![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sociale zekerheid moet niet opgelegd worden door de overheid, ook al omdat de arbeiders méér waar voor hun geld verdienen dan die immer innefficiënte overheid hen ooit kan bieden.
![]() |
![]() |
#62 |
Gouverneur
|
![]() Als ik dat hier allemaal lees is het VB voor een keer politiek correct dus. En dat juist in een thema dat het leven van de laagste sociale klassen binnen korte tijd zwaar zal veranderen.
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#65 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
1. de vakbonden zouden verboden moeten worden 2. stakingen zouden verboden moeten worden |
|
![]() |
![]() |
#66 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#67 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() ///
Laatst gewijzigd door PAJOT : 16 augustus 2004 om 14:09. |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Monopolies zijn ongezond voor een economie, het houdt innovatieve sectoren onder de knoet, waardoor er geen revolutionaire technieken kunnen ontwikkeld worden. Maw, het zou de dood betekenen van de spitsnijverheid. Als 1 belangengroep de rangen sluit en al hun opponenten bestrijdt, gewoonweg omdat ze meer middelen hebben, dan noem ik dat geen liberalisme. Incorrect. De gehele liberalisering van de SZ zou dezelfde weg opgaan als de privatisering van overheidsinstellingen, het aloude voorbeeld van Engeland moet toch niet aangehaald worden? Ik vind het maar logisch dat de primaire behoeften niet door een financiële belangengroep wordt gedomineerd, want dat zou nefast zijn voor de kwaliteit van de diensten: winstverwachtingen gaan niet te samen met dergelijke uitgangspunten. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 augustus 2004 om 12:13. |
|
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dé overheidsmonopolie bij uitstek, de gehele SZ, is blijkbaar niet onderhevig aan de nadelen van een monopolie. Meer zelfs, de primaire behoeften mogen niet afhangen van een winstverwachting. Misbruik daarentegen is normaal, aanvaardt en wellicht zelfs wenselijk. Nee, nee, geef mij dan maar de privatisering. Wel een Brussel Airlines en geen Sabena. Wel een Belgacom en geen RTT. Het zal waarschijnlijk zeer anti-liberaal zijn om én winst te maken én een goedkoper product aan te bieden. En voor de duidelijkhied: liberalen zijn niet tegen monopolies maar tegen de misbruiken van een monopolie. En dan ben je op het terrein van de vakbonden en de overheid
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Ik snap jouw contradictie niet. Leg uit. Ook wanneer de kwaliteit van de diensten ter discussie staat? Ik stap liever niet in een vliegtuig, waar ik moet denken dat er gesaneerd is in het onderhoud, gewoon omdat het geen winst kan opleveren. Het is geen monopolie waar de 1ne concurrent de andere buitenspel zet, elk bedrijf heeft dezelfde CAO-voorwaarden. |
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat de privé een loopje neemt met bijvoorbeeld de veiligheid van vliegtuigen uit puur winstoogmerk? Man jij hebt geen enkel idee van hoe een markt blijkbaar werkt. Ondanks het feit dat je het zelf al aangaf. Jij stapt immers niet in een vliegtuig als je nog maar denkt dat het onderhoud niet goed is. Wel iedereen zal dat doen en net d�*t is de reden dat het wél goed zal gebeuren. Uit winstoogmerk. Maar akkoord controle is niet slecht in deze. En uwe CAO is niet voor iedereen hetzelfde. Die is in elk land ter wereld anders.
|
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Alvast een giller die de ogen kan doen opengaan bij wie nog twijfelde aan de domheid van pseudo-intellectuele linksen! |
|
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Zoals ik al eens zei tegen je, ik zeg nooit iets wat ik niet kan bewijzen. Hopelijk heeft u meer dan een basisonderricht economie genoten. Anders zou het eens kunnen gebeuren dat uw ego een flinke deuk krijgt. Laatst gewijzigd door Praetorian : 17 augustus 2004 om 20:13. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Wat niet wil zeggen dat wij ook moeten akkoord gaan met zogezegde "concurrentievaardigheid". De 40urenweek blijkt nu al een nutteloze maatregel, ik ben benieuwd wat de volgende actie zal zijn. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
![]() |