Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juli 2013, 11:06   #61
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat is wel heel treurig voor Jack vind ik, of zoals Di Rupo het zou zeggen, "eeel erk."

Omdat Jack nogal veel waarde schijnt te hechten aan opleidingen/diploma's, en nu blijkt dat zijn helden aanwezigheidslijsten hebben inplaats van diploma's.
Ik zeg erbij dat dit volgens informatie is van de websites, ik kan verkeerd zijn maar ik vrees van niet. De site van Kellogg School of Management valt op door het gebrek aan informatie, erg wazig allemaal maar voor zover ik heb kunnen vinden zijn die kortlopende masters zonder examens en eigenlijk een los onderdeel van een groter PhD studie. Een aanwezigheidsattest dus.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:11   #62
OilOnFire
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Ik ken zo iemand die heel hoog oploopt met alles wat van adel is, met dokters, advocaten, enz.
Die doet niet anders dan peperdure reizen die haar vader voor haar betaalt, want zelf heeft ze maar een gemiddeld inkomen.
Welnu, die wist mij jaren geleden al te vertellen dat al die prinsen op school grote dommerikken waren, dat ze hun diploma's altijd maar kregen omat ze van koninklijken huize waren.
Ik zeg niet dat ik zomaar alles geloof wat ik uit tweede of derde hand hoor, maar de feiten hebben het hier toch maar regelmatig bewezen, Filip is een dommekloot.
Als Lakenaar (1020 Brussel)? Hoor ik geregeld en zie
soms het toestel van de foto over mijn woonst vlieger; Buiten de geluidshinder is alles n.a. ?.
Voor zover ik weet, heeft hij eveneens nog geen enkele 'F16' jager op de vlakte geploft en Mathilde's glimlach, is nog steeds even opgewekt. Dat liefde blind is, mag dan wel algemeen geweten zijn maar: na ruim een dozijn jaren . . .

Dommekloot misschien, maar volgens mij, dan wel voor heel andere redenen!
Oud 7 juli 2013, 11:11   #63
BonBon
Banneling

Standaard

Paleis benadrukt intelligentie kroonprins Filip in biografie
http://www.gva.be/nieuws/in-de-rand/...biografie.aspx

"Opvallend in de biografie is de nadruk op de intellectuele capaciteiten van de prins. Zo meldt de tekst dat de prins een "passie voor filosofie en haar geschiedenis" heeft, en dat de prins zich heeft verdiept "in de Griekse klassieke beschaving. (...) Hij frist hiervoor zelfs zijn kennis op van het Oudgrieks om de teksten van de grote denkers in de oorspronkelijke versie te lezen en om zo 'dit denken in al zijn schoonheid te kunnen appreciëren'."

Ook wordt verwezen naar gesprekken van de prins met de Latijns-Amerikaanse auteurs Gabriel Garc�*a Márquez en Carlos Fuentes over hun boeken "die hij in originele versie heeft gelezen". Nog een voorbeeld: tijdens zijn vele reizen, onder meer naar Azië, heeft de prins zich volgens de officiële biografie verdiept in "het Chinese denken, het hindoeïsme en het boeddhisme"."

Wie gelooft dat nog?
Oud 7 juli 2013, 11:16   #64
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
soms het toestel van de foto over mijn woonst vlieger; Buiten de geluidshinder is alles n.a. ?.
Het toestel dat hij volgens kranten dan weer verkocht heeft ?
En wie zegt dat hij het bestuurt ?

Citaat:
Voor zover ik weet, heeft hij eveneens nog geen enkele 'F16' jager op de vlakte geploft
Ben jij er dan bij om te zien dat hij zelf de boel bestuurt ?

Citaat:
en Mathilde's glimlach, is nog steeds even opgewekt. Dat liefde blind is, mag dan wel algemeen geweten zijn maar: na ruim een dozijn jaren . . .
Het lijkt mij allemaal erg afgemeten, ze moet wel glimlachen, dat hoort zo.
Oud 7 juli 2013, 11:19   #65
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Paleis benadrukt intelligentie kroonprins Filip in biografie

Wie gelooft dat nog?
Als ze per se de intelligentie moeten benadrukken, dan bewijst dat vooral dat er op dat punt iets schort.
Vergelijk het met een scheidsrechter die iedere keer zou herhalen dat hij niet omgekocht is, en absoluut onafhankelijk.
Hoe meer men het benadrukt, hoe ongeloofwaardiger het wordt.
Oud 7 juli 2013, 11:24   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover ik weet, heeft hij eveneens nog geen enkele 'F16' jager op de vlakte geploft en Mathilde's glimlach, is nog steeds even opgewekt. Dat liefde blind is, mag dan wel algemeen geweten zijn maar: na ruim een dozijn jaren . . .

