Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2013, 19:02   #61
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alfa16vjtd Bekijk bericht
Anderzijds zijn er dan die zich beter proberen voordoen door geleerde woorden te gebruiken.

Vraag eens aan mensen in het onderwijs aan wie ze het liefst les geven. Als het leerkrachten zijn die iets of wat menselijk inzicht hebben zullen ze zeggen in het TSO. Leerlingen in het TSO zijn niet achterbaks en zeggen je in je gezicht wat ze denken terwijl deze in het ASO dit achter je rug doen.

En je doet het weer. Wie zegt dat een "platvloerse" havenarbeider inferieur is aan een dokter,.... Platvloers taalgebruik luister ik zelfs graag naar waarbij overdreven geleerde woorden gebruiken me net kan ergeren deze mensen komen arrogant over.
Waar ergens zeg ik dat ? Kan het mij niet herinneren. Er zijn inderdaad ook platvloerse dokters en geleerde dokwerkers. Ik heb nooit een correlatie gemaakt tussen diplomaniveau en mentaliteit. U maakt dat er misschien wel van.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 19:29   #62
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zondag Bekijk bericht
Zeer geachte heer Gekke Os,
Ik ga er van uit, dat uw zieleroerselen naar mij gericht zijn.

Het is Maddox, die dubbele D maakt er een zeer normale naam van. Geen zinsspeling op enige bovine toestanden.

Citaat:
Juist, 2x belastingen moeten betalen was bijvoorbeeld mij uiteindelijk te duur. Nu vul ik mijn auto (1x per week gebruikt, maar wel soms lange afstanden) aan met een elektrische fiets (woon in een bergachtige streek, steile haarspeldbochten in alle richtingen; ik moet bergaf ook kunnen 'remmen op de motor').
Ik ben zeer blij voor U.
Citaat:
Voor als uw scooter het laat afweten,
Oit gehoord van wegenhulp? Is uiteindelijk zo duur niet hoor. En ook voor fietsen.
Citaat:
geef ik u iets in overweging:

In het blablabla
toch wel verdubbelen met dat ding.
Ik bouw zelf electrisch aangedreven voertuigen, en ik ben me al te zeer bewust van de huidige tekortkomingen. Dus, zolang de keuze is tussen chinese meuk, of onbetaalbare chinese meuk met kwaliteitscontrole, geef mijn portie maar aan fikkie.

Nu kost het tanken 5 minuutjes, inclusief het valideren van de "puntenkaart".

Met zo'n electrisch onding hang je met de orginele spullen telkens een paar uur aan de lader, en ga je nog regelmatig mogen trappen alsof je 2 fietsen onder je kloten hebt.

En de grap is, hier in België kan ik alles inbrengen wat met die scooter te maken heeft in de belastingen, dus dat coole echt lederen jasje... laten factureren als motorvest, en weer ne bon voor de belastingen.
Oud 11 augustus 2013, 19:42   #63
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat je voor een 125cc motor ook bijna geen belastingen betaald en dat hij veel langer zal meegaan.
Zeer geachte heer Alfa,

bij mij niet, want een scooter moet hier buiten slapen, in een heel vochtig klimaat; daarvoor is hier geen alternatief voorhanden. Mijn vorige heeft daar erg onder geleden, zelfs met een zeil erover. Het diefstalgevaar vergroot daardoor ook. De fiets kan ik gewoon binnen zetten. En doe ik langer over de rit, ik hoef daarna niet meer naar de 'fitness' of zo.

Citaat:
Voor 2590 euro(honda pcx) heb je er één die meer dan tien jaar meegaat en maar 2.7 liter per 100 km verbruikt. Hoelang rijd je al met de elektrische fiets? Al een nieuwe batterij moeten aanschaffen?
Die is inderdaad duur (500 euro), maar toch veel goedkoper dan met de auto rijden (met een koude motor meteen 2 km helling van 12% op rijden doet hem geen deugd).

Citaat:
Hoe vervuilend zijn die batterijen? Dikwijls laat ook de afwerking van elektrische fietsen te wensen over. Goedkope groep,.... (versnellingen, naven, shifters,....) momenteel zijn elektrische fietsen niet meer dan een melkkoe van de industrie. Een bromfiets is dan nog goedkoper dan een 125cc motor.

Als je bovendien alle bromfietsen door een elektrische wil vervangen waar blijft dan het groene alternatief voor kernenergie? Ga je eerst steenkool verstoken om dan nog eens een batterij op te moeten laden?

Edit:

Wat als iemand die geen auto kan permitteren werk moet aanvaarden op 60 kilometer van zijn deur? Daar moet je al een serieus geoefend fietser voor zijn om dat te rijden.

http://www.vdab.be/magezine/jan12/werken.shtml

Edit 2:

Waarom doe je je auto ook niet weg voor een tweede fiets?
Zeg geachte heer Alfa, ik heb beschreven wat ik doe, niet gezegd dat u of iemand anders dat ook moet doen, hè. Mijn elektriciteit komt overigens uit waterkracht, maar ja, als ik die niet afneem, doet een ander het; uiteindelijk komt alle stroom uit een mix van steenkool-, gas-, atoom- en wind- en waterkrachtcentrales. Ik laat de bespreking van de milieuvriendelijkheid echter aan jou over, kan echt niet zeggen dat mijn fiets beter of slechter is, maar ik zou het wel willen weten.

