Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juni 2013, 09:48   #61
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
De rest is niet zo dom om hun plannen bekend te maken.
Veel Israeli willen dit oprecht niet. Maar ik geloof absoluut niet in de goede intenties van Netanyahu en z'n ikud partij. Obama, Sarkozy, etc. noemden hem niet voor niets een leugenaar (en als deze experten het zeggen wil dat al iets zeggen...)
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 09:50   #62
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Veel Israeli willen dit oprecht niet. Maar ik geloof absoluut niet in de goede intenties van Netanyahu en z'n ikud partij. Obama, Sarkozy, etc. noemden hem niet voor niets een leugenaar (en als deze experten het zeggen wil dat al iets zeggen...)
Weet ik.

Ook op de rest twee. De volgende keer trakteer je er ene.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 09:56   #63
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

]
Citaat:
Rusland speelt net als het Assad regime altijd de Al Qaeda kaart als het om de bescherming van Israel draait.

Luister, Assad en Hezbollah zijn 2 handen op een buik. Hezbollah is de enige organisatie waar Israel echt bang van is, en het enige land dat Israel dreigt aan te vallen is Iran. Israel is echt niet bang van Al-Quaida, of Saudi ArabiË, of van de keukenraketten van Hamas. Israel wil gewoon dat de verdeeldheid in de Arabische wereld zo lang mogeijk blijft duren.

Rusland speelt de Al-quaida kaart omdat het 10000'en manschappen verloor tegen hetzelfde soort gespuis in Afghanistan, ook toen gefinancierd en bewapend door de VS, en later nog eens in eigen land in Tsjetsjenië.
Wat Russen nu doen in syrië is niet enkel voor de mooie ogen van Assad, het is ook uit eigenbelang.

Citaat:
Geen wonder dat het goeie vrienden zijn.
Goede vrienden? Israel heeft het Syrische leger enkele weken geleden nog aangevallen, wat in heel de Arabische wereld veroordeeld werd... assad is de enige Arabische leider die de palestijnen ook in de realiteit, dus niet enkel met woorden, hielp. Natuurlijk wordt hij daarvoor gehaat in Tel Aviv en Washington. Het is niet voor niets dat de VS beslisten de rebellen te bewapenen...

Laatst gewijzigd door tomm : 16 juni 2013 om 10:00.
Oud 16 juni 2013, 10:08   #64
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Als die Palestijnen nu eindelijk eens naar huis zouden gaan, naar Jordaniê bedoel ik, dan was het conflict over.
Een leugen die al decennia de ronde blijft doen, hoewel iedereen weet dat het een leugen is. Palestijnen komen niet uit Jordanië, Jordanië is het land van de bedoeienen, Palestina is het land van de Palestijnen. Lees eens enkele geschiedenisboeken, en dat mag gerust van van de hand van Joods-Israelische historici zijn, want geen enkele historicus die zichzelf serieus neemt zal ontkennen dat Palestijnen tot 1948 de meerderheid uitmaakten en de meeste grond bezaten in wat nu Israel heet.
Oud 16 juni 2013, 10:14   #65
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Israel is echt niet bang van Al-Quaida
Tuurlijk, dat is waarom Israel, Amerika, Rusland, Saudi Arabië, Iran hen allemaal vrezen. Dit is niet serieus meer.

Gij gaat beweren dat ze Al Nusra verkiezen boven Assad?

Citaat:
Natuurlijk wordt hij daarvoor gehaat in Tel Aviv en Washington. Het is niet voor niets dat de VS beslisten de rebellen te bewapenen...
Belachelijk, zoals je zelf zei:

Citaat:
Israel is echt niet bang van de keukenraketten van Hamas
Hun enig doel is de invloed van Iran uit het Midden Oosten terug te dringen, dat weet je best.

Je probeert de Palestijnen hier gewoon uit te buiten voor je Russische propaganda en dat is gewoon schandalig.
Oud 16 juni 2013, 10:34   #66
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Het hangt van de Arabieren af. Als zij zich eens werkelijk verenigen en een vuist maken tegen Israel en de VS zal het vlug afgelopen zijn. Maar dat zie ik niet gebeuren, verwerpelijke Vasalstaten van de VS zoals Saudi ArabiË slagen er dankzij mensen zoals U zelfs in nog aan invloed in te winnen.
Er zijn meer landen dan de Arabische hoor. Turkije, Pakistan,..