Dommekloot misschien, maar volgens mij, dan wel voor heel andere redenen!
Uiteraard, ze wordt rijkelijk betaald en haar contract is binnen enkele jaren afgelopen.
Oud 7 juli 2013, 11:37   #67
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die zijn niet te tellen denk ik, laten we eens kijken naar ALEXANDER DE CROO.

http://www.alexanderdecroo.be/over-alexander/

Dit zijn de studies van Alexander De Croo volgens z'n eigen website

1993-1998 Handelsingenieur, Vrije Universiteit Brussel
handelsingenieur is een studie van 5 jaar waarvan 2 jaar een Master opleiding.
http://www.vub.ac.be/infoover/onderw...f-handels.html
Moest hij die master-proef gehaald hebben zou dat toch in z'n overzicht staan zou je denken, hij heeft er waarschijnlijk dus gewoon school gelopen, geen master in Handelsingenieur.

1988-1993 Koninklijk Atheneum Ronse
geen diploma blijkbaar, school gelopen zonder diploma, wat een prestatie voor een curriculum vitae van een politieker. Hij zal wel een diploma middelbaar hebben maar we weten dus niet in welke richting, kan evengoed Latijn, algemeen, technische of sociale richting zijn.

2002-2004 Master in Business Administration, Kellogg School of Management (Chicago)
http://www.kellogg.northwestern.edu
Voor zover ik kan zien is dat een business school met 2-jaar programma's waar geen examens worden afgenomen, het 2-jaar "Master" programma van De Croo is dus waarschijnlijk 2002-2003/2003-2004 en zijn master is net zoals van prins Filips een aanwezigheidsattest als onderdeel van een volledig PhD programma dat hij natuurlijk niet heeft.

Heel z'n curriculum vitae is dus louter een opsomming van de scholen waar hij gezeten heeft maar niet de diploma's die hij gehaald heeft, waarschijnlijk heeft hij geen enkele diploma behalve eventueel algemeen middelbaar.
Bonbon, je bent een zeveraar, een domme kloot of een leugenaar.
Men kan zich geen handelsingenieur noemen zonder masterproef, dat de titel van een masterproef niet wordt weergegeven is irrelevant.
Welke richting men in het middelbaar gevolgd heeft is in een beknopte cv van geen belang.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:38   #68
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad, tegenwoordig kun je al internet cursuses volgen voor een Master aan de Stanford zonder dat je de school ooit ziet, in de tijd van prins Filips moest je nog aanwezig zijn en zelfs dat is nu overbodig. Prins Filips kan direct nog 10 Stanford masters bijhalen moest hij willen, easy.
Waar wacht je op?
Oud 7 juli 2013, 11:40   #69
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Het toestel dat hij volgens kranten dan weer verkocht heeft ?
En wie zegt dat hij het bestuurt ?
...
Zo snugger moet ge niet zijn om een heli te besturen.
Iedere Amerikaanse (grote) boer sproeit zijn gewassen met een heli.

't Verschil komt er natuurlijk wel, net zoals bij auto's of moto's: wil je racen, dan is het wat anders; wil je gevechtspiloot zijn, dan is het wat anders. Op het vlak van fysieke conditie, behendigheid enz.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 11:41   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is wel heel treurig voor Jack vind ik, of zoals Di Rupo het zou zeggen, "eeel erk."

Omdat Jack nogal veel waarde schijnt te hechten aan opleidingen/diploma's, en nu blijkt dat zijn helden aanwezigheidslijsten hebben inplaats van diploma's.
De kans domme kloten te vinden zonder diploma is groter dan er te vinden zonder. Je bent daar een pefecte illustratie van.
Oud 7 juli 2013, 11:46   #71
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De kans domme kloten te vinden zonder diploma is groter dan er te vinden zonder. Je bent daar een pefecte illustratie van.
Altijd dat schelden zeg, klassiek Gilles de la Tourette.
Oud 7 juli 2013, 11:50   #72
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ben je dan een leugenaar of een zeveraar.
Meer mogelijkheden zie ik niet.

Waar haal je het lef vandaan Decroo zijn master als handelingenieur in vraag te stellen?

Of wacht, ik zie nog een mogelijkheid: pure nijd.
Oud 7 juli 2013, 11:50   #73
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, ik heb dat syndroom.
Alleen heb ik er wel carrière mee gemaakt.
Oud 7 juli 2013, 11:59   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Waar haal je het lef vandaan Decroo zijn master als handelingenieur in vraag te stellen?

