Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 05:39   #61
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eh neen.

Het beetje "partnergeweld" dat vrouwen gebruiken tegen mannen is bijlange niet te vergelijken met het partnergeweld dat vele mannen gebruiken tegen vrouwen.
Omdat jij dat zegt misschien?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Verder zou ik begot niet weten waarom partnergeweld jegens mannen sociaal aanvaardbaar is. Omdat jij dat zegt misschien ?
Toon een beeld aan een flink aantal mensen van een vrouw die een man in de ballen schopt, en vervolgens van een man die een vrouw een blauw oog slaat. Je bent jezelf aan het voorliegen als je je de fundamenteel verschillende reacties niet kan voorstellen.

Lees ook dit eens:

http://dahmw.org/wp-content/uploads/...st-Men2012.pdf

Als je door hulplijnen gezegd wordt 'jamaar wij helpen eigenlijk vrouwen die het slachtoffer van geweld zijn', is er dunkt me een probleem. Hoe vaak heb jij al van een vluchthuis voor mannen gehoord?
Oud 25 juni 2013, 06:08   #62
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Omdat jij dat zegt misschien?

Toon een beeld aan een flink aantal mensen van een vrouw die een man in de ballen schopt, en vervolgens van een man die een vrouw een blauw oog slaat. Je bent jezelf aan het voorliegen als je je de fundamenteel verschillende reacties niet kan voorstellen.
Hangt volledig van de context af.

Citaat:
Als je door hulplijnen gezegd wordt 'jamaar wij helpen eigenlijk vrouwen die het slachtoffer van geweld zijn', is er dunkt me een probleem. Hoe vaak heb jij al van een vluchthuis voor mannen gehoord?
Feit: vrouwen zijn veel meer dan mannen het voorwerp van partnergeweld.

Feit: vrouwen worden niet enkel frequenter mishandeld door mannen, maar ook fysiek zwaarder aangepakt dan vice versa

Feit: er is geen reden om aan te nemen dat partnergeweld jegens mannen maatschappelijk aanvaard is.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 09:47   #63
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

kiko... je bent uit je duim aan het zuigen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 12:44   #64
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Gaat niet enkel over partnergeweld maar ook het (actief en passief) geweld waar vrouwen dagelijks en overal ter wereld mee te maken krijgen, gaande van onderdrukking en uitbuiting tot aanrandingen en verkrachtingen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 13:03   #65
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[sarcasme]Mannen zijn een wereldwijde epidemie. Door de moderne technologie zijn ze niet meer nodig voor de voorplanting. Als ze verdwijnen, zal het geweld tegen vrouwen ook zwaar verminderen.[/sarcasme]
Oud 25 juni 2013, 13:12   #66
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Gaat niet enkel over partnergeweld maar ook het (actief en passief) geweld waar vrouwen dagelijks en overal ter wereld mee te maken krijgen, gaande van onderdrukking en uitbuiting tot aanrandingen en verkrachtingen.
Daar zijn zeker mannen meer het slachtoffer van, als het over geweld zonder meer gaat. Oorlogen, ordinaire straatgevechten, sport, gevangenissen...
Oud 25 juni 2013, 13:18   #67
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En geen enkele vrouw die binnen deze draad reageert. Of, hoe belangrijk het onderwerp geweld op vrouwen wordt geschat.
Ik ben een vrouw, ex slachtoffer van partnergeweld en een gruwelijke verkrachting.

Daar draag ik de sporen van. Ik spreek er niet zoveel over, maar ik weet dat ik door de zwijgen ook niets ga oplossen. Mannen hebben nu eenmaal meer testosteron en één dader maakt meerdere slachtoffers.

Van mijn ex ben ik gaan lopen. Nu heeft hij een nieuwe vrouw voor te mishandelen. Simpel as that. Ik ben veilig voor hem, maar meer dan dat heb ik niet kunnen bereiken.

Ik heb niet alle oplossingen, maar zou het fijn vinden dat men slachtoffers meer serieus nam. Ik ben gruwelijk verkracht door iemand die ik kende en binnen liet. Ben ik daarom verantwoordelijk? Ik denk het niet.

