Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2013, 14:26   #61
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en worst is gemaakt van havermout?

E-coli zit in rundsvlees dat onverdoofd geslacht is (om halal niet te vernoemen, i denk niet dat het aanroepen met "allah snacbar" hier iets aan toe te voegen heeft.
Het onverdoofd slachten hoeft daarom ook niet "slechter" te zijn qua hygiëne. Zolang de moderne hygiëne regels maar gevolgd worden.

Het goed mikken volgens het kompas en het aanroepen van een onzichtbaar vriendje daarentegenover heeft totaal geen toegevoegde waarde, uitgezonderd de hersenspoeling die het geeft.
Oud 14 juli 2013, 14:27   #62
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Sorry, heb je ook bronnen in het Nederlands die niet van een anti-islamsite komen? Ergens betwijfel ik ook de neutraliteit van een site zoals islamisation.fr

http://www.vilt.be/Halal_vlees_in_de...eten_is_veilig
ik neem aan dat France 2 ook zionistisch is? pas op want er zit een jood achter je rug!

Leer uw talen zou ik zeggen: ik GAF je de Nederlandse vertaling.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:30   #63
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Halal is veilig, ja, zal wel. Wat zal een site van de sector anders zeggen, als het gebakken is.

Ik heb het over de supermarkt, ik sta nog steeds achter m'n stelling. Kalf is ook koe hè, niet vergeten. Maar als jij betere en nieuwere cijfers hebt, be my guest.
Het is wel jouw bron dat ik gebruikt!

Oké, even terug naar je cijfers dan:

Uit het artikel dat je zelf als bron gaf:

Citaat:
In 2010 werd 22 procent van de kalveren geslacht volgens bepaalde religieuze voorschriften. Bij de runderen was dat 11 procent en bij de schapen 92 procent. "Dat is veel meer dan het vlees dat door de moslimgemeenschap geconsumeerd wordt", aldus Lips. Een deel van dat ritueel geslachte vlees komt in de gewone supermarkt terecht, waar het geen label halal meekrijgt. Veel niet-moslims eten dus halal zonder dat ze het weten.
Een deel van die 11%.

Je mag gerust jouw mening hebben, maar ga het niet verkondigen alsof het feiten zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Wat ze niet zeggen natuurlijk is dat ruim de helft van ons rundvlees halal geslacht is en zonder label bij het gewoon vlees gemixt wordt, dat halal vlees is ongezonder door de slechte slacht methode waarbij de darminhoud (lees stront) in het vlees terecht komt. Toevallig hè?
Ze zeggen het niet omdat het gewoon niet waar is. Je spreekt hier over meer dan 50% van het rundsvlees. Als je geconfronteerd wordt met je leugens, kom je af met cijfers over kip en lam en 11% rundsvlees dat halal wordt geslacht, waar slechts een deel in de supermarkten terecht komt.

Je lult uit je nek, je liegt en bedriegt.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:32   #64
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
ik neem aan dat France 2 ook zionistisch is? pas op want er zit een jood achter je rug!

Van een anti-islamsite... Niet te vertrouwen, net zoals jij.

Hoe zit het nu weer met die wijdverspreide, alomtegenwoordige bigamie-huwelijken in de moslimwereld? Oh ja, compleet uit je duim gezogen!
Oud 14 juli 2013, 14:34   #65
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Het onverdoofd slachten hoeft daarom ook niet "slechter" te zijn qua hygiëne. Zolang de moderne hygiëne regels maar gevolgd worden.

Het goed mikken volgens het kompas en het aanroepen van een onzichtbaar vriendje daarentegenover heeft totaal geen toegevoegde waarde, uitgezonderd de hersenspoeling die het geeft.
voor de derde keer denk ik:

Citaat:
De wet, die de vervuiling van vlees tot nu toe door simpele hygiënische maatregelen had verhinderd, hoeft niet te worden toegepast als het vlees religieus wordt geslacht. Dit hoeft echter niet op de vleesverpakking te worden geschreven. Daarom wisten veel ouders zelfs niet eens dat ze halalvlees hadden bereid.
De video van FRANCE 5 (sorry geen 2) : Les dangers sanitaires du mode d'abattage sans étourdissement halal/casher 11-03-2012

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=bLUsnUpmKLA

Citaat:
“Overeenkomstig de wettelijke voorschriften van de EU dient de slachting plaats te vinden na de verdoving van het dier. Daarbij moet het hoofd van het dier naar beneden gericht te zijn, waarbij de slokdarm correct afgebonden moet worden om te verhinderen, dat de darminhoud op het vlees terechtkomt. Er bestaat echter één uitzondering op deze EU-voorschriften voor rituele slachtingen. Een rapport van deskundigen, waarin de gezondheidsrisico´s in verband met rituele slachtingen werden genoemd, had onlangs al veel aandacht gekregen. Er wordt benadrukt, dat “het feit, dat men bij deze slachtmethode in feite niet in staat is de slokdarm van het dier af te binden zeer schadelijk voor de gezondheid van het slachtproduct is, omdat dit tot een enorme verkleuring aan de onderzijde van de kop leidt, die wordt veroorzaakt door de sterke stroom van materiaal uit de maag door de gapende wond van de doorgesneden slokdarm.
Citaat:
In de documentaire geeft de toxicoloog Jean-Louis Thillier het volgende commentaar:

Deze toename van de besmetting van gehakt door Escherichia coli (bacteriën, die dodelijk kunnen zijn) houdt volgens mij verband met de toenemende consumptie van halal- respectievelijk koosjer vlees […], omdat dit zoveel bacteriën bevat, die voor de mens dodelijk kunnen zijn.

Dit heeft gevolgen voor kinderen, of in de vorm van blijvende schade en van levensbedreigende infecties, of in de vorm van niertransplantaties – in ieder geval is dit onacceptabel. We hadden hier bij ons in Frankrijk 26 doden door BSE respectievelijk door een variant van de Creutszeldt-Jakob-ziekte. En ieder jaar sterven er meer dan 100 kinderen aan de gevolgen van vergiftigingen door gehakt.
en nog maar eens:

Citaat:
Opdat vlees voor moslims acceptabel is, wordt de hele hals tot op de wervelkolom doorgesneden, het dier bloed zonder verdoving dood. Deze praktijk wordt rigoureus verboden door de EU-richtlijn voor slachthygiëne, alleen voor het “rituele slachten” gelden deze hygiënevoorschriften blijkbaar niet: “Bij het doodbloeden mogen de luchtpijp en de slokdarm niet geraakt worden”, wordt daarin gezegd. Een islamitische slachting snijdt deze volledig door.

De consequenties? De maaginhoud van het geslachte dier stroomt door de slokdarm terug en komt terecht in de anatomisch direct aangrenzende luchtpijp. Het gestreste dier ademt ondertussen sterk door – de doodsstrijd kan een kwartier lang duren – en transporteert de maaginhoud, die rijk is aan allerlei kiemen, naar de longen. Daar kunnen de ziekteverwekkers gemakkelijk in het bloed terechtkomen. De doorbloeding wordt in de doodsstrijd bovendien nog bevorderd door alle belangrijke organen van bloed te voorzien, zodoende verspreidt het besmette bloed zich in het hele lichaam. Afgezien daarvan veroorzaakt de stress van de overlevingsstrijd heftige krampen, die ertoe leiden, dat het hele slachtgebied door urine en fecaliën verontreinigd wordt. Van slachthygiëne kan dus geen sprake zijn.

Gezien deze informatie is het feit nog meer choquerend, dat naar schatting al 50% van het in Frankrijk gegeten vlees halal werd geslacht: De doelgroep van deze slachting consumeert alleen bepaalde stukken vlees, de rest wordt niet weggegooid, maar regulier verkocht. Bovendien is het voor slachthuizen vaak voordeliger om gebruik te maken van maar één slachtmethode (dus de halalslachting). Het principe van de gezondheidsmaatregelen wordt bewust overtreden om een irrationele, vanuit wetenschappelijk standpunt gezien op alle niveaus onhoudbare, religieuze praktijk mogelijk te maken.
zie ook: http://archives-fr.novopress.info/86...rinaire-audio/

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 14:37.
Oud 14 juli 2013, 14:36   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik zou zeggen, doe geen moeite, ik heb de indruk dat Bog Artisjok revisited is.
Als je al goeie links geeft, dan is het nog steeds niet goed.
En als het te duidelijk is, doet Bog wel een vingers in de oren en de Internationale neuriën struisvogel techniek.
Oud 14 juli 2013, 14:37   #67
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
VTM nieuws : het ging over worst van rundsvlees volgens de dokter. met varkensvlees heb je die besmetting met e-coli niet.

oekandana
Nee, het ging over rundsvlees volgens de dokter. Waar zie jij die ergens iets zeggen over een worst? Dat het rundsvlees was daar is nooit discussie over geweest, wel over of het een worst was of niet. Jij beweert dat, ik zou daar graag een bron van zien.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:40   #68
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is wel jouw bron dat ik gebruikt!