Citaat:
Ja, ik heb dat syndroom.
Alleen heb ik er wel carrière mee gemaakt.
Het zou me niet verbazen.

We zijn dan zelfs in hetzelfde bedje ziek, ASS.
Oud 7 juli 2013, 12:25   #75
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Bonbon, je bent een zeveraar, een domme kloot of een leugenaar.
Men kan zich geen handelsingenieur noemen zonder masterproef, dat de titel van een masterproef niet wordt weergegeven is irrelevant.
Welke richting men in het middelbaar gevolgd heeft is in een beknopte cv van geen belang.
Hey, ik ga maar voort op de website van De Croo zelf, als die daar niet meer info plaatst dan is dat niet mijn schuld.

Dus volgens jou heeft hij een master Handelsingenieur, Vrije Universiteit Brussel maar vond hij dat niet nodig om "master" te vermelden op z'n site, maar vond hij het wel nodig om Master aan de Kellogs universiteit te vermelden waar geen examen voor nodig is?

Hoe je het ook bekijkt, dat is een vreemde keuze. Maar kijk, ik wil je nog alle gelijk geven, op z'n wiki pagina staat het volgende : "Hij studeerde in 1998 af als Handelsingenieur aan de Vrije Universiteit Brussel (in samenwerking met Solvay Business School)." Hij zou dus z'n diploma handelsingenieur moeten hebben via de universiteit maar in samenwerking met de Solvay Business School, is het dan een bachelor, master, hoge school of nog iets anders? Volgens de website van Solvay, ik denk dat het deze richting is
http://www.solvay.edu/master-economi...ness-economics

Dit zou dus een opleiding moeten zijn van 2 jaar met de bedoeling om verder te studeren. In het 2e jaar moet er een thesis verdedigd worden maar zonder examen. Er is wel een constante evaluatie maar het is niet duidelijk hoe dit juist werkt.

Voor een beknopte cv is dat inderdaad van geen belang maar waar staat die uitgebreide cv dan? Als je die weet staan mag je het wel even posten.

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 juli 2013 om 12:26.
Oud 7 juli 2013, 12:32   #76
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus master als handelingenieur vond De Croo niet nodig om te vermelden maar wel master bij Kellogs, volgens mij heeft hij geen master handelingenieur, dat zou wel in z'n cv staan of op wikipedia, nergens anders staat er een cv te lezen met meer info. Misschien bachelor?
Oud 7 juli 2013, 12:42   #77
Another Jack
Banneling

Standaard

Decroo is handelsingenieur. Punt aan de lijn.

Het zou ook niet verstandig zijn daarover te liegen.
Komaan, dat zou toch al lang uitgelekt zijn door studenten die in die jaren als handelsingenieur aan de VUB zijn afgestudeerd.
Oud 7 juli 2013, 12:43   #78
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Omdat echte journalisten niet afgaan op een algemene informatiewebsite. Misschien bestond er toen Filip afstudeerde wel zo'n programma, dat nu niet meer loopt (de website van Standford toont uiteraard enkel actuele informatie).

Hier een link naar een ander deel van de Standford-site, waar de prestigieuze unief bericht geeft over het bezoek van haar alumnus Filip:
http://news.stanford.edu/news/2003/f...video-226.html

"Crown Prince Philippe and Princess Matilda of Belgium visited Stanford and the Hoover Institution Feb. 24. (...) It also was a trip down memory lane for the prince, who earned a master's degree in political science from Stanford in 1985."

Of heeft de Belgische staatsveiligheid dat bericht misschien vervalst?
Kan zijn maar het zou mij wel verwonderen mocht een onderdeeltje van een mastersopleiding vroeger een masteropleiding op zich geweest zijn.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2013, 12:43   #79
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zou me niet verbazen.

We zijn dan zelfs in hetzelfde bedje ziek, ASS.
ASS heeft niets te maken met Gilles de la Tourette.
Oud 7 juli 2013, 12:46   #80
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Decroo is handelsingenieur. Punt aan de lijn.

Het zou ook niet verstandig zijn daarover te liegen.
Komaan, dat zou toch al lang uitgelekt zijn door studenten die in die jaren als handelsingenieur aan de VUB zijn afgestudeerd.
Dat is waar, dat zou inderdaad stom zijn. Hij liegt ook niet, er staat gewoon weinig informatie, er zijn zoveel soorten handelsingenieur en dan die combinatie met een bussines school is toch ongewoon. Waarom heb je een bussines school nodig om handelsingenieur te studeren aan de unief?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be