![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga er van uit, dat uw zieleroerselen naar mij gericht zijn.
Het is Maddox, die dubbele D maakt er een zeer normale naam van. Geen zinsspeling op enige bovine toestanden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu kost het tanken 5 minuutjes, inclusief het valideren van de "puntenkaart". Met zo'n electrisch onding hang je met de orginele spullen telkens een paar uur aan de lader, en ga je nog regelmatig mogen trappen alsof je 2 fietsen onder je kloten hebt. En de grap is, hier in België kan ik alles inbrengen wat met die scooter te maken heeft in de belastingen, dus dat coole echt lederen jasje... laten factureren als motorvest, en weer ne bon voor de belastingen.
![]() |
![]() |
#63 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
bij mij niet, want een scooter moet hier buiten slapen, in een heel vochtig klimaat; daarvoor is hier geen alternatief voorhanden. Mijn vorige heeft daar erg onder geleden, zelfs met een zeil erover. Het diefstalgevaar vergroot daardoor ook. De fiets kan ik gewoon binnen zetten. En doe ik langer over de rit, ik hoef daarna niet meer naar de 'fitness' of zo. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Zondag : 11 augustus 2013 om 19:49. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik zal eens moeten nagaan of ik mijn vervoermiddelen, en het duurste: de parkeerplaats voor mijn auto ook fiscaal kan aftrekken. Anders zou ik in de verleiding komen om toch ook maar weer een scooter te kopen. Maar ik zie ook tegen de administratie op: belastingen betalen, dan fiscale aftrek aanvragen, technische keuring enz. Ben niet zo administratief. De papierwinkel voor mijn auto vind ik al lastig genoeg. En de ervaring leert: hij roest zo snel weg dat hij per kilometer veel duurder is dan een auto. Je zou hier eens moeten komen wonen, dan zou je het wel snappen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar dat geeft Blue Sky en Freespirit niet het recht bepaalde dingen te verbieden voor anderen.
![]() |
![]() |
#66 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vandaag de dag worden bromfietsen nog maar zelden opgedreven. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't Is niet meer zoals 15 jaar geleden dat zowat elke brommer sneller dan 40km/u liep. Je kon per ongeluk nog een snor- of bromfiets vinden die wel 25 of 40 liep, maar die kwam dan net uit de winkel, of was eigendom van een 17 jarig meisje. Er zijn een paar goeie redenen voor. 1) de politie vond brommerrijders een geschikte prooi. 2) het gerecht verdiende er goed aan. 3) verzekeringen waren er dol op, ze betaalden alleen uit als het hun schikte 4) Met de opkomst van de 4 takters is tunen niet meer besteed aan een debiel met een dopsleutelset en een hamer. 5) Ouders rijden ook in't huidige verkeer, en die zien hun nageslacht liever niet op een 2 wieler tussen al die rijdende bunkers. De hoofdmoot van opgefokte brommertjes vind je tegenwoordig onder de bontkraagjes of technisch onderlegde middelbaar scholieren. De bontkraagjes omdat ze de wet gewoon negeren en het blijkbaar nog mogen ook. De technisch onderlegde scholieren, gewoon omdat ze het kunnen en hopen dat hun kunde ook de politie kan aftroeven met "afstellingen".
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan die mensen bij hun kraag vatten en met hun bek op hun stinkende uitlaat duwen zodat ze eveneens tot dat inzicht komen of je kan ervoor zorgen dat de verkoop van modellen met 2 takt verboden worden, desgewenst met een uitdoofbeleid voor degenen die reeds rondrijden. Er zijn hier blijkbaar wat personen die problemen hebben met de vooruitgang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop dan met leven. doordat U leeft berokkend u mij schade. U schijt en zeikt in mijn leefomgeving, U verbruikt grondstoffen die niet meer ter mijner beschikking staan, en dan wil U nog mij dingen verbieden. Geniaal
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mare, het was U die daar zo dol op was nietwaar. Citaat:
En wat begrijpt U niet aan de wetgeving ter zake? Het maakt niet uit 2 of 4 takt, of biofuel, of samengeperste scheten, een brommer die verkocht wordt moet voldoen aan de normen, en de normen verstrengen steeds. Nu is het voor de fabrikanten moeilijk en duurder om de simpele 2 takters binnen die normen te krijgen,vandaar het steeds kleinere aanbod 2 takters. 10 jaar geleden was een 4takter een uitzondering, nu de hoofdmoot. En binnen 28 maand zal een 2takter nieuw zeer moeilijk te vinden zijn. Citaat:
![]() |