Ik ben later door mijn ex regelmatig in levensbedreigende situaties gebracht. Men deed niets. Ik had enkel het geluk dat er elders een vrouw gestorven was aan de gevolgen van partnergeweld, waardoor men mij nog niet op tijd ernstig nam, of ik zat hier ook niet meer.

Feit is dat mannen die geweld op vrouwen plegen, zich onfeilbaar voelen en vinden dat het slachtoffer het verdient. Ze geloven in hun superioriteit en denken echt dat die vrouw in fout is en dat ze gelijk hebben dat ze haar mishandelen.

Dat is dus mijn ervaring en daar zijn veel experten het mee eens. Mannen die geweld plegen op vrouwen hebben een verkeerd moreel besef. Een vrouw die de soep laat aanbranden, of je biertje een seconde te laat brengt ... die moet je zwaar straffen.

In bepaalde culturen wordt dat fout normbesef nog sterker in mannen gepompt dan in anderen. Persoonlijk vind ik dat er degelijk aan bepaalde mannen moet gesleuteld worden.

Een verkrachting gaat volgens hetzelfde principe: de man is baas en vernederd de vrouw. Hij doet zijn ding en trekt zich van de tegenpartij niets aan. Zo een mannen zijn in mijn ogen dolle honden, die je best een spuitje geeft omwille van het welzijn van de maatschappij.

Ik zin na al die jaren nog steeds op wraak. Geloof me, als ik een kogel die ploert zijn kop zou kunnen jagen, zou ik niet inhouden, maar tja ... dan straft men weer het slachtoffer.

Als ik nog steeds met angst en trauma's leef, daar lijkt niemand zich iets van aan te trekken. Nee, ik ben dan maar het gevaar voor de maatschappij, omdat ik verkrachters hun eigen ballen wil laten opeten, naar aanleiding van wat ze me aangedaan hebben.

Sorry, maar zulke mannen spreken alleen de taal van geweld en kan je op geen andere manier benaderen. Dat is mijn ervaring. Ik hou me braafjes aan de wet, maar vroeg me af waar de politie was, toen ik vocht voor mijn leven.

Ze kunnen me wel vervolgen, als ik me verdedig. Ik ben het gewoon beu. Onze maatschappij is rot. Vrouwen zijn hier schietschijven. Ik ben niet van plan om in dit apenland te blijven, maar men het eerder opneemt voor daders dan voor slachtoffers.
Oud 25 juni 2013, 13:39   #68
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
En misschien zal het altijd wel blijven bestaan? Zoals Jantje hierboven ergens terecht opmerkt: het probleem voor dit soort geweld ligt in de aard van de vrouw en de man.

Verschillen tussen man en vrouw:

Lengte; de man is gemiddeld 11 cm. groter,
Gewicht; de man is gemiddeld 12 kg. zwaarder,
Vetweefsel; bij de man is dit gem.15%,bij de vrouw 25 % van het lichaamsgewicht,
Kracht; de man heeft meer testosteron (hormoon) en hierdoor meer spieren.De man heeft gem. 40% spierweefsel, de vrouw 30%,
Hartvolume; bij de gem.man 770 cc,bij de gem. vrouw 560cc,
Hartslag; gem. man tussen 70-85 slagen per minuut, vrouw in dezelfde situatie iets sneller nl.tussen 75-90 slagen p.m.
Bloed; gem. man 5½ liter,gem. vrouw 4½ liter,
Heupen; bij de man gebouwd om snel te kunnen lopen,
bij de vrouw om een kind te kunnen baren en dragen. Door dit verschil zijn vrouwen tijdens een hardloopwedstrijd (snelheid) altijd in het nadeel ten opzichte van de man.

Doordat een man meer spieren en testosteron in z'n lichaam heeft, is hij wellicht sneller geneigd tot fysieke handelingen of agressie bij situatie's, problemen, ruzie's, enz.
Maar in maatschappijen waar geweld tegen vrouwen helemaal onaanvaardbaar is, en het de regel is om "de zaken uit te praten", komt het natuurlijk veel minder voor, en gelukkig:

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Bui...-vrouwen.dhtml
"Dader is vaak partner
Met 37,7 procent zijn Zuid- en Zuid-Oost-Azië de regio's met de hoogste percentages van dergelijk geweld. Vrouwen in de Arabische wereld en Afrika hebben het nauwelijks beter, met 37 procent. In Latijs-Amerika is dat 30 procent, terwijl in Oost-Europa en Centraal-Azië een kwart van de vrouwen te maken krijgt met geweld. In Noord-Amerika, West-Europa, Japan en Oceanië wordt het aantal slachtoffers van geweld geschat op 23 procent van de vrouwelijke bevolking."

De vraag is: als we rekening houden met de natuur van de man en vrouw, valt dan het geweld tegen vrouwen wel compleet uit te roeien? Ik denk niet dat dit eigenlijk mogelijk is.
waarom zou iemand gerechtigd zijn om aggressief uit de hoek te komen omdat die 12 cm groter is en 20% zwaarder? Bedoel je nu dat kleine ventjes mogen afgetroefd worden door grote duitse en nederlandse polderboerinnen omdat die 30% zwaarder wegen en 20 cm groter?
Beseft U wel hoeveel onzin er in uw hoofdje werd geprent? Ik ken die fabeltjes namelijk, dat zijn de verhaaltjes die tijdens de koranlessen door de imams gebruikt worden om geweld tegen vrouwen goed te praten: mannetjes zijn groter en ze wegen meer.... De vergoelijking van het recht tot afkloppen in vers 4.34.
aub! hou toch op met die onzin.

en dan: "ze hebben meer testosteron"... dat ze dan wat tegen de muur beginnen boksen misschien?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 13:43   #69
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Sorry, maar zulke mannen spreken alleen de taal van geweld en kan je op geen andere manier benaderen. Dat is mijn ervaring. Ik hou me braafjes aan de wet, maar vroeg me af waar de politie was, toen ik vocht voor mijn leven.
Als seconden tellen, is de politie maar een half uurtje ver af. Moest U de dader in kwestie overhoop geschoten hebben, U had mijn volledige steun. Maar inderdaad, onze ziekelijke maatschappij vind zelfverdediging niet kunnen. Je zou nog braafjes een geweldenaar koffie moeten aanbieden en de sleutels van je auto om te vluchten.

Citaat:
Ze kunnen me wel vervolgen, als ik me verdedig. Ik ben het gewoon beu. Onze maatschappij is rot. Vrouwen zijn hier schietschijven. Ik ben niet van plan om in dit apenland te blijven, maar men het eerder opneemt voor daders dan voor slachtoffers.
Hier moet ik het toch oneens zijn. Als ik als man een inbreker neerknal, vlieg ik evenzeer in de bak hoor. In het Westen krijgen vrouwen overigens minder lang gevangenisstraf voor dezelfde misdaad. Dat is vooral in de VS zeer goed gedocumenteerd (statistiek te over als je 0,75% van je bevolking opsluit he).

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 juni 2013 om 13:43.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 13:43   #70
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Aldus de geweldige logica van Rudy...
Rudyaanse redeneringen zijn het bundelen waard! Dat wordt gewoonweg een bestseller als die in boekvorm worden gegoten. Binnenkort staat er copyright op.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 25 juni 2013, 15:31   #71
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Als seconden tellen, is de politie maar een half uurtje ver af. Moest U de dader in kwestie overhoop geschoten hebben, U had mijn volledige steun. Maar inderdaad, onze ziekelijke maatschappij vind zelfverdediging niet kunnen. Je zou nog braafjes een geweldenaar koffie moeten aanbieden en de sleutels van je auto om te vluchten.

Hier moet ik het toch oneens zijn. Als ik als man een inbreker neerknal, vlieg ik evenzeer in de bak hoor. In het Westen krijgen vrouwen overigens minder lang gevangenisstraf voor dezelfde misdaad. Dat is vooral in de VS zeer goed gedocumenteerd (statistiek te over als je 0,75% van je bevolking opsluit he).
Als seconden tellen, dan staat die man tussen jou en de telefoon en tussen jou en de deur. De deur gaat dicht en de telefoon wordt aan diggelen geschopt. En dan begint het pas. Heel plezant als je zwanger bent.

