Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2013, 08:32   #61
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Blijf maar gerust waar je bent. Je kan bij ons niks komen doen. Mensen die denken dat "Vloms" Nederlands is kunnen we missen als kiespijn. En Engels schrijven kun je ook al niet.

Ik denk dat de betrokkene deel uitmaakt van de Brusselse "speurneuzen". In elk geval kunnen we eruit afleiden dat zijn "huistaal" le français is. Zelfs indien zijn onwetendheid omtrent "Vloms" en Nederlands minder ver zou reiken, dan zal hij toch nog niet bereid zijn om Nederlands met zijn kinderen te spreken. Dat is hem te min. Typische Beulemans-filosofie.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 08:34   #62
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Dat kan geen probleem zijn, we zijn ook niet van plan om in uw drekland te komen wonen.
Een goede raad: zeg tegen uw francofone vriendjes dat ze dan ook best weigeren Vlaamse transfers te ontvangen om de gaten in hun budgetten te vullen.
Oud 19 juni 2013, 08:36   #63
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Aha. Ik veronderstel dat u dus een of andere middeleeuwse man bent die nu op wonderbaarlijke wijze heropgestaan bent en een heel stuk geschiedenis niet hebt meegemaakt.

U lijkt op iemand die meent dat de Fransen hun land niet met de naam Frankrijk mogen aanduiden, omdat dit verwijst naar een Germaans koninkrijk.
Het is een BUB'er, wat synoniem is voor psychiatrisch geval.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 08:37   #64
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Olivier Deleuze
Deleuze is een onbeschofterik. Ik herinner me nog levendig de Reyers Laat uitzending waarin dat stuk crapuul de studio verliet omdat Reddy De Mey, één van de braafste journalisten van de vroegere BRT, die over zijn herinneringen aan de ramp van The Herald of Free Enterprise kwam vertellen. Deleuze kreeg er nog applaus voor ook.

Ik reken politici af op hun daden. Niet op het feit dat ze goed Nederlands praten.

O ja, ik moet je nog meedelen waarom Deleuze het aftrapte. Reddy De Mey zit in één of andere "Mediaraad" van de VRT. Afgevaardigd door het VB. Deleuze wil geen enkele VB'er de hand drukken, laat staan ermee converseren. Wat heeft Reddy misdaan? Iemand?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 08:44   #65
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijf maar gerust waar je bent. Je kan bij ons niks komen doen. Mensen die denken dat "Vloms" Nederlands is kunnen we missen als kiespijn. En Engels schrijven kun je ook al niet.
Wie bent u om te zeggen wat Speurneus mag doen en niet doen? Mensen zijn vrij te gaan leven waar ze willen en als Franstaligen naar Vlaanderen willen gaan wonen, is dit hun volste recht.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 08:45   #66
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Deleuze is een onbeschofterik. Ik herinner me nog levendig de Reyers Laat uitzending waarin dat stuk crapuul de studio verliet omdat Reddy De Mey, één van de braafste journalisten van de vroegere BRT, die over zijn herinneringen aan de ramp van The Herald of Free Enterprise kwam vertellen. Deleuze kreeg er nog applaus voor ook.

Ik reken politici af op hun daden. Niet op het feit dat ze goed Nederlands praten.

O ja, ik moet je nog meedelen waarom Deleuze het aftrapte. Reddy De Mey zit in één of andere "Mediaraad" van de VRT. Afgevaardigd door het VB. Deleuze wil geen enkele VB'er de hand drukken, laat staan ermee converseren. Wat heeft Reddy misdaan? Iemand?
Olivier Deleuze, de nieuwe covoorzitter van Ecolo, heeft in het verleden al verschillende keren een ontslagvergoeding aanvaard. Dat schrijft de krant La Libre Belgique. Ze vraagt zich daarbij af waarom Deleuze nu plots wel afstand doet van zijn parlementaire ontslagvergoeding.
Na Emily Hoyos zag ook kersvers covoorzitter van Ecolo Olivier Deleuze af van zijn parlementaire ontslagvergoeding. Als fractieleider in het federale parlement zou hij in totaal recht hebben gehad op zo’n 150.000 euro.

'Ik deed dat zonder de minste aarzeling', verklaarde hij. Maar in het verleden heeft Deleuze al drie keer een ontslagvergoeding aanvaard, zo schrijft La Libre Belgique. Het zou gaan om 250.000 euro bruto sinds 1986, maar dat cijfer is niet bevestigd.

'Olivier Deleuze weet niet precies hoeveel hij heeft ontvangen', verklaart een woordvoerder van de partij. Hij zou de sommen niet allemaal in één keer gekregen hebben, wat de zaak erg onoverzichtelijk zou maken.
'Het is de eerste keer aan Franstalige kant dat verkozenen van hun ontslagvergoeding afstand nemen', gaat de woorvoerder voort. 'Veel mensen zijn daardoor in verlegenheid gebracht. Het is te kort door de bocht om te kijken wat Deleuze in 1986 heeft gedaan.'

Een ontslagvergoeding aanvaarden, is uiteraard niet illegaal. Maar het doet wel vragen rijzen waarom de Ecolo-politicus nu wel afstand doet van de vergoeding waar hij recht op heeft. Deed hij het omdat Emily Hoyos heel openlijk haar vergoeding liet varen?

Ondertussen behoort Olivier Deleuze tot de 30.000 rijkste belgen.
Links lullen rechts vullen.

Laatst gewijzigd door demonen : 19 juni 2013 om 08:48.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 08:45   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan geen probleem zijn, we zijn ook niet van plan om in uw drekland te komen wonen.
Spreek voor uwzelf. Er wonen al heel veel Franstaligen in Vlaanderen en ze voelen er prima.
Oud 19 juni 2013, 08:49   #68
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat "drekland" is anders wel een aantrekkingspool voor franstalig en ander tuig.

Ik vind het trouwens zeer merkwaardig dat jij als grote ondernemer zoveel tijd op dit forum spendeert. Gaat het wat minder in je poetsbedrijf? Tja, het is crisis voor iedereen.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 09:00   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ik ben al niet akkoord met uw uitgangsstelling. Ik wil geen splitsing van België of een onafhankelijk Vlaanderen omdat ik de Franstaligen beu zou zijn. Ik wil een grondige hervorming van België omdat het land momenteel gewoon niet werkt, en als die hervorming resulteert in een splitsing, dan zal ik daar geen traan om laten. Het enige wat ik beu ben aan de Franstaligen is dat ze ze hun ogen gesloten houden voor de werkelijke problemen van dit land en daarom de status quo met alle middelen verdedigen die ze maar kunnen vinden.

U doet uitspraken over iets wat u niet kent. Ik ken heel wat Franstalige Vlamingen en ik beschouw hen, net zoals mezelf, in de eerste plaats als Vlaming. Ik ken er zelfs een aantal die heel bewust voor N-VA stemmen (de wereld op zijn kop, eh, Everytime?) U gooit de Franstalige Vlamingen op één hoop met de Franstalig-Brusselse emigrés die zich in de rand vestigen en de toevallige arrogante Franstalige die in Oostende in het Frans bediend wenst te worden.
U beschouwt ze als Vlamingen maar ze voelen zich in de eerste plaats Belg en Franstalig, daar ben ik zeker van. Het communautair interesseert maar een deel van de Vlaamse bevolking. Het is trouwens niet voor niets dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen komen wonen : ze komen er wonen voor de rust, voor het platteland, enz....................maar ze denken geen enkele seconde aan het communautair aspect in dit land en te weten of de Vlamingen hen graag of niet graag hebben. Hebben ze Franstaligen niet graag, "tant pis pour eux". Alvast voor de meeste Franstaligen.
Oud 19 juni 2013, 09:06   #70
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Deleuze heeft een flater begaan. In zijn plaats was ik juist gebleven en had ik België verdedigd.

Laatst gewijzigd door Everytime : 19 juni 2013 om 09:06.
Oud 19 juni 2013, 09:16   #71
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
"Vlamingen" en "Walen" zijn verzinsels van domme en onbeleefde politici. Ikzelf ben helemaal geen Vlaming want ik ken de geschiedenis van Brabant maar al te goed. Mij als Vlaming behandelen, is een belediging aan het adres van mezelf en mijn Brabantse voorouders, ook al woon ik op de grens van Brabant. Ik heb niets tegen Vlamingen, maar zij wonen in het westen van België, het noord-westen van Frankrijk en het zuid-westen van Nederland.
Wat een gelul kan jij hier plaatsen man...
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 09:29   #72
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen zijn veel meer op Frankrijk gericht terwijl Vlamingen veel meer op Nederland gericht zijn. Neem al TV : persoonlijk kijk ik vooral naar de Franse TV en amper naar onze eigen zenders omdat ik vind dat die laatsten in het algemeen op niets trekken. Op de Franse TV zie ik een serieus verschil met onze programma's en vooral op de publieke omroep (vooral France 2).

Feit is dat Frankrijk - La Grande Culture Francophone - hoegenaamd NIETS moet weten van Franstalige Belgjes...op géén enkel gebied (taal, geografisch gezien, cultuur,etc...). Ze worden eigenlijk gewoonweg uitgelachen als ze Île-de-France bezoeken. Rattachisten zijn geromantiseerde einzelgaengers dewelke totaal géén voeling hebben met de realiteit.

Het is dan ook interessant vast te stellen dat sommige Franstaligen in dit land wel dominant uit de hoek kunnen komen in Vlaanderen maar ondertussen géén binding kunnen/mogen aanknopen met een andere FR cultuur in Europa...

Een beetje zoals lompe grote broer die z'n kleinere broer thuis wel kan plagen maar op de speelplaats motten krijgt van zijn klasgenoten...zielig

Laatst gewijzigd door drenkeling : 19 juni 2013 om 09:31.
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 09:48   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Weet je, Everytime, mijn ervaring met Franstaligen is dat Franstaligen zich altijd iets meer voelen dan Vlamingen, ze denken nog altijd zoals in de tijd van de bourgeoisie en de boerkes. Het sjieke volk sprak Frans en de boerkes spraken vlaams. Zo kijken de Franstaligen nog altijd naar de Vlamingen en ik denk dat dat nog heel lang gaat duren vooraleer dat dat er uit die mentaliteit.
Dit werd enkele tijd geleden nog bevestigd door Deborsu, zijn vader zei hetzelfde.
Oud 19 juni 2013, 09:48   #74
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht
Feit is dat Frankrijk - La Grande Culture Francophone - hoegenaamd NIETS moet weten van Franstalige Belgjes...op géén enkel gebied (taal, geografisch gezien, cultuur,etc...). Ze worden eigenlijk gewoonweg uitgelachen als ze Île-de-France bezoeken. Rattachisten zijn geromantiseerde einzelgaengers dewelke totaal géén voeling hebben met de realiteit.

Het is dan ook interessant vast te stellen dat sommige Franstaligen in dit land wel dominant uit de hoek kunnen komen in Vlaanderen maar ondertussen géén binding kunnen/mogen aanknopen met een andere FR cultuur in Europa...

Een beetje zoals lompe grote broer die z'n kleinere broer thuis wel kan plagen maar op de speelplaats motten krijgt van zijn klasgenoten...zielig
Ah nee? De Benoit Poelvoorde, Maurane, Stromae en andere Puggy of Frank Michaël - om maar die voorbeelden te nemen - zijn ook zeer populair in Frankrijk en de Franstalige Belgen zijn helemaal niet uitgelachen. Frankrijk heeft wel nog steeds een "Franstalige imago" van België maar dat komt door het feit dat de meeste Belgische artiesten die populair in Frankrijk zijn, uit Franstalig België komen.

Wat de rattachisten betreft, ze spreken even in de leegte als de Vlaams-Nationalisten. Zelfs als Franstaligen en Vlamingen elkaar niet goed kennen, blijft ons land België.
Oud 19 juni 2013, 09:49   #75
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drenkeling Bekijk bericht