Eenheid is er nodig, daar heb je gelijk in. Daarom ben ik voorstander om zich te ontdoen van alle dictators en andere criminele regimes. Assad is hierop geen uitzondering.
Oud 16 juni 2013, 10:35   #67
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Salah

Citaat:
Tuurlijk, dat is waarom Israel, Amerika, Rusland, Saudi Arabië, Iran hen allemaal vrezen. Dit is niet serieus meer.
Al-Quaida is niet in staat om echt wezenlijk een bedreiging te vormen, ze kunnen bomaanslagen plegen en terroristen opleiden, maar ze hebben geen lange afstand raketten en zijn niet in staat een gesofistikeerd leger te leiden of een welvarend land met een hoog opgeleide bevolking en sterk leger te leiden, zoals Iran.

Citaat:
Gij gaat beweren dat ze Al Nusra verkiezen boven Assad?
Israel weet ik zo nog niet, maar de VS en GB zeker.

Citaat:
Belachelijk, zoals je zelf zei:

Hun enig doel is de invloed van Iran uit het Midden Oosten terug te dringen, dat weet je best.
inderdaad, en waarom? Omdat Iran het enige land is dat niet onder controle van de VS staat in het Midden-Oosten.

Citaat:
Je probeert de Palestijnen hier gewoon uit te buiten voor je Russische propaganda en dat is gewoon schandalig.
Nee, ik leg uit dat de Palestijnen absoluut geen belang hebben bij uw huurlingenoorlog in Syrië. Rusland staat aan de kant van zichzelf. Ze willen niet dat de VS hun vrije gang kunnen gaan in het Midden-Oosten, en hebben een hekel aan salafistische islamisten, die plannen hebben om ook Rusland zelf en nauwe bondgenoten zoals Tajikistan aan te vallen.
Oud 16 juni 2013, 10:36   #68
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad niet met elke israeli persoonlijk gesproken dus ik ken niets van Israel en israeli, nu tevreden ?
Wat jij wel of niet weet maakt niet uit. Het gaat erom dat jij niet kan en mag spreken voor israeliers.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 10:38   #69
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn meer landen dan de Arabische hoor. Turkije, Pakistan,..

Eenheid is er nodig, daar heb je gelijk in. Daarom ben ik voorstander om zich te ontdoen van alle dictators en andere criminele regimes. Assad is hierop geen uitzondering.
Het lot van Assad hangt van de Syriërs af, als die tijdens verkiezingen beslissen hem weg te stemmen, dan zal ik de laatste zijn om daar iets tegen in te brengen. Maar moslimbroeders, salafisten en andere islamisten willen gewoon syrië overnemen en het "Kalifaat". Dat zorgt voor verdeeldheid in de arabische wereld.
Oud 16 juni 2013, 11:12   #70
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Israel weet ik zo nog niet, maar de VS en GB zeker.
Tuurlijk.

Citaat:
"We'd prefer you fight al Nusra now, and then fight Assad's army," The Syrian commander said he was told. "You should kill these Nusra people. We'll do it if you don't."
Read more: http://www.businessinsider.com/us-to...#ixzz2WN32MkVO

Citaat:
Al-Quaida is niet in staat om echt wezenlijk een bedreiging te vormen, ze kunnen bomaanslagen plegen en terroristen opleiden, maar ze hebben geen lange afstand raketten en zijn niet in staat een gesofistikeerd leger te leiden of een welvarend land met een hoog opgeleide bevolking en sterk leger te leiden, zoals Iran.
De bedreiging is het Kalifaat.

Citaat:
inderdaad, en waarom? Omdat Iran het enige land is dat niet onder controle van de VS staat in het Midden-Oosten.
Controle is niet nodig, wel het inperken van hun geopolitieke ambities.

Citaat:
Nee, ik leg uit dat de Palestijnen absoluut geen belang hebben bij uw huurlingenoorlog in Syrië. Rusland staat aan de kant van zichzelf. Ze willen niet dat de VS hun vrije gang kunnen gaan in het Midden-Oosten, en hebben een hekel aan salafistische islamisten, die plannen hebben om ook Rusland zelf en nauwe bondgenoten zoals Tajikistan aan te vallen.
Wat is het probleem met Tajikstan?

Chechnya behoort niet tot Rusland. Ik sta ten volle achter hun vrijheid.
Oud 16 juni 2013, 17:22   #71
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
“The Palestinian Future is In Jordan”

Voor wie nog enige twijfels had over de intenties van de zionistische entiteit.
Ik heb daar nooit twijfels over gehad.

De grootste politieke blunder van de 20ste eeuw was in 1948 dat de Verenigde Naties de staat Israël toekenden aan de Joden zonder al te veel poeha. Als moreel excuus en als compensatie voor de holocaust.

