Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 mei 2015, 00:54   #61
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar als ze daardoor de markt veroveren, wil dat toch zeggen dat de consument UITEINDELIJK toch liever die hormonen in zijn steak heeft, als de prijs even wat omlaag kan, nee ?

Want ik beeld mij de volgende situatie in:

- "gezonde" (ttz, EU) steak: 8 Euro
- "ongezonde" (ttz USA) steak: 2 Euro

Vroeger lag die tweede niet in de toonbank, da's 't enige verschil.

Als jij als consument zou willen dat die andere steak niet in de toonbank ligt, waarom koop je dan gewoon niet, zoals dan het geval zou zijn, uw normale steak aan 8 Euro ?

Wat zou U kunnen overhalen om die van 2 Euro te kopen "met vergif in" ?
Ga jij jezelf vergeven voor 6 Euro ?

Als de meeste mensen zo geen steak zouden willen (ttz, als de meeste mensen "een verbod" op dat soort steak zouden willen), dan hoeven ze die gewoon niet te kopen, he. En als de meesten hem WEL kopen, wil dat zeggen dat de meeste mensen VERKIEZEN van vergif te eten als ze daardoor 6 Euro kunnen uitsparen. Waarom wil jij hen dat beletten ?

Want jouw stelling is dat na een tijdje, geen kat nog die 8 Euro steak koopt. Dat de winkel die dan uiteindelijk ook niet meer aanbiedt, want geen klanten.

Dat wil dus zeggen dat een grote meerderheid van klanten MEER TEVREDEN is met een hormonensteak aan 2 Euro, dan een gezonde aan 8 Euro. De meeste mensen verkiezen dus "vergif" voor minder duur. Waarom moet jij hen willen betuttelen dan ?
Lid van het Simplistisch Verbond zeker ?
Als ik uw gif-steak niet wil kopen doe ik dat niet zegt ge. OK.
Wie wél dat goedkoop gif-vlees gaat kopen zijn alle kantines ( school, ziekenhuizen enz ), de fastfood-ketens, restaurants, bedrijven waar vlees verwerkt word tot kant en klaar maaltijden, saus, charcuterie enz enz.
Als de USA hun rommel hier MAG verkopen, gaat het héél moeilijk worden om daar NIET van te eten.
Vooral als zij uiteindelijk, zoals te verwachten is, het monopolie zullen hebben hier in Europa.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 01:04   #62
griezel
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou denken dat het duidelijk is dat mijn algemeen standpunt is dat controle op voedsel onnodig is.
Enfin, controle is wel nodig om na te gaan of de INFORMATIE verstrekt aan de consument JUIST is. Want dat is nagaan van het aangeboden contract:

voor mij mag er best in de toonbank "rot radioactief rattevlees van rioolratten uit een industriepark" liggen, zolang het maar niet verkocht wordt als "kippevlees van vrij rondlopende en natuurlijk gevoede kippen".

Dat laatste zou contractueel bedrog zijn, dat dus beteugeld moet worden.

De consument moet juist geinformeerd worden. Verder is het dan zijn zaak om te beslissen van te kopen of niet.

Ongeschikt voor consumptie noem ik iets waar je binnen de week zwaar ziek van zijt als ge het eet.

Wat jij hier aan 't vertellen zijt, is dat Amerikanen dus al 20 jaar vlees eten dat ongeschikt is voor consumptie. Voor zover ik weet zijn ze ginder niet uitgestorven.
Dat is dan het verschil tussen ons. Rot rattenvlees mag jij eten als je dat wil, maar niet verkopen. Ook niet als er mensen zo zot zijn om het te kopen.
Ga je ook de verkoop van heroïne , crack enz toelaten dan ?

Verder, de Amerikanen zijn niet uitgestorven, maar zijn wel voor een groot deel zo vet als zwijnen.
Komt misschien wel door hun eten ?
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 02:39   #63
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Lid van het Simplistisch Verbond zeker ?
Als ik uw gif-steak niet wil kopen doe ik dat niet zegt ge. OK.
Wie wél dat goedkoop gif-vlees gaat kopen zijn alle kantines ( school, ziekenhuizen enz ), de fastfood-ketens, restaurants, bedrijven waar vlees verwerkt word tot kant en klaar maaltijden, saus, charcuterie enz enz.
Als de USA hun rommel hier MAG verkopen, gaat het héél moeilijk worden om daar NIET van te eten.
Vooral als zij uiteindelijk, zoals te verwachten is, het monopolie zullen hebben hier in Europa.
Als ik de prijzen van het vlees in de US en hier vergelijk dan liggen die kort bij elkaar. Het zal dus kwestie van smaak worden. Wat mij betreft scoort Amerika beter. Ik heb graag rund met wat vet en het vlees is hier veel te droog en smakeloos.