Laatst gewijzigd door Zondag : 11 augustus 2013 om 19:49.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 19:57   #64
Zondag
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

En de grap is, hier in België kan ik alles inbrengen wat met die scooter te maken heeft in de belastingen, dus dat coole echt lederen jasje... laten factureren als motorvest, en weer ne bon voor de belastingen.
Zeer geachte heer van Maddox,

ik zal eens moeten nagaan of ik mijn vervoermiddelen, en het duurste: de parkeerplaats voor mijn auto ook fiscaal kan aftrekken. Anders zou ik in de verleiding komen om toch ook maar weer een scooter te kopen. Maar ik zie ook tegen de administratie op: belastingen betalen, dan fiscale aftrek aanvragen, technische keuring enz. Ben niet zo administratief. De papierwinkel voor mijn auto vind ik al lastig genoeg.

En de ervaring leert: hij roest zo snel weg dat hij per kilometer veel duurder is dan een auto. Je zou hier eens moeten komen wonen, dan zou je het wel snappen.
Zondag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2013, 20:01   #65
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zeer geachte heer van Maddox,

ik zal eens moeten nagaan of ik mijn vervoermiddelen, en het duurste: de parkeerplaats voor mijn auto ook fiscaal kan aftrekken. Anders zou ik in de verleiding komen om toch ook maar weer een scooter te kopen. Maar ik zie ook tegen de administratie op: belastingen betalen, dan fiscale aftrek aanvragen, technische keuring enz. Ben niet zo administratief. De papierwinkel voor mijn auto vind ik al lastig genoeg.
Ik ben ook geen held in papierduwen. Daarom dat we een belastingsconsulente aanspreken.

Citaat:
En de ervaring leert: hij roest zo snel weg dat hij per kilometer veel duurder is dan een auto. Je zou hier eens moeten komen wonen, dan zou je het wel snappen.
Zo past ieder zich aan aan de omgeving met de middelen die beschikbaar zijn.

Maar dat geeft Blue Sky en Freespirit niet het recht bepaalde dingen te verbieden voor anderen.
Oud 12 augustus 2013, 06:18   #66
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Waar ergens zeg ik dat ? Kan het mij niet herinneren. Er zijn inderdaad ook platvloerse dokters en geleerde dokwerkers. Ik heb nooit een correlatie gemaakt tussen diplomaniveau en mentaliteit. U maakt dat er misschien wel van.
Je stuurt er wel op aan:

Citaat:
Het doelpubliek van die veelal illegaal opgedreven brommertjes heeft overigens ook veelal een bedenkelijk alooi
Nog iets:
Vandaag de dag worden bromfietsen nog maar zelden opgedreven.
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 08:13   #67
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zeer geachte heer Alfa,

bij mij niet, want een scooter moet hier buiten slapen, in een heel vochtig klimaat; daarvoor is hier geen alternatief voorhanden. Mijn vorige heeft daar erg onder geleden, zelfs met een zeil erover. Het diefstalgevaar vergroot daardoor ook. De fiets kan ik gewoon binnen zetten. En doe ik langer over de rit, ik hoef daarna niet meer naar de 'fitness' of zo.

Die is inderdaad duur (500 euro), maar toch veel goedkoper dan met de auto rijden (met een koude motor meteen 2 km helling van 12% op rijden doet hem geen deugd).

Zeg geachte heer Alfa, ik heb beschreven wat ik doe, niet gezegd dat u of iemand anders dat ook moet doen, hè. Mijn elektriciteit komt overigens uit waterkracht, maar ja, als ik die niet afneem, doet een ander het; uiteindelijk komt alle stroom uit een mix van steenkool-, gas-, atoom- en wind- en waterkrachtcentrales. Ik laat de bespreking van de milieuvriendelijkheid echter aan jou over, kan echt niet zeggen dat mijn fiets beter of slechter is, maar ik zou het wel willen weten.
Het gaat hier wel over het verbieden van deze vorm van vervoer hé,....
alfa16vjtd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 11:35   #68
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nog iets:
Vandaag de dag worden bromfietsen nog maar zelden opgedreven.
Oh, dat valt wel mee hoor.
't Is niet meer zoals 15 jaar geleden dat zowat elke brommer sneller dan 40km/u liep.
Je kon per ongeluk nog een snor- of bromfiets vinden die wel 25 of 40 liep, maar die kwam dan net uit de winkel, of was eigendom van een 17 jarig meisje.

Er zijn een paar goeie redenen voor.
1) de politie vond brommerrijders een geschikte prooi.
2) het gerecht verdiende er goed aan.
3) verzekeringen waren er dol op, ze betaalden alleen uit als het hun schikte
4) Met de opkomst van de 4 takters is tunen niet meer besteed aan een debiel met een dopsleutelset en een hamer.
5) Ouders rijden ook in't huidige verkeer, en die zien hun nageslacht liever niet op een 2 wieler tussen al die rijdende bunkers.

De hoofdmoot van opgefokte brommertjes vind je tegenwoordig onder de bontkraagjes of technisch onderlegde middelbaar scholieren.
De bontkraagjes omdat ze de wet gewoon negeren en het blijkbaar nog mogen ook.
De technisch onderlegde scholieren, gewoon omdat ze het kunnen en hopen dat hun kunde ook de politie kan aftroeven met "afstellingen".
Oud 12 augustus 2013, 12:08   #69
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar dat geeft Blue Sky en Freespirit niet het recht bepaalde dingen te verbieden voor anderen.
U vrijheid stop wanneer u anderen nadeel berokkend. De overheid heeft als taak om de burgers te beschermen tegen de capriolen van andere burgers door middel van wetten en plichten. 2 Takt rommel brommers veroorzaken onverantwoord veel vervuiling. Het probleem is, zoals ik reeds heb gezegd, dan de berijder ervan zelf in de frisse lucht zit en zijn kankerverwekkende oliehoudende dampen achter zijn brommer de lucht wordt ingeblazen in het gezicht van andere weggebruikers zoals fietsende kinderen. Je moet wel een complete idioot zijn om die situatie goed te keuren.

Je kan die mensen bij hun kraag vatten en met hun bek op hun stinkende uitlaat duwen zodat ze eveneens tot dat inzicht komen of je kan ervoor zorgen dat de verkoop van modellen met 2 takt verboden worden, desgewenst met een uitdoofbeleid voor degenen die reeds rondrijden.

Er zijn hier blijkbaar wat personen die problemen hebben met de vooruitgang.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 augustus 2013, 13:01   #70
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
U vrijheid stop wanneer u anderen nadeel berokkend.
Stop dan met leven. doordat U leeft berokkend u mij schade. U schijt en zeikt in mijn leefomgeving, U verbruikt grondstoffen die niet meer ter mijner beschikking staan, en dan wil U nog mij dingen verbieden. Geniaal

Citaat:
De overheid heeft als taak om de burgers te beschermen tegen de capriolen van andere burgers door middel van wetten en plichten.
De overheid zoals we ze nu kennen kan nog niet eens een simpele vergelijking maken tussen inkomen en uitgaven. En daar verwacht U dan van dat ze uw leven gaan sturen zoals U dat wil. Jaja.
Citaat:
2 Takt rommel brommers veroorzaken onverantwoord veel vervuiling.
Geknepen 2 takters die met vieze olie rijden en slecht afgeregeld zijn, die veroorzaken onverantwoorde vervuiling. Een goed afgeregelde 2takter die gebruikt wordt zoals het hoort -en niet zoals U vind dat het moet- is geen grotere vervuiler dan een 4takt brommer en al helemaal niet vergelijkbaar met de vervuiling van een auto. Zeker niet als we het totaalplaatje gaan bekijken. Maar kom, U valt over die paar enkelingen die het verkloten voor de grote hoop.

Citaat:
Het probleem is, zoals ik reeds heb gezegd, dan de berijder ervan zelf in de frisse lucht zit en zijn kankerverwekkende oliehoudende dampen achter zijn brommer de lucht wordt ingeblazen in het gezicht van andere weggebruikers zoals fietsende kinderen. Je moet wel een complete idioot zijn om die situatie goed te keuren.
Woon dan niet met 500 000 op 10km². Ik denk dat we samen eens een tocht door de riolen van Brussel gaan ondernemen.
Mare, het was U die daar zo dol op was nietwaar.
Citaat:
Je kan die mensen bij hun kraag vatten en met hun bek op hun stinkende uitlaat duwen zodat ze eveneens tot dat inzicht komen of je kan ervoor zorgen dat de verkoop van modellen met 2 takt verboden worden, desgewenst met een uitdoofbeleid voor degenen die reeds rondrijden.
Hmm, tof, om een ander geen schade te berokken zou U mensen gewoon afmaken, want da's het resultaat van wat U voorstelt, iemand zo'n gloeithete uitlaat laten afsabbelen, da's geen prettige bedoening.
En wat begrijpt U niet aan de wetgeving ter zake? Het maakt niet uit 2 of 4 takt, of biofuel, of samengeperste scheten, een brommer die verkocht wordt moet voldoen aan de normen, en de normen verstrengen steeds. Nu is het voor de fabrikanten moeilijk en duurder om de simpele 2 takters binnen die normen te krijgen,vandaar het steeds kleinere aanbod 2 takters. 10 jaar geleden was een 4takter een uitzondering, nu de hoofdmoot.
En binnen 28 maand zal een 2takter nieuw zeer moeilijk te vinden zijn.
Citaat:
Er zijn hier blijkbaar wat personen die problemen hebben met de vooruitgang.
Yep, U bijvoorbeeld, de vooruitgang kan U niet snel genoeg gaan om het communistische paradijs te verwezelijken dat U wenst, en waar U blijkbaar 1 van de sturende elementen wenst te wezen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be