Oké, even terug naar je cijfers dan:

Uit het artikel dat je zelf als bron gaf:

Een deel van die 11%.

Je mag gerust jouw mening hebben, maar ga het niet verkondigen alsof het feiten zijn.

Ze zeggen het niet omdat het gewoon niet waar is. Je spreekt hier over meer dan 50% van het rundsvlees. Als je geconfronteerd wordt met je leugens, kom je af met cijfers over kip en lam en 11% rundsvlees dat halal wordt geslacht, waar slechts een deel in de supermarkten terecht komt.

Je lult uit je nek, je liegt en bedriegt.
Zelfs dat ''deel'' is al te veel, als 't niet gelabeld is!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:41   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Nee, het ging over rundsvlees volgens de dokter. Waar zie jij die ergens iets zeggen over een worst? Dat het rundsvlees was daar is nooit discussie over geweest, wel over of het een worst was of niet. Jij beweert dat, ik zou daar graag een bron van zien.

en een worst kan nooit van rundsvlees gemaakt worden? is dat wat je bedoelt?

of het nu rundsvlees (BBQ vlees) of hamburger van rundsvlees, of worst van rundsvlees

wat is volgens U de relevantie van worst (dikke worst, dunne worst, platte worst, gekruide worst?)

feit blijft dat in de T-bone steak minder kans op E-coli besmetting zal te vinden zijn dat in de gemalen hamburger.

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 14:42.
Oud 14 juli 2013, 14:42   #70
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik zou zeggen, doe geen moeite, ik heb de indruk dat Bog Artisjok revisited is.
Als je al goeie links geeft, dan is het nog steeds niet goed.
En als het te duidelijk is, doet Bog wel een vingers in de oren en de Internationale neuriën struisvogel techniek.
2!

Of over wat anders beginnen.
Oud 14 juli 2013, 14:43   #71
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Zelfs dat ''deel'' is al te veel, als 't niet gelabeld is!
Dat is waar. Maar je moet hier niet komen lullen dat meer dan 50% van het rundsvlees halal geslacht wordt en niet gelabeld in onze supermarkten ligt.
Oud 14 juli 2013, 14:45   #72
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van een anti-islamsite... Niet te vertrouwen, net zoals jij.

Hoe zit het nu weer met die wijdverspreide, alomtegenwoordige bigamie-huwelijken in de moslimwereld? Oh ja, compleet uit je duim gezogen!
Bigamie is niet verboden in de 'moslimwereld', maw 't is toegelaten!

Hoeft dus niet uit 'n duim worden gezogen.
Oud 14 juli 2013, 14:48   #73
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is waar. Maar je moet hier niet komen lullen dat meer dan 50% van het rundsvlees halal geslacht wordt en niet gelabeld in onze supermarkten ligt.
als je de links had gelezen (in het nederlands, duits en frans) dan had je geweten dat het over Frankrijk ging, het land met de grootste moslimpopulatie van Europa.
Die 50% is niet bepaald relevant, wèl het feit dat halalvlees ONGEËTIKETTEERD wordt vermengd met vlees dat volgens de normale wettelijke slachtnormen werd verkregen.

Oud 14 juli 2013, 14:48   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Als U niet doorbakken rundsvlees met E-coli wil eten, dan zijn er enkele paden van besmetting. Maar geen enkele die door de mazen van de moderne hygiëne kan glippen.