In een blijf van mijn lijf-huis mag je niet naar buiten. Voor je eigen veiligheid, heet het. Je betaalt een dikke rekening, de administratie, je werk en alles loopt in het honderd. De kinderen die naar een andere school moeten. Om het cru te zeggen wordt je als vrouw een tweede keer gekloot.

De man, de dader, zijn vrijheid benemen, is blijkbaar ondenkbaar. In mijn tijd bestond er geen straatverbod. En een straatverbod is peanuts.

Waarom moeten vrouwen hun papieren pakken (meestal zijn ze die vergeten), wat kleren, een biberon en wat babyvoeding, een proper slipje, en naar een geheime afspraak komen om dan vervolgens naar "het huis' te gaan na een intake gesprek?

Waarom mag de man vrij rondlopen en zijn zaakjes behartigen ? En direct aan de slag gaan bij andere vrouwen?

Ik hoop dat het intussen veranderd is. In de jaren negentig was het zo: de vrouw diende zich onzichtbaar te maken en betaalde de rekeningen ervoor en de man liep vrij en ongehinderd rond.

Op die manier leer je wel de overheid kennen en relativeren.

Waarom zetten ze die man dan niet in een tehuis zodat vrouwen et kinderen
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 15:58   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom mag de man vrij rondlopen en zijn zaakjes behartigen ? En direct aan de slag gaan bij andere vrouwen?
Goei vraag.
Alleen: tegen dat het gerecht zijn werk heeft gedaan zijn er maanden, zoniet jaren voorbij. Ik geloof dat die vluchthuizen er in eerste instantie voor dienden om de vrouwen een veilig onderkomen te bieden. Mannen zonder proces en onvrijwillig ergens opsluiten gaat niet zomaar hé.

Oud 25 juni 2013, 16:08   #73
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben een vrouw, ex slachtoffer van partnergeweld en een gruwelijke verkrachting.

Daar draag ik de sporen van. Ik spreek er niet zoveel over, maar ik weet dat ik door de zwijgen ook niets ga oplossen. Mannen hebben nu eenmaal meer testosteron en één dader maakt meerdere slachtoffers.

Van mijn ex ben ik gaan lopen. Nu heeft hij een nieuwe vrouw voor te mishandelen. Simpel as that. Ik ben veilig voor hem, maar meer dan dat heb ik niet kunnen bereiken.

Ik heb niet alle oplossingen, maar zou het fijn vinden dat men slachtoffers meer serieus nam. Ik ben gruwelijk verkracht door iemand die ik kende en binnen liet. Ben ik daarom verantwoordelijk? Ik denk het niet.

Ik ben later door mijn ex regelmatig in levensbedreigende situaties gebracht. Men deed niets. Ik had enkel het geluk dat er elders een vrouw gestorven was aan de gevolgen van partnergeweld, waardoor men mij nog niet op tijd ernstig nam, of ik zat hier ook niet meer.

Feit is dat mannen die geweld op vrouwen plegen, zich onfeilbaar voelen en vinden dat het slachtoffer het verdient. Ze geloven in hun superioriteit en denken echt dat die vrouw in fout is en dat ze gelijk hebben dat ze haar mishandelen.

Dat is dus mijn ervaring en daar zijn veel experten het mee eens. Mannen die geweld plegen op vrouwen hebben een verkeerd moreel besef. Een vrouw die de soep laat aanbranden, of je biertje een seconde te laat brengt ... die moet je zwaar straffen.

In bepaalde culturen wordt dat fout normbesef nog sterker in mannen gepompt dan in anderen. Persoonlijk vind ik dat er degelijk aan bepaalde mannen moet gesleuteld worden.

Een verkrachting gaat volgens hetzelfde principe: de man is baas en vernederd de vrouw. Hij doet zijn ding en trekt zich van de tegenpartij niets aan. Zo een mannen zijn in mijn ogen dolle honden, die je best een spuitje geeft omwille van het welzijn van de maatschappij.

Ik zin na al die jaren nog steeds op wraak. Geloof me, als ik een kogel die ploert zijn kop zou kunnen jagen, zou ik niet inhouden, maar tja ... dan straft men weer het slachtoffer.

Als ik nog steeds met angst en trauma's leef, daar lijkt niemand zich iets van aan te trekken. Nee, ik ben dan maar het gevaar voor de maatschappij, omdat ik verkrachters hun eigen ballen wil laten opeten, naar aanleiding van wat ze me aangedaan hebben.