Als ik een côte �* l'os of een entrecôte wil klaarmaken moet ik naar een klein beenhouwertje rijden die zijn boeren heeft. Maar de prijs is wel merkelijk duurder. En daar is wat vet aan dat smelt als boter in de mond en het geeft het vlees een goede smaak..
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 mei 2015, 21:20   #64
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

juist ja, het al dan niet toelaten van gekloond hormonenvlees is inderdaad wel het zorgwekkendste van die hele onderhandelingen
Oud 17 mei 2015, 23:51   #65
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als ik de prijzen van het vlees in de US en hier vergelijk dan liggen die kort bij elkaar. Het zal dus kwestie van smaak worden. Wat mij betreft scoort Amerika beter. Ik heb graag rund met wat vet en het vlees is hier veel te droog en smakeloos.
En wat heeft dat vet nu met de hormonen of de antibiotica erin te maken?
Akufen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 09:11   #66
morte-vivante

Standaard

ISDS blijft problematisch. Malström is het aan het "herschrijven" onder druk van de publieke opinie (burgerprotesten!)
Een belangrijke "aanpassing" is het opzetten van een nieuw, internationaal "onafhankelijk arbitragehof" of ISDS-disputen te beslechten. Meer transparantie (whatever that means), een additionele procedure om als land in beroep te gaan, en het behouden van het recht van individuele landen om de baas te blijven over hun eigen wetgeving, zijn enkele bijkomende "toegevingen" onder publieke druk. Maar dat is allemaal maar rook, de kernvraag blijft onaangeraakt. Is een ISDS-systeem nu werkelijk nodig?

Enkele linkjes die elk hun eigen linkjes ook hebben:
http://ttip2015.eu/blog-detail/blog/...rt%20ISDS.html
http://corporateeurope.org/internati...d-looking-cure

Laatst gewijzigd door morte-vivante : 18 mei 2015 om 09:11.
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 14:45   #67
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
juist ja, het al dan niet toelaten van gekloond hormonenvlees is inderdaad wel het zorgwekkendste van die hele onderhandelingen
Je kan perfect een vrijhandelsakkoord sluiten zonder aan je een wetgeving te sleutelen met betrekking tot het toelaten van hormonenvlees.
Oud 18 mei 2015, 14:51   #68
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Je kan perfect een vrijhandelsakkoord sluiten zonder aan je een wetgeving te sleutelen met betrekking tot het toelaten van hormonenvlees.
For Fuck's Sake Antoon, de afgelopen pagina's zijn gewoon bladvulling. Er zijn pertinentere problemen met het akkoord dan gekloond hormonenvlees
Oud 18 mei 2015, 16:13   #69
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Ja, morte-vivante, bedankt om het topic terug op de rails te zetten, er zijn veel ergere consequenties aan dit verdrag verbonden dan de kwaliteit van het vlees.

Citaat:
The TPP would even elevate individual foreign firms to equal status with sovereign nations, empowering them to privately enforce new rights and privileges, provided by the pact, by dragging governments to foreign tribunals to challenge public interest policies that they claim frustrate their expectations. The tribunals would be authorized to order taxpayer compensation to the foreign corporations for the "expected future profits" they surmise would be inhibited by the challenged policies.
http://www.citizen.org/tpp
https://www.eff.org/issues/tpp
Oud 18 mei 2015, 18:58   #70
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Akufen Bekijk bericht
Ja, morte-vivante, bedankt om het topic terug op de rails te zetten, er zijn veel ergere consequenties aan dit verdrag verbonden dan de kwaliteit van het vlees.

Voor mijn bedrijf zal zo een handelsakkoord dat invoertaxen in de US eventueel afschaft zéér interessant zijn
Oud 18 mei 2015, 19:58   #71
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Voor mijn bedrijf zal zo een handelsakkoord dat invoertaxen in de US eventueel afschaft zéér interessant zijn
"Fascism should more appropriately be called corporatism because it is the merger of state and corporate power." - Benito Mussolini;
Oud 18 mei 2015, 20:06   #72
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
"Fascism should more appropriately be called corporatism because it is the merger of state and corporate power." - Benito Mussolini;
Het schelden houdt dus niet op. Na een kakkerlak ben ik een facist.
Ik zit nog steeds mijn kop te breken waarom ik een jaar geleden strafpunten kreeg om te "schelden naar een medeforummer".

