Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 juli 2013, 15:20   #61
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Wat ik er uit leer is dat een meerderheid van diegenen die in het verenigsleven zitten hun hobby willen uitoefen zonder dat het iets mag kosten, met alle gevolgen van dien.
Dan denk ik eerder dat jij geen flauw benul hebt wat dat kost als jeje ergens engageert.

Laatst gewijzigd door giserke : 16 juli 2013 om 15:20.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 15:26   #62
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Helemaal niet, maar ik ben er wel zeker van dat indien De Maght en/of Uyttersprot hetzelfde hadden gedaan, deze draad nu al 50 pagina's zou tellen. Maar de partij van meneer d'Haese lijkt ("hier" althans) onaantastbaar.
En als mijn tante wieltjes had, was ze een tram.

Ik zie het probleem eigenlijk niet...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 15:26   #63
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Ik snap eigenlijk het probleem niet. Ethias heeft een duidelijk polis dat de wagen gedekt is tijdens de stoet als hij in het VERKEER is. De loods is bij mijn weten niet de openbare weg.

Trouwens hoorde die loods ook niet verzekerd te zijn door de verhuurder. Normaal moet je daar als Huurder papieren van vragen VOOR dat je huurt

Feitelijk hebben deze mensen nagelaten zich fatsoenlijk te informeren, waarschijnlijk omdat ze dachten dat carnaval vieren ook geen serieuze zaak kan zijn. De veroordeeling is daarom niet meer als terecht. Zeker als je dan verneemt dat ze geen VZW zijn maar een gewoone feitelijk vereniging. Sorry maar dat is gewoon problemem vragen. Is een VZW oprichten nu echt teveel gevraagd voor die pipo's?

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 16 juli 2013 om 15:27.
Maikel Joosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 15:32   #64
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dan denk ik eerder dat jij geen flauw benul hebt wat dat kost als jeje ergens engageert.
Zeg het mij eens giserke hoeveel het kost om in een doorsnee clubje te zitten?
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 15:35   #65
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik er uit leer is dat een meerderheid van diegenen die in het verenigsleven zitten hun hobby willen uitoefen zonder dat het iets mag kosten, met alle gevolgen van dien.
Ik denk dat je een beetje een te beperkte kijk hebt op feitelijke verenigingen. Dit gaat echt bijlange niet alleen over "mensen die hun hobby willen uitoefenen".
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 15:57   #66
Clicquot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik denk dat je een beetje een te beperkte kijk hebt op feitelijke verenigingen. Dit gaat echt bijlange niet alleen over "mensen die hun hobby willen uitoefenen".
Uiteraard gaat dat niet enkel daarover, maar ik zou de verhouding eens willen zien... hobbyisten (90%vd "sportclubs" bv) VS euhm.. hoe noem je de anderen dan, met wat houden die zich bezig precies?
Oud 16 juli 2013, 16:26   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
Ik snap eigenlijk het probleem niet. Ethias heeft een duidelijk polis dat de wagen gedekt is tijdens de stoet als hij in het VERKEER is. De loods is bij mijn weten niet de openbare weg.

Trouwens hoorde die loods ook niet verzekerd te zijn door de verhuurder. Normaal moet je daar als Huurder papieren van vragen VOOR dat je huurt

Feitelijk hebben deze mensen nagelaten zich fatsoenlijk te informeren, waarschijnlijk omdat ze dachten dat carnaval vieren ook geen serieuze zaak kan zijn. De veroordeeling is daarom niet meer als terecht. Zeker als je dan verneemt dat ze geen VZW zijn maar een gewoone feitelijk vereniging. Sorry maar dat is gewoon problemem vragen. Is een VZW oprichten nu echt teveel gevraagd voor die pipo's?
Ik denk dat dit een grondig probleem is, eentje van onbezonnenheid. Ik heb daarin geen lessen te geven, ik heb destijds ook in een FV gezeten zonder stil te staan bij deze mogelijke problemen. Bij ons is er niets gebeurd...

Het is een beetje flauw om te doen alsof dit een compleet uniek amateuristisch gebeuren is, volgens mij weten een groot aantal verenigingen eigenlijk niet waar ze mee bezig zijn.

Hierover moet dringend informatie verspreid worden.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juli 2013, 16:54   #68
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde

Coekie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, indien de verhuurder zijn loods verzekerd had (en misschien was die wel verzekert, ik weet het niet) dan hadden de carnavalisten nog altijd met hetzelfde probleem gezeten. Voor de verhuurder is de situatie dan wel iets comfortabeler omdat hij zijn verzekering kan aanspreken ipv een hele reeks individuen.
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 07:02   #69
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg het mij eens giserke hoeveel het kost om in een doorsnee clubje te zitten?
Aalst (2010) :
"""De totale kostprijs van een deelname aan carnaval. Dat kost onze groep jaarlijks 25.000 euro"""

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=DU2MP3JF
Oud 17 juli 2013, 10:48   #70
Clicquot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Aalst (2010) :
"""De totale kostprijs van een deelname aan carnaval. Dat kost onze groep jaarlijks 25.000 euro"""

http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=DU2MP3JF
in het licht van volgende quote "je hebt geen flauw benul van wat dat kost als jeje ergens engageert"

Dus 25000/30 leden : 833€ dat ieder lid in de pot legt denk je, om deel te nemen aan het Carnaval? Jeloof je dat nu écht? - (btw, er zijn nog wel meer kosten/jaar, met die 25K komt ge er niet)...
Voor mij is dit dus, geld inzamelen om te kunnen feesten hé. Maar ohwee, dat mag je niet zeggen, dan is men veelal op de tenen getrapt
Oud 17 juli 2013, 11:01   #71
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Er staat niet eens dat de stad Aalst geld op tafel gaat gooien. Zijn de Vlamingen nu echt zo onverdraagzaam dat ze spuwen op hulp en solidariteit onder elkaar??

