![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Banneling
|
![]() Is die bevolkingstoename er gekomen na Nasser, of was dat ook al aan de gang tijdens zijn bewind? Of is dat nog uit vorige periodes?
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb enkele hamers en sikkels gezien op Tahrir, en dat was verschieten want had ik niet verwacht. Ik dacht dat linkse Egyptenaren een fenomeen was van de "intellectuele elite", net als bij ons. Niet dus, je ziet ook foto's van Nasser en van Morsi met een kruis door in krottenwijken en op ezelskarren.
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 |
Europees Commissaris
|
![]() Vraag rest ''wat als Mursi weg is ?
Zonder buitenlandse hulp gaat Egypte richting kerkhof. En die baardapen gaan geheid aanslagen plegen als Mursi wordt afgezet. |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kameraad Mauser
Citaat:
In de tijd van Nasser was bevolkingscontrole nog niet zo'n issue, ook niet in China. Hij bouwde dammen, probeerde z'n land te industrialiseren en het onderwijs op gang te krijgen. Nasser zorgde ook voor algemeen toegankelijke gezondheidszorg, en op die manier was hij indirect verantwoordelijk voor de bevolkingstoename. (bvb. veel minder overlijdens bij de geboorte). Hij was echter ook voorstander van een kerngezin zoals in het Westen of het Oostblok, terwijl na z'n tijd de nadruk veel meer kwam te liggen op grote gezinnen, die dan aantoonden hoe vruchtbaar en religieus de vader des huizes wel niet was. |
|
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Salah : 3 juli 2013 om 01:33. |
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Egypte en Syrië vormden onder leiding van Caïro van februari 1958 tot 28 september 1961 de Verenigde Arabische Republiek. En ze voeren onder onderstaande vlag. Syrië stopte ermee omdat het zich te veel als kolonie van Egypte behandeld voelde.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat de beweging die in gang is gezet niet te stoppen valt. Ik denk dat de militairen zullen overnemen, verkiezingen zullen uitschrijven, waarna de revolutionairen deze keer echt zullen moeten aantonen dat ze in staat zijn een waardige politieke organisatie uit de grond te stampen. |
|
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De intellectuele elite in Egypte is niet de intellectuele elite in België, de omstandigheden en de maatschappij zijn anders. Ik ben normaal gezien tegen militaire coups, maar als het is om Egypte (of Turkije) van de baardmannen en het Kalifaat te redden, dan wel natuurlijk. In Algerije heeft het leger dat goed aangepakt. |
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, want Mubarak was een Amerikaanse marionet.
Niemand zal trouwens aanvaarden dat het leger de macht in handen houdt. Ze willen nieuwe verkiezingen, en zullen met een eigen front opkomen, dat de vorige verkiezingen nog niet klaar was. |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het land kampt met peakoil productie, verminderde opbrengst in de landbouw. Oud testamentarische plagen van Egypte herleven is wel duidelijk.. Het heeft wat weg van van Inchallah, Inchalla, ofwel we zien wel na Mursi, tenminste zo komen die revolutionairen op me over. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 3 juli 2013 om 01:59. |
|
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik vind hier echt niets uit, de straten hingen vol met spandoeken die tegen de VS gericht waren, onder andere "Obama supports terrorists", dat boven de befaamde Talaat Harb straat hangt. Ik vond dat zelf heel verrassend eerlijk gezegd, en had nooit gedacht dat zoiets in Egypte mogelijk zou zijn.
|
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|