De vulgariteit wordt hier blijkbaar wel geduld.
Oud 18 mei 2015, 20:16   #73
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is dan het verschil tussen ons. Rot rattenvlees mag jij eten als je dat wil, maar niet verkopen. Ook niet als er mensen zo zot zijn om het te kopen.
Ga je ook de verkoop van heroïne , crack enz toelaten dan ?
Daar ben ik ook voorstander van, ja. Tenminste aan volwassenen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 mei 2015, 20:20   #74
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik moet zeggen dat ik dat niet in detail volg, maar ik kan zo een dingen enkel maar toejuichen. Staten en hun dictaten worden aan banden gelegd. Mensen kunnen vrij worden van hun staten-dictatuur en vrij handelen met anderen. Kan ik alleen maar toejuichen.
Oud 18 mei 2015, 20:22   #75
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Verder, de Amerikanen zijn niet uitgestorven, maar zijn wel voor een groot deel zo vet als zwijnen.
Komt misschien wel door hun eten ?
Dan is dat een extra voordeel. Als jij Europees vlees blijft kopen en eten dat je een mooie slanke lijn geeft, terwijl een deel van de anderen vette zwijnen zullen worden dank zij dat Amerikaans vlees, geeft je dat nog eens een extra competitief voordeel op de seks markt.
Oud 18 mei 2015, 20:48   #76
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan is dat een extra voordeel. Als jij Europees vlees blijft kopen en eten dat je een mooie slanke lijn geeft, terwijl een deel van de anderen vette zwijnen zullen worden dank zij dat Amerikaans vlees, geeft je dat nog eens een extra competitief voordeel op de seks markt.
Ik denk niet dat het vlees op zich de oorzaak is van de vette konten die je hier op straat ziet lopen. Sommige jonge meisjes hebben het lijf van een slachtrijp varken. Stap eens de tientallen lopende meter af in de supermarkt met chips, snoep, koeken, sauzen, mayonaises, kant en klaarmaaltijden, zoete frisdranken, bieren wijnen, likeuren etc.

Zonder te spreken van de pitta en frietkoten met grote kwakken sauzen en de roemruchte MacDonald caloriebommen

Die paar honderd gram steak of varkenscoteletten zijn niet de boosdoener.
Oud 18 mei 2015, 21:53   #77
Akufen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik dat niet in detail volg, maar ik kan zo een dingen enkel maar toejuichen. Staten en hun dictaten worden aan banden gelegd. Mensen kunnen vrij worden van hun staten-dictatuur en vrij handelen met anderen. Kan ik alleen maar toejuichen.
Als jij veronderstelt dat je er vrijheden bij gaat krijgen dan kan ik alleen maar zeggen dat dat ongeïnformeerd, dom en naïef is. Het zijn bedrijven die onder dit verdrag de vrijheid krijgen om uw vrijheid aan banden te leggen!

Er is hier ondertussen al genoeg geplaatst om jezelf te informeren, misschien daar eens mee beginnen in plaats van na 4 pagina's toe te geven dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat, maar toch steunt.

Laatst gewijzigd door Akufen : 18 mei 2015 om 21:53.
Oud 19 mei 2015, 10:48   #78
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als jij veronderstelt dat je er vrijheden bij gaat krijgen dan kan ik alleen maar zeggen dat dat ongeïnformeerd, dom en naïef is. Het zijn bedrijven die onder dit verdrag de vrijheid krijgen om uw vrijheid aan banden te leggen!
Door hun producten mogen aan te bieden ?

Ik heb zo het idee dat jij het een vrijheid beschouwt om het aanbod in producten te beperken tot die producten die aan jouw dada's voldoen, nee ?

Alles wat de macht van staten, om beperkende regels uit te vaardigen, breekt, en dat uitvaardigen van regels aan banden legt, juich ik principieel toe.

Wat ik dus goed vind is het volgende:
Citaat:
by dragging governments to foreign tribunals to challenge public interest policies that they claim frustrate their expectations.
Maw, betweterige staten die in het fake "algemeen belang" bedrijven het leven zuur willen maken met dwaze beperkende reglementen, gaan daarvoor de deur op hun neus krijgen. Ik kan zoiets enkel maar toejuichen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 19 mei 2015 om 10:52.
Oud 19 mei 2015, 11:25   #79
Gipsy
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Door hun producten mogen aan te bieden ?

Ik heb zo het idee dat jij het een vrijheid beschouwt om het aanbod in producten te beperken tot die producten die aan jouw dada's voldoen, nee ?

Alles wat de macht van staten, om beperkende regels uit te vaardigen, breekt, en dat uitvaardigen van regels aan banden legt, juich ik principieel toe.

Wat ik dus goed vind is het volgende:

Maw, betweterige staten die in het fake "algemeen belang" bedrijven het leven zuur willen maken met dwaze beperkende reglementen, gaan daarvoor de deur op hun neus krijgen. Ik kan zoiets enkel maar toejuichen.
Hij of zij insinueert zelfs dat ik een fascist ben als ik zeg dat het extra kansen voor mijn bedrijf zijn. Totaal wereldvreemd maar misschien is hij of zij ergens 14 jaar. Indien ouder is het erg.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 19 mei 2015 om 11:27.
Oud 19 mei 2015, 11:32   #80
morte-vivante

Standaard

Citaat:
Hij of zij insinueert zelfs dat ik een fascist ben als ik zeg dat het extra kansen voor mijn bedrijf zijn. Totaal wereldvreemd maar misschien is hij of zij ergens 14 jaar. Indien ouder is het erg.
dan hebt ge een probleem met begrijpend lezen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be