementen als paardenstalling, de Roemenen trokken er binnen de kortste keren weg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een groot cultuurverschil tussen Esten en russen dat klopt, en Esten zien zichzelf gewoon als superieur. Talloze Esten deden mee met de Duitsers, en zo goed als alle Joden werden vermoord. Natuurlijk kon Stalin daar niet mee lachen en 100000'en vlogen naar Siberië. Het probleem dat Esten hadden met de Sovjet-Unie is dat ze zich Scandinaven voelen, en niet tussen minderwaardige, niet-westerse volkeren wilden leven. (zo zien ze Russen). Het grappige is dat Scandinaven zelf, vooral Finnen, Esten toch vooral als Oost-Europeanen zien, en naar Estland gaan voor de goedkope vodka. Laatst gewijzigd door tomm : 12 juni 2013 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Maar wel iets tegen niet-gemengde huwelijken kennelijk.
Citaat:
Dat bewijst eigenlijk dat de hele wereld racisten zijn, niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Nenets bij Archangelsk, Noord-West Rusland: ![]() Je hebt ook volkeren die tot dezelfde taalgroep horen in Centraal Europees Rusland die er meer Europees uitzien, zoals de Mordaven en de Udmurten, toch kun je zelfs bij hen duidelijk Aziatische invloeden onderscheiden. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Gouverneur
|
![]() ER is iets vanzelfsprekends aan het feit dat men in de baltische staten nog vele bewoners telt waarvan de moers taal russisch is, zoals het vanzelfsprekend is dat na jarenlange vreemde overheersing(en) er een nationalistische tegenrefleks bestaat.
Het pleit ervoor dat de meerderheid in die landen inziet dat een overdreven en racistische-etnische vorm van nationalisme nergens toe leidt en dat ze zich inschrijven in de typisch europese reflex van het verheffen tot een wettelijke status van de "rechten van de mens". Het spijtige is dat ook buiten de baltische staten dit rechtsbesef nog niet uitgebreid is tot rechten voor anders-sexueel geaarden. Overigens gaat de xenofobie niet zo ver dat men er zich van onthoudt om in rijkere EU landen te gaan werken en wonen - men profiteert nu ook eenmaal graag waar de poco's het voor het zeggen hebben ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Gouverneur
|
![]() ... het moldavisch is een variant van het roemeens : een latijnse taal..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Minister
|
![]() Nu gaat u me niet proberen wijsmaken dat u geen moslims of migranten haat, hoop ik.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom zou ik moslims of migranten haten?
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Minister
|
![]() Dat vraag ik me ook af. U mag mij eens uitleggen wat uw probleem is met moslims en migranten. U zit er constant op te hakken.
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Minister
|
![]() Dus uw punt is dat we ons moeten verlagen tot het niveau van al-Qaeda?
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister
|
![]() Het voelt zeker goed om u te wentelen in zelfmedelijden. Ook al weet u dat u pure onzin verkoopt. Ik heb geen enkel probleem met het feit dat de Esten hun traditionele klederdracht dragen en aan volksfeesten doen, zoals ik reeds eerder gezegd heb. Mijn probleem met de Baltische staten bevind zich op andere onderdelen van de maatschappij.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Bolsjewiek : 12 juni 2013 om 10:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() No shit, 't is dan ook crisis. Vergeleken met de andere ex-Soviet republieken is 13,4% werkloosheid het Aardse paradijs.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 12 juni 2013 om 10:27. |
![]() |
![]() |