De nazi wetenschappelijke en technische know-how werd gerecruteerd naar de USA toe, en zelfs via het Rode Kruis, en de Joden kregen hun Beloofde land terug ten koste van de Palestijnen.

En de zesdaagse was duidelijke taal.

Het zal je misschien verwonderen maar ik vind dat de V.N. in 1948 haar huiswerk maar half heeft gedaan, en daar ligt nog steeds de oorzaak van het conflict. Ze hadden de Nevada woestijn aan de Joden moeten geven. De plaatselijke fauna en flora had dan wel het onderspit moeten delven maar dat was in elk geval beter dan mensen van hun gronden verjagen en ze in kampen stoppen generaties lang zonder elektriciteit en sanitair.

En de zionistische Joden vinden nog steeds dat ze alles kunnen innemen.

En daar ben ik het niet mee eens. Voor mij is de bezetting van de Gaza-strook en elders, het bouwen van kolonistencomplexen een misdaad tegen de menselijkheid die thuishoort in het Tribunaal van Den Haag.

Ik weet niet wie erger is: de Hezbollah of de ultra-orthodoxe Joodse hardliners. Ze zijn een product van al die jaren conflicten en oorlog.

Mijn leuze wordt meer en meer: mensen ontwortelen en ontwortelde mensen: daar bereik je alleen maar een economische en intellectuele achterstand mee.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2013, 17:24   #72
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Het is ook duidelijk wat de intenties van de Palestijnen is dus...ja en?
Wat willen ze? Nog meer tunnels bouwen?

Die zitten aan de kust, mogen die dan niet aan visserij doen of handel drijven via hun kustlijn? Dat heb ik me altijd al afgevraagd.
Oud 16 juni 2013, 17:27   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
De linkerzijde is niet morsdood, maar inderdaad gemarginaliseerd. Toch heb je een belangrijk deel van de israeli die wel een 2 staten oplossing wil.

Stel dat het plan hierboven wordt doorgevoerd, dan zal de druk binnen de EU om sancties tegen Israel te nemen toenemen. De VS is nog een andere zaak, maar er is voldoende druk van Washington op Israel om zulke verklaringen te vermijden, want dat brengt de VS in een lastig parket.

Alleszins bleek in de VN dat de overgrote meerderheid van de landen de Palestijnse staat erkennen, enkel de VS en enkele omgekochte mini-staatjes stemden tegen. Het plan hierboven is dus zeer onrealistisch, het zou Israel in een totaal isolement brengen, en de VS in verlegenheid brengen. Gelijk welke Amerikaanse president zal er alles aan doen dat te vermijden.

Voorlopig denk ik dat de huisige toestand voortduurt, tot er een nieuwe Palestijnse opstand uitbreekt, gesteund door de belangrijkste buurlanden.

Assad heeft de Palestijnen steeds gesteund, ook het ondankbare Hamas. Uw geraaskal over het "Kalifaat" en haat tegen Hezbollah speelt voledig in de kaart van Israel. Dus dat hoort wel degelijk thuis op deze draad. Arabieren moeten verenigd zijn als ze de Palestijnen willen helpen. De belangrijkste reden waarom palestijnen nog steeds onderdrukt worden is NIET de Joodse lobby in Washington maar wel Arabische verdeeldheid, waar Israel en de VS natuurlijk gretig op inspelen. Uw oorlog in SyriË past volledig in dat plaatje.
Ik kan me vinden in die analyse.
Oud 17 juni 2013, 21:27   #74
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik heb daar nooit twijfels over gehad.

De grootste politieke blunder van de 20ste eeuw was in 1948 dat de Verenigde Naties de staat Israël toekenden aan de Joden zonder al te veel poeha. Als moreel excuus en als compensatie voor de holocaust.

De nazi wetenschappelijke en technische know-how werd gerecruteerd naar de USA toe, en zelfs via het Rode Kruis, en de Joden kregen hun Beloofde land terug ten koste van de Palestijnen.
Antisemitisch Europa had niet eens het fatsoen de Joden een staat binnen Europa te geven.

Citaat:
Het zal je misschien verwonderen maar ik vind dat de V.N. in 1948 haar huiswerk maar half heeft gedaan, en daar ligt nog steeds de oorzaak van het conflict. Ze hadden de Nevada woestijn aan de Joden moeten geven. De plaatselijke fauna en flora had dan wel het onderspit moeten delven maar dat was in elk geval beter dan mensen van hun gronden verjagen en ze in kampen stoppen generaties lang zonder elektriciteit en sanitair.
Ze heeft haar huiswerk ook maar half gedaan, want haar werk zou eveneens een Palestijnse staat moeten voorzien, die er na 65 jaar nog altijd niet is.

