Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 09:28   #61
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Wilt ge nu zeggen dat ge vooringenomen zijt en denkt in clichés?
Eerder dat het tijd is om de zaken te zien zoals ze zijn...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:29   #62
santos
Minister

santos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Eerder dat het tijd is om de zaken te zien zoals ze zijn...
Dan zijt ge niet goed bezig hé
santos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:30   #63
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
3500 euro netto, met 2 op onregelmatige uren, lange dagen.

Het is niet slecht verdiend, zeker niet, maar ook niet abnormaal veel. Vergeet ook niet dat deze mensen GEEN vakantiegeld, GEEN eindjaars, een heel mager pensioen,...krijgen.

Als ik mijn vrouw en ik ons loon samentellen, zij is ambtenaar, en op dezelfde manier vergelijken, komen we toch een pak hoger uit.
Zou ik geloven,zeg. Geniale bespaarders zoals u.

En het vrouwtje? Toch maar ambtenaartje wezen? Vast benoemingske?

Toch....graag wat zekerheid? En niet-actieven....hoekje om?

Vind u uw draadje nog wel, wanabe Einstein?
ZION is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:32   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door santos Bekijk bericht
Dan zijt ge niet goed bezig hé
Wat baten kaars en bril als Santos niet lezen wil...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:32   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Geen slecht inkomen voor de job van een onschoolde.
En ik heb het artiekel deftig gelezen, het gaat hier weldegelijk om een gezamelijk inkomen.
En arbeider in een fabriek die dezelfde uren draait houd er meer aan over en heeft minder zorgen.
Gij hebt dat artikel niet duidelijk gelezen.

In de reeks van "hoeveel verdient ..." is het gebruikelijk dat men even de achtergrond schetst van het werk dat betrokkene verricht.

Hoe moet dat madammeke nu uitleggen dat zij een zaak runt, samen met haar partner, en dat die zaak loon uitkeert aan haar, en aan haar vent, en wie weet misschien ook nog aan een voltijdse of deeltijdse hulp, als gij zit ge goochelen met een gezinsinkomen ?

Wie weet werkt haar vent half time elders en maar half time in de frituur.

En iemand anders zit daar te fantaseren dat die 7000 euro wel eens de omzet van de zaak zou kunnen zijn.
Denkt gij dat één zelfstandige het verschil niet kent tussen omzet en bruto inkomen ? Kent gij één zelfstandige die 'overdrijft' met zijn persoonlijk inkomen ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:33   #66
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik hoor die Chinezen nooit klagen dat ze bij de VDAB geen topfuncties met toplonen vinden...
Ik kan niet anders. 4.
Oud 13 augustus 2013, 09:39   #67
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Wat doe je voor job?
Ik geef 19 uur muziekles in twee scholen in Turnhout: 9 uur pianoles in de richting podiumkunsten van de kunsthumaniora Heilig Graf en 10 uur pianoles, begeleiding en algemene muziekcultuur in de Stedelijke Academie voor Muziek, Woord en Dans. Samen is dat net geen fulltime, daarnaast ben ik uitvoerend muzikant (jazzpianist) in bijberoep.
Ik ben heel tevreden met mijn inkomen. Ik geef 3 dagen les per week. De andere dagen ben ik als muzikant bezig. Mijn inkomen als muzikant varieert per maand, dus dat heb ik er nu niet bij vermeld.
Let je meer op je centen door de crisis?
Nee. Drie jaar geleden ben ik wel beginnen merken dat we als muzikanten minder gevraagd werden voor feesten of recepties, maar via mijn job als muziekleraar heb ik redelijk wat jobzekerheid.
Brutoloon: 2.930 euro
Nettoloon: 1.800 euro + variabel inkomen als muzikant

Lesuur = 50 minuten.
4 maanden verlof per jaar en BETAALD!
Mooi, het leven is mooi, ... voor een statutaire ambtenaar!

http://www.jobat.be/nl/artikels/het-...00-euro-netto/

Vraag : Op 45 jaar tijd : hoeveel jaren heeft deze statutair effectief minder gewerkt wetende dat hij ook nog eens 3 maanden per jaar meer betaalde verlofdagen heeft als een werknemer die 39 uren/week werkt (overuren niet meegerekend) en zijn uren eigenlijk maar 50 minuten zijn.
En dan de volgende vraag : hoe komt het dat deze mensen gemiddeld het dubbele pensioen trekken tov van mensen uit de privésector?
Die ambtenaar werkt 20 uur/week minder dan iemand in de privésector oftewel 88u minder per maand (gemddeld 21 werkdagen/maand) * 8 gewerkte
maanden = 704 uur.
Hij heeft ook 3 maanden extra betaalde verlofdagen tov de privésector oftewel 63 dagen * 8 = 504 uur.
Op jaarbasis is dat 1208 uur/jaar of 151 werkdagen minder voor een loon dat ongeveer 500 Euro/maand meer bedraagt dan in de privé en een pensioen dat veel hoger is.
Op een loopbaan van 45 jaar heeft die ambtenaar 6.800 dagen minder gewerkt otewel 29 jaar en een half.
Maar zijn pensioen is veel hoger net als zijn loon en jullie zitten te zeiken over een hardwerkende frituuruitbaatster die ECHT bijdraagt aan de sociale zekerheid en de reële economie?
Zien jullie dan niet waar het probleem zich situeert?

