Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2013, 08:07   #61
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
De afgelopen jaren heeft een ongekende verandering plaatsgevonden in het politieke en maatschappelijke klimaat. We zagen een groei van intolerantie, radicalisering en discriminatie. Deze verschijnselen staan haaks op de democratische rechtsstaat. Ze brengen een tweedeling in de maatschappij teweeg. Groepen mensen komen tegenover elkaar te staan. Vanuit de politiek wordt ruime aandacht gegeven aan het voorkomen en bestrijden van radicalisering onder moslims. Daarnaast worden homofobie en antisemitisme actief bestreden. Er wordt echter weinig gedaan aan het tegengaan van islamofobie, discriminatie van moslims. In zekere zin wordt dit verschijnsel zelfs getolereerd onder het mom van vrijheid van meningsuiting en door het te ontkennen. Hiermee wordt het basisprincipe van de gelijkheid van burgers geschonden. Nederlandse en Belgische burgers met een islamitische achtergrond worden in toenemende mate buitengesloten en gestigmatiseerd. Zij voelen zich vaak niet erkend als volwaardige burgers en niet aangemoedigd om mee te doen in de maatschappij.

Wij, maatschappelijke organisaties en burgers constateren:

Dat er in de afgelopen jaren een groei heeft plaatsgevonden van uitingen van islamofobie. Islamofobie is een eigentijdse vorm van racisme dat vorm krijgt in maatschappelijke processen van stigmatisering en uitsluiting waarin vooroordelen en stereotypen een centrale functie vervullen. Islamofobie richt zich op religie – vaak opgevat als ideologie - en op cultuur en de dragers daarvan. Het gaat hier om een ideologie, en daaruit voortvloeiende praktijken, die systematisch een negatieve betekenis geeft aan ‘de islam’ en aan ‘de moslims’. Zo worden houding en gedrag van mensen tegenover de islam en moslims beïnvloed ten gunste van sociale uitsluiting en ongelijke behandeling van moslims. Islamofobie kent noodzakelijkerwijs religie gebonden aspecten, als ook vaak daarmee verweven etnische en genderaspecten. Het treft ook mensen die niet gelovig zijn.

Zo werden tussen 2005 en 2010 werden 117 gewelddadige acties tegen moskeeën gemeld, waaronder brandstichting, bekladding, het besmeuren met bloed en het deponeren van lichaamsdelen van schapen en varkens (zie: Van der Valk 2012 AUP). In april 2013 nog kreeg een moskee in Enkhuizen te maken met brandstichting. De effecten van islamofobie en stigmatisering van moslims leiden tot toenemende discriminatie op de arbeidsmarkt, in het uitgaansleven en op straat. Met name jongeren kunnen mede als gevolg van hun ervaringen met islamofobie en discriminatie in een isolement raken, waardoor zij ontvankelijk kunnen worden voor manipulatie van individuen en groepen met radicale ideeën.

En verzoeken de politiek

Niet weg te kijken van bestaande problemen, maar belangrijke democratische waarden als gelijkheid, tolerantie, diversiteit en antidiscriminatie hoog te houden.

Overheid en samenleving , met name ook organisaties die gevallen van discriminatie registreren,

islamofobie te erkennen als aparte vorm van etno-religieuze discriminatie.

Net als antisemitisme deze vorm van discriminatie apart te registreren zodat meer inzicht kan worden verkregen in aard en omvang van dit verschijnsel met het oog op preventie en bestrijding.
Zieke mensen vervolgen...
Tja...
Wat kan je nu van een moslim anders verwachten...

Allah is een verzinsel.
Mohammed is de leugenaar die hem verzon.
Hij was ook een massamoordenaar, een terrorist avant la lettre en een pedofiele kinderverkrachter.
Bron: de koran en de hadiths.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 11:55   #62
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kortom, iedere vorm van kritiek op de islam meent u strafbaar te moeten maken.
Dat staat er niet te lezen, dat is wat jij er van maakt.

Antisemetisme is erkent als aparte vorm van etno-religieuze discriminatie, waarom zou dit niet met antimoslimisme kunnen?
Khalid Bin Waleed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 12:09   #63
Sean
Burgemeester

Standaard

De erkenning van antisemitisme als aparte vorm is er louter om historische redenen en zou op middellange termijn best verdwijnen.
De situatie van de moslims is echter in geen enkel opzicht te vergelijken met datgene wat de Joden is overkomen, een erkenning als aparte vorm van discriminatie is dan ook niet aan de orde.
Tenzij we natuurlijk voor elke overtuiging een aparte registratie in het leven gaan roepen maar zoiets is uiteraard niet de bedoeling van de islamofobieroepers.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 12:23   #64
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khalid Bin Waleed Bekijk bericht
Dat staat er niet te lezen, dat is wat jij er van maakt.