Uw kennis van de relaties tussen Frankrijk en Wallonië is schrijnend, laat staan dat u op de hoogte zou zijn van alle indivuele relaties tussen Walen en Fransen, dat is gewoon lachwekkend.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 09:52   #76
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Weet je, Everytime, mijn ervaring met Franstaligen is dat Franstaligen zich altijd iets meer voelen dan Vlamingen, ze denken nog altijd zoals in de tijd van de bourgeoisie en de boerkes. Het sjieke volk sprak Frans en de boerkes spraken vlaams. Zo kijken de Franstaligen nog altijd naar de Vlamingen en ik denk dat dat nog heel lang gaat duren vooraleer dat dat er uit die mentaliteit. Het valt op dat een Franstalige het vertikt om Vlaams te willen spreken ook al kan men het. Het probleem van de Vlaming dan weer is dikwijls dat men nergens Frans hoort spreken, niet thuis, niet in de winkel, niet bij familie en ook niet op radio en tv (omdat men geen Franstalige zenders opzet) En er komt dan ook meestal geen deftig woord Frans uit en men begrijpt er ook geen woord van. Daarentegen, een Franstalige verstaat het Nederlands meestal wel en kan het ook spreken maar wilt merendeels niet omdat men bang is iets verkeerd te zeggen. Wat kiest een Vlaming zo goed als altijd als tweede taal in school als er keuzemogelijkheid is : het Engels en niét het Frans. En daar zit dus ook het probleem. Ik snap niet hoe het kan dat men een diploma haalt zonder de 2 talen deftig te kennen. En dan heeft men het over België als één van de landen met het beste onderwijs. Daarom komen er zoveel Nederlands naar België onderwijs volgen. Maar het ging over het Frans. Ik merk de eeuwige pretentie van de Franstaligen naar de Vlaamstaligen toe en dat zal altijd zo zijn. Een voorbeeld : vergadering met 1 Franstalige en 7 Vlamingen, wel die vergadering moet in het Frans gehouden worden voor 1 enkel persoon, maar oh oh zeker niet andersom !
Laatst was ik op een vergadering bij GDF Suez in Frankrijk. Twaalf deelnemers, 11 Franstaligen waarvan de meesten uit Frankrijk. Eén Nederlandstalige. De vergadering werd in het Engels gehouden ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 09:55   #77
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Weet je, Everytime, mijn ervaring met Franstaligen is dat Franstaligen zich altijd iets meer voelen dan Vlamingen, ze denken nog altijd zoals in de tijd van de bourgeoisie en de boerkes. Het sjieke volk sprak Frans en de boerkes spraken vlaams. Zo kijken de Franstaligen nog altijd naar de Vlamingen en ik denk dat dat nog heel lang gaat duren vooraleer dat dat er uit die mentaliteit. Het valt op dat een Franstalige het vertikt om Vlaams te willen spreken ook al kan men het. Het probleem van de Vlaming dan weer is dikwijls dat men nergens Frans hoort spreken, niet thuis, niet in de winkel, niet bij familie en ook niet op radio en tv (omdat men geen Franstalige zenders opzet) En er komt dan ook meestal geen deftig woord Frans uit en men begrijpt er ook geen woord van. Daarentegen, een Franstalige verstaat het Nederlands meestal wel en kan het ook spreken maar wilt merendeels niet omdat men bang is iets verkeerd te zeggen. Wat kiest een Vlaming zo goed als altijd als tweede taal in school als er keuzemogelijkheid is : het Engels en niét het Frans. En daar zit dus ook het probleem. Ik snap niet hoe het kan dat men een diploma haalt zonder de 2 talen deftig te kennen. En dan heeft men het over België als één van de landen met het beste onderwijs. Daarom komen er zoveel Nederlands naar België onderwijs volgen. Maar het ging over het Frans. Ik merk de eeuwige pretentie van de Franstaligen naar de Vlaamstaligen toe en dat zal altijd zo zijn. Een voorbeeld : vergadering met 1 Franstalige en 7 Vlamingen, wel die vergadering moet in het Frans gehouden worden voor 1 enkel persoon, maar oh oh zeker niet andersom !
Het is ook zo in Franstalig België, in verband met het Nederlands.
Oud 19 juni 2013, 10:03   #78
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op het forum hier merk ik dat meer en meer Vlamingen het meer dan beu met de Franstaligen zijn en dat ze alleen een ding willen : de splisting van België en dus de Onafhankelijkheid van Vlaanderen. Maar op de andere kant hebt u ook Franstaligen die doof tegenover dit Vlaams phenomeen blijven, die nog steeds Vlaanderen zoals vroeger bezoeken zonder zich af te vragen wat de Vlamingen van hen denken en vooral zonder rekening daarmee te nemen. Zelfs ik heb misschien een fout gemaakt : als Franstalig werk ik in Vlaanderen. Ja, natuurlijk is dat mijn recht in Vlaanderen te gaan werken maar is het echt een goeie beslissing als we de situatie van het land kennen ? Zou het niet beter zijn dat Franstaligen onder Franstaligen en Vlamingen onder Vlamingen al nu werken, zelfs in een belgisch Kader aangezien we nog steeds officieel in België leven?