Laatst gewijzigd door demonen : 13 augustus 2013 om 09:43.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:41   #68
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coldwave Bekijk bericht
Proef ik hier wat jaloezie?

Ik had ook al dat gevoel,beste. Ambtenaartjes ZIJN egoïstjes,zeker?
Oud 13 augustus 2013, 09:50   #69
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen,

Volgens u zijn vastbenoemde ambtenaren profiteurs, dus of ze nu het dubbel uren kloppen, of ze nu een dubbel loon krijgen, wat ze in uw ogen krijgen van loon is toch te veel, zelfs al zouden ze een pensioen krijgen dat 50% van werkschuw bruggepensioeneerden zoals jij.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:52   #70
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Die ambtenaar werkt 20 uur/week minder dan iemand in de privésector oftewel 88u minder per maand (gemddeld 21 werkdagen/maand) * 8 gewerkte
maanden = 704 uur.
Hij heeft ook 3 maanden extra betaalde verlofdagen tov de privésector oftewel 63 dagen * 8 = 504 uur.
Op jaarbasis is dat 1208 uur/jaar of 151 werkdagen minder voor een loon dat ongeveer 500 Euro/maand meer bedraagt dan in de privé en een pensioen dat veel hoger is.
Op een loopbaan van 45 jaar heeft die ambtenaar 6.800 dagen minder gewerkt otewel 29 jaar en een half.
Maar zijn pensioen is veel hoger net als zijn loon en jullie zitten te zeiken over een hardwerkende frituuruitbaatster die ECHT bijdraagt aan de sociale zekerheid en de reële economie?
Bij mensen die voor hun 60ste in hun luie zetel gaan zitten?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 13 augustus 2013 om 09:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 09:57   #71
ZION
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rafkaf Bekijk bericht
Waarschijnlijk heeft De Schoofzak niet goed gelezen:

"Ik hou al 17 jaar lang een frituur open en doe dat samen met mijn man" en vermeldde mevrouw het gezamenlijk inkomen.

Soit, in tegenstelling met sommige ambtenaren moet(en) zij er wel voor werken.

En van de frituuruitbaters die het zou op hun friet nog niet kunnen verdienen, heeft hij wellicht nog nooit gehoord.

Ja rafkaf,dat kan je voorhebben met"universitaire"ambetant,sorry,ambtenaren.
Zeker met die echte vlomse.
Hopelijk hangt er een bord "Frietkot bij Sandy" en niet "Friterie chez Sandy".
Dan is ze nog niet klaar met de "Schoofzak" zulle.
Oud 13 augustus 2013, 10:09   #72
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
7000 EUR zal wellicht de bruto omzet van de frituur per maand zijn. Als ze het een beetje verstandig aan boord leggen, dan gaat die hopelijk in een bvba, waar ze dan zichzelf een loon door laten uitbetalen. Die 3500 EUR zal dus het netto bedrag zijn dat ze daarvoor kiezen. De overige 3500 EUR kunnen ze dan opsouperen aan allerlei kosten (energie, grondstoffen, groepsverzekering, bedrijfswagen, brandstof, opbouwen reserves,...). Er zal dus zeker geen sociale bijdrage op dat restbedrag betaald worden.

Ook niet vergeten dat, als ze eens samen een paar weken op reis gaan, er gedurende die periode 0 (nul) EUR inkomsten zijn. Of als de ene partner eens ziek is, en zorg nodig heeft van de andere... eveneens 0 (nul) EUR inkomsten.
Geloof ervan wat je wilt. Ik denk dat ze haar zwarte inkomsten mee gerekend heeft. Vandaag staat waarschijnlijk de belastingscontroleur en BTW-controleur op haar stoep en morgen sluit ze haar frituur.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:23   #73
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Ik vind dat 'loon naar werken' en voel geen centimeter afgunst opkomen...simpel
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 10:59   #74
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nick de Dubbel Bekijk bericht
Ik vind dat 'loon naar werken' en voel geen centimeter afgunst opkomen...simpel
Als het €3500 per partner is, om 50u+ per week bezig te zijn, dan is het loon naar werken.

Als het €3500 totaal is, dan is het goed om het zout op de patatten te gooien en een vakantie van 10 dagen in een of ander 4sterrenhotel aan de zuid-westelijke Middellandse zeekust. Maar veel meer zal het niet zijn dan.
Oud 13 augustus 2013, 11:00   #75
rafkaf
Banneling

Standaard

Die 3.500 euro netto kan men natuurlijk beschouwen als uitgesteld pensioen...
rafkaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 11:03   #76
Nick de Dubbel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het €3500 per partner is, om 50u+ per week bezig te zijn, dan is het loon naar werken.

