![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Eindelijk iemand die mijn point begrepen heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]() Citaat:
Iemand maakte zich eens zorgen omdat zijn depressieve vrouw er alleen vandoor was met al haar medicatie die ze te pakken had kunnen krijgen. De politie deed toen niets en leek die man nog uit te lachen erbij. Alleen komen deze verhalen niet in de krant. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Dat lijkt voor vele nationaliteiten te tellen. En ik vind het heel erg dat mevrouw Tillaert haar man en nu ook haar dochter kwijt is, maar ik zou het nog erger vinden, moest men verder zijn kop in het zand steken en niets doen om een volgens slachtoffer te voorkomen. Er zijn genoeg mensen die echtgenoten en kinderen hebben moeten afgeven, maar die niet in het nieuws komen erdoor. Die hun tragiek is in mijn ogen even erg als die van mevrouw Tillaert. Ben ik daarom een racist? Ik stel enkel vast dat ons land mensen aantrekt die hier op een beter leven hopen, het niet kunnen krijgen en daarom hun frustraties op ons uitwerken en omgekeerd, nemen sommige ook de kansen af van onze mensen. Als je al een tijd werkloos bent en autochtoon en niet aan de bak komt, omdat minder bekwame allochtonen gesubsidieerd worden om jouw job in te pikken, dan ga je anders piepen. Ik ben geen racist, maar wel een realist. Dit land is overbevolkt en daardoor bevat het teveel criminelen, waar de politie machteloos tegen staat. En hoe meer mensen we asiel geven, omdat ze in hun landen hun hachje wagen met wat ze uithalen, hoe meer we er van gaan meeparten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik kan mij vergissen maar een camera kan misschien (als de dader eens mooi naar de camera gelachen heeft) achteraf wel helpen om de dader te identificeren.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 30 juli 2013 om 19:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Het is me ook opgevallen dat deze zaak veel sneller en veel meer ruchtbaarheid heeft gekregen omdat de ouders connectie's hadden met de politiek.
Ik vermoed dat dat een van de redenen kan zijn dat de zaak zo snel is opgeklaard. Was alles (het hele onderzoek) een dag later gegaan, dan kon het lichaam van die mevrouw al ergens weggestoken zijn. Ik vind dan ook dat men er lessen moet uit trekken: van ELKE jonge vrouw of meisje dat verdwijnt in verdachte omstandigheden, meteen alles op alles zetten. Stel je voor dat men te laat was, en het meisje (en dus ook de dader) bleef onvindbaar, dan was niet enkel de familie in een steeds onhoudbare situatie gedompeld, maar was het risico blijven bestaan dat vroeg of laat alweer een slachtoffer zou vallen. Voor die familie is het bijzonder erg, en ik wens hen alle sterkte. En die dader is een walgelijke parasiet: hij leeft hier in een mooie nieuwbouwappartement, waarschijnlijk allemaal gesponsord door zijn vriendin, en vind het nog nodig om mensen te vermoorden om wat geld. Die verdient gewoon geen tweede kans.
![]() |
#66 |
|
![]() Vind je ? Er worden zoveel opsporingsberichten uitgevaardigd, er is haast elke dag wel een opsporingsbericht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoeveel verschillende 'Oostbloklanden' heb je al bezocht? Laat staan met een gemiddelde 'lokale' gesproken? En hoeveel gemiddelde Oostblokker in België ken je eigenlijk? En waar ligt het Oostblok volgens jou eigenlijk? Als je Rusland meerekent zoals je blijkbaar doet, dan begint het vanaf de Stille Oceaan en eindigt het aan Griekenland, Finland en Polen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let op mn woorden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 juli 2013 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Had Aurore maar pepperspray bij zich gehad.
Maar dat mag niet van de politie zeker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt, deze zal min of meer normaal worden gestraft, in tegenstelling tot andere geweldenaren die er met een pets op de hand vanaf komen.
I wish nothing but the best for you too. Laatst gewijzigd door Zucht : 30 juli 2013 om 20:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Gouverneur
|
![]() Ik snap hier eigenlijk nog steeds de link niet tussen de moord en het feit dat het om een geregulariseerde gaat? Eerst was het een Oost-blokker, dan een Rus, dan een Tchetcheen, maar waar is de link met de afkomst en de misdaad?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Vreemdeling
|
![]() Eerst en vooral innige deelneming aan de familie, vrienden en kennissen. Dit zou nooit mogen gebeuren.
Wat ik algemeen vreemd vind is dat bij de meeste zaken men minstens 3 maand wacht met een opsporingsbericht, soms zelf 6 maand of langer. Zo heeft men gegarandeerd geen enkele betrouwbare getuige meer. Hier is de zaak vanaf dat het onrustwekkend was, wel snel -zoals het altijd zou moeten- bekend geraakt. Die vent had nu al voor de tweede keer op dezelfde plaats toegeslagen. Ik vraag me af hoeveel maand men had gewacht met een opsporingsbericht en dus hoeveel meer slachtoffers hij had mogen maken indien deze vrouw haar ouders geen politieke connecties hadden. Men had bij de eerste aanval toch meteen een robotfoto moeten laten maken en zeker de wijkagent die alle marginale probleemgevallen in de buurt moet kennen, daar eens heel aandachtig naar laten kijken. (Maar ik ken die buurt niet zo goed, misschien zitten er daar al zoveel probleemgevallen dat de wijkagent het er ook niet meer weet.) Over de camera's in Gent: die staan vooral int centrum zodat men direct kan dispatchen wanneer iemand tegen een muurtje aant plassen is. De buurt waar ze vermoord is, is een belangrijke vluchtweg naar de E40 en zou een goede plaats zijn voor een deftig camerasysteem, maar daar zou men helaas geen GAS boetes mee kunnen factureren. Gent is trouwens van plan zwaar te besparen op politie. (bron) Veiligheid is hier helaas nooit een prioriteit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Het is Tillekaerts... :-s
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het blijft mij verbazen dat mensen blijven luisteren naar de overheid als het gaat over hun eigen bescherming. Zeker als die overheid keihard faalt om de veiligheid te garanderen. Ik zie het al gebeuren dat een vreemdeling met een mes in mijn buik zit te steken, en ik terwijl naar de politie zit te bellen om te vragen in welke mate ik mij mag verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar deze moord laat weer eens blijken dat vrouwen jammer genoeg ook steeds meer zelf hun voorzorgen moeten nemen of voor 'bescherming' zorgen als ze zich in de maatschappij begeven. Er lopen hier nu allerlei soorten mensen rond en het onveiligheidsgevoel bij velen is niet zomaar een gevoel. Laatst gewijzigd door Laynee : 30 juli 2013 om 22:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#80 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Al ard watani wal insaniyya usrati (de aarde is mijn natie, en de mensheid mijn familie), zei Khalil Gibran. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |