![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ja!
onvoorstelbaar! vroeger kreeg ik die schijf van 100MB nooit vol, vandaag is het een veredelde diskette...
![]() |
#62 |
Minister
|
![]() Ik gebruik nu toch Windows XP, niet zozeer uit upgradingsdrang maar wel omdat dat nu eenmaal standaard bijzat bij die nieuwe laptop van anderhalf jaar geleden. En ik moet zeggen : ik ben er tevreden van, zeer tevreden! Uiteraard, het eerste wat ik deed was de weergave-eigenschappen veranderen om het terug op Windows klassiek te doen lijken, WinXP is lélijk. Maar het is veel stabieler dan Win2000, waar ik vandaan kwam. Er zijn niet veel application crashes waarvan het zichzelf niet automatisch herstelt.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik vind het ook handig, een soort draagbare HD, als je wil, mar helaas kan je er nu niet overal meer mee terecht... Bij drukkers of proffesionele printzaken moet je er niet langer op rekenen dat ze Zips kunnen lezen... @Tzuvar Raemborr: het eerste dat ik bij die hondslelijke XP gedaan heb, was mijn interface-settings veranderen naar die van de "klassieke windows", en je voelt je een beetje meet "thuis" ![]()
![]() |
![]() |
#65 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() met dvd-rw en cd-rw kan ik overal terecht, dus... 4,7GB of 780MB
voor mij is het voordeel van USB-sticks dus niet duidelijk
![]() |
#67 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() ik zal die PC's maar in handen geven van iemand die iets van informatica kent... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
AGP poort HDD FSB tweaken |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
HDD: is afkorting van Hard Drive Disk, je harde schijf dus. FSB: Front Side Bus, is de bus (of snelheid bij vermelding) tussen je processor en je noordelijke brug. tweaken is zoals 'tunen' bij auto's maar hier met de bedoeling je pc-snelheid op te voeren zonder er echt nieuwe onderdelen bij te stoppen, ik weet er ook het feine niet van man het ligt em aan switchs te herschakelen zodat de cijfercombinatie verandert en je pc denkt dat de processor of het geheugen sneller wordt. Het gevolg is dat de gegevens sneller worden doorgepompt als de bus het eigenlijk toelaat, dus kans op oververhitting wordt groter. ik vergat bussnelheden: als je een moederbord bekijkt heb je zo precies 'snelwegen' die verticaal of horizontaal lopen, tussen je geheugen en processor liggen de grootste...door die 'bussen' worden de gegevens getransfereerd, de bussnelheid is de snelheid of maximaal toegelaten snelheid op een van die 'snelwegen'. FSB en BSB staan steeds vermeld bij processor of moederbordspecificaties. Laatst gewijzigd door Cyperken : 15 augustus 2004 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Staatssecretaris
|
![]() voer voor een informaticus dus
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Parlementslid
|
![]() AGP = Advanced Grapich Port (of zoiets
![]() je hebt PCI ISA AGP en nu PCI express
![]() |
#73 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Wat lijkt je het gemakkelijkste?? Elke keer een CD liggen branden als je de laatste versie wil meenemen naar huis (of omgekeerd) om aldaar aan die laatste versie verder te werken of effe kopiëren naar je stickske om ter destinatie terug te kopiëren naar je HDD? Een stick gebruik ik momenteel enkel maar als transport-ding.... Beide methoden hebben zo hun voordelen, maar dat is geval per geval te bekijken...in bepaalde gevallen is het schrijven van een DVD/CD-R/RW aangewezen of zelfs noodzakelijk indien het om veel data gaat. In mijn geval lijkt een USB-stick toch de meest simpele oplossing. Ach ja, om over ZIP-drives te beginnen. Wil je daar nog gebruik van maken moet je op elke computer waarop je dat ding wil gebruiken installeren en zo?? Heb het ook nog een tijdje gebruikt, maar kon bijna louter dienen voor backup-doeleinden. Dat ZIP-dinges heeft mijns inziens afgedaan, want m'n huidige USB-stick is er eentje van 256 Mb....van 512 Mb bestaan ook en die met een capaciteit van 1 tot zelfs 2 Gb zijn in aantocht....als dat nog niet is, want ik volg het allemaal niet meer zo op de voet. Gelukkig erkennen outsiders me nog als pc-freak...nóg een reden te meer om ermee door te gaan. 8) Greets Boerke. Laatst gewijzigd door KempensBoerke : 15 augustus 2004 om 14:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Europees Commissaris
|
![]() Spetsnaz OS V2.1
![]() Nee hoor, Win XP Professional |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
conclusie: mensen doen da altijd ingewikkeld klinken, maar het kleinste kind kan het (of computerdummies like me) 8) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door jules : 15 augustus 2004 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Europees Commissaris
|
![]() Hmm, ik zie ni meteen wat je bedoelt hoor
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad, ge wordt constant geportscand.
Pff, zie dus da ge geen poorten hebt openstaan om te beginnen al ![]() |
![]() |
![]() |