Als het €3500 totaal is, dan is het goed om het zout op de patatten te gooien en een vakantie van 10 dagen in een of ander 4sterrenhotel aan de zuid-westelijke Middellandse zeekust. Maar veel meer zal het niet zijn dan.
uiteraard..
Nick de Dubbel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 12:08   #77
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjeuh Bekijk bericht
7000 EUR zal wellicht de bruto omzet van de frituur per maand zijn. Als ze het een beetje verstandig aan boord leggen, dan gaat die hopelijk in een bvba, waar ze dan zichzelf een loon door laten uitbetalen. Die 3500 EUR zal dus het netto bedrag zijn dat ze daarvoor kiezen. De overige 3500 EUR kunnen ze dan opsouperen aan allerlei kosten (energie, grondstoffen, groepsverzekering, bedrijfswagen, brandstof, opbouwen reserves,...). Er zal dus zeker geen sociale bijdrage op dat restbedrag betaald worden.

Ook niet vergeten dat, als ze eens samen een paar weken op reis gaan, er gedurende die periode 0 (nul) EUR inkomsten zijn. Of als de ene partner eens ziek is, en zorg nodig heeft van de andere... eveneens 0 (nul) EUR inkomsten.
Tja effe natellen.
7000€ in de bvba - onkosten pakweg 3500€ voor een frituur zal dat zeker wel zoveel zijn denk ik.
3500€ resterend voor loon - sociale bijdrage van (jawel) 22% = 2730 gezamenlijk inkomen gekoppeld aan het belastingtarief op 32760 (net onder de 50% aanslagvoet...nu nog maar 45% = 18018€/2 = 9009€ de man /12 = 750€ pp - vaa op de wagen (weet niet welke ze hebben maar minimum 1200€ per jaar = 700€ loon per man.
700 / 160 werkuren = 4,37 € "vier euro en zevendertig centiemen" netto per uur ongeveer.

En als ze meer uren kloppen dan verdienen ze nog minder. Het kan minder hoor, je kan naar -0 gaan zelfs.

En op het deel vennootschap ook vennootschapsbelasting en allerhande kosten.
Enfin t' is op.

Ziet ge het waarom er zoveel er de brui aan geven?

Zeg nu nog eens dat ze in China uitgebuit worden.

Laatst gewijzigd door Mambo : 13 augustus 2013 om 12:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 12:23   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tja effe natellen.
7000€ in de bvba - onkosten pakweg 3500€ voor een frituur zal dat zeker wel zoveel zijn denk ik.
3500€ resterend voor loon - sociale bijdrage van (jawel) 22% = 2730 gezamenlijk inkomen gekoppeld aan het belastingtarief op 32760 (net onder de 50% aanslagvoet...nu nog maar 45% = 18018€/2 = 9009€ de man /12 = 750€ pp - vaa op de wagen (weet niet welke ze hebben maar minimum 1200€ per jaar = 700€ loon per man.
700 / 160 werkuren = 4,37 € "vier euro en zevendertig centiemen" netto per uur ongeveer.

En als ze meer uren kloppen dan verdienen ze nog minder. Het kan minder hoor, je kan naar -0 gaan zelfs.

En op het deel vennootschap ook vennootschapsbelasting en allerhande kosten.
Enfin t' is op.

Ziet ge het waarom er zoveel er de brui aan geven?

Zeg nu nog eens dat ze in China uitgebuit worden.
€7000 per maand voor een frituur uitgebaat door een koppel is echt wel laag.

Gemiddeld pak friet. €1.5, stuk vlees €2.25, drankje €1.25.
€5 voor elke klant.
70 klanten per dag, da's 9 per uur. Daar moet je geen 2 man voor in't frituur hebben.

Nu is het wel zo dat ik effe met gemiddelden rekende, en dat op piekmomenten 50 klanten bediend op een uur geen uitzondering zijn. Dan wil je met 2 of zelfs 3 zijn.

En dan komt de kat op de koord.
Die berekening die ik voorschotel gaat er van uit dat de aankoop van grondstoffen en uitbatingskosten niet meegeteld zijn.
Gewoon het hebben van een frituur dat nooit open is kost al bakken geld per jaar.
En tenzij de leveranciers een spotgoedkoop en compleet levergamma hebben, is eigen gemotoriseerd trasport ook geen luxe.
Oud 13 augustus 2013, 12:31   #79
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZION Bekijk bericht
Zou ik geloven,zeg. Geniale bespaarders zoals u.

En het vrouwtje? Toch maar ambtenaartje wezen? Vast benoemingske?

Toch....graag wat zekerheid? En niet-actieven....hoekje om?

Vind u uw draadje nog wel, wanabe Einstein?
Niet zagen jongen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 12:44   #80
Belask0
Banneling

Standaard

50 klanten op 1 uur is 1 om de 1,2 minuut , get real,
heb je enkel frit en mayo , geen stoofvlees ?
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be