Het kan gaan van de slachter/slager/voorbereider/kok met ongewassen handen, tot verkeerde praktijken in de slachterij.
Kort door de bocht. Dat meisje is ziek geworden omdat iemand te dom of te lui was.
Oud 14 juli 2013, 14:49   #75
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
en een worst kan nooit van rundsvlees gemaakt worden? is dat wat je bedoelt?

of het nu rundsvlees (BBQ vlees) of hamburger van rundsvlees, of worst van rundsvlees

wat is volgens U de relevantie van worst (dikke worst, dunne worst, platte worst, gekruide worst?)

feit blijft dat in de T-bone steak minder kans op E-coli besmetting zal te vinden zijn dat in de gemalen hamburger.
Dat laatste. Da's mijn punt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2013, 14:50   #76
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
als je de links had gelezen (in het nederlands, duits en frans) dan had je geweten dat het over Frankrijk ging, het land met de grootste moslimpopulatie van Europa.
Die 50% is niet bepaald relevant, wèl het feit dat halalvlees ONGEËTIKETTEERD wordt vermengd met vlees dat volgens de normale wettelijke slachtnormen werd verkregen.
Sorry, ik wist niet dat BonBon een Française is:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon
Wat ze niet zeggen natuurlijk is dat ruim de helft van ons rundvlees halal geslacht is en zonder label bij het gewoon vlees gemixt wordt, dat halal vlees is ongezonder door de slechte slacht methode waarbij de darminhoud (lees stront) in het vlees terecht komt. Toevallig hè?
Oud 14 juli 2013, 14:54   #77
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
Bigamie is niet verboden in de 'moslimwereld', maw 't is toegelaten!

Hoeft dus niet uit 'n duim worden gezogen.
Eerst en vooral, wordt bigamie en zelfs polygamie toegelaten in de islam op voorwaarde dat de man zijn vrouwen gelijk en goed kan behandelen.

Ten tweede, circe zei dat bigamie de norm was in de moslimwereld, o.a. in Marokko. Geconfronteerd met de realiteit droop ze het af, zonder enige reactie.

Hetzelfde gebeurde toen ze een kaartje plaatste met daarop duidelijk afgebeeld met hoe moslims niet te vertrouwen waren wegens hoge corruptiepercentages. Toen ze werd geconfronteerd met het feit dat vooral in christelijke Afrikaanse landen de corruptiecijfers hoog waren, verdween ze weer van het podium.
Oud 14 juli 2013, 14:57   #78
Bog
Partijlid

Standaard

Citaat:
2!

Of over wat anders beginnen.
Een beetje zoals maddox, circe, BonBon, Vito...

Ondertussen is het nog steeds zo dat het niet klopt dat meer dan 50% van ons rundsvlees halal wordt geslacht.

Maar doe gerust verder, of begin over iets anders...
Oud 14 juli 2013, 15:00   #79
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral, wordt bigamie en zelfs polygamie toegelaten in de islam op voorwaarde dat de man zijn vrouwen gelijk en goed kan behandelen.

Ten tweede, circe zei dat bigamie de norm was in de moslimwereld, o.a. in Marokko. Geconfronteerd met de realiteit droop ze het af, zonder enige reactie.

Hetzelfde gebeurde toen ze een kaartje plaatste met daarop duidelijk afgebeeld met hoe moslims niet te vertrouwen waren wegens hoge corruptiepercentages. Toen ze werd geconfronteerd met het feit dat vooral in christelijke Afrikaanse landen de corruptiecijfers hoog waren, verdween ze weer van het podium.
Zever maar niet, ik volg de discussies ook hoor.

Als 't toegelaten is is 't 'n norm.

Dat kaartje, de grijze zones zijn geen data beschikbaar, je kan dus geen algemene conclusies trekken, bovendien is in Afrikaanse landen 't christendom vermengd met lokale cultuur en gebruiken.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 juli 2013 om 15:01.
Oud 14 juli 2013, 15:01   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In de islamitische WET is bigamie de wettelijke norm (lees: bigamie is wettelijk aanvaard). Dat wil niet zeggen dat elke moslim genoeg geld heeft om een hele harem van vier vrouwen (inwisselbaar) aan te kopen en te onderhouden.

Dat was trouwens ook het antwoord dat ik van een paar Saoudische ingenieurs en een Egyptische taxichauffeur kreeg: ze hadden er niet genoeg geld voor. Geen van allen antwoordde dat hij liever met slechts één vrouw getrouwd was.

Laatst gewijzigd door circe : 14 juli 2013 om 15:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be