Citaat:
En de zionistische Joden vinden nog steeds dat ze alles kunnen innemen. En daar ben ik het niet mee eens. Voor mij is de bezetting van de Gaza-strook en elders, het bouwen van kolonistencomplexen een misdaad tegen de menselijkheid die thuishoort in het Tribunaal van Den Haag.
Zo is het.
Oud 20 juni 2013, 18:58   #75
Salah
Banneling

Standaard

UN: Palestinian children tortured, used as human shields by Israel

Citaat:
Palestinian children in the Gaza and the West Bank, captured by Israel in the 1967 war, are routinely denied registration of their birth and access to health care, decent schools and clean water, the U.N. Committee on the Rights of the Child said.

"Palestinian children arrested by (Israeli) military and police are systematically subject to degrading treatment, and often to acts of torture, are interrogated in Hebrew, a language they did not understand, and sign confessions in Hebrew in order to be released," it said in a report.

The Israeli Foreign Ministry said it had responded to a report by the U.N. children's agency UNICEF in March on ill-treatment of Palestinian minors and questioned whether the U.N. committee's investigation covered new ground.

"If someone simply wants to magnify their political bias and political bashing of Israel not based on a new report, on work on the ground, but simply recycling old stuff, there is no importance in that," spokesman Yigal Palmor said.

The report by the U.N. Committee on the Rights of the Child acknowledged Israel's national security concerns and noted that children on both sides of the conflict continue to be killed and wounded, but that more casualties are Palestinian.

Most Palestinian children arrested are accused of having thrown stones, an offence which can carry a penalty of up to 20 years in prison, the committee said. Israeli soldiers had testified to the often arbitrary nature of the arrests, it said.

The watchdog's 18 independent experts examined Israel's record of compliance with a 1990 treaty as part of its regular review of a pact signed by all nations except Somalia and the United States. An Israeli delegation attended the session.

The U.N. committee regretted Israel's "persistent refusal" to respond to requests for information on children in the Palestinian territories and occupied Syrian Golan Heights since the last review in 2002.

"DISPROPORTIONATE"

"Hundreds of Palestinian children have been killed and thousands injured over the reporting period as a result of the state party military operations, especially in Gaza where the state party proceeded to (conduct) air and naval strikes on densely populated areas with a significant presence of children, thus disregarding the principles of proportionality and distinction," the report said.

Israel battled a Palestinian uprising during part of the 10-year period examined by the committee.

It withdrew its troops and settlers from the Gaza Strip in 2006, but still blockades the Hamas-run enclave, from where Palestinian militants have sometimes fired rockets into Israel.

During the 10-year period, an estimated 7,000 Palestinian children aged 12 to 17, but some as young as nine, had been arrested, interrogated and detained, the U.N. report said.

Many are brought in leg chains and shackles before military courts, while youths are held in solitary confinement, sometimes for months, the report said.

It voiced deep concern at the "continuous use of Palestinian children as human shields and informants", saying 14 such cases had been reported between January 2010 and March 2013 alone.

Israeli soldiers had used Palestinian children to enter potentially dangerous buildings before them and to stand in front of military vehicles to deter stone-throwing, it said.

"Almost all those using children as human shields and informants have remained unpunished and the soldiers convicted for having forced at gunpoint a nine-year-old child to search bags suspected of containing explosives only received a suspended sentence of three months and were demoted," it said.
http://www.reuters.com/article/2013/...95J0FR20130620
Oud 20 juni 2013, 19:19   #76
Salah
Banneling

Standaard

Israëlische economieminister sluit Palestijnse staat uit

Citaat:
De Israëlische minister van Economie en leider van het rechtsnationalistische Joodse Huis, Naftali Bennett, heeft vandaag het idee van een Palestijnse staat uitgesloten. Hij deed dat tijdens een toespraak voor Joodse kolonisten in Jeruzalem, die op de radio werd uitgezonden.

Volgens Bennett, een overtuigd religieus-zionist die het tweestatenmodel voor Israël en Palestina publiekelijk afwijst, is dat model dood en begraven. "Het idee dat er een Palestijnse staat gecreëerd zal worden op Israëlische bodem, verkeert in een impasse", zei Bennett. "Nooit in de geschiedenis van Israël hebben zoveel mensen zoveel energie gestoken in iets dat zo nutteloos was. Het belangrijkste wat we nu op de Westelijke Jordaanoever moeten doen, is bouwen, bouwen, bouwen", aldus Bennett, wiens partij de verdere kolonisatie van de Palestijnse Gebieden ondersteunt.

