![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 7 juli 2013 om 12:09. |
|||
|
|
|
|
|
#62 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Le Prince Phillippe moet de historische kans aangrijpen de gevolgen van de separatistische rebellie van 1830 ongedaan te maken. Leve koning Alexander van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
|
|
|
|
#63 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
#64 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
De grondwetsherziening van 1921, waarbij het algemeen enkelvoudig stemrecht werd ingevoerd, is zonder zulk een aanvraag gepleegd. Beschouwt u dit dan als ongrondwettelijk en dus verwerpelijk? Daarnaast kent de Belgische Grondwet geen artikel dat expliciet tot scheiding van kerk en staat dwingt, mogen we dat volgens u dan ook maar verwerpen? |
|
|
|
|
|
|
#65 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Heeft u daar een specifieke opleiding voor gevolgd of is dat een verplichting om als 'echte Waal' door het leven te mogen gaan? Laatst gewijzigd door Woordenaar : 7 juli 2013 om 12:25. |
|
|
|
|
|
|
#66 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
||
|
|
|
|
|
#67 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juli 2013 om 12:43. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
Burgemeester
|
Uitspraken prins Filip :
1. 'Zeg maar Filip', dixit prins Filip in 1992 tegen astronaut Dirk Frimout aan boord van Atlantis. 'In de ruimte, er is geen protocol.’ 2. ‘Ja, ik wil koning worden'. Dixit prins Filip in 1996 tegenover Vlaamse journalisten. 3. 'Ik heb nu geen tijd om te trouwen, de plicht roept me’, dixit prins Filip als mid-dertiger. 4. Op 25 oktober 2001 werd Filips eerste dochter prinses Elisabeth geboren. De fiere papa stond de pers te woord. ‘het is een echt vrouwtje', dixit prins Filip. 5. Eind november 2004, op handelsmissie in Sjanghai, gaf prins Filip kritiek op het Vlaams Belang. ‘Als die het land willen doen barsten, krijgen ze met mij te doen. En pas op, ik kan een taaie zijn.’ Dixit prins Filip. Hij heeft toenmalig premier Guy Verhofstadt geantwoord toen die hem daarop aansprak. ‘Maar meneer Verhofstadt, u bent toch ook tegen het Vlaams Belang?’. Dixit prins Filip. 6. In januari 2007 dreigde de prins ermee twee journalisten persona non grata te laten verklaren aan het hof. Yves Desmet, toenmalig hoofdredacteur van De Morgen, en Pol Van Den Driessche, toenmalig politiek hoofdredacteur bij VTM, kregen de wind van voren omwille van de negatieve berichtgeving over Filips optreden tijdens de economische missie naar Zuid-Afrika. ‘U moet ontzag en respect voor mij hebben, want ik ben de volgende koning’, dixit prins Filip. ‘Uw negatieve berichten zullen mij niet verhinderen mijn missie te volbrengen’, dixit prins Filip. 7. In een reportage begin juni 2008 in het VRT-programma Koppen deed prins Filip een aantal opmerkelijke uitspraken. Op de vraag of België over twintig jaar nog bestaat. ‘We hebben een prachtig land, waarmee we een mooie toekomst hebben.' Dixit prins Filip. Moeten de kinderen van Filip een job zoeken? ‘Wij geven de kinderen een goede opvoeding zodat ze later sterk in het leven staan.’ Dixit prins Filip. En over de communautaire verschillen. ‘Ik zie dat er vraag is om elkaar te leren kennen over de taalgrenzen heen.’ Dixit prins Filip. 8. In de reportage kwam de vraag ‘Bent u klaar voor het koningschap?’ uiteraard ook aan bod. Ontwijkend antwoordde de prins. ‘Wanneer het erop aan komt, zal ik er staan.’ Dixit prins Filip. Ook toen VRT-journalust Wim De Vilder aandrong, bleef de prins bij deze voorzichtige versie. België en Europa zijn volgens Filip allebei ‘prachtig’ en ze lijken trouwens op elkaar. ‘België, met zijn grote diversiteit, is een Europa in het klein.’ Dixit prins Filip. 9. In 2006 ontkent Filip dat er sprake is van een 'nieuwe prins', ondanks de bijsturingen in de communicatie. 'Als ik in de spiegel kijk, zie ik nog altijd dezelfde persoon. Voor mij telt de inhoud. Ik blijf ook proberen om aan mezelf te werken. Dat zal ik blijven doen. Ik ben nu eenmaal geboeid door mijn job. En dat is het land te dienen.' Dixit prins Filip. 10. ‘Hebzucht is teveel de motor geweest van sommige sectoren. Nu krijgen we de kans om te bezinnen, om terug te vallen op fundamentele waarden, op een meer menselijke samenleving’, dixit prins Filip tijdens een economische missie in Seoel in mei 2009 als reactie op de economische crisis. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 7 juli 2013 om 12:56. |
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
|
|
|
|
|
#71 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Maar Vive La Belgique vroeg mij om specifieke voorbeelden van uitspraken van prins Filip, met betrekking tot het Vlaams Belang. Ik vond er ineens 10, waaronder die tegen het separatisme van het Vlaams Belang. Kwestie van representativiteit. Maar ik beweer niet dat er met alle 10 die uitspraken iets mis zou zijn. Laatst gewijzigd door Woordenaar : 7 juli 2013 om 13:56. |
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 7 juli 2013 om 22:52. |
|
|
|
|