Ik moet je grotendeels gelijk geven. En ik sluit me bij u aan wegens gelijkaardige ervaringen, gelukkig al een tijd geleden.

Geweld gaat samen met psychische terreur zodat je geen greintje zelfzekerheid meer overhoudt. En als je in die context zit dan besef je helemaal niet meer wat er gebeurt omdat er heel veel beloftes en smeekbeden komen van de dader (in mijn geval partner). Keer op keer. Je wordt een spook van wat je had kunnen zijn.

Als ik terugblik, dan geef ik mezelf, de overheid en mijn opvoeding een veeg uit de pan. Niemand heeft me (en ikzelf dus ook niet) op zo'n ondenkbare situatie voorbereid.

Het heeft jaren geduurd om die zaken te verwerken en dat heb ik op mijn eentje gedaan, met vallen en opstaan. Om opnieuw te vrijen ... om opnieuw een relatie aan te gaan ... Ik heb bv tien jaar lang met one-night stands aan mijn trekken gekomen. De naam interesseerde me niet, geen telefoonnummers. Eentje per trimester, nooit dezelfde, en goed gedronken hebbende. Niemand had me een betere therapie kunnen geven, want ik glimlach nog steeds als ik aan die tijd terugdenk. Er lopen zoveel fijne, kwetsbare, gevoelige mannen rond. Voor beide partijen was het een win-win-operatie en ik nam uren voor een 'intake'-gesprek'.
Met eentje ben ik nu al tien jaar samen/

Maar de schrik blijft, en ik kan niet verdragen dat iemand achter me loopt, en ik schrik als iemand me benadert, te dicht is gekomen zonder dat ik het van een verdere afstand heb gezien. Toen het aan de gang was, wist ik helemaal niet dat er een risico bestond van blijvende gevolgen.

Een verkrachting is niet hetzelfde als een bevalling. De pijn van de twee bevallingen ben ik vergeten. De context van gevangen te zitten en niet weg te kunnen en de pijn van dat andere blijft en het duikt extra op in bepaalde situaties.

Voil�*, je bent niet alleen.
Oud 25 juni 2013, 16:27   #74
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Er wordt veel te laks omgegaan met verkrachters m.i. De enige reden daartoe is dat ze uit alle lagen van de bevolking komen en dus ook uit de elite die graag zichzelf beschermt. Kijk maar eens wat voor straffen er op stropen staan.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 juni 2013 om 16:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 16:27   #75
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Goei vraag.
Alleen: tegen dat het gerecht zijn werk heeft gedaan zijn er maanden, zoniet jaren voorbij. Ik geloof dat die vluchthuizen er in eerste instantie voor dienden om de vrouwen een veilig onderkomen te bieden. Mannen zonder proces en onvrijwillig ergens opsluiten gaat niet zomaar hé.
Maar vrouwen opsluiten die slachtoffer zijn, dan weer wel. Waar is de logica?

Het tehuis voor vrouwen is een bijkomende straf omdat je een verkeerde partnerkeuze hebt gemaakt. Daar wordt je als vrouw voor afgerekend, niet alleen door de overheid, maar ook door familie. Op zeer subtiele wijze.
Oud 25 juni 2013, 17:07   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Maar vrouwen opsluiten die slachtoffer zijn, dan weer wel. Waar is de logica?

Het tehuis voor vrouwen is een bijkomende straf omdat je een verkeerde partnerkeuze hebt gemaakt. Daar wordt je als vrouw voor afgerekend, niet alleen door de overheid, maar ook door familie. Op zeer subtiele wijze.
vrouwen gaan vrijwillig naar zo'n opvangthuis.

Oud 25 juni 2013, 17:27   #77
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
vrouwen gaan vrijwillig naar zo'n opvangthuis.
Ja, ze gaan vrijwillig omdat er niks anders is.

Zonder een opvangtehuis functioneren die vrouwen ook wel hoor, als het probleem niet meer aanwezig is. Misschien nog wel beter.

De oorzaker van het geweld moet opdraaien voor de administratieve rompslomp, niet het slachtoffer. En zeker niet als het slachtoffer de woonst betaalt en het levensonderhoud van die man en al de facturen.