Plus de Franstaligen die in Vlaanderen leven. Maar waarom beslissen Franstaligen in Vlaanderen te gaan leven als we de situatie van het land kennen? Zelfs als die Franstaligen zich totaal aanpassen en Nederlands leren, blijven ze Franstaligen die in Vlaanderen leven. Dus in een regio die meer en meer anti-Franstalig is. Misschien maken we een fout als wij, Franstaligen, België verdedigen, Vlaanderen bezoeken, naar Vlaanderen gaan wonen en/of werken. De jonge Franstaligen die nu Nederlands leren - en er zijn veel meer dan u denkt - verliezen misschien hun tijd. Misschien heb ik zelf mijn tijd verloren Nederlands te leren en te spreken en misschien heb ik, als Franstalig, niets op een Vlaams forum te zoeken net als de Franstaligen in het algemeen misschien niets meer in Vlaanderen te zoeken hebben.

Je hebt er hier al eerder, zij het op een andere manier, voor gepleit dat Franstaligen zich in hun eigen, Franstalige wereldje moeten opsluiten. Je verpakt jouw fransdolle boodschap deze keer alleen maar op een minder opzichtige manier. Niets nieuws onder Everytime's zon dus.

Door het woord "misschien" weg te laten wordt duidelijk waar je naartoe wil. Franstaligen die Nederlands leren verliezen hun tijd. Jij dus ook. Franstaligen blijven nu eenmaal ten eeuwigen dage Franstalig (en). Het zijn nu eenmaal geen Onkelinksen, en ze zijn niet van plan om dat ooit te worden. Niet zolang Vlaanderen in België ligt, en ook niet daarna. Als Vlaanderen niet meer "Belgisch" is vertrekken ze liever naar Frankrijk dan nog één dag hier te blijven. Franstaligen hebben in Vlaanderen niets meer te zoeken de dag dat ze het niet langer meer voor het zeggen hebben in heel België.

Zo was en is het toch, en zo zal het altijd blijven, nietwaar Everydinges?

Waar is de tijd dat je ons probeerde wijs te maken dat je al in je geliefde Frankrijk woonde? Blijkbaar heeft Vlaanderen niet alleen het nadeel dat er Nederlands wordt gesproken, want je hebt je Franse hart nog steeds niet gevolgd....
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 10:32   #79
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U beschouwt ze als Vlamingen maar ze voelen zich in de eerste plaats Belg en Franstalig, daar ben ik zeker van. Het communautair interesseert maar een deel van de Vlaamse bevolking. Het is trouwens niet voor niets dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen komen wonen : ze komen er wonen voor de rust, voor het platteland, enz....................maar ze denken geen enkele seconde aan het communautair aspect in dit land en te weten of de Vlamingen hen graag of niet graag hebben. Hebben ze Franstaligen niet graag, "tant pis pour eux". Alvast voor de meeste Franstaligen.
O ja? Als het dat is wat ze zoeken dan zouden ze toch veel beter naar Wallonië gaan? Rust en platteland worden in Vlaanderen eerder schaars. Waarom komen ze dat dan bij ons zoeken? We zouden zonder hen al heel wat minder problemen hebben.
Oud 19 juni 2013, 10:34   #80
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je hebt er hier al eerder, zij het op een andere manier, voor gepleit dat Franstaligen zich in hun eigen, Franstalige wereldje moeten opsluiten. Je verpakt jouw fransdolle boodschap deze keer alleen maar op een minder opzichtige manier. Niets nieuws onder Everytime's zon dus.

Door het woord "misschien" weg te laten wordt duidelijk waar je naartoe wil. Franstaligen die Nederlands leren verliezen hun tijd. Jij dus ook. Franstaligen blijven nu eenmaal ten eeuwigen dage Franstalig (en). Het zijn nu eenmaal geen Onkelinksen, en ze zijn niet van plan om dat ooit te worden. Niet zolang Vlaanderen in België ligt, en ook niet daarna. Als Vlaanderen niet meer "Belgisch" is vertrekken ze liever naar Frankrijk dan nog één dag hier te blijven. Franstaligen hebben in Vlaanderen niets meer te zoeken de dag dat ze het niet langer meer voor het zeggen hebben in heel België.

Zo was en is het toch, en zo zal het altijd blijven, nietwaar Everydinges?

Waar is de tijd dat je ons probeerde wijs te maken dat je al in je geliefde Frankrijk woonde? Blijkbaar heeft Vlaanderen niet alleen het nadeel dat er Nederlands wordt gesproken, want je hebt je Franse hart nog steeds niet gevolgd....
Ik heb in het verre verleden verkeerd gedacht. Zo simpel is het.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be