Hoe langer hoe meer krijg ik goesting om terug te vertrekken uit Vlaanderen. Jullie zijn de moeite niet waard om voor te knokken. Bende chagrijnige kwezels.
Waarom zou elke Aalstenaar moeten meebetalen voor de fout van enkelen? Solidariteit is wat anders in mijn ogen.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:12   #72
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Helemaal niet, maar ik ben er wel zeker van dat indien De Maght en/of Uyttersprot hetzelfde hadden gedaan, deze draad nu al 50 pagina's zou tellen. Maar de partij van meneer d'Haese lijkt ("hier" althans) onaantastbaar.
Wat heeft dit met de discussie te maken. Een burgemeester moet opkomen voor zijn burgers. En Uyttersprot was zelfs wereldnieuws, daar had ze zelf voor gezorgd. Draai maar wat verder op je stokje, windhaan.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:20   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Waarom zou elke Aalstenaar moeten meebetalen voor de fout van enkelen? Solidariteit is wat anders in mijn ogen.

Paulus.
enkel de Aalstenaars die willen bijdragen (en ook niet-Aalstenaars trouwens) zullen bijdragen.
Oud 17 juli 2013, 11:28   #74
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
enkel de Aalstenaars die willen bijdragen (en ook niet-Aalstenaars trouwens) zullen bijdragen.
Het zou een éénzaat als Paulus sieren eens op te zoeken wat solidariteit betekent. En ook te de rest van het artikel te lezen : de burgemeester organiseert een gespreksronde met de verzekeringen om het ontij proberen te keren. Dat noem ik nu eens goed werk van een burgemeester. Ongeacht zijn partij.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:32   #75
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard gaat dat niet enkel daarover, maar ik zou de verhouding eens willen zien... hobbyisten (90%vd "sportclubs" bv) VS euhm.. hoe noem je de anderen dan, met wat houden die zich bezig precies?
De meest uiteenlopende zaken: ouderverenigingen, actiegroepen, belangenverenigingen, zelf sommige politieke partijen... Je kan natuurlijk alles als hobby zien, maar zelfs in het geval van sportclubs/hobbyclubs (die overigens vaak geen feitelijke verenigingen, maar vzw's zijn) kan je moeilijk beweren dat bestuurders van die vereniging hun hobby uitoefenen. Ze maken het vooral mogelijk dat anderen er hun hobby uitvoeren.

Aangezien er geen wettelijke verplichtingen bestaan voor een feitelijke vereniging en je dus ook niet verplicht bent om iets op papier te zetten, kan je dus zelfs als lid beschouwd worden van een feitelijke vereniging zonder het zelf goed en wel te beseffen. Bijvoorbeeld door mee te helpen met één of andere activiteit te organiseren of op een vergadering aanwezig te zijn. En er zal dan maar eens iets gebeuren waarvoor die vereniging aansprakelijk wordt gesteld...
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:35   #76
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Wat heeft dit met de discussie te maken. Een burgemeester moet opkomen voor zijn burgers. En Uyttersprot was zelfs wereldnieuws, daar had ze zelf voor gezorgd. Draai maar wat verder op je stokje, windleeuw.
fixed
Oud 17 juli 2013, 11:37   #77
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Kan hier nu eindelijk eens paal en perk gesteld worden aan die klote post-fixingen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2013, 11:39   #78
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
in het licht van volgende quote "je hebt geen flauw benul van wat dat kost als jeje ergens engageert"

Dus 25000/30 leden : 833€ dat ieder lid in de pot legt denk je, om deel te nemen aan het Carnaval? Jeloof je dat nu écht? - (btw, er zijn nog wel meer kosten/jaar, met die 25K komt ge er niet)...
Voor mij is dit dus, geld inzamelen om te kunnen feesten hé. Maar ohwee, dat mag je niet zeggen, dan is men veelal op de tenen getrapt
Aangezien deze draad over Carnaval Aalst gaat, gaf ik het voorbeeld van een carnavalsgroep in Aalst. Het is er aan te zien dat jij de interne keuken van zo'n carnavalsgroep niet kent want anders zou je weten dat die daar kweeniehoeveel tijd én geld van zichzelf insteken, maar ook proberen dat spel gesponsord te krijgen. En het eindresultaat is inderdaad ... feesten .... carnavalfeesten. Dat mag je inderdaad zeggen....da's nu eenmaal de bedoeling.
Als je wil weten hoe het er aan toe gaat in andere verenigingen zal je het aan iemand anders moeten vragen.....
Oud 17 juli 2013, 11:42   #79
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Kan hier nu eindelijk eens paal en perk gesteld worden aan die klote post-fixingen?
Stel de limiet op bijv. 10 fixingskes en zet die enige echte zuivere daarna op je negeerlijst ?
Oud 17 juli 2013, 11:42   #80
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Jouw avatar ook een windleeuw?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be