Je moest eens weten hoeveel vrouwen mannen onderhouden. De meeste mensen denken andersom. Een kwestie van opvoeding zeker?
Oud 25 juni 2013, 17:58   #78
Laynee
Banneling

Standaard

Citaat:
waarom zou iemand gerechtigd zijn om aggressief uit de hoek te komen omdat die 12 cm groter is en 20% zwaarder? Bedoel je nu dat kleine ventjes mogen afgetroefd worden door grote duitse en nederlandse polderboerinnen omdat die 30% zwaarder wegen en 20 cm groter?
Beseft U wel hoeveel onzin er in uw hoofdje werd geprent? Ik ken die fabeltjes namelijk, dat zijn de verhaaltjes die tijdens de koranlessen door de imams gebruikt worden om geweld tegen vrouwen goed te praten: mannetjes zijn groter en ze wegen meer.... De vergoelijking van het recht tot afkloppen in vers 4.34.
aub! hou toch op met die onzin.

en dan: "ze hebben meer testosteron"... dat ze dan wat tegen de muur beginnen boksen misschien?
Waar mag u uw wijsheid vandaan halen? De reden dat die logge polderboerinnen niet tot geweld overgaan op kleine ventjes bij verhitte situatie's is net het lage testosteron-gehalte... Precies in de verste verte niet in aanraking geweest met een boek over biologie.
En ik vergoeilijk helemaal niet het geweld tegen vrouwen maar zoek gewoon naar de verklaringen. Natuurlijk ben ik het ermee eens dat een man z'n vrouwelijke partner bij voorkeur nooit slaagt. Ik begrijp zelfs niet hoe je nog intiem wil of kan zijn met iemand die je net als een lastdier hebt afgeranseld. Echt goor, en echt niet mijn ding, hoor.
Laynee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 18:03   #79
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, ze gaan vrijwillig omdat er niks anders is.

Zonder een opvangtehuis functioneren die vrouwen ook wel hoor, als het probleem niet meer aanwezig is. Misschien nog wel beter.

De oorzaker van het geweld moet opdraaien voor de administratieve rompslomp, niet het slachtoffer. En zeker niet als het slachtoffer de woonst betaalt en het levensonderhoud van die man en al de facturen.

Je moest eens weten hoeveel vrouwen mannen onderhouden. De meeste mensen denken andersom. Een kwestie van opvoeding zeker?
ik sta aan uw kant hoor. Heb geen enkel greintje respijt over voor de losse handjes troep. Ik probeer alleen maar te verklaren waarom de enen thuis blijven en de anderen moeten onderduiken terwijl het - volledig akkoord - andersom moest zijn. ZEKER als de vrouw het gezin/woonst/thuis staande houdt.

Dat dit hoe langer hoe meer gebeurt heeft m.i. verschillende oorzaken. als men er de afrikaanse cultuur bijhaalt, dan blijkt het praktisch normaal te zijn dat de vrouwen zorgen voor het inkomen. Dit "gebruik" komt dan natuurlijk mee naar hier.
In ieder geval ben ik daar geen voorstander van. Evenmin ben ik voorstander van de vroegere toestand waar vrouwen volledig afhankelijk waren van het inkomen van echtgenoot lief.

Zelf had ik een dierbare ex die met mijn geld zijn lief ging trakteren en op woensdagmiddag terwijl ik betaalde voor de opvang van de kinderen terwijl ik aan het werk was, lekker leuk terrasjes met dat lief ging doen. Dat was er dus ietsiepietsie over. Vanaf dan mochten ze alles lekker met twee doen, op HUN kosten.

Oud 25 juni 2013, 18:06   #80
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Waar mag u uw wijsheid vandaan halen? De reden dat die logge polderboerinnen niet tot geweld overgaan op kleine ventjes bij verhitte situatie's is net het lage testosteron-gehalte... Precies in de verste verte niet in aanraking geweest met een boek over biologie.
Kantlijnnotitie: Estradiol is thans ook agressie-opwekkend is een resem proefdieren.

EDIT: Foutje, het betrof estradiol toegediend aan mannelijke dieren.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 25 juni 2013 om 18:12.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be