Antisemetisme is erkent als aparte vorm van etno-religieuze discriminatie, waarom zou dit niet met antimoslimisme kunnen?
Dat is appels met peren vergelijken !
Antisemitisme slaat op een bevolkingsgroep en niet op een al dan niet religie wat ze zouden aanhangen. Antisemitisme is ook geldig bij atheïstische personen van joodse afkomst. Anti-islamisme (- moslimisme ) slaat op een geloof en niet op een etnische groep.
Zie je het verschil of is het nog niet duidelijk ? Ik ben anti-islamist, maar heb niks tegen mensen die deze religie aanhangen. Het enige wat ik over hen kan zeggen is dat ze slecht zijn ingelicht, maar dat is geen discriminatie.

Laatst gewijzigd door Aton : 18 september 2013 om 12:25.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 12:32   #65
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Antisemitisme slaat op een bevolkingsgroep en niet op een al dan niet religie wat ze zouden aanhangen. Antisemitisme is ook geldig bij atheïstische personen van joodse afkomst. Anti-islamisme (- moslimisme ) slaat op een geloof en niet op een etnische groep.
Zie je het verschil of is het nog niet duidelijk ? Ik ben anti-islamist, maar heb niks tegen mensen die deze religie aanhangen. Het enige wat ik over hen kan zeggen is dat ze slecht zijn ingelicht, maar dat is geen discriminatie.
Dan ben jij slecht ingelicht, dat bedoel ik niet discriminerend.

Citaat:
Antisemitisme is een benaming voor een vijandige houding ten opzichte van joden op grond van bepaalde vooroordelen. Er kan sprake zijn van religieus, racistisch en politiek anti-semitisme.
Oud 18 september 2013, 13:12   #66
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
De erkenning van antisemitisme als aparte vorm is er louter om historische redenen en zou op middellange termijn best verdwijnen.
De situatie van de moslims is echter in geen enkel opzicht te vergelijken met datgene wat de Joden is overkomen, een erkenning als aparte vorm van discriminatie is dan ook niet aan de orde.
Tenzij we natuurlijk voor elke overtuiging een aparte registratie in het leven gaan roepen maar zoiets is uiteraard niet de bedoeling van de islamofobieroepers.
Zo is het ook: die Moslims voelen zich veel te snel op hun teentjes getrapt.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 13:26   #67
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dan ben jij slecht ingelicht, dat bedoel ik niet discriminerend.
Leg uit, wat is er fout aan mijn post !!!
Oud 18 september 2013, 13:27   #68
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg uit, wat is er fout aan mijn post !!!
Leer begrijpend lezen, ik moet u toch niet alles inlepelen?
Oud 18 september 2013, 14:49   #69
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Leer begrijpend lezen, ik moet u toch niet alles inlepelen?
O, we gaan grof doen. De ware moslim komt boven.

Jou post:

Hier zit je reeds fout! Anti-semitisme heeft enkel betrekking op " semitisme " en heeft niks te maken met " etno ".

En omdat ge toch zo oerdom bent nog dit ter verduidelijking !!

Semieten :
Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië en Noord-Somalië.

Religie :
Onder religie wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.

Nu nog even mijn post erbij halen:

Antisemitisme slaat op een bevolkingsgroep, en niet op een al dan niet religie wat ze zouden aanhangen. Antisemitisme is ook geldig bij atheïstische personen van joodse afkomst. Anti-islamisme (- moslimisme ) slaat op een geloof en niet op een etnische groep.

Hieruit volgt dat men dan ook een anti-christianisme, een anti-hindoeïsme, een ant-spaghettimonstreïsme, een ant-antheïsme enz. zou kunnen inroepen.

GAAT NIET. waarom : omdat dit levens- en geloofsinstellingen zijn.
EN VOORAL op grond van deze discriminatie ben ik anti-moslim, maar kan dit niet wettelijk hard maken.
Nog te moeilijk voor jou bevattingsvermogen ?