De Palestijnse hoofdonderhandelaar Sajeb Erekat beschuldigt er de Israëlische regering ondertussen van dat ze de tweestatenoplossing dood verklaard heeft. "De voorbije dagen hebben verschillende hooggeplaatste Israëlische functionarissen duidelijk gemaakt dat ze actief zullen strijden tegen de internationaal gesteunde tweestatenoplossing", klinkt het. "Het gaat niet om geïsoleerde gevallen."

Eerder deze maand liet de Israëlische viceminister van Defensie Danny Danon zich in de Times of Israel ontvallen dat een meerderheid binnen de coalitie en de regering tegen een tweestatenoplossing is en zich zou verzetten indien het tot een stemming komt.
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...taat-uit.dhtml
Oud 20 juni 2013, 19:26   #77
Salah
Banneling

Standaard

Bedoeïenen betogen tegen gedwongen verhuis

Citaat:
Duizenden bedoeïenen hebben vandaag in Beersheva, in het zuiden van Israël, betoogd tegen een voorstel van de regering om tienduizenden van hen gedwongen uit de Negev te laten verhuizen naar erkende dorpen. "Met ons bloed, met onze ziel, we zullen onze plaats in de Negev terugwinnen", riepen de betogers. Ze droegen Palestijnse vlaggen mee in de betoging.

Volgens de plaatselijke radiozender kwamen duizenden betogers op straat. De politie maakte melding van 2.500 betogers. In Israël wonen ongeveer 160.000 bedoeïenen, het merendeel in of rond de Negev. Meer dan de helft woont in niet-erkende dorpen, zonder openbare dienstverlening. De meeste anderen leven in extreme armoede.

Begin mei keurde een Israëlische interministeriële commissie een wetsvoorstel goed dat voorziet in de gedwongen verhuis van 30.000 tot 40.000 bedoeïenen uit de Negev. 12.000 anderen kregen toestemming om ter plaatse te blijven. Het Israëlische parlement moet het wetsvoorstel nog in drie lezingen onderzoeken.

De Vereniging voor Burgerrechten in Israël (Acri) heeft deze 'gedwongen verhuizingen' al gehekeld omdat die bedoeïenen "hun eigendommen en historische rechten op hun grond zullen verliezen".
http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...woestijn.dhtml
Oud 21 juni 2013, 17:37   #78
Salah
Banneling

Standaard

Guard shoots Israeli at Jerusalem holy wall

Citaat:
A security guard has shot and killed an Israeli man at one of Judaism's holiest sites in Jerusalem, the Western Wall, apparently mistaking him for a Palestinian fighter, police said.

"There was a Jewish guy, an Israeli guy, who was in the bathroom area," police spokesman Micky Rosenfeld told the AFP news agency.

"He for some reason shouted 'Allahu Akbar'," Rosenfeld said. "A security guard drew his weapon and fired several shots at the suspect... He died from his wounds a few moments ago."
http://www.aljazeera.com/news/middle...527556553.html
Oud 10 juli 2013, 04:12   #79
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah;

[QUOTE
De bedreiging is het Kalifaat.

onzin natuurlijk, Israel is heus niet bang van al-quaida, al-nusra of andere met eenvoudige wapens en Korans bewapende primitivelingen, zonder steun van enige grootmacht. Israel is wel bang van een nucleair Iran, en van de raketten van Hezbollah die heel Israel kunnen raken. Ze zijn ook bang dat de Russen het hoogtechnologische luchtafweerdefensiesysteem aan SyriË zullen leveren.

Citaat:
Wat is het probleem met Tajikstan?
Er is geen probleem nu, er was wel een probleem in de jaren 90.

Citaat:
Chechnya behoort niet tot Rusland. Ik sta ten volle achter hun vrijheid.
Tsjetsjenië is een deel van Rusland en zal dat altijd blijven. TsjetsjeniË werd het graf van vele duizenden jihadisten. Tegenwoordig worden ze zelfs opgespoord in het Westen en de Golfstaten en daar omgelegd.

Laatst gewijzigd door tomm : 10 juli 2013 om 04:16.
Oud 10 juli 2013, 04:14   #80
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Israëlische economieminister sluit Palestijnse staat uit

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...taat-uit.dhtml
Israel voelt zich sterk nu de Arabische wereld zo verdeeld is.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be