Laatst gewijzigd door Aton : 18 september 2013 om 14:49.
Oud 18 september 2013, 14:51   #70
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:

Jou post:

Hier zit je reeds fout! Anti-semitisme heeft enkel betrekking op " semitisme " en heeft niks te maken met " etno ".

Semieten :
Het begrip Semiet slaat in neutrale zin op iemand die deel uitmaakt van een van de vele klassieke en hedendaagse Semitisch sprekende volkeren die leefden/leven in het huidige Midden-Oosten, Ethiopië en Noord-Somalië.

Religie :
Onder religie wordt gewoonlijk een van de vele vormen van zingeving, of het zoeken naar betekenisvolle verbindingen, verstaan, waarbij meestal een hogere macht, opperwezen of god centraal staat.

Antisemitisme slaat op een bevolkingsgroep, en niet op een al dan niet religie wat ze zouden aanhangen. Antisemitisme is ook geldig bij atheïstische personen van joodse afkomst. Anti-islamisme (- moslimisme ) slaat op een geloof en niet op een etnische groep.

Hieruit volgt dat men dan ook een anti-christianisme, een anti-hindoeïsme, een ant-spaghettimonstreïsme, een ant-antheïsme enz. zou kunnen inroepen.

EN VOORAL op grond van deze discriminatie ben ik anti-moslim, maar kan dit niet wettelijk hard maken.
Wat een achterlijke post. Het is duidelijk te moeilijk allemaal voor uw bevattingsvermogen. Trek er verder uw plan mee.
Oud 18 september 2013, 14:59   #71
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een achterlijke post. Het is duidelijk te moeilijk allemaal voor uw bevattingsvermogen. Trek er verder uw plan mee.
O, je kunt niks vinden in mijn post om deze te weerleggen ? Je gaat nu toch geen bom-jurkje bestellen, mag ik hopen.
Oud 18 september 2013, 15:00   #72
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jou post:

Semieten :

Religie :

Klopt volledig !!!!!!!!
Antisemitisme betekent Jodenhaat (haat tav een bevolkingsgroep). Iemand kan gekant zijn tegen of kritiek hebben op de Joodse godsdienst zonder antisemitisch te zijn.
Islamofobie is een afkeer tav een godsdienst, een religie (hier de islam), niet van enige bevolkingsgroep.

Iemand die dat verschil niet ziet, is ofwel dom, ofwel van slechte wil.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 15:01   #73
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
O, je kunt niks vinden in mijn post om deze te weerleggen ?
Alles is reeds weerlegt, maar het is duidelijk te moeilijk allemaal voor uw bevattingsvermogen.
Oud 18 september 2013, 15:03   #74
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
(haat tav een bevolkingsgroep).
Moslims zijn een etnisch religieuze bevolkingsgroep.
Oud 18 september 2013, 15:06   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan ?? Daarom kan ik perfect een afkeer hebben voor hun godsdienst.
Of is het te moeilijk dat te vatten ??

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 18 september 2013 om 15:06.
Oud 18 september 2013, 15:10   #76
Khalid Bin Waleed
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
En dan ?? Daarom kan ik perfect een afkeer hebben voor hun godsdienst.
Of is het te moeilijk dat te vatten ??
Ook bij u gaat de afkeer verder dan de godsdienst alleen, die je nu als dekmantel gebruikt om uw haatproza proberen te legitimeren.
Oud 18 september 2013, 15:12   #77
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook bij u gaat de afkeer verder dan de godsdienst alleen, die je nu als dekmantel gebruikt om uw haatproza proberen te legitimeren.
Gij dat gewoon onbekwaam zijt (of van dermate slechte wil) om een verschil te maken tussen een bevolkingsgroep en diens religie. Uwe Salahmi braadt niet.

Citaat:
Oud 18 september 2013, 15:17   #78
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo zien we maar weer hoe dom je wel kan zijn !
Moslim zijn is niet etnisch gebonden. Men kan Somaliër, Iranees, Rus, Amerikaan, Zweed, Jemeniet of Chinees zijn en toch de islam aanhangen. Hoe verklaar je dat ? Oei, is mijn vraag te moeilijk ?
Oud 18 september 2013, 15:19   #79
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En je zit dan met het ' Calimero -syndroom ' ook nog.
Oud 18 september 2013, 15:26   #80
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Uw antimoslimisme is wel bekend, Calimero.
Dat zeg ik toch zelf, of kan je niet lezen. Nog steeds niks